דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    כמה שיותר קבוצות זה טוב בקטע של מגרשים ונוער, יותר מידי קבוצות מקצעוניות רק מורידים את רמת הליגה כל עוד אין מספיק כדורגלנים, באופן כללי אני נגד איחודים. מזכיר לי שפעם רצו לאחד את חולון עם ראשון בכדורסל (שני קבוצות עם קהל שקיימת אפילו סוג של יריבות קטנטנה בניהם) או את מכבי והפועל חיפה בכדורגל (חיפה יונייטד)
    בני השרון הייתה קבוצה מצליחה כתוצאה מהאיחוד אבל לא הביאה בכלל קהל.
     
  2. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    אמנם אני כבר שנים לא עוקב, אבל נראה לי שהאיחוד הזה הרג את הכדורגל בעיר. הפועל חדרה היתה הקבוצה הבכירה ואני חושב שרוב האוהדים שהיו לקבוצה בעיר לגמרי הפסיקו להתעניין בתוצאות של "המאוחדת".

    כל העיר נוהלה כמו פארטייה גדולה וכמובן שגם הכדורגל אבל אין סיבה אובייקטיבית שבחדרה לא יהיו כמה מועדונים (אחד ברמת לאומית\על והשאר ארצית ומטה).

    זה הכל פונקציה של בעלים שישקיע כסף. כשהייתי ילד והקבוצה היתה בארצית היו מגיעים למשחקים יותר מכמה שמגיעים היום למשחקים של מכבי פ"ת, רעננה, עכו...
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    רז זהבי אוהד של הפועל חדרה ושמעתי אותו אומר שמדובר בצעד מבורך שדווקא יצר עניין בעיר.
    לי אין הרבה מושג מעבר לזה שבקדנציה של נתניה בארצית בשנות ה- 90 יצא לנו לפגוש את הפועל חדרה שהיתה אז גם בארצית עם אורן כוכבי שהיה הכוכב שלה. לדעתי זו היתה שירת הברבור של הפועל חדרה שירדה ומאז לא עלתה חזרה. השם הפועל חדרה צץ כמובן לא מזמן בהקשר של שולם שוורץ האגדי שהלך לעולמו.
    גם מכיר סיפורים על הדרבים עם מכבי נתניה(סוג של דרבי) כשהסיפור הכי מפורסם הוא פנדל למכבי נתניה- אקס מכבי נתניה, כדורגלן הפועל חדרה באותם ימים, זוהר סולומון זורק אבן שמזיזה את הכדור רגע לפני הבעיטה שבעקבות זאת הולכת החוצה :)
    היה פעם כדורגל בחדרה. אולי עוד ישוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/12/15
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    לא יודע אם רז זהבי היה אוהד הפועל חדרה אבל הוא גם עסקן עירוני והיה מאוד מקורב לראש העיר שעשה את האיחוד. ההוא מינה אותו להיות דובר העירייה (כן, רז זהבי דובר עירייה...) בזמנו.

    לי נראה שאין שום עניין יותר סביב הקבוצה. אבא שלי וחברים שלו שהיו אוהדים (ושחקנים, ובעלי תפקידים במועדון) לדעתי אפילו לא יודעים כבר באיזה ליגה הוא נמצא...

    אכן, אורן כוכבי היה כבר בשירת הברבור. הוא היה דווקא כישרון לא רע ואם אני לא טועה הוא גם הגיע לשחק בלאומית לזמן קצר לאחר מכן.

    סיפור קלאסי עם האבן, לא נראה לי שיש מישהו שלא מכיר :)

    באמת שחבל, כמו שרשמתי אפילו בליגה השניה היו מגיעים לא מעט אוהדים לראות משחקים.
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    דובר ערית חדרה... בדיוק מה שהוא היה בתקופה ששידר ברדיו האזורי(שבאותם ימים שידר מחדרה ולא מנתניה כפי שהיום)... הוא סיקר את מכבי נתניה והיה פשוט בלתי נסבל!!! חחח
    אורן כוכבי של חדרה ויניב עופרי של שמשון שגם היתה אז בארצית... תמיד הזכירו לי האחד את השני...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlp1/v/t1.0-9/1914852_918638024880941_3727025927823580007_n.Xxx?oh=43df57fdb5881f016031dd6630e2ea69&oe=5714B133&__gda__=1460726094_765efb9e37541c739bbec7073e82f0ce

