סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    סוף סוף מסכימים על משהו... אני הבאתי טיעונים נגדיים לטיעונים שהועלו כאן(שזרים זולים מישראלים), בשביל שתגיע להבנה הזו- שאין שום מגמה ועל איכות משלמים... ישראלית או זרה... וכשאנחנו עולים במעלה הבניין הפער לטובת הזרים הולך וגדל וזה גם הגיוני... בעולם יש שחקנים הרבה יותר טובים מאשר בארץ והם עולים בהתאם.
     
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,379
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    אתה אשכרה לא קראת את ההמשך. מדהים.
     
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,210
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    כיף לקרוא את ההודעות שלך (בניגוד לשני הכותבים שהגיבו לפניך ושלא יכולים להתמודד עם טענות שמפריכות את הדברים שלהם ושרוצים תוספת זרים פשוט כי זה מסתדר עם האג'נדה והכוח הכלכלי של המועדון שהם אוהדים), אבל אולי לא הבנת את הכוונה שלי. אני בעד זרים יקרים, למעשה כל הטענה שלי היא שעדיף שלושה זרים יקרים על פני חמישה זרים זולים, פשוט אני מגיב לטענה שצריכים להעלות את מספר הזרים בגלל שהשחקנים הישראלים יקרים מידי. אני ציינתי דוגמאות לעסקאות רכישה של שחקנים זרים, שהיו יקרות ושקבוצות מחו"ל לא היו עושות, על מנת להראות שכל שחקן איכותי בישראל הוא יקר, לא משנה אם מדובר בזר או ישראלי.
    אני גם ציינתי בכוונה כי גם במקרים של שחקנים חופשים, ישראלים וזרים, המשכורות הם גבוהות ושאין הבדל בין סהר הישראלי לפלט הלא ישראלי, ושאם כבר דווקא פלט המבוגר יותר ואחרי עונה פחות טובה אמור היה להרוויח פחות מבן שהר וכפי שאנחנו יודעים הם מרוויחים אותו הדבר. לכן, גם אם לא הייתה הגבלת זרים, אני לא חושב שפתאום טביב היה מסכים למכור את אצילי למשל בזול, ומהצד השני, אני די בטוח שלמצוא שחקן זר עם האיכויות של אצילי בגיל שלו אבל בסכומים נמוכים הוא משהו שאי אפשרי למצוא בשוק הזרים היום אחרת היינו רואים היום זרים זולים ברמה של אצילי בליגה.

