מכבי תל אביב 2015/16: עונה מאכזבת מסתיימת ללא תואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,258
    לייקים שהתקבלו:
    5,444
    בוזגלו מרגיש לי כמו ראש לשועלים של ליגת העל וזנב לאריות באירופה. כמובן שכרגע הכי חשוב זה להחזיר את האליפות, אבל שאתה מביא שחקן כזה אתה לא מחתים אותו לשנה. ובוזגלו כשחקן לכמה שנים עם חוזה יפה שמכבי תדחוף כל הזמן לכמה שיותר התקדמות באירופה, זו טעות. אני לא רואה אותו עומד בכלל עם הקבוצות שמכבי התמודדה מולם (באזל, פלזן וצפונה) ושואפת להתמודד בעתיד. ואתה לא מחתים שחקנים כאלה בסכומים שהם ידרשו כדי לנצח את עכו ורעננה.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    הבעיה של מיכה לדעתי זה שהדבר היחיד שהוא עושה על המגרש זה לחפש את זהבי.
    נראה לי שרק העונה בישל לו איזה 10.
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    יש רק 6 שחקנים ישראלים שהם ריאליים ושטובים יותר מהנמצא בסגל של מכבי:

    טוואטחה
    קהת
    אצילי
    בוזגלו
    דמארי
    בדש

    מכבי חייבת להפעיל מכבש לחצים על הארבעה הראשונים, ולפי השחקנים שחותמים לראות באילו עמדות הם מחזקים את הקבוצה בזרים.
    את עומר דמארי הייתי מחתים רק במידה וזהבי עוזב, מכבי צריכה חלוץ 9 גבוה, חזק עם משחק ראש אימתני. אחד כזה שיכול להיות מטרה להגבהות שחשבו שזהבי יגיע אליהם.
    ברק בדש הוא חלוץ 9 ישראלי(אין כאלה) והוא גם ווינר אמיתי שמסוגל לקום מהספסל ולנצח משחקים גדולים. קרוייף טעה שדווקא אותו הוא שיחרר בתחילת העונה ואני חושב שגם הוא הבין את זה.
     
  4. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,595
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    כשהשחקנים שנמצאים אצלך לא ממש מצליחים לככב גם מול עכו ורעננה, אתה משכיב על השולחן כמה שצריך. בוזגלו הוא שחקן של דו-ספרתי בשערים ובבישולים ואם יהיה לנו באגף ימין מישהו שלא מקבל התקף חרדה כשהוא פנוי לבעיטה על ה-16 ויש לו בארסנל טריקים נוספים מלבד הרמות רכות לזהבי אנחנו נהיה טובים יותר, גם מול נמושות הליגה וגם מול האתגרים שאירופה תזמן. במילים אחרות, הוא טוב ממיכה כמעט בכל אספקט. נו-בריינר ואני מקווה שקרויף כבר הזכיר לברקת את הג'סטה שעשה לה עם ראדי.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מהדברים שצנציפר מפרסם לגבי בניון, משתמע שבניון אמור לקבל תפקיד חשוב בניהול המקצועי של מכבי אולי אפילו להחליף את קרוייף.
    גולדהאר באמת הולך לאשר מהלך כזה? בתור מחליף זה עוד הגיוני(לפחות לי), אבל בתור מתווה מדיניות מועדון? רע מאוד.

    @alexshw ,
    וואלה ספורט:


