סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    1. לא טענתי האם הפייר פליי במקום או לא במקום או העברתי ביקורת על איך הוא יושם והאם בשכל או בטפשות. השבתי לזלזול בכך שבכלל חושבים לדון בנושא לצד עוד נושאים. ההתנהלות הכלכלית של הקבוצות בארץ צריכה לעבור רפורמה. על זה אין חולקים. ותקרות שכר והגבלות תקציב זה דבר שבאופן טבעי עולה כאשר יש פערים הולכים וגדלים ואובדן תחרותיות. בין לדון או להעלות רעיונות לבין לבצע יש דרך ארוכה. עובדה שגם באירופה מוטרדים מאותם דברים. כשארסן ונגר אומר שהפייר פליי מת הוא מלין על כך שעדיין קבוצות עושות מה שהן רוצות ולא כי הוא חושב שלא צריך את זה.
    2. אין יותר מסכים ממני עם המשפט שהדגשתי ואני חושב שהבהרתי זאת. אני טוען כמוך- שאנחנו רחוקים מלהתנהל נכון ולכן זה טעות גדולה באופן ההתנהלות הנוכחית להגדיל את כמות הזרים.
    3. העובדה שהזרים של מכבי ת"א היו נקלטים ומעלים את הרמה בכל קבוצה בליגה לא רלוונטית. למה? כי חוץ ממכבי ת"א יש רק 2-3 קבוצות שמסוגלות בכלל לדגדג את השכר שהם מקבלים ואת ה- 2-3 קבוצות האלה אני בכלל לא בטוח שהזרים של מכבי ת"א יכולים לשדרג. כפי ש @alexshw טען במספר הזדמנויות- ברגע שמכסת הזרים נוקשה- כל שחקן זר שהופך כאן לשחק ספסל למעט מקרים בודדים- זה סוג של כשלון. אם מכניסים ילד קטן לחנות ממתקים עם השוקולדים הכי טובים בעולם ואומרים לו תבחר רק 5 והוא יוצא עם טוויסט, שלווה וקרמבו של ריאו ואחר כך בוכה שהוא בחר גרוע גי נתנו לו לבחור רק 5- היית אומר עליו שהוא ילד חכם ושצריך בפעם הבאה לתת לו לבחור 10?
    4. מכבי חיפה לא דוגמה לכלום כי גם שחקני הרכש הזרים וגם שחקני הרכש הישראלים שלה לא מצליחים למצות את הפוטנציאל.
    5.סימילאניץ' בנתניה יכול היה להיות הימור מצויין ואני באמת חושב שהוא שחקן טוב. אבל הוא לא סתם הגיע לכאן. הבחור לא שיחק שנתיים כדורגל- אחרת, כפי שאמרת, הוא לא היה מגיע לכאן. הבעיה איתו ספציפית היא ששלומי דורה היה חייב חלוץ ברמה, אבל הוא ראה שחקן טוב בתפקיד שהוא לא צריך- ואני יכול להגיד לך בפשטות שהוא אכל אותה וכולנו אכלנו אותה ולא בגלל שלולה לא שחקן טוב- אלא בגלל שלא נשאר כסף להביא את החלוץ שרצית ואז הגיע סיסאיי- שחקן שחוזר מקרע בצולבת. גם סיסאיי המושמץ כנראה לא היה מגיע לארץ בסכום מגוחך אם הוא היה קורע רשתות אפילו בליגה זניחה... לולה הוא לדעתי הזר הכי איכותי שלנו- אבל לצערי הוא גם הראשון שיחתך... למה? כי מלכתחילה הוא לא היה נחוץ...
    6. אם הזכרת את בן שהר- למה ב"ש החתימה את בן שהר במחיר שבעיניך, ובמידה מסויימת גם בעיני הוא מוגזם? יש לה מקום לעוד זר. אם בן שהר מרוויח בב"ש בין 270 ל 300 אלף דולר היא יכולה היתה להחתים זר ב 350-400 אלף דולר- ובכל זאת העדיפה לשים את הכסף על ישראלי מנופח ואובר רייטד לדעת רבים- אז למה היא בכל זאת עשתה את זה? לדעתי מסיבה אחת פשוטה- כי היא יודעת שסיכוי מאוד גדול שמבן שהר היא תוכל להפיק יותר מאשר מזר ב- 350-400 אלף דולר... שחר לעומת זאת החליט לא להיכנע לדרישות של בן שהר ושם את הכסף הזה בסופו של דבר על פלט שכבר היה בארץ ועם כל הכבוד ויש לי כבוד אליו- כפי שאמרת בעצמך- הוא לא גיים צ'יינג'ר... אז מי קבע ש 250-300 אלף דולר על שהר הוא מחיר מופקע וסכומים שמכבי חיפה מעיפה על שחקנים זרים הוא לא מוקפע? ואני מניח שאתה מבין שאין כאן שום קשר למכסת הזרים... הרי כשב"ש ומכבי חיפה התעניינו בבן שהר לשתיהן היה מקום לזרים נוספים- לב"ש יש את המקום הזה עד היום ואל תהיה בטוח שהיא תעדיף בינואר להבין זר ולא את חן עזרא לצורך העניין באותו סדר גודל של מחיר.
    7. לגבי זרים צעירים- אתה שוב מחזיר אותנו לנקודה שהגדלת מכסת הזרים תשרת בעיקר את הקבוצות העשירות.
    8. עם הנקודה השניה שהדגשתי אני פשוט לא מסכים!