    בניגוד להרבה מהכותבים כאן, שמסתכלים על סוגיית הזרים מהזווית הצרה שלהם, לרוב זאת הזווית של מכבי תל אביב עם תקציב עתק ויכולת למשוך גם 10 זרים בלא מעט כסף אם ירצו וגם עם ניהול מקצועי שיכול לגרום לאותם זרים להיות זרים איכותים, אני מסתכל על כל קבוצות ליגת העל (ועל הקבוצות בלאומית שעתידות לעלות לליגת העל או שנלחמים על עלייה), ושם המצב הוא אחר לגמרי. שם המצב הכלכלי מכתיב מראש זרים זולים, שם בחירת הזרים נעשה בחובבנות ובלי בדיקה לעומק (ואת זה גם אתה כותב), שם משתמשים כבר היום בחלק מהזרים רק על מנת לחסוך כסף ולא על מנת לשדרג את הקבוצה או לשדרג את הישראלים או להעלות את הרמה של הליגה.
    ושוב אני אומר, אם ליגה בינונית ומטה אז ליגה בינונית ומטה עם רוב ישראלי, אם שחקן בינוני ומטה אז שיהיה ישראלי ולא זר, אף אחד לא ישכנע אותי שבלי הגבלת זרים פתאום יגיעו להפועל רעננה 7 זרים איכותיים, ובניהול הנוכחי של קבוצות ליגת העל (שימו לב לשמות הבעלים שציינתי מקודם, עכשיו תעברו שם שם ותבינו עד כמה הניהול בליגה שלנו חובבני ולא מקצועי) זה רק יפגע בליגה ולא יוסיף.
    לכתוב את הדברים מנקודת מבט של אוהד מכבי תל אביב עם תקציב עתק וצוות מקצועי רחב ומחלקת סקאוטינג זה להיות מנותק ולא להבין שמכבי תל אביב (והפועל באר שבע של שלוש השנים האחרונות) זה לא הכלל אלא החריג לכלל, ולכן כל עוד המציאות היא כזאת, כל עוד אין בדיקה אמיתית לפני שנותנים לאדם כזה או אחר להיכנס כבעלים של קבוצה בליגת העל, כל עוד אין שינוי אמיתי במחלקות הנוער, כל עוד לא מתרחשים אלף ואחד שינויים אחרים שצריכים לבוא לפני הגדלת הזרים ושצריכים להיות הבסיס לליגה, הגדלת מספר הזרים רק תפגע בליגה ובזהות שלה, ומקסימום תגרום לזה שבמקום רמה בינונית ומטה עם שחקנים שגדלו איתנו בשכונה, בבית ספר או בקבוצת הנוער, זאת תהיה רמה בינונית ומטה עם שחקנים שגדלו במדינות זרות.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אין שום התנשאות... תקרא שוב את התיקון ואולי בפעם השניה תבין שילד בין גיל 15 לגיל 17 לא צריך להיכנס להסגר קטין של שנה כדי להשתחרר מהמועדון שלו. רק בנתניה בין מכבי לטוברוק עוברים שחקנים מצד לצד מידי שנה ואני לא צריך לספר לך שאין אהבה גדולה בין המועדונים- צלישר(קפטן נבחרת הנוער) התחיל במכבי, עבר לטוברוק וחזר למכבי, איתי מנצור עבר בין שני המועדונים, דין גבאי, איאד אבו עביד ועוד... אז תבדוק את עצמך ואל תגיד לי שאני טועה. אין היום כדורגלים שיושבים בבית שנה כדי להשתחרר מהקבוצה שלהם כפי שטענת- אז תעשה טובה ולפחות כשאתה טועה ומטעה- תודה בכך.
    אלון תורג'מן עבר למכבי חיפה בגיל 20 אחרי שכבר נתן עונה טובה בוגרים יפה! אם להפועל פ"ת היה כסף לשלם עליו את שמי ההשבחה לפני שנתן עונה טובה- הסכום כנראה היה חצי מזה... כמו שמכבי נתניה הביאה את חן עזרא ואלמוג כהן בסכומים מצחיקים לפני שעשו הופעות בליגת העל.
    מכבי חיפה לא נסחטה ולא שילמה מחיר לא פרופורציוני- היא הביאה אותו כי היא חשבה שהיא קונה כאן את הדבר הבא!
    לגבי גיל 17- מה בדיוק ציפית? שהכל ילך באופן גורף לשחקן? גידלתי אותו מגיל 8 עד גיל 17 והוא פשוט ילך כי בא לו? גם עם שחקנים מעל גיל 17 מגיעים בסוף לעמק השווה. הפועל ת"א שילמה סכום שנשמע מופרע על אנאס מחמיד ואני אומר לך באחריות שהיא הולכת לעשות עליו אחלה רווח! אבל העיקר שכולם קפצו שזה לא הגיוני...
    איזה עובדות אמרת? שואליינטה ורואדה הגיעו בזול לדעתך? באמת... תעשה לי טובה...
    ויש כאלה שחושבים ששילמו על זהבי וראייקוביץ' סכומים מופרכים. מה אתה מנסה להגיד בכל ההתפתלויות האלה?

    @סמואל אטו אמר לי אתמול שהוא אובייקטיבי...
    אני חושב שבתור סקאוט לכולם ברור מה האינטרס שלך פה בתוך העניין הזה...
    שיהיה בהצלחה...
     
  5. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    @Sir Alex Ferguson - אני לא אצטט, רק כי העמודים נהפכים לארוכים מדי (אני תורם לזה, אני יודע :) ).
    בכל מקרה, אני מסכים עם הרבה ממה שאתה אומר.

    אבל כמו שיותר זול להביא ישראלי צעיר, כך פוטנציאל המכירה של לא ישראלי צעיר יהיה גבוה יותר.
    אם באר-שבע מכרו את מליקסון לקראקוב ב-700 אלף יורו (וזה לא היה כל כך מזמן), אתה מסכים איתי שמכבי תל-אביב תוכל למכור את צ'יבוטה בסכום שלא נופל מזה כבר עכשיו? כשהוא צעיר יותר ועוד לא עשה כלום כדי להוכיח את עצמו? אתה מסכים איתי שאם הוא יהיה מנהיג של קבוצה וייתן מספרים טובים (למשל 10 בישולים ו-4-5 שערים), הוא יימכר כמו פיתות חמות אחרי פסח?
    אני לא חושב שאם טביב מוכר את אצילי לאירופה היום, אחרי שהוא בעיצומה של עונה שנייה טובה, הוא מוציא יותר מ-700 אלף יורו. וזה כשהוא שילם עליו 800 אלף ש"ח ויש עוד 20% שיתחלקו בין אצילי לראשון לציון. לעומת זאת, אם הוא מוכר אותו בארץ, הוא מוכר אותו בלפחות פי שניים מזה.
    וזו כל הנקודה שלי.