     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/5/16
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    חשבתי אגב שאין צורך במהפכה, שהכל בסדר, שהכלבים נובחים והשיירה עוברת - אחלה משפט דרך-אגב. ואם אתמול מכבי הייתה כובשת מאחת ההזדמנויות שלה, נניח זהבי, וזוכה בגביע - עד כמה זה היה משנה את פני הדברים מבחינת השאיפות לסגל הקבוצה בעונה הבאה, אם בכלל? הרי ברור שתואר כמו גביע זה אחלה, זהבי כבר רגיל להניף, עוד מספר בארון, עוד חגיגות. אבל את שלב הסיכומים היה אפשר לעשות כבר שבאר-שבע עלתה ל-5 הפרש. אחרי סדרת תוצאות התיקו של מכבי בפלייאוף הבינוני מאוד שלה. ממש חוכמה לחכות לדקה ה-90 של העונה ולקלוט שמכבי זקוקה לשינויים. אגב, רק בזכות יכולת שיא של ראיקוביץ' הסיפור עוד לא נגמר קודם לכן כי ההגנה עליה דילגו בינואר - כן הייתה צריכה להתחזק. מכבי נרדמה בשמירה. לא דוגמא טובה לציין את פרימו כי הוא אנטי מכבי מובהק והמשפט 'אוסקר לא יגיע לחגים' ימשיך לרדוף אותו ובצדק, אבל כל אוהד צלול ראה את המגרעות של הסגל הזה עוד ממזמן. אני לא רואה את מכבי מעיפה כזה מהר את בן-בסט ויצחקי. שניהם יחד יושבים על חוזה כבד של איזה מיליון דולר ואף קבוצה בארץ לא תשלם. את בן-בסט אולי היה אפשר לדחוף למכבי חיפה בקיץ שעבר אבל לא הפעם, המניות שלו בירידה גדולה. אולי לבית"ר כחלק מעסקת אצילי? קשה לי להאמין. מדברים כאן על לצרף 5-6 שחקנים ולהדיח מהסגל אפילו יותר. זו כן מהפכה, לא 'שינויים קוסמטיים'.

    הרבה יותר סקסי לראות קשר כדורגל כובש שערים בעוד מיכה רק מבשל. לא שווה הרכב בקבוצה גדולה כמו מכבי אבל גיבוי על הספסל כן. אולי יוקאנוביץ' לא כזה פושע שהוא ניסה להוציא את המיטב מגילי ורמוט ותירגל אותו פה ושם. מאור בוזגלו של הקדנצייה הקודמת לא היה עובר את הראש האדום הראשון בקרנות שהיה מרים בדרבי. זה יכול להיות מעניין. לגבי טאלב טוואטחה - ההייפ סביבו מוגזם, זו דעתי.

    שירן ייני סמל של מכבי, חרוץ, מקצוען, ורסטילי, הכל נכון. אפשר להשתמש בו גם כמגן שמאלי אם כולם פצועים. הוא לא יותר טוב מאלי דסה בשום עולם, צא מזה. דסה כמו קיצוני ימני לכל דבר והתרומה ההתקפית שלו גם אם לא מסתיימת בגולים או בישולים - היא אדירה.

    ודבר אחרון - אני אוהב לראות שחקני כדורגל מפגינים רגש. אם אני כאוהד בוכה אחרי דאבל בטדי זה עוד די מובן, חיכיתי עשר שנים. אבל אם השחקנים בוכים גם הם זה די מרגש. כדורגל זה לא משרה בבנק, לא תפקיד פקידותי. כדורגל זה אמוציות, זה קהל, זה מסביב. טוב לראות שחקן שמתחבר ומרגיש חלק ולא בא, 'מחתים כרטיס' והולך. אני טיפוס אמוציונלי.
     
  7. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,595
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    אם חשבת שאין צורך ברענון משמעותי בסגל אז אתה לא מבין כלום בכדורגל. אם אתה מנסה לעקוץ על כך שמישהו מאוהדי מכבי חשב שהכל דבש אז אתה מוזמן לרפרף במה שנכתב כאן לפני שנה ושנתיים.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    שמח שהבנת את הכוונה שלי. אני כתבתי עוד הרבה מעבר לכך, שההכנה של מכבי עצמה לליגת האלופות הייתה לא מספיק טובה. ראיקוביץ' הגיע דקה וחצי לפני המשחקים האלה וגם אם הוא שוער עצום - לקח לו זמן להתאקלם. הסגל לא היה מספיק חזק ומכבי נהנתה מהתעלות מדהימה של זהבי ומזל אדיר במשחקים נגד פלזן ובאזל. לא היה לה סיכוי לעשות כלום בשלב הבתים וגם הגול שלה הוא מפנדל שלא היה. על כל קבוצת כדורגל יש ביקורת וגם על ברצלונה ובאיירן מינכן אומרים שלא מדובר בקבוצות מושלמות. הצורך של מכבי לריענון העונה חזק פי כמה ממה שהיה לפני שנה או שנתיים. זה לא אתה זה שאמר אגב שסיכומים עושים בסוף כשהתחלתי לדבר על הסגל בעונה הבאה?
     