    9. גם על הטענה שלך לגבי הזרים בלאומית אני חולק. דווקא בלאומית יש פחות זרים ובשל כך הזרים שם כן משדרגים. לא מעט מהם גם עם עבר בליגת העל. הפערים בין הליגות די גדולים ולכן זר שטוב לליגה השניה רחוק מלהיות מתאים לליגת העל ואולי בגלל זה אתה חושב שהם גרועים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  2. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    3. אני לא חושב שמישהו במערכת של מכבי תל-אביב מתלונן על איכות הבחירה שלו, ויותר מזה, אם תכניס ילד לחנות ממתקים שיש בה את כל השוקולדים הכי טובים בעולם, אבל יש לו רק X שקלים לשלם, אז יכול להיות שזה מה שהוא יכול להרשות לעצמו לבחור. חוץ מזה, שההליכה על המוכר והבטוח (וזה גם מתחבר לנקודה 6 שלך), היא לאו דווקא רעה, אלא חכמה בעיניי. אם יש כאן מישהו שיגיד שהוא יעדיף להביא זר, שלך תדע איך יתאקלם פה ומה הוא ייתן לך, לעומת זר שכבר מכיר את המנטליות פה בארץ ואתה יודע מה ייתן לך, לא הייתי רוצה אותו כאיש מקצוע בעיניי. אז אפשר להגיד שזו לא חוכמה להביא את אניימה ואת איגיבור. ואפשר להגיד שזו חוכמה גדולה להביא דווקא אותם, כשאתה יכול להביא רק 5 שחקנים כאלה שישדרגו אותך. כמו שכבר אמרתי, יש שחקנים מצויינים שמאלף ואחת סיבות לא יתאקלמו ויהיו כאן כשלון חרוץ (למשל אדריאן סילבה שהיה במכבי חיפה).
    4. בדיוק בגלל מה שאני אומר - סוג השחקנים שהם מביאים. לאו דווקא מהבחינה המקצועית, אלא מבחינת האופי. בעיניי מכבי חיפה היא אחת הקבוצות הכי חלשות בליגה באספקט הזה, ואני לא מופתע מהמיקום שלהם בטבלה זו העונה השלישית ברצף, בניגוד להרבה מה"מומחים" בעולם הכדורגל בארץ.
    5. מסכים. השאלה שהייתה צריכה להישאל היא אם בשביל שחקן כזה, שיכול להיות game changer אם הוא מצליח להתאושש מהפציעות, לא עדיף למצוא פתרונות אחרים לפקק שהוא יוצר בקישור.
    6. התייחסתי לזה גם בתחילת ההודעה, ואגיד שוב - מבן שהר, בארץ, אתה יודע מה תקבל. אין מקום להפתעות. משחקן באותן העלויות לא. ולכן, להביא את בן שהר, עדיף מלהחתים שחקן שטוב ממנו אפילו ב-5% , אבל יכול להיות שלא יתאקלם, כי אשתו נבהלה שדוקרים פה אנשים ברחובות, או סתם כי אני לא יודע מה (ולא חסרות סיבות למה שחקנים זרים לא מתאקלמים במדינות חדשות). אתה מסכים איתי שאם הפועל באר-שבע לא יצליחו לזכות בתארים, ובעיקר אם מכבי תל-אביב תהיה זו שממשיכה לזכות בהן, יגיע השלב שבו מישהו יאבד את הסבלנות? הקהל או אלונה? אז כן, מבחינת סיכויי הצלחה - בן שהר זה עדיף על זר שיכול להיות כשלון. בעיקר כשהתקשורת (וגם אנשי המקצוע שאשמים לא פחות) ממהרים לחתוך שחקנים אחרי 2 משחקים לא טובים. ולהפך, את ג'ורג'יניו מסכנין הכתירו ל"גניבת העונה" בספטמבר, ובנובמבר כבר שולחים אותו לארוז מזוודות, כשהוא לא שיחק בכלל באוקטובר כי נפצע.
    7. לא נכון. הפועל כפר-סבא יכולה להביא שחקנים בעלויות דומות לאלו של צ'יבוטה, אולי קצת יותר מבוגרים, ושהם יהיו שייכים לה. ואם רוצים להקטין את הסיכון, אז לפחות שתהיה להם אופציה לאחוזים מהעברה עתידית (או אחוזים ממש), או להביא שחקנים מאפריקה בעסקת השאלה+אופציה לרכישה. עד כמה שאני יודע, אין להם שום זכויות על צ'יבוטה מה-01/06/2016. יותר מזה, למיטב ידיעתי מכבי יכולה להחזיר גם את קהינדה וגם את צ'יבוטה בינואר בלי שום say של כפר-סבא. להגיד שזו התנהלות רעה של כפר-סבא? גם. זו בטח לא התנהלות רעה של מכבי.
    8. אם הייתי מציע לך חלוץ זר בן 31 עם רקורד של 144 שערים ב-357 משחקים בקריירה, שרובה הייתה ב-2 הליגות הראשונות באנגליה (כולל 13 שערים ב-65 משחקים בפרמייר ליג) וב-MLS. לא היית לוקח? זה לא שחקן שמשדרג? לא היית מביא? בלם ארגנטינאי שנרכש בגיל צעיר ע"י נאפולי, יהודי שיכול להתאזרח, בן 23. לא היית מביא? מגן שמאלי עם רקורד של 168 משחקים בליגה הראשונה בספרד, שאמנם סבל מפציעה קשה בברך, אבל שיחק בכל עשרת המשחקים האחרונים בליגה הראשונה בספרד בעונה שהסתיימה, לא היית מביא? אני באמת רוצה לדעת, מי היה אומר לא להבאה של מרבית השחקנים הזרים שמכבי הביאה לקבוצה שלהם?
    9. למיטב הבנתי גם הרצליה וגם הרצליה עד המוות לא מרוצים ממש מקווין טאנו למשל. ואם זכרוני אינו מטעני, רוב הקבוצות בכלל לא ממלאות את המכסה, כי אין להן כוח להתעסק בזרים ובכאב הראש שמסביב להם, וחלק אפילו לא מביאות זרים בכלל. מעדיפות להביא שחקנים מליגה א' ו-ב'. בגלל זה הרמה של הליגה הלאומית בירידה משמעותית (תחרותית מאוד, כן. אבל אובר-תחרותיות לא מעיד על רמה גבוהה).
     