    בדיוק היום לפני 5 שנים התרחשה אחת הטרגדיות הגדולות של הכדורגל הישראלי: אבי כהן, בלם מכבי ת"א ונבחרת ישראל לשעבר, האיש שהגיע עד לליברפול הגדולה, כבש שער במשחק האליפות שלה וזכה עימה גם בגביע האלופות - נפטר בבית החולים. כהן נפצע באופן אנוש בתאונת דרכים ב-20 בדצמבר בעת שרכב על קטנוע ללא קסדה, וב-29 בדצמבר נדם ליבו.

    כהן שרשם 64 הופעות במדי הנבחרת נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים ביותר אם לא הטוב ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי. נבחר לכדורגלן העונה של מעריב ב-1979. הוא זכה עם מכבי בשתי אליפויות ושני גביעי מדינה וגם שיחק במדי גלאגו ריינג'רס הסקוטית.

    כמה חודשים אחר-כך הבן תמיר כבש שער ניצחון לרשת של ארסנל והקדיש את הגול לאבא - צמרמורת:

    - אני זוכר איך בתור חייל שאוכל קש בטירונות - המוות הזה 'טילטל' אותי, מכביסט או לא - דמות נערצת, כדורגלן אחד הגדולים שהיו לנו(בדיעבד כמובן, לא ראיתי אותו משחק). אומרים שהוא ויתר משום-מה על לבישת הקסדה. מוות מיותר, כואב ועצוב. אפשר לומר שמשהו בקריירה של תמיר כבה אחרי המוות הזה. הגול ההוא נגד ארסנל היה מרגש עד דמעות והבוקר בתוכנית של סלוצקי ודומינגז תמיר הגיע לדבר כמו תמיד. הוא אמר על אבא שלו שהייתה סביבו הילה, לא היה הכי גבוה או הכי חזק אבל תמיד עלה למגרש עם חזה נפוח, היה מעין קפטן. ויקי פרץ הוסיף שכל הקבוצה הרגישה ביטחון כשהוא שיחק, שאי-אפשר לתת להם גול. זו הייתה 'מכבי במיטבה' - הכי טובה, 'הכי יפה', עושה הכל כדי לנצח. הכי מפחידה. עצוב, עצוב, עצוב. הנה עוד קטע אבל זה באמת עצוב, אתם לא תצליחו לשמור על עיניים יבשות
     
  7. Turgi Guest

  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    1. הכל שאלה של מהי מטרת הקבוצה. אם לאנשים בהרצליה, רעננה ורמת השרון יש שאיפות לקבוצה בליגת העל, אבל לא קבוצת מתנ"ס שבה מגיעים רק המשפחות של השחקנים ומקרובים להנהלה למשחקים, כמו הרצליה לפני יותר מעשור, רמת השרון לפני מס' שנים ורעננה היום, אלא קבוצה עם קהל גדול, אז איחוד הוא בלתי נמנע.
    לא מדובר בהפועל באר שבע שאחרי הצלחות ואיצטדיון חדש מביאה במקום 6,000 או 6,500 אוהדים למשחק בית ו1,000 או 1,500 למשחק חוץ כמות של 16,000 למשחק בית ו3,500 למשחק חוץ, כלומר קבוצה עם בסיס גדול שאפשר לצמוח ממנו, אלא מדובר בשלוש קבוצות נטולות היסטוריה אמיתית, וקבוצות שבישראל הקטנה הקירבה הגאוגרפית שלהם לקבוצות ותיקות עם קהל מונע מהם ליצור בסיס של קהל במצב הנוכחי.
    לא בטוח שאיחוד יעבוד, אבל זה בטח עדיף על פני משחקים בליגת העל שבה רעננה, הרצליה או רמת השרון מביאות כמה מאות צופים.