    במידה ואתה לא מוצא שחקן צעיר, גם להביא שחקן מבוגר, אפילו מעבר לשיא יכול להיות מצויין. ראדה פריצה בשיאו לא היה מגיע לארץ. אני בטוח שלא היית מתנגד שהוא יחתום לפני שנתיים וחצי בהפועל באר-שבע. תפוקה של שחקן זר צריכה להימדד בעיניי לא רק בשווי השוק שלו. והפועל באר-שבע מוכיחה בתקופה הזו שהיא יכולה לעמוד וגם עומדת בפועל במשכורות כאלה.


    ואני מסכים שמרבית הקבוצות יעמיסו זרים בשקל תשעים, ולכן כמו שאמרתי, אני חושב שלצד כל הצעדים שצריך לעשות, שחלקם הגדול לא ייתן תפוקה בטווח הזמן של השנים הקרובות (צ'לסי מתחילים לראות תפוקה ממחלקת הנוער שלהם החל מלפני שנתיים, אברמוביץ' נמצא שם החל מ-2003, וההשקעה במחלקת הנוער התחילה פחות או יותר מיד עם הגעתו למיטב זכרוני. כלומר, לקח להם 10 שנים להתחיל לפתח שחקנים, ועדיין רק העונה לופטוס-צ'יק באמת הצליח להשתלב), אפשר גם לשחרר קצת את ההגבלה על הזרים, ובמקביל להסיר את היתרונות הכלכליים שבכך - בין אם ע"י המדינה, ובין אם בהחלטה של המנהלת (שיכולה להחליט גם שזה יחול החל מהזר השישי, או כל דבר אחר שירצו). אפשר גם לייצר מגבלות על כמות הזרים שאפשר לשתף במהלך משחק בודד - כך שתוכל לרשום יותר זרים, אבל במשחק בודד תוכל לשתף רק X זרים.

    ככה לקבוצות אין יתרון בבחירה בזר על פני הישראלי. והבחירה תהיה בין השקעה ביכולת האיתור שלי להביא זרים טובים מבחוץ (שזה מה שפורטו עושה) או ביכולת שלי לפתח שחקנים טובים (שזה מה שאייאקס עושה). לקבוצות שלא יבחרו לא בזה ולא בזה, בין אם מכסף ובין אם מחוסר מקצועיות, לא יהיה יתרון בהבאה של 20 זרים, ולכן אני מאמין, שמשיקולים של הזדהות, סיכון נמוך יותר ושאר סיבות, ימשיכו להתבסס בעיקר על ישראלים.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מדהים עד כמה ההמשך הוא דעה אישית שלך שסותרת את החלק הראשון...
    עוד יותר מדהים שאתה אפילו לא רואה את זה...
     
  7. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239

    1. אני התייחסתי לשחקנים שמעל גיל 17.
    2. גם שחקנים שבין גיל 15-17, לא יכולים לעבור מהיום למחר, אלא רק עם סיום העונה. אם היום עדן קארצב (יליד 2000 מהנוער של מכבי תל-אביב), מודיע שהוא רוצה לעזוב את מכבי תל-אביב, הוא יכול לעזוב רק בסוף העונה. וגם זה, בכפוף לכך שהשחקן או הקבוצה ישלמו דמי השבחה כפי שיקבעו על ידי התקנון, כשגם איתם לקבוצות יש אפשרות להשפיע רבות על הסכום שייקבע. מתי אמרתי משהו אחר?

    שחקנים מעל גיל 17 צריכים לשבת בבית שנה מיום הגשת ההסגר, אלא אם קיבלו אישור מהקבוצה שלה הם שייכים. שחקנים בני 15-17, צריכים לשבת בבית עד סיום העונה, אלא אם קיבלו אישור מהקבוצה שלה הם שייכים (זה היה המקרה עם רוי רונן ועם רז יצחק).

    על מרבית השחקנים שעברו בין טוברוק לנתניה שציינת היו תמורות כספיות. צלישר עזב את נתניה בתמורה ל-3 שחקנים (יכול להיות שאני טועה במספר) שעברו מטוברוק לנתניה בדצמבר 2007 ובקיץ 2012 עבר חזרה לנתניה בתמורה ל-400 אלף ש"ח. אז אל תציג את זה כאילו הם עברו כמו שמחליפים קבוצות בשכונה.

    העובדות שאני הבאתי הן התקנונים. שאתה ממשיך להתעלם מהכתוב בהם.


    וברגע שאתה רומז שיש לי אינטרסים כלשהם, שבאמת לא ברור לי מה האינטרסים שיכולים להיות לי אפילו, אנחנו סיימנו את הדיון.
    אשמח להמשיך להתדיין עם אנשים אחרים שיכולים לנהל דיון מכובד ומכבד.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, לשלם על כשרונות צעירים זו מגמה עולמית. זה לא הומצא כאן בגלל איזו תוכנית זדונית של לוזון...
    לפני לא מעט שנים ארסנל שילמה 2 מיליון פאונד על ילד בן 15 בשם גרמיין פנאנט וזה פתח את מהדורות החדשות ב- SKY...
    היום כבר אף אחד לא מרים גבה על העברות כאלה...
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אה... הבנתי... גם שיעברו מהיום למחר אתה רוצה... וגם בלי תמורה... ואתם באמת רוצים שאנשים כאן ישקיעו בנוער... חחח...
    שוב... שיהיה בהצלחה...
     
  10. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני לא אמרתי שיש בעיה עם לשלם על שחקנים צעירים.
    כל הנושא של הסגר קטין ודמי השבחה עלה פה בכלל, כי מישהו הציג את זה כאילו עומר דנינו יכול לחכות לסיום החוזה ולעבור לקבוצה אחרת בארץ כאילו יש כאן חוק בוסמן, אני ציינתי את התקנון שמציין ששחקן לא יכול לעזוב את קבוצת האם שלו גם אחרי סיום החוזה שלו, ואתה טענת ששחקן לא כבול לקבוצת האם שלו.

    אני מראה לך פעם אחרי פעם, כולל דוגמאות לשחקנים בגילאים שונים ללא חוזה, שלא יכולים לעזוב בלי הסכמת קבוצת האם שלו. ואתה ממשיך להגיד לי ששחקני הכדורגל כאן לא כבולים למועדון האם שלהם עד סיום הקריירה כל עוד הם לא עוברים לחו"ל בתהליך.


    ועכשיו אתה גם מתחיל להכניס לי מילים לפה, בכלל נפלא.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    פרגי, אם היו לך טענות שהיה טעם להפריך הייתי עושה את זה.
    אם אני מדבר על ישראלים ואתה מביא לי כדוגמא מחירים של שחקנים זרים, אז חבל על הזמן שלי. זה אומר שחצי מהבסיס של הטענה להעלאת זרים אתה לא מבין או פשוט מנפנף.

    ולא, אני לא אוהד מכבי.
    אין לי ראייה צרה או אינטרס, אבל קשה להתמודד עם מישהו שבא בלי אינטרס אז בוא נכניס אותו לתבנית מסויימת ועל הדרך גם נגיד שהתבנית הזאת היא של אנשים עם ראייה צרה. אחלה.
     
  12. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    ועכשיו אני רואה שאתה זה שהתייחס להתקרבות לסיום חוזה כמדד לזה שאפשר יהיה לשלם פחות. אתה צודק במרבית המקומות בעולם, התאחדות הכדורגל הישראלית היא לא אחד מהמקומות האלו:

    בארץ, כל עוד השחקן לא עזב מעולם את קבוצת האם שלו, הוא תלוי בחסדיה.

    ולמקרה שאני בעל אינטרס (ובאמת - או שתסביר איזה אינטרס יכול לעזאזל להיות לי (ותגבה את זה גם!), או שתתנצל על האמירה הלא מכובדת הזו), תקרא את מה שדן רומן כתב על זה: לא שחקן. צמית . אמנם זה לפני התיקון לחוק הספורט, אבל הוא לא באמת שינה שום דבר מהותי.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    יש דבר שנקרא דמי השבחה. הוא קיים בכל אירופה. ההבדל הוא שבאירופה זה נכון יותר כי דמי השבחה משולמים על שחקנים בני 24 ודרומה.
    ויש הגיון בדמי ההשבחה האלה. אני באמת לא מבין איפה פה הבעיה ולמה אתה קורא לזה לכבול?
    זה א' ב' של עידוד השקעה בנוער ורצון להשביח שחקנים- וזו הגנה הכרחית ומינימאלית על הקבוצות הקטנות. אוי ואבוי לקבוצות הקטנות אם זה זה לא יהיה! אני אגדל את אוראל דגני מגיל 10, אתן לו לשחק, ארד איתו ליגה, יבוא איזה סוכן קקה וימליץ לו לא להאריך חוזה בשום אופן... והוא ילך בחינם... זה נשמע לך הגיוני? זה נשמע לך שאיזושהי קבוצה קטנה תמשיך לגדל נוער?
    אני יודע שאתה אוהד מכבי ת"א חביבי... אבל למטבע יש 2 צדדים... נראה לי שקצת שכחתם...
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אתה סקאוט. העלאת כמות הזרים יכולה לייצר לך הרבה עבודה...
    אבל באמת אמירה לא מכובדת...
    מתנצל.
    אנחנו מתחילים קצת לצאת מפרופורציות בדיון הזה...
    אני חושב שהגיע הזמן לעצור...
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אתה באמת לא קולט את ההבדלים שיש בין ישראל לאירופה בנושא דמי ההשבחה?