מכבי חיפה 2015/16 - עונה רעה מסתיימת בטעם מתוק עם גביע המדינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Turgi Guest

    אם האוהדים מוחים לפי מצב רוח איך אתה יכול לבוא בטענות לשחר?
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,427
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    רואה את מצבת הפצועים של מכבי חיפה ועולות לי כמה שאלות על הסגל אבל קודם כל מה קורה עם רן אבוקרט ?! המשחק האחרון של הבחור היה לפני יותר משנתיים והוא עדיין נמנה בסגל מכבי חיפה.
    עוד לא דיברתי על השוער השלישי בן ה-30 בסגל ועל שמעון אבוחצירה, איך מכבי חיפה נתקעה איתם לא להאמין ושילמו על הדרך דמי השבחה ומשכורת גבוהה מאוד לאבוחצירה כששלושתם לא שיחקו העונה ולא משחק אחד.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,242
    מין:
    זכר
    אבוקרט מסיים חוזה וכנראה יפרוש מכדורגל. השוער השלישי הגיע כי לא בונים על השוער מהנוער כנראה. אופק גדל במועדון והוא שוער ליגות נמוכות. זה לא עלות שמרגישים בכלל.
    בגדול אתה צודק - מכבי חיפה זורקת טונות של כסף לפח.
     
  4. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,427
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    למה הוא פורש מכדורגל ? איזה פציעה הייתה לו שהשביתה אותו לשנתיים או שהוא כל פעם נפצע באימונים ?
    ולמה לא לבטל לאבוחצירה את החוזה ? יותר יקר מהחוזה שלו קשה לי להאמין.
    ועוד לא דיברתי על זה שסאן מנחם נעלם והוא כשיר ועל יובל יוסיפוביץ׳ שהיא נהדר בעפולה ופה לא משחק.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,242
    מין:
    זכר
    אבוקרט לא הצליח להתאושש מקריעת רצועות הברך
     
  6. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,440
    אבוקרט פרש מכדורגל ורק הבירורים לגבי הפיצוי והביטוח משאירים אותו במועדון.

    לפי דיווחים בוואלה, כל החלוצים הישראלים, פרט לעטר, ישוחררו בעונה הקרובה. הירש וגוזלן ימשיכו הלאה, תורג'מן - במידה והפועל לא תקלוט אותו הוא ישוחרר בכל מקרה. כליבת מוערך במכבי פ"ת וכנראה ירכש, וכנ"ל גם שכטר שיחסוך לשחר 300 אלף דולר, כנראה בשביל להשקיע אותם בבלוף אחר. גם בסביבת הקשרים יהיה גל שחרורים, ידין ישאר בהפועל וגם הוא יחסוך בסביבותה 250 אלף דולר, חן עזרא יסיים חוזה ואחד מהשנים - קריאף את מויאל ישוחרר (בתקווה שזה יהיה קריאף).
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,299
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    @J.R Riquelme

    במסגרת עסקת שכטר, טביב חתם עם שחר על הסכם שיש לו אופציה להאריך את תקופתו של שכטר בבית"ר בשנתיים, במהלכה השחקן יקצץ 50 אלף דולר משכרו המקורי וחיפה תשתתף בשליש מהשכר החדש. קשה לי להאמין ששחר יצליח להשתחרר מזה.
     
  8. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,440
    שחר והשטויות שלו.

    כמה זה אמור לעלות לו התענוג הזה?
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  9. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,849
    מין:
    זכר
    איך אני חולה על הכתבות האלה של "נשחרר את כולם". ואז מגלים שלחצי מהם יש חוזים והם לא מוצאים קבוצה אז הם חוזרים לסגל.
    כשלא רוצים להשקיע בישראלים טובים, ואחר כך גם לא רוצים להשקיע בזרים טובים, זה דבר בלתי נמנע בסופו של דבר.
     
    oranfu ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,242
    מין:
    זכר
    כתבת תדמית מגוחכת שבדיוק בשביל שחר שם הרבה כסף בנוער. כרגיל הכתבים בארץ רואים אליפות בנוער ב - 11 הפרש וכבר לפי זה שופטים על המחלקה.
    ynet עולים עם הנוער - ספורט

    לא חוכמה לקחת אליפויות בנוער כשאתה קונה חלק ניכר מהכשרונות וגם באופן מכוון משאיר שם שחקנים חריגי גיל שמזמן אין להם מה לחפש ברמות האלה.
    גם אם ינתחו את התרומה של אותם שחקנים שעלו לבוגרים יבינו שהם שחקנים בינוניים או פשוט חלשים פרט ללביא.
     
  11. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  12. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    זו הקריירה של אייל משומר במשפט אחד.
     
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,849
    מין:
    זכר
    הנה טור מצויין ששוב מעביר ביקורת על ההתנהלות של שחר: (קצת ארוך אבל מדוייק)

    "
    אירוע זריקת הגזרים והקללות לשחקנים באימון לפני המשחק מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר נבעו מתחושת האולטראס של מכבי חיפה כי החבר'ה שומרים את הרגליים לקראת חצי גמר הגביע. החגיגות הגדולות ביציע בסיום התיקו המאופס והקריאות הקצובות "באר שבע, באר שבע" – אף על פי שזו היתה יריבתה הבאה של חיפה בגביע – הוכיחו עד כמה חשוב לקהל הירוק לנקות עצמו מיצירת זיכרון קולקטיבי כי הם העניקו את האליפות לצהובים במו ידיהם, זאת לאור שלוש תוצאות תיקו ישירות מול באר שבע ולצד ההתבטלות מול התל אביבים.

    אין מה לנבור יותר מדי בהיסטוריה – מכבי תל אביב היתה ונותרה מאז תחילת שנות ה-90' הקבוצה השנואה ביותר בקרב הירוקים. חמש שנים איומות של מפעל חייו של יעקב שחר העניקו ליריבה הגדולה את השליטה בכדורגל הישראלי בצורה כמעט מוחלטת. רק עונה היסטורית ואולי חד פעמית של כוח עולה עשויה לקטוע ולמנוע מההגמוניה החדשה רצף אליפויות שלא נראה כאן מאז תחילת שנות ה-60', עת נחום סלטמך היה ראש פז ובבתים היו שותים רק מיץ פז.

    אבל ב-2016 יש את מיטש גולדהאר, ושלוש האליפויות הקלילות שבהן זכתה קבוצתו הן בעיני אוהדי מכבי חיפה – ולא רק בעיניהם – אשמה ישירה של שחר והמועדון אותו הוא מנהל. הרי המועדון הגדול היחיד בנמצא – ויסלחו לי אלה שלא זכו 40 שנה באליפות – שהחזיק בשנים האחרונות בתשתיות מקצועיות וכלכליות שהיו אמורות לאפשר תחרות מול מכבי תל אביב, שוכן באזור הכרמל. אולי מכבי חיפה לא היתה יכולה לטרפד לגמרי את ההשתלטות, אך בוודאי למנוע מהמועדון הצהוב להפוך לכה עוצמתי, שהתנהלותו (המוצלחת) היא בעלת השלכות ארוכות טווח על עתיד התחרותיות בכדורגל הישראלי.

    מכבי תל אביב הלכה לפני ארבע שנים על מודל המנהל המקצועי הזר, שבוחר מאמנים, מעניק להם סגל מוכן ובאופן כללי עומד בראש מערכת מקצועית שמנסה ללמוד, להתקדם ותמיד להיות מוכנה לתסריט הבא. יעקב שחר נותר מאחור עם מודל מעורפל שבו לא ברור אם אלה המושכים בחוטיו פועלים לטובת עתידה המקצועי של מכבי חיפה. לא פחות גרועה היא האפשרות שהם באמת חושבים שהם משרתים את טובת המועדון; אם כך, הרי הם מצויים בדיסוננס קוגנטיבי חמור.

    במכבי חיפה התקבלו מאז האליפות האחרונה, ב-2011, החלטות מקצועיות איומות ונוראות בבחירת שחקנים. חלקן הקטן נעשו על ידי מאמנים, ובראשם ראובן עטר שקיבל חופש גדול באופן יחסי, חלקן הגדול יותר משויך לשחר. הבוס מקבל את החלטותיו כשלרשותו מעין קבינט מצומצם שכולל בין היתר את בנו ויורשו המיועד, אור; את האחיין, חבר ההנהלה והיועץ המשפטי אודי שוכטוביץ'; ואת חברו משכבר הימים, סוכן העל לשעבר פיני זהבי, אשר שוכטוביץ' משמש גם כעורך דינו. אוריאל דסקל מ"כלכליסט" פרסם כתבה חשובה על פעילותו של זהבי כמי שהשתלט לכאורה על מספר קבוצות כדורגל ברחבי אירופה כמו מוסקרון הבלגית, ומעורב בצורה כלשהי גם באפולון לימסול הקפריסאית ובפרטיזן בלגרד, שלא במקרה הגיע אליה לפני מספר שנים אברהם גרנט כמאמן.

    זוהי שיטת עבודה שמתחזקת בשנים האחרונות בקרב סוכני על בעולם, עת הוחרפו ההגבלות על אחוזי העמלה שיכולים סוכני השחקנים לגזור מעסקאות. בשל כך חותרים רבים מהם למצב שיוכלו למנף העברות בין קבוצותיהם ואולי גם להחזיק בבעלות צד ג' על שחקנים מסוימים – תופעה שפיפ"א אמנם הכריזה מאבק נגדה, אך עדיין לא מצאה פתרונות לאפשרויות העקיפה, כמו למשל השימוש בקרנות הון-סיכון.
    מועדונים שידם אינה משגת לרכישת שחקנים בסכומים גבוהים, מקבלים לעתים בצורה זו שחקנים מצוינים במימון כמעט מלא, בתמורה לאחוזים משמעותיים מהשבחתם ומכירתם העתידית של הכוכבים. שיטת העבודה הזו נפוצה בעיקר בברזיל ובדרום אמריקה וזלגה גם לפורטוגל ולספרד. אתלטיקו מדריד, למשל, היא ממרוויחות שיטת ה"משקיעים החיצוניים", שבעזרתה גם הצליחה לגייס שחקנים כמו רדאמל פלקאו, דייגו קוסטה, ג'קסון מרטינס ורבים אחרים. מצד שני, יש גם כאלה שניזוקו קשות ממעורבות של גורמים חיצוניים בעלי אינטרסים כלכליים שהפכו את המועדון לכלי משחק בשיטת "הרשת"; רק אמש (שבת) מחו אוהדי צ'רלטון האנגלית נגד הבעלים רולאן דושאטלה, שמחזיק במספר קבוצות בעולם ומתעל שחקנים רבים ביניהן.

    זהבי חדל מלייצג שחקנים באופן רשמי מאז שעבר לתחום הגיוס של בעלי הון להשקעות בשוק ההעברות, דרך חברות שונות הרשומות במקלטי מס. אחד משותפיו בעסקים הללו הואהסוכן האלבני פאלי רמדאני, שמחזיק בסוכנות השחקנים "ליאן ספורטס". נציגתו בארץ של רמדאני היא ויקי ואקנין, המייצגת בין היתר את ולדימיר סטויקוביץ' וטאלב טואטחה, וייצגה בעבר את איוון בוליאט, מדו קמארה, ואפילו את ניקולה דריניצ'יץ', שפרש במפתיע מכדורגל אחרי ששוחרר ממכבי חיפה וטען כי אינו רוצה לשחק בענף שבו דברים נקבעים רק לפי כסף ואינטרסים. לא תופתעו לגלות ודאי כי אחד ממנועי השכנוע של ואקנין לצירוף לקוחות ישראלים לסוכנות "ליאן ספורטס" הוא ההבטחות שרמדאני יוכל לסייע לשחקן להגיע למכבי חיפה.

    האם יעקב שחר מצליח בתנאים הללו לשמור על מכבי חיפה כמועדון שמתנהל לפי אמות מידה מקצועיות בלבד, בהן בחירת השחקנים הטובים והמתאימים ביותר נעשית על ידי צוות ספורטיבי-ניהולי מיומן שמחוזק במערכת סקאוטינג מקצועית ויעילה? התשובה לכך היא לא. האם המצב החברתי הרעוע במועדון, כפי שמעידים שחקנים שעברו במערכת לאורך השנים, קשור גם למאבקי סוכנים בתוך הקבוצה? וחשוב מכל, האם יעקב שחר מתכוון לבצע שינוי קוסמטי בלבד בדמות מינוי "מנהל ספורטיבי" חסר סמכויות ושיניים, אך ורק כדי להרגיע את הקהל שכבר לא מעריץ אותו בצורה עיוורת וחלקו אף קורא לו למכור את הקבוצה? ייתכן שכן.

    רק שייקח בחשבון כי בהמשך, אולי אפילו ממש בקרוב, 20 אלף מנויים לא יהיו דבר מובן מאליו. בלי המנויים הללו אי אפשר אפילו להמשיך למכור לוקשים מנופחים על תקציבי ענק של 90-80 מיליון שקלים שיורדים לטימיון בגלל המאמן התורן. ההשקעה האמיתית של הון פרטי במכבי חיפה בשתי העונות האחרונות הצטמצמה מאוד להערכתי, אבל אין דרך ודאית לדעת מאחר ששחר הוא מראשי המתנגדים לקיום המלצות השקיפות של ועדות הבדיקה הממסדיות (שטרוזמן, דודי כהן, זליכה). התנגדותו אף תורגמה בשבוע שעבר לסעיף מיוחד בתקנון, שמונע את חשיפת הדו"חות הכספיים מקבוצות שפחות מ-10% מהכנסותיהן מבוססות על כספי תמיכה ציבורית. העובדה שחלק גדול מההכנסות הללו מגיע מהאוהדים ושבית המשפט כבר קבע בעבר שמדובר בגוף דו-מהותי ולא בעסק פרטי לא ממש מזיז לאף אחד בהתאחדות. כך גם חוסר השוויוניות שיוצרת התקנה החדשה עבור בעלי קבוצות קטנות יותר או קבוצות אוהדים, שכן מחויבות לשקיפות.

    מדוע שחר לא רוצה לחשוף את השקעותיו האדירות כביכול? אולי בגלל הסכומים שהוא מוציא היום אינם גדולים כפי שהוא טוען? אולי משום שהם בכלל מופרשים מעסקיו הפרטיים כחלק ממחויבותו להעביר אחוז מסוים מהכנסות לפרסום, בין היתר לצרכי מס? ואולי בכלל כדי שאנשים ישכחו שמכבי חיפה אמנם נחלה בתקופתו הצלחות גדולות, אך הוא עצמו הרוויח מכך לא פחות פרסום וקידום של עסקיו האישיים, כפי שהעיד כבר לפני 12 שנים שותפו ישראל קז בראיון ל"גלובס".

    זה בסדר גמור, כל עוד מכבי חיפה מתפקדת. רק שבעיני חלק הולך וגדל בקרב האוהדים שלה, המערכת הזו רחוקה מלתפקד ובעיקר רחוקה מנכונות לבצע את ההתאמות הדרושות. במידה שהם צודקים, גם שיטות ההשתקה שהפעיל המועדון לאחרונה לא יעלימו את הגל המתעצם נגד שחר. ובמקרה כזה, גם ספק רב אם ההעפלה הנדירה לגמר גביע המדינהתועיל לעתיד של מכבי חיפה, מלבד לזה של רוני לוי."
     
    Sturridge ו-oranfu אוהבים את זה.
  14. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,258
    לייקים שהתקבלו:
    5,443
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    בית"ר מכחישים. רוב הסיכויים שאין בזה אמת ואם כן אז אנחנו בטח נותנים להם את עטר גם בתמורה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.