  3. Drama Guest

    יש פה שחקנים שלא מקבלים הזדמנות הוגנת בליגת העל. אני כבר לא מדבר על שחקני נוער שרק עלו לבוגרים, אבל דחילאק, אם אתה משחק בקביעות בלאומית ונתת עונה טובה אני חושב שמומלץ ואף רצוי לקבל הזדמנות ברוטציה בליגת העל.
    דודי תירם עלה לליגת העל העונה, קיבל הזדמנות אחת בנתניה (והיה טוב) ועוד הזדמנות וחצי ברעננה והיה לא רע. למה, בעמדה אחת הבעייתיות בליגת העל, שחקן צעיר שהוכיח את עצמו בליגה א' וליגה לאומית, לא מקבל הזדמנות פרופר ?
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,379
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    היא לא תקטן בעתיד הקרוב ככל הנראה, פשוט כי אין בישראל מספיק שחקני כדורגל.
     
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,379
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    ההיצע הנמוך בישראל של שחקני כדורגל, בכל רמה, הוא עובדה. גם אם נגיד ששחקנים מליגות נמוכות יותר, ההיצע עדיין יהיה נמוך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/11/15
  6. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    "עדיף לג'ורדי לפגוע קודם בחמשת הזרים שלו לפני ביצוע מהלך כזה"
    בהפועל באר שבע עוקצים, במכבי חיפה מסבירים שישראל זו לא קפריסין, דראפיץ' מתנגד ("צריך לפתור את הבעיה, לא לטאטא אותה") ואבי לוזון בטוח: "זה לא יקרה". מה חושבים בליגת העל על הרעיון של קרויף להגדיל את מכסת הזרים, ומי היחידים שהביעו תמיכה?

    הגדלת מכסת הזרים בליגת העל: הרוב מתנגד לרעיון של ג'ורדי קרויף - וואלה! ספורט
     
  7. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    מה הדעה פה להוסיף ליגה לשחקנים בגילאי 19-21, על מנת לנסות ששחקנים בגילאים האלה ימשיכו את ההתפתחות ויקבלו דקות בלי חריגי גיל וכל מיני דברים שכאלה ובלי לשתף שחקנים מבוגרים?
    אני יודע שיש כאן דעות שלא ממש אוהבות את הליגה לנוער בגלל ששחקנים שם משחקים נגד שחקנים בגיל שלהם, אבל לדעתי עדיף מכלום.
    בלי קשר לפתרון הזרים.
     
    orimor2212 ו-amn אוהבים את זה.
  8. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני מאוד בעד.
    כתחליף לליגת מילואים, בדומה לליגות הפיתוח שהקימו באנגליה.
     
