מכבי חיפה 2015/16 - עונה רעה מסתיימת בטעם מתוק עם גביע המדינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    יודע שזאת הערה כללית אבל קח נניח את השחקנים שאני ״הרגתי״ כאן בפורום -
    בקיץ טענתי שזה טעות עצומה שחיפה לא הלכו על צדק ואנשים טענו שאני טועה ושדגני אותו ביקרתי בחריפות טוב יותר מצדק.
    בזמנו טענתי שטוואטחה זה חור מהלך ואנשים טענו שמדובר במגן השמאלי הכי טוב בארץ.
    בזמנו טענתי שזה שגוטמן מעדיף את ורמוט ושכטר על מליקסון וברדה זה טעות גדולה ובחירה לפי הכרות ולא יכולת.
    בקיץ גם טענתי שיש למכבי חיפה הגנה של קבוצת תחתית וסגל עם שמות על הנייר אבל בלי יכולת בפועל.
    רוצה להמשיך לדברים שכתבתי על שמעון הרוש ויובל אבידור בקיץ (שחקנים שמורידים קבוצות ליגה)?
    תפסיק לאכול את מה שהתקשורת והסוכנים מאכילה אותך, אל תבנה הרים על שחקן רק כי יש לו כישרון, תסתכל במציאות מה הוא בפועל עושה עם אותו כישרון בשנים האחרונות.
    יש המון שחקנים בישראל שנמצאים איפה שהם רק בגלל שהם מקושרים ומשווקים אותם נכון.
    דגני, טוואטחה, הרוש, אבידור, בניון, ורמוט, בן בסט, שכטר, כל אחד והשיווק שלו.
    אבידור והרוש אלה שחקנים לקבוצות אמצע טבלה בלאומית ורק בגלל שהם משווקים נכון הם מוצאים את הפראייר התורן בליגת העל.
    יתר השמות כולל ורמוט שנתן מאז אותה קבוצה קסומה בהפועל בערך 4 משחקים טובים הם בקבוצות הגדולות ובנבחרת רק בגלל קשרים ושיווק כי במציאות הם לא ברמה המתאימה למרות שתמיד מישהו בתקשורת ידבר על הכישרון שעוד מעט מתפוצץ או שמדובר סך הכל בתקופה לא טובה או כל תירוץ אחר.

    גם פירס, משווק היום כאיזה קשר יוצא דופן שאמור לפתור לחיפה את הבעיות בקישור. בפועל מדובר בשחקן מוגבל שאם היו קוראים לו דניאל כהן היה ממשיך בנתניה ובשנה הבאה מוצא את עצמו מקסימום באיזה קבוצת תחתית בליגת העל.

    אבל עזוב, למה אני מפריע, כל עוד חיפה בונה את עצמה על השחקנים המקושרים והמשווקים כמו דגני וטוואטחה ובניון ועכשיו ורמוט ופירס אני מבסוט, הם ימשיכו להיות רחוקים מאיתנו כי בסופו של יום לא הקשרים והסוכנים משחקים אלא השחקנים עצמם ושם יש את פירס לעומת אוגו ואת דגני לעומת צדק ואת מליקסון לעומת ורמוט ואת ברדה לעומת בניון וכן הלאה...
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מכבי חיפה לקחה את רומאריו פירס ב 100 אלף דולר השאלה + 100 אלף דולר שכר. יש הטוענים שפירס מסיים חוזה בנתניה וה 100 אלף דולר זה פיצוי לנתניה על שארית העונה. מצד שני ראיתי פרסום שחיפה לקחה אופציה לרכישה. לדעתי המקור הראשון אמין יותר.
    ב״ש לקחה את בראון בחוזה של 200 אלף דולר ושילמה לאיזי סכום לא קטן(לא זוכר כמה)- הרי אם זה היה הפוך עדיין הייתם צובחים פה ששחר אידיוט כי ברור שרומאריו פירס אם יתופקד נכון- הוא שחקן לא פחות טוב מבראון- אולי אפילו עולה עליו.
    מה שלא יקרה הרי תרדו על שחר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בגלל זה רומאריו בעונה שעברה תחת רוני לוי כשנתניה עוד היתה דומה לקבוצת כדורגל פירק את אוגו והובאן ביחד.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מעולם לא הסתמכתי על התקשורת שתגיד לי מי שחקן טוב ומי לא.
    את גילי ורמוט ראיתי בעשרות משחקים לאורך כל השנים, אני מכיר את החסרונות ואת היתרונות שלו, עדיין הוא שחקן טוב שלא התאקלם במכבי( קורה!) ואמנם הוא לא יפתור את הבעיות של חיפה, הוא כן שחקן חיזוק סביר שעדיף על מה שכבר יש בסגל או מה שנמצא בשוק במחירים דומים.

    רומאריו פירס זה אותו סיפור של כל הזרים פה בארץ. שופטים אותם בהשוואה לזרים נדירים ששיחקו כאן בתקופות שונות לחלוטין ושהיום בלתי אפשרי לשחזר.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, גם זה שתרשום את השטויות האלה על הרוש שגם כשחודשיים הוא לא שיחק ונתניה לא בדיוק נראתה טוב יותר בלעדיו ואבידור שבמשחקים האחרונים לא משחק ועדיין אין גול- כאילו הם מורידים קבוצה ליגה- עוד ועוד פעמים לא יהפוך את זה לנכון.
    נתניה העונה לא דוגמה לכלום. יאמר לזכותך שכמו כולם ראית את הבעיות של נתניה כבר בתחילת העונה- אפילו בנצחון עליכם- ואין לזה שום קשר לשמעון הרוש ובטח לא לאבידור שעוד לא היה בקבוצה בכלל...
    קבוצה עם חלק קדמי של בקושי ליגה לאומית- זה עיקר הסיפור אם מנתחים את זה בפשטות(וברור שמדובר בדבר מורכב הרבה יותר).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    ורמוט שחקן שנולד עם כישרון ענק ברגליים ועשה בזמנו קדנציה קסומה בהפועל תל אביב, מה זה אומר על ורמוט היום? מאז אותה קדנציה קסומה כמה משחקים טובים נתן ורמוט שהוא שווה גם היום חוזה שמן בקבוצה גדולה?
    למה בתקשורת מדברים היום על ורמוט כאילו מדובר בורמוט של פעם? זה לא קשור לקשרים ושיווק? אי אפשר להתעלם מהיכולת החלשה ואין ספר הפציעות שעבר מאז ומעמידים את הכשירות שלו בספק לא לדבר על נושא היכולת.

    בניון נולד עם יותר כשרון ברגליים ועשה דברים קסומים יותר במועדונים גדולים יותר מה זה אומר עליו היום?

    וכן, מה מבדיל את טוואטחה או דגני או פירס מיתר שחקני הקישור וההגנה שיש היום בארץ לקבוצות כמו רעננה ומכבי פתח תקווה ואפילו סכנין והפועל חיפה?

    וובה בראון נתן שנים מצוינות בקריית שמונה והוא אנדרייטד עצום ובעיקר הוא בא כתוספת לקיים בבאר שבע כשחקן רוטציה ולא כשחקן מרכזי בקישור בניגוד לפירס. וובה בראון הוא גם ישראלי. אם שואלים אותי את מי אני מעדיף אני הולך על וובה בראון בלי לחשוב פעמים ואני מכיר את פירס לא רק מהמשחקים של נתניה, ולא מדובר בשחקן רע אלא בשחקן מוגבל שמגיע לקבוצה שתצפה ממנו לניסים ונפלאות ואז פתאום תתאכזב כשתבין שהוא שחקן שמוגבל לעבודת ההגנה.

    אם אני מכבי חיפה? במקום לקנות אוסף של בינונים בהרבה מאוד כסף גם כרטיס שחקן וגם חוזה אני שופך את הכסף על שחקן אחד - שניים, שם לבית״ר הצעה מפוצצת על אצילי, שם למכבי הצעה כספית על ריקן ובונה עליו כקשר, שם לחובאן שמסיים חוזה בקיץ בבאר שבע הצעה כספית מפוצצת.

    מכבי חיפה ממשיכה ללכת על זרים בינונים ועל הימורים בשוק הישראלי עם שחקנים שהעונה האחרונה שהם בלטו בה הייתה לפני הרבה מאוד שנים ואז היא פתאום בהלם כשהיא צריכה לממן כמעט את כל החוזה של שכטר כשהוא בכלל בקבוצה אחרת.

    נ.ב
    נתניה לא ירדה ליגה רק בגלל אבידור והרוש, סתם מציין את העובדה שכשאתה בונה סגל עם חלוץ שלא יודע להבקיע ומגן שלא יודע לכבוש אתה מראה לעצמך את הדרך לרדת ליגה וגם לאחר מכן כשאתה מנסה להחליף אותם אתה צריך לעשות דברים בלחץ ותוך כדי תנועה במקום מהקיץ לדאוג למגן שמאלי וחלוץ שאשכרה ידעו להגן ולהבקיע.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    שמעון הרוש יודע להבקיע. מגן לקבוצת מרכז טבלה בליגה הזו בשקט. הבעיה איתו זה שהוא פרימדונה. עושים לו פו והוא נפצע. טעות קשה של דורה שהסתמך רק עליו כמגן שמאלי יחיד בסגל. הלואי וזו היתה הטעות היחידה שלו...
    על אבידור לא בנו ואל תבלבל את העובדות. אבידור הגיע אחרי שנסגר חלון ההעברות בגלל שישראל זגורי נפצע. כשדורה חסר המושג הבין שהוא החתים חלוץ חסר מושג, וגם מרגוליס התחיל להפצע(בין היתר גם בשריר החשק)- אבידור מתא עצמו פתאום ״הנשק״ ההתקפי העיקרי- וברור שהוא לא יכול להיות כזה. אף אחד גם לא חשב שהוא יכול להיות כזה... ברירת מחדל... רחמנות עליו...
    בינתיים אני רואה שדווקא יש ביקוש לכל העגלות האלה שאימללו אותנו העונה... מדהים!
    לגבי פירס- מקווה בשבילו ובשביל מכבי חיפה שרוני לוי הבין בעונה שעברה מה הוא יודע לעשות ומה לא... זה לא שוובה בראון זה איזה קלרנס סידורף...
    וובה בראון שווה פי 3 מפירס מבחינת עלות? באיזה עולם?
    כשזה כסף של אחרים באמת קל להעדיף את בראון... וזה עוד אם אני מתעלם מדמי ההעברה...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    @עידן444 הרמת לי להנחתה :)
    בעולם שבו יש מגבלת זרים נוקשה של 5 זרים וכל ישראלי בינוני ומעלה עולה מיליונים.
    מבחינת מחירים זה: ישראלי > זר שמכיר את הארץ > זר. לרוב, גם בלי קשר ליכולת.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    דנינו, אצילי, חובאן, ריקן, אפילו מאטוביץ׳, הנה בשליפה שחקנים שהעונה הטובה שלהם לא הייתה לפני חמש שנים, ושמכבי חיפה יכולה להנחית אצלה אם תחליט להשקיע כסף באיכות ולא בכמות.
    אז נכון, מדובר בשחקנים שהתקשורת כמעט ולא משווקת היום וזה גם הסיבה שהישראלים ברשימה לא נספרו על ידי גוטמן בנבחרת, ושהזרים ברשימה עדין זמינים בשוק בסיטואציה כזאת או אחרת, אבל מדובר בשחקנים שבמציאות, לא על הנייר, ולא בפה של המקורבים בתקשורת/הסוכנים, אשכרה נותנים איכות.

    האם זה יעלה כסף? בטח, ולא מעט. אבל מצד שני להחליף כל עונה את כל הזרים וחצי מהישראלים כשבכל המקרים חיפה עדין משלמת להם את כל המשכורת או רובה עולה יותר כסף ומביא פחות תפוקה.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    וואו... ידעתי שזה יקרה... לא חשבתי שכל כך מהר...:)
    כפי שאמרתי מספיק פעמים- כל מקרה לגופו...ברור לך שאם וובה בראון היה העונה שחקן של נתניה ופירס שחקן של ק״ש העסקאות האלה היו נראות קצת שונה, כן?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כתבתי את זה במקרה שכטר בבית"ר ולגבי גילי ורמוט זה עוד יותר בולט משום שהוא משחק רע במשך עונה אחת וגם במהלכה סבל מפציעות, בניגוד לשכטר שלו אין תירוצים למשל והוא משחק רע הרבה יותר זמן - לא רואה שום תסריט שמכבי חיפה מפסידה כאן. ורמוט שחקן טוב, גם אם לא מדובר בורמוט של עונת הדאבל או עונת ליגת האלופות - גם כי אז היה בשיא הקריירה. יש לו חצי שנה להוכיח את עצמו, מכבי חיפה השיגה תנאים לא רעים בכלל. יהיה טוב - ימשיך(חן עזרא צריך לקבל חוזה חדש לדעתי, אין כאן שום קשר). לא יהיה טוב - יחזור למכבי ת"א, הלאה. ורמוט שחקן פחות מהיר מחן עזרא ויותר אינטיליגנט, יכול לעזור לפרוץ בונקרים, להוסיף סדר והנעת כדור מה שלא ראו במכבי חיפה כבר כמה שנים טובות לדעתי. הוא יחבר בין הקישור לבין חוליית ההתקפה. אני דווקא חושב שמדובר ברכש טוב למכבי חיפה וגם ההימור כביכול על שכטר היה הרבה יותר טוב מאשר שורת שחקני רכש ששיחקו בקבוצה הזו מאז עונת האליפות האחרונה - שמעון אבוחצירא, אנדלובו, חן עזריאל, איציק כהן ועוד ועוד.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    התרומה ההתקפית של שמעון הרוש לא מעניינת אותי, הוא מגן, או לפחות ככה מגדירים אותו, שלא יודע לבצע סגירה אלכסונית, שלא יודע לצאת למלכודת נבדל, שעולה למעלה ולא חוזר בזמן, ושאין לו שום תכונה הגנתית בולט ולכן הוא לא מגן לקבוצה בליגה ראשונה.
    קל ליפול למלכודת הזאת, של מגן כמו הרוש או טוואטחה שיכול לתרום התקפית ולפעמים גם מעמיד מספרים יפים למגן ומזה להסיק שמדובר במגן טוב. בפועל מגן צריך קודם כל להגן, ואם הוא חור בהגנה, אז התרומה ההתקפית שלו לא שווה כלום. מעדיף בלם בעמדת המגן כמו בן הרוש או ייני על קיצוני בעמדת המגן כמו שמעון הרוש או טוואטחה.

    המחיר של בראון מנופח בגלל היריבות בין אלונה לאיזי ובגלל שבכר רואה בו כתוספת לסגל שיכולה להיות ההבדל בין סגל חסר שמאבד נקודות לסכל מלא שלא מאבד נקודות וזוכה באליפות.

    באופן אישי אני גם מחזיק יותר מבראון מאשר פירס, ושוב אסור לשכוח שבראון ישראלי עם כל המשתמע מכך.

    למטרות ולמצב של באר שבע וובה בראון היום מושלם, למטרות ולמצב של חיפה פירס הוא רכש בעייתי.
    אם לחיפה היה חסר גרזן בקישור או לפחות היה לה בקישור איזה מנהל משחק ברמה גבוהה הייתי אולי מקבלת את הרכש של פירס, אבל הוא מגיע לקבוצה שבאמצע שלה סופר בעייתי כשהציפיות ממנו היא שגם יתרום למעלה וכשזה לא יקרה אז הוא יחתך.

    שורה תחתונה, צריך גם להתאים את הרכש לסגל. יש הבדל בין קבוצה שזקוקה לשחקן נקודתי בעמדה מסוימת לקבוצה שזקוקה לאיכות בהרבה איזורים במגרש ומביאים לה עוד מישהו שלא יתן לה את האיכות הזאת.
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לאיזו תקשורת אתה מאזין? קול יריחו?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    כתבת מגן שלא יודע לכבוש- קצת הפתיע אותי אבל זה מה שכתבת...
    מכבי חיפה צריכה גרזן.
    אני לא מספיק מכיר את עטא ונטע לביא אבל מהויכוחים כאן אני מבין שיש מחלוקת לגבי היכולות הפיזיות שלהם. כםי שאמרתי לגבי אבו עביד- שהיה יכול להיות במכבי חיפה גרזן באמצע מהזן הישן שיכול לפנות את כל הבמה לקישור ההתקפי ולתת אחלה כוח ושקט מאחורה- כך אני חושב לגבי פירס- למרות שהוא בעונה מזעזעת- אבל הסברתי מספיק את הבעיה שלו בנתניה העונה.

    אגב, זה שבראון ישראלי הופך אותו לעוד יותר יקר בשיטת המיסוי העקומה כאן.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
מצב נושא:
הנושא נעול.