    2. יותר מזה, לרעננה היום יש את אשר אלון, אבל לפני אשר אלון רעננה הייתה קבוצת ליגה לאומית טיפוסית, שהייתה נודעת יותר בתור הקבוצה שהורסת לקבוצות אחרות את העלייה במאבקים ספורטיביים עד הסוף מאשר בתור הקבוצה שאולי תגיע לפלייאוף עליון בליגת העל.
    קחו את רעננה, רמת השרון והרצליה של אותם שנים, שלוש קבוצות ליגה לאומית טיפוסיות, שלוש קבוצות שגם מבחינה תקציבית שאפו אך ורק לשרוד בלאומית ולא מעבר לכך, יכול להיות שאיחוד במשאבים של שלושתם היה יוצר קבוצה אחת שהיא חזקה יותר תקציבית, ובניגוד לרעננה של היום קבוצה שלא תלויה באדם כזה או אחר ויכולה לשרוד בליגת העל גם אחרי שאדם כמו אשר אלון עוזב את הקבוצה.

    3. כלומר איחוד, יכול לא רק ליצור יותר קהל לקבוצה המאוחדת, אלא גם להפוך שלוש קבוצות מהשרון שביום נתון אין להם את האמצעים הכלכליים להתחרות בליגה העל, ולהפוך אותם לקבוצה אחת שגם מבחינת תקציב יכולה להתחרות בליגת העל.

    4. אני לא מדבר כמובן על קבוצות כמו הפועל פתח תקווה, מכבי נתניה והפועל כפר סבא, קבוצות עם היסטוריה עשירה ועם בסיס טוב של קהל, קבוצות שאם ימצאו את האיזון הם יביאו קהל למגרשים, גם אם לא בכמות של הגדולות. אלה קבוצות שאסור לעולם לחשוב על איחוד במקרה שלהם.

    אבל קבוצות כמו רעננה, רמת השרון ומכבי הרצליה? קבוצות כמו הפועל ומכבי חדרה? מתי לחדרה הייתה קבוצה בליגת העל? כמה כמויות היו מגיעים למשחקים של מכבי/הפועל חדרה לפני האיחוד?

    5. הערת אגב, לא מבין את הדיבורים על קריית שמונה כקבוצה שיכולה לאגד תחתיה את איזור הצפון ולהפוך פתאום לקבוצה עם כמות גדולה של קהל.
    מדובר בעיר עם 23,000 תושבים. רק לשם השוואה, שכונת רמות בבאר שבע (שכונה אחת כן?), מכילה היום 25,000 תושבים. כלומר היכולת של קריית שמונה להביא יותר קהל מקריית שמונה עצמה היא קטנה. לסחוף אחריה קהל מאיזור הצפון? יש כבר אימפריה אחת באיזון הצפון וקוראים לה מכבי חיפה. היא גם ממוקמת באיזור מרכזי יותר והיא גם עם היסטוריה אדירה וגם תקציב גדול יותר ולכן הסיכוי שקריית שמונה תהפוך למעצמת קהל, בטח כשיש את מכבי חיפה בצפון וכשקריית שמונה עצמה היא עיר קטנה, הוא שואף לאפס.
    אם כבר, קריית שמונה סופרת את הימים עד לעזיבת איזי, שכן לאחריו קשה לי להאמין שתשאר קבוצה מקריית שמונה בליגות הבכירות בישראל.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  9. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    921
    לייקים שהתקבלו:
    422
    רעננה היא עיר עם 80,000 תושבים והמספרים רק גדלים.כמו שאמרת אין לנו את ההיסטוריה של כ"ס ונתניה ויש לא מעט תושבים בצד הירוק והצהוב-אבל! אם תיווצר מסורת של כמה שנים שבהם נמשיך להיות פקטור בליגת העל ויהיה לנו מתקן ראוי בעיר, אין סיבה שילדי העיר לא יגיעו למשחקים ובעתיד הרחוק יותר תיווצר מסורת..בדיוק כמו שקרה במכבי חיפה לפניי עשרות שנים כשהפועל שלטה בעיר.

    רעננה ורמה"ש הן קבוצות צעירות (בליגה הראשונה) וצריך לתת להן כמה שנות חסד כדי לנסות ליצור משהו..כנ"ל לגבי עכו. קחו לדוגמא את מכבי פ"ת ששנים כולם ביטלו אותה והתלוננו כמה היא מיותרת, היום כבר אף אחד לא מדבר על הקהל שלהם וזה אחריי כמה עשורים בליגה הראשונה. לגבי מכבי הרצליה-לפי מה שהבנתי יש שם המון אוהדים רדומים שכל עוד שיימן שם הם לא יחזרו למגרשים.