  9. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    הכי אני אוהב בקרב התקשורת ואוהדי הכדורגל בארץ זה שכשזה נוח, אפשר לצטט גם את האנשים הכי כושלים בכדורגל הישראלי כ"אורים ותומים".
    מכבי חיפה שנכשלת כבר שנים רבות, והכי חמור זה הציטוט של אבי לוזון, האיש אולי הכי מושמץ בכדורגל הישראלי.

    צביעות נטו.
     
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,379
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    מעדיף את הקונספט של קבוצות ב', אבל בהחלט רעיון טוב.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,159
    לייקים שהתקבלו:
    26,248
    מין:
    זכר
    מי אמר שליגת פיתוח באנגליה עוזרת במשהו? ההיפך זה בזבוז זמן לשחקנים צעירים
     
    Sir Alex Ferguson ו-oranfu אוהבים את זה.
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,379
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    יש כאן ציטוטים שהם עלבון לאינטיליגנציה:

    "מה זה אומר? שבכל קבוצה יהיה מקום לחמישה או שישה ישראלים שיהיו בתמונת ההרכב, שליגת העל כולה תורכב מ-70 ישראלים שמהם צריך לבנות נבחרת לאומית."
    - מעבר לזה שזה פופוליסטי, שמישהו יספר למי שאמר את זה שמרבית שחקני הליגה אינם אפילו פוטנציאל נבחרת ושרובה מורכב מליגיונרים.

    "אלונה ברקת משקיעה לאחרונה יותר כספים במחלקת הנוער בניסיון להפוך את המועדון לכזה שמייצר שחקנים ישראלים טובים. בסגל של באר שבע כעת יש ארבעה זרים בלבד, מה שמלמד עוד יותר על הרצון לעשות שימוש בתוצרת המקומית."
    - אז... שתשקיע בנוער ותפתח את התוצרת המקומית, איך העלאה של מכסת הזרים מונעת את זה?

    "זה טוב לעשירים, זה לא טוב לשחקנים הישראלים. כששיחקתי כדורסל לפני יותר מארבעים שנה, דנו אם צריך לפתוח את הליגה לזרים וזה לא עשה טוב לישראלים"
    - הכדורסל הישראלי נתקע בערך באותה תקופה שהוא מדבר עליה, וזה מה שלא עשה טוב לישראלים. כלכלית, אגב, זה מאוד עזר לישראלים, כי זה הוביל בעקיפין לחוק הרוסי וניפח להם את השכר.

    "אנחנו בבית"ר משלבים את דוד קלטינס ואבישי כהן השנה. עם שמונה-תשעה זרים מישהו רואה אפשרות כזאת שהיינו נותנים להם? מעבר לכל זה, גם הקהל מאוד מחובר לשחקן ישראלי."
    - אני באמת לא מבין, אם יתירו להחתים יותר שחקנים זה ימנע מקבוצות לשתף שחקנים מסוימים? מה הם אומרים בעצם, ששחקנים משחקים בלית ברירה?
    לגבי החלק השני - אין ספק, הם מקללים אותו בשפה שהוא מבין.

    סלובודאן דראפיץ', שהגיע לכאן כשחקן זר, נגד זה. זה מטומטם בכל כך הרבה מובנים.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מי לוקח ברצינות תגובות של אנשים כמו לוזון. שנים שהוא מנצל כל פרצה אפשרית לקומבינה כולל חוק הגבלת הזרים כדי לדחוף שחקנים במחירים לא הגיוניים לקבוצות הצמרת.
    הגדלת כמות הזרים תפגע ישירות בכיס שלו.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אין ספק שאנחנו בפורום הבאנו טיעונים הרבה יותר טובים.
    הטיעונים שהביאו כאן מעידים על הבעיה והתפיסה המעוותת שלפני שהיא תשתנה אי אפשר לאפשר להביא יותר זרים.
    עד כמה שאני יודע דראפיץ' מעולם לא היה זר בארץ ואם כן- מה הקשר? אולי הוא חושב שצריך זרים אבל 5 זה מספיק? איפה הבעיה כאן? ועוד לא קיבלתי תשובה שכמה אנשים כאן העלו- האם הרמה בליגה שלנו עלתה כשמספר הזרים עלה מ 3 ל 5?
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    להביא עוד ועוד זרים כדי לנסות לעשות אקזיט(במכירות לאירופה ולא רק לארץ!) הרבה יותר קל מלגדל שחקנים.
    לבעלי הקבוצות לא אמורה להיות שום התנגדות אינטרסנטית להעלות את כמות הזרים... לפחות לכאלה שלא איכפת להם מהכדורגל הישראלי... אבל אני לא מצפה ממך שתבין את זה...
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.