  9. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,595
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    כן. סיכומים עושים בסוף, לא כשאליפות וגביע עדיין על הכף. הקבוצה היתה צריכה להתרענן בקיץ בו אוסקר הגיע לקדנציה שניה. זה לא קרה, והיינו זקוקים לרענון משמעותי יותר בקיץ הקודם, והוא נעשה מאוחר מדי ורע מדי. הכל נאמר כאן בזמן אמת, שחור על גבי אוף-וויט, במרחב הוירטואלי הזה.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אחד הטיעונים שהעלו נגד השתוללות אפשרית של מכבי בבניית הקבוצה בקיץ - מה קורה אם מביאים 'שחקן על' ובסוף לא מעפילים לצ'מפיונס וכביכול תקועים עם החוזה שלו, ראה ערך אבראו בבית"ר ירושלים(2008). אף-אחד לא ידע אם מכבי תעפיל לליגת האלופות או לא וזה נס שהיא הגיעה לשם עם הסגל הנוכחי שלה לטעמי, אבל אני לפחות כתבתי שוב ושוב שאם יגיע שחקן זר ברמה גבוהה הוא יעזור למכבי גם לשמור על האליפות בישראל, בין אם הוא שחקן הגנה, קישור או התקפה. ההנחה הייתה שמה שיש למכבי ת"א מספיק והנה זה לא הספיק אפילו לא לגביע. אני חולק עלייך לגבי הריענון בעונת פאקו - הביאו את בן-בסט וציפו ממנו ליותר וכנ"ל לגבי איגיבור. אני עד עכשיו לא מבין אגב מה היה בהול בקיץ להיפרד מפריצה. אני אשווה את המצב לקבוצת הכדורגל שלי - ריאל מדריד. גמר ליגת האלופות רק בשבת. אבל כל אוהד יגיד לך שבין אם נזכה ובין אם לא - ריאל מדריד צריכה לבצע שינויים בסגל. מוזמן לקפוץ לת'רד שלנו בפורום הספרדי ולכתוב על זה שם אם מעניין אותך. הגמר יקבע אך ורק אם העונה מוצלחת או לא. אם ארון התארים יתרחב או לא. במקרה הזה הוא לא אמור להשפיע על הסגל שייבנה בעונה הבאה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/5/16
  11. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    העונה אמנם הסתיימה בלי תארים, אבל אי אפשר להגיד שהייתה עונה רעה. היא מאכזבת, כי היא הסתיימה בלי האליפות ובלי הגביע, כן. אבל אני לא חושב שמדובר בעונה כשלון. את הנתונים לגבי מה עונה כזו הייתה נותנת בכמעט כל עונה אחרת מאז שעברו לשיטת 3 הנקודות כבר נתתי בדיון אחר.

    הסגל לא הספיק, זה נכון. אבל המרחק בין האכזבה שיש עכשיו, לבין כתבות שמהללות את מכבי על דאבל מופלא בעונה עם צ'מפיונס, הוא לא כל כך גדול (ואם לא ניכנס לתיאוריות של אפקט הפרפר, אז זה מרחק של שער שוויון בהפסד נגד ב"ש בבלומפילד, או נצחון באחד המשחקים הישירים בפלייאוף, למשל. ולגבי הגביע - טב"ח מכניס את אחת הבעיטות שלו אתמול ולא מעיף לשמים, כנ"ל זהבי, שלא להזכיר את איגיבור).
    והפסקה הזו לא נועדה להקטין את הפועל באר-שבע ואוהדיה, או את מכבי חיפה ואוהדיה, אלא להבהיר שאין לי ספק שאם מכבי תגיע בעונה הבאה לגמר הגביע, ותעשה בליגה עונה דומה - סיכוי גבוה מאוד שהיא תהיה אלופה (בלי קשר ליריבות, אלא ביחס לאחוזי ההצלחה), וסביר שהיא תהיה פייבוריטית גם בגביע.



