דווקא בגלל שקובי אוז הוא כזה יוצר גדול, אז כשהוא מוציא שיר לא מוצלח, כולם מנסים לחפור ולגלות האם בעצם יש פה איזה משהו מבריק שנסתר מן העין. ככה היה עם "יאללה לך הביתה מוטי" לפני עשור. לפעמים יש שירים שהם סתם חלשים. בואו נגיד ככה, "הרבי ג'ו כפרה" זה לא.
היתה הופעה אביב גפן שחגג 25 שנה לאור הירח (רוק עצמאות -5) והוא הזמין את הזמרת שרון ליפשיץ'. היא אמרה כשסיימה לשיר ש 20 שנה היא לא הסכימה לעלות על הבמה. משהו יודע מה הסיבה? עברה טראומה כלשהי?
אני לא מכיר אותה אישית, אבל מאז שנות השמונים היא לא ממש התעסקה במוזיקה, והרבה אומני עבר לא אוהבים לחזור לבמה אחרי שעזבו את התחום.
יופי, אחרי שחשבתי שזאת הפעם האחרונה שאני אשמע את השיר הזה, עכשיו בנסיעה באוטובוס התברר שהוא נכנס לפלייליסט של גלגלצ, עכשיו אני לא אוכל להימלט ממנו :-(
כן גם אני לצערי שומע אותו לפחות פעמיים ביום. העיקר שיש להם וועדה, והם יושבים במשך שעות לבחון את השירים. אי אפשר להפסיק אותי כי אני טיל בליטסטי. אוי ואבוי...
כשלהקה כל כך גדולה וחשובה מוציאה שיר ראשון אחרי הרבה שנים, אז יש לזה הרבה באזז וציפייה. זה לבד יכול להכניס את השיר לפלייליסט, גם אם הוא גרוע (ואוי, כמה שהוא גרוע).
מי בחר דווקא את רשימת המועמדים הזאת? דנה ברגר? נו באמת. פיטר רוט אולי מפיק מוזיקלי מוצלח אבל קשה לי לזהות השפעה רחבה שלו ברוק הישראלי. גם לשים את קוטנר זה בעייתי, עם כל הכבוד הוא לא עושה מוזיקה בעצמו (כמובן חוץ מלנגן כלי הקשה עם מאיר אריאל בלהקת "קאריזמא"...). לעומת זאת חסרים ברשימה דני סנדרסון, פוליקר, אהוד בנאי, יזהר אשדות, אפילו אריאל זילבר-אנשים שאין רוק ישראלי בלעדיהם.
זה הקטע, שזה סקר חסר משמעות, למעשה זה פרסומת לפתאל אם תשים לב. מי שיצא פתטי פה זה גפן שלקח את האעלק-סקר הזה ברצינות ופרסם אותו בגאווה. כל מי שקצת מבין במוזיקה יודע שגפן הוא מוזיקאי חסר כל השפעה. אין אף אמן ישראלי רציני שאתה מוצא השפעות של גפן במוזיקה שלו. גפן מעולם לא יצר מוזיקה חדשנית, כל השירים שלו הם חיקויים של להקות מבריטניה.
Firewater, להקה שנחשפתי אליה רק לפני 4 שנים. ורק לאחרונה גיליתי שיש בה שני חברים ישראלים, אחד בשם יובל גבאי וגם אורי קפלן מ-BBB. אני ממליץ בחום על הלהקה, ובעיקר על האלבום הזה.
שולה חן: "בגלגלצ שמים אותנו, הוותיקים, על קיאק - ולים" - וואלה! תרבות הנה בראיון אחד תמצית הכהונה של מירי רגב עד כה במשרד התרבות-כל אומן כושל הוא כבר לא סתם אומן כושל, הוא לוחם צדק שמקופח רק בגלל שהוא זקן/מזרחי/אישה/אישה זקנה ומזרחית. באה גברת שלא הוציאה אלבום במשך 30 שנה, שיש לה בקושי שיר אחד שאני או כל אדם ממוצע ברחוב מכיר, ומדברת על קיפוח האומנים הותיקים. אז לא, אף אחד לא מקופח. פשוט יש שני סוגים של אומנים ותיקים: כאלה שממשיכים לעבוד קשה, ולא מסתמכים על העבר המפואר, וגם בגיל 60 פלוס מוציאים אלבומים מצוינים שמושמעים גם ברדיו, כמו גידי גוב ודני סנדרסון ורמי פורטיס ואחרים, ויש כאלה שלא עושים כלום ובוכים על מר גורלם.