    בקיצור רדו מעניין האיחוד, אולי לכם זה מפריע בעיניים,אבל יש אנשים שקשורים לקבוצות הקטנות האלה רגשית בדיוק כמו שאתם מרגישים לקבוצות הפאר שלכם.כל עוד מדובר בספורט כל מה שנותר לכם זה לבלוע רוק.
     
    Drama, amn, חייל שוקולד ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני באמת חושב שהדרך לייצר מסורת יכולה להיות דרך קבוצה מאוחדת, עם אצטדיון אזורי, עם מחלקת נוער אזורית ומושקעת ועם קבוצה שמידי פעם יכולה להגיע לאירופה. יכולה לייצר הצלחות. אני באמת אומר את זה ממקום טוב כאחד שבאמת לא רואה איך העסק ברעננה\הרצליה\רמה״ש יכול להתרומם לאנשהו.
    ודווקא בגלל שמדובר בקבוצות צעירות- זה יכול להיות תיקון הסטורי לאחד האזורים הכי איכותיים בארץ שכבר שנים לא זוכה לקבוצת כדורגל בצמרת הכדורגל הישראלי.
    אתה חושב שונה ממני? זכותך.
    אני רואה את רעננה עוד שנה ואולי עוד שנה, ועוד שנה בליגת העל. מתישהו זה יגמר ולדעתי זה יהיה בדיוק כמו בערים השכנות. וכמו בראשל״צ שהיתה תופעה חולפת(למרות ששם לא מדובר בעיר עם 80 אלף תושבים אלא העיר הרביעית בגודלה בארץ!), וכפי שהיה עם בית שאן. תופעה חולפת וחבל. זה יכול להיות הרבה יותר מזה ולא עם תלות בחסדים של איש פרטי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    אולי לפני עשרים ושלושים שנה קבוצות חדשות היו יכולות לקום ולייצר לעצמם בסיס של קהל, כשהמדיה לא הייתה כמו היום, כשלא היה שידור של כל הקבוצות (בטח הגדולות) או לפחות רובם, כשלנסוע מבאר שבע לחיפה היה לוקח 6 שעות ולא שעתיים, היום זה לא ככה.
    בשנים האחרונות שבאר שבע לא הצליחה, בכיתה בבית ספר עם 20 ילדים שאוהבים כדורגל, היו יותר ילדים שאוהדים קבוצות מחוץ לעיר (בית"ר י"ם, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל ת"א) מאשר ילדים שאוהבים את באר שבע, כלומר פחות מ - 10 היו אוהדים את באר שבע, וזאת בעיר שיחסית מרוחקת מבחינה גאוגרפית מהקבוצות הגדולות ושכדי להיות נוכחים במשחקים של אותם קבוצות גדולות צריכים אשכרה לקחת אוטו ולנסוע לפחות שעה וחצי לכל כיוון. וזה בעיר עם קבוצה עם עבר והיסטוריה עשירים בליגת העל. אז אם ילדים מבאר שבע בוחרים לאהוד את הקבוצות הגדולות כשהיא פחות מצליחה מה הסיכוי של רעננה, שמארחת בנתניה, להתחרות מול מכבי תל אביב שבשביל אוהד מרעננה בלומפילד מצוי מרחק נסיעה קצר מהבית שלו?

    היום מגיל קטן כולם נחשפים לקבוצות הגדולות, היום הנסיעות, בטח לילד מרעננה, או הרצליה או רמת השרון, לבלומפילד למשל לראות את מכבי תל אביב עם הכסף הגדול וההיסטוריה והעוצמה זה כלום ושום דבר.
    המרחק היום כל כך זניח שקבוצות כמו מכבי והפועל תל אביב מארחות משחקי בית כשיש שזרוע בנתניה ואפילו בסמי עופר.

    הסיכוי היום של ילד שגדל בעיר כמו רעננה/הרצליה/רמת השרון שיש בה קבוצה בלי מסורת של תארים, בלי היסטוריה, בלי עוצמה כלכלית, להעדיף את הקבוצה המקומית על פני הקבוצות הגדולות הוא אפסי.
    כשמוסיפים את העובדה שכדורגל זה ספורט שהרבה פעמים מועבר במשפחה, מאב לבן, מדוד לאחיין, מסבא לנכדים וכדומה, אז הסיכוי קטן אפילו יותר כי ברגע שאין לך בסיס של קהל אין את דור ההמשך שיבוא.