    לעניין הרענון בסגל:
    גם בעונת פאקו - הסגל דרש יותר. דור פרץ היה הבלם השלישי.
    ושוב, זה לאו דווקא רק זה שלא הביאו את השחקנים. הבעיה הרבה פעמים היא העיתוי (ואם עבור שחקנים זרים, אני יכול להבין שבהרבה מקרים ה"דגים הגדולים אוכלים לפני הדגים הקטנים", ומכבי היא דג קטן מאוד באירופה, אין סיבה שבגללה בן-בסט בקיץ 2014, ודסה ואזולאי בקיץ 2015 יחתמו לקראת סוף אוגוסט).
    וכמובן, שיש מקרים שבהם לא הביאו, או לא הביאו מספיק (ראדוניץ' החליף גם את בדש וגם את פריצה? שלומי אזולאי החליף את מיטרוביץ', איינבינדר וראדי?).


    וכן, קורה גם ששחקנים לא משתלבים מסיבה כזו או אחרת. בן-בסט וורמוט הם דוגמאות טובות לכך. גם חלק מהזרים. בשורה התחתונה - זה שהם בסגל, לא עוזר לאף אחד - לא למכבי ולא לשחקנים עצמם. אז כן, צריך לעשות שינוי.
    מבין כל ההחתמות של קרויף, וללא החוכמה שבדיעבד? היחידים שלא הייתי מחתים הם חסן אבו-זייד, רמי מרבאל, מיטרוביץ', ראדוניץ', מדוניאנין ואורלנדו סה. מקווה שלא פספסתי מישהו מהישראלים. מאנה, ארנשואו, גונזאלו, גורי וכו' - כולם שחקנים טובים מאוד על הנייר, על חלקם היה לי חבל שעזבו (גורי וארנשואו (אילולא החליף אותו פריצה) בעיקר).
    ושוב, מבחינת הנתונים היבשים - גם מדוניאנין ואורלנדו סה הם רכשים טובים. פשוט לא ה-cup of tea שלי במה שאני מחפש בשחקן.



    אפשר להסתכל על הספסל של מכבי בגמר הגביע בעונה שעברה (ברק לוי, ורמוט, יצחקי, מרגוליס, טל בן-חיים (החלוץ), בדש ובן-בסט) אל מול הספסל של אתמול (ליפשיץ, זיו, דור פרץ, אזולאי, אליאל פרץ, יצחקי ובן-בסט). אי אפשר להשוות את האיכויות של הספסל (במיוחד כשאתה לוקח בחשבון שיצחקי ובן-בסט לא נעשו טובים יותר השנה). וכשאתה נזכר בזה שמכבי חסרה בגמר הגביע את ייני, קרלוס ודור פרץ (ששיחק כבלם במרבית העונה), זה בכלל מטריף.


    את ראיקוביץ' החתימו רק אחרי ההעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות (סביר להניח שלא היה מעניין אותו להגיע לפה כדי לשחק בליגה האירופאית), אז אני חושב שלוח הזמנים שלך קצת מבולבל.
     
  12. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אתה מגזים, הביאו את אזולאי במקום איינבינדר ואת מדוניאנין במקום מיטרוביץ'.
     
  13. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    סליחה, מיטרוביץ' השתרבב לי פנימה.
    הנקודה הייתה שאת הקישור עזבו איינבינדר וראדי (וייני שיכול לשחק בעמדה הזו, גם אם מיעט לעשות זאת), והגיע לעמדה הזו שלומי אזולאי (ריקן מלכתחילה יועד לתפקידים באגף שמאל). ואני אזכיר שאזולאי הגיע פצוע.

    בשורה התחתונה בקיץ עזבו 6 שחקנים שהיו חלק משמעותי בקבוצה שנה שעברה (ייני, פריצה, ראדי, בדש, איינבינדר, חואן פאבלו), והמחליפים שלהם למעט דסה, ריקן וראיקוביץ' לא הצליחו להתקרב לתפוקה של אלו שעזבו (שאר המצטרפים: ראלי, ראדוניץ', אזולאי, טב"ח הבלם (וליