קבוצה ללא מנהיג

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏21/9/02.

  1. יוגב אסולין Guest

    אוקי זה מאין טור אישי שכרגע עלה לי לראש ובא לי לכתוב..

    אני רוצה לדבר פה על קבוצות כמו בני יהודה כמו מכבי נתניה שהם המובילות של התחום. קבוצות אלה הם קבוצות שיש להם שחקנים בעלי יכולת התקפית מעולה שחקני הגנה שיודעים לעשות את העבודה שלהם. ולמרו שכל הסגל שלהם הוא סופר מקצועי הםניראים כמו שכונה. סגנון המשחק שלהם הוא סגנון כדורגל חופשי מידי אין שיטת משחק ידו של המאמן לא מורגשת כלל בקבוצה משחק מפוזר. ובקיצור חסר מהניג חסר שחקן אחד שיוכל לקחת על עצמו אתה קבוצה בדקותה קשות ובדקות הטובות לקחת להניג לחלק אתה כדורים למקומות הנכונים ולדחוף את הקבוצה קדימה.

    אני חושב מה שעשה את אשדוד שנה שעברה לקבוצה טובה היה השילוב של נילאש ואלון חזן שהם ניהלו לקבוצה הזאת את כל המשחק כל התקפות עברו דרכם. יכלנו ליראות גם בב"ש דבר דומה ובכל קבוצות הצמרת שלנו ובעולם הם מתבבסות על שחקן שהוא המנהיג של הקבוצה הקפטן שדואג שהמשחק הקבוצתי יזרום. דואג לעשות את כל מי שמסביבו טוב יותר וע"י ככה דוחף את הקבוצה.

    השאלה שלי או יותר נכון התמיהה היא למה אנחנו לא רואים במכבי נתניה עושה משחק. דווקא בתקופות שהם שיחקו עם זוהר הם ניראו טוב כי הוא אירגן אותם. אין ספק יש להם הרבה כישרון לשחקנים שמה אבל בלי שמן שיזיז באופן חלק את כל יתר החלקים המכונה לא תעבוד חלק. גם בני יהודה יש לה קבוצה חזקה חסרת מנהיג וגם שמה אותו דבר.

    לפי דעתי תפקיד המנהיג שבדר"כ זה תפקיד הפליימקר (אם כי לא מחייב) הוא מאוד חשוב יותר מכל תפקיד אחר בקבוצה. ויש מספר קבוצות בארץ. (נתניה, ב"ש, אשדוד, הפועל ת"א חוץ מהשנה) שעם היה להם שחקן פליימקר חזק במרכז המגרש ועוד שחקן שישחק איתו או יחליף אותו במשחקים שהוא לא נכנס אליהם טוב... אז הם יוכלו לתת לנו מימד נוסף בצמרת. אבל משום מה רוב הקבוצות מעדיפות להביא חלוצים שהם ברמה בינונית וככה המה פה רק יורדת ולא עולה.
     
  2. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    א. לנתניה יש פליימייקר חדשישן - כפיר צוקול- שעם קצת ניסיון הוא יהפוך להיות שחקן כמו דגו...

    ב. באמת אין הרבה קבוצות שמצליחות בלי מנהיג חזק... ואחד הסיבות שאני רואה קבוצה כמו ראשון יורדת זה בגלל שאין להם מנהיג...

    עכשיו יש לי שאלה... מי לדעתכם המנהיג הכי טוב בליגה? כיאלו מי המנהיג האידאלי?
     
  3. chaos Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    928
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ריימונדס ז'וטאוטאס.
     
  4. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שלנתניה יש השנה מנהיג, ואני מתכוון לעטר שכבר הפך לאהוב הקהל.
    90 דקות ראיתי את נתניה בשבוע שעבר, ועטר דחף את הקבוצה יפה. בצעקות, בהערות, במחמאות ובמסירות גדולות שהוא נתן לשאר השחקנים.
    את האמת עטר היה המלך על המגרש, ובכל המחצית השנייה הוא שלט בכל מרכז השדה, הבעיה הייתה שב20 דקות האחרונות עטר התעייף ונתניה הלכה אחורה, בית"ר לא ניצלה זאת. עטר בלי כושר, אבל ללא ספק שהוא הופך להיות ברוג חשוב בנתניה, והוא מנהיג אותה יפה.

    בקשר לבני יהודה אני מסכים איתך, היא קבוצה שעל הנייר נחשבת טובה מאוד, אבל חסרה לה את השחקן הזה שידחוף אותה במרכז השדה.
    גם לבית"ר חסר את זה מאז שאבוקסיס, חסר לה את השחקן הזה שיקח את הקבוצה ממרכז השדה וידחוף אותה, בכל קבוצה חשוב שיהיה את הפליימקר שהוא אחד מעמדות המפתח. השנה מוצב בקבוצה דל-ריו שלא ממש הרשים במשחק האחרון.
    אם אתם תוהים למה זוהר לא נחשב, בגלל שזוהר יכול להיעלם למשך כל המשחק ולהתעורר בדקה אחת ולעשות את החלק שלו, הוא שחקן שתרם המון לקבוצה אבל עדיין במידה מסיומת הוא גם מזיק לה.
     
  5. יוגב אסולין Guest

    כפיר צוקול לא מנהיג את הקבוצה אולי זה מה שהוא אמור לעשות אבל כרגע הוא לא ניראה מסוגל לזה ויכלנו ליראות את זה במשחק נגד בית"ר. בלאגן שלם היה להם שמה.

    בקשר למי הכי טוב?
    הרבה יקידו שנימני אבל הוא לא כי הוא מצליח לדחוף את הרמה שלו קדימה אבל לא את כל הקבוצה ופליימקר טוב זה אחד שיוטדע לעשות את מי שמסביבו טוב יותר..

    אז מי כן? רוסו יכול ליהות פליימקר מעולה למרות שזאת לא העמדה הטבעית שלו אלא יותר קשר ימני. אבל יש לו יכולת ניהול משחק טובה מאוד.

    פישונט בתקופ הטובה שלו בבית"ר היה בפליימקר הטוב ביותר בארץ אחרי אייל ברקוביץ.

    נכון להיום מי שמנהיג את הפועל ת"א הוא הטוב ביותר בעיני וזה יוסי אבוקסיס.. יש לו יכולת לדחוף את הקבוצה קדימה מבחינה פיזית של משחק ומבחינת מורל ואמונה. יכלנו ליראות את זה הרבה שנה שעברה בכל מה שקשור לאירופה.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    קאוס עם כל הכבוד זאוטטאס הוא יותר שחקן שהתפיד שלו זה להרוס אתה משחק של הקבוצה היריבה ובמיקרה הטוב לנהל את משחק ההגנה של הקבוצה. הוא לא משחק בעמדה התקפית כדי שיוכל ליחשב לפליימקר.. לכן הוא לא יכול ליחשב כעושה המשחק הטוב ביותר. הוא פשוט לא עושה המשחק של חיפה.. הוא משחק בתפקיד כמו של שמעון גרשון.
     
  7. chaos Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    928
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא השחקן הכי חשוב של מכבי חיפה, אין שום ספק
    וללא ספק גם, הוא עושה את כולם לידו הרבה יותר טובים
    אתה ראית בעצמך איך רוסו ופראליה נראו ביום רביעי
     
  8. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,669
    לייקים שהתקבלו:
    1,938
    מין:
    זכר
    לבאר-שבע ב3 שנים האחרונות היה את דיוי קורמן,שאחרי סתיו אלימלך הנהיג את הקבוצה חילק את המסירות החכמות ואף כבש כמה שערים.
    השנה קורמן עזב,הביא שחקן ניגרי חדש קאקו בלסינג ראיתי אותו בראשון,הוא נראה טוב רק שהוא מאט קצת את המשחק,לוקח לו כמה שניות לתת פס,הוא אוהב להתמזמז עם הכדור,אבל המסירות שלו מצויינות,הוא צריך להכנס טוב לקבוצה להתחבר עם השחקנים והוא יהיה המנהיג של באר-שבע.
     
  9. יוגב אסולין Guest

    יש הבדל בין מנהיגפליימקר לבין תכונות של קפטן... זה לא אותו דבר. מהעמדה שלו אין לו השפעה על המשחק ההתקפי של הקבוצה במיקרה הטוב הוא יכול להשפיע חוליית הקישור.

    בהחלט מאז שנת העלייה היה לב"ש מנהיגים זה היה קורמן ואובלבן בקישור אלימלך קצת יותר מקדימה. הם דחפו את הב"ש. כרגע עושה רושם שקצת חסר מנהיג וסדר במשחק ובגלל זה הקבוצה ניראת פחות טוב. אבל קשה לי לדבר על משחק שלא ראיתי.
     
  10. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שראינו שנה שעברה שתי קבוצות שהצליחו מצוין בלי מנהיג....
    הפועל ת"א- כולם דחפו אחד את השני והגיעו להישגים יפים.
    מכבי חיפה-כל אחד תרם את שלו ואף אחד לא יצא מנהיג, מי שלא תרם את שלו ירד לספסל.
    מכבי ת"א-הדוגמא הרעה, ראינו איך הם מסתדרים טוב מאוד בלי אבי נימני, מה לעשות שלפעמים נימני מרגיש שמכבי ת"א שייכת לו!
     
  11. יוגב אסולין Guest

    בכל 3 הדומאות שכרגע נתת יש לך טעות.. את הפועל ת"א הניע יוסי אבוקסיס כאשר הוא מתחיל הכל מאחורה יחסית ולוקח את הקבוצה קדימה. במקור זה היה אמור להיות תפקידו של פישונט אבל הוא לא ממש עשה את זה. ברור שכל הקבוצה נראת טוב. אבל שהיה צריך מישהו שיתחיל התקפה יתחיחל את ההנהגה האופציה הראשונה היתה אבוקסיס. נכון שלא תמיד כי אחרת היו לוקחים אותו אישית.

    מכבי חיפה. עד השנה היה לה בקישור כמה מובילים מאוד טובים. יוסי בניון פארליה ורוסו. בגלל זה יש לחיפה חולית קישור מאוד חזקה יש שמה 3 מנהיגים והם המנהייגם של הקבוצה. במיקרה של חיפה זה לא שאין שחקן שיש לו תכונות של מנהיג יש יותר מידי כאלה. וה-3 האלה עשו את רוב עבודת חיפה בשנתיים האחורנות והביאו אותה להצלחה. גם פה יש מנהיג או יותר נכון מנהיגים. מגוון האפשרויות הזה הוא הדבר שעשה את ההבדל בינהם ליתר הקבוצות.

    מכבי ת"א. אבי נימני לא היה מנהיג כי הוא לא עשה את האחרים יותר טובים ממנו הוא שחקן שלוקח את הכדור ורץ קדימה מביא תוצאות לקבוצה וכו' אבל הוא לא משחק כמו פליימקר. כרגע אני לא הכי מכיר את הסגל של מכבי ת"א. אבל חייב להיות מנהיג על המגרש כדי שקבוצה תוכל לרוץ קדימה לאורך זמן. אחרת היא תתפרק.
     
  12. chaos Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    928
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מבחינתי מנהיג זה שחקן שמוביל את הקבוצה ועושה ת'שחקנים האחרים האחרים יותר טובים לידו, ואין ספק שז'וטאוטאס עושה את זה במכבי חיפה
    בלעדיו מכבי חיפה לא בליגת האלופות ולא לוקחת 2 אליפויות
     
  13. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוגב אני לא יודע מה ההגדרה שלך למנהיג...
    אבל אני מתכוון למנהיג, שהוא יותר פסיכולוגי מנהיג, מאשר מנהיג שאתה מתכוון...
    מן מאמן קטן על המגרש..
    לא אחד שלוקח את הכדור בדקה ה-90 ועושה גול....
     
  14. יוגב אסולין Guest

    אוקי אולי באמת כדאי שאני יגיד את ההגדרה שלי למנהיג שזה לא קפטן..

    מנהיג הכוונה לפליימקר. שחקן שמשחק בעמדה כלשהי באמצע של המגרש בחולית הקישור. בעל יכולת ראיית משחק מעולה ובעל יכולת שליטה בכדור ומסירה ברמה מאוד גבוה. שחקנים כמו אייל ברקוביץ זה מה שנחשב בעיני לפליימקר. הוא יודע לקחת את הכדור באמצע המגרש וכולם רצים למעלה ויודעים שהוא יתן את הכדור לאדם הנכון ברגע הנכון ובכדור הכי מתוחכם שיכול להיות.

    מה שאתם אומרים זה יותר קפטן ולא פליימקרמנהיג על המגרש
     
  15. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מנהיג- מאמן על המגרש, דוחף, מעודד ונותן לשחקנים הרגשה שמישהו סומך עליהם.
    לא תמיד צריך להיות הכוכב.
    רצוי שיהיה קשר אחורי כדי שגם יוכל לארגן את המשחק ולהיות קרוב לכל השחקנים.