    אני נוסע לכל משחק של הפועל באר שבע מאז שנת 1996. כמויות הקהל כמעט ולא השתנו מאז. כלומר קבוצה גדולה אולי הפכה לגדולה יותר מבחינת הקהל, וקטנה לקטנה יותר, אבל תופעות כמו מכבי חיפה שבשנות ה - 80 הייתה הקבוצה השנייה בחיפה והיום היא לא רק הקבוצה הגדולה בחיפה אלא אחת משלוש הקבוצות הכי גדולות בארץ, כבר לא מתרחשות.
    ראיתי את הרצליה, רמת השרון ורעננה גם בנקודות השפל וגם בשיאם, וכמות הקהל שלהם לא השתנתה בצורה דרמטית.

    גם מכבי פתח תקווה שהוזכרה כאן, להביא במקום 400 או 500 צופים ביציעים שלה כמות של 1000 או 1500 צופים ביציעים שלה כשלא מעט מהם הם כאלה שמקבלים הזמנות וכשהיא משחקת באיצטדיון חדש זה לא שינוי אמיתי וזה לא הופך אותה מבחינתי לקבוצה לגיטימית (מבחינתי כמובן) בליגת העל.

    הדרך היחידה של קבוצות כמו רעננה, כפר סבא ורמת השרון להיות קבוצות ראויות בליגת העל, מבחינת מתקנים, מבחינת תקציבית, מבחינת קהל, היא איחוד, שכן כל אחת לבד היא לא מספיק אטרקטיבית בשביל להתחרות בעולם המודרני ובמדיה המודרנית עם הקבוצות הגדולות ואפילו עם קבוצה כמו מכבי נתניה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,122
    לייקים שהתקבלו:
    26,244
    מין:
    זכר
    חיזוק בעל שם להפועל חיפה. קשר מרכזי בן 25 דמיטרי באגה מבאטה בוריסוב חתם לעונה וחצי. מגיע בהעברה חופשית.
    הוא שותף לכל הקמפיינים האירופים בשנים האחרונות של הקבוצה. סך הכל 34 הופעות בגביע אירופה כולל 13 בליגת האלופות.
    מקום 3 ביורו הנבחרות הצעירות עם בלארוס ב- 2011
     
  13. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    921
    לייקים שהתקבלו:
    422

    הטעונים שלך הגיוניים מאוד ואפשר להוסיף לזה גם את תרבות הספורט שלא קיימת פה והאלימות במגרשים שמרחיקה המון אנשים מהמגרשים ככה שכל הסיכויים נגדינו.
    ועדיין, איחוד למי שמסתכל מהצד, נראה כמו הדרך הקלה והנכונה אבל בצד השני יש את הגרעין הקיים של הקבוצות הקטנות האלו, שמגיע בכל משחק בציפייה לעתיד טוב יותר- אולי דרך הצלחות אולי דרך שיווק נכון או פשוט מההבנה שאם הם נדבקו בחידק, זה עלול לקרות לעוד אנשים. המשמעות של איחוד זה למחוק את הזהות למחוק את ההיסטוריה ולמחוק מפעל קיים ואהוב..אפשר להקביל את זה לבית קטן של אישה זקנה שמבחינתה הבית הזה הוא לא רק מבנה, והיא לא תעזוב אותו בעד שום הון גם אם יציעו לה בית ענק ומפואר יותר..ואני חושב שזה חלק מהקסם בכדורגל. ובמדינה קטנה כמו שלנו, זה דבר לגיטימי שיש קבוצות קטנות כאלו.
     
  14. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    לפני חודשיים שיחק באלופות, ומהיום הוא שחקן בקבוצת תחתית בישראל. על הנייר נתונים נהדרים לשחקן הזה. איך הגיע לפה ?
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,122
    לייקים שהתקבלו:
    26,244
    מין:
    זכר
    אני חושב שהוא היה יותר שחקן ספסל. אין לי מושג איך עלו עליו.
    בדרך כלל יוצאי באטה נכשלים בקבוצות אחרות. נראה מה יעשה הבחור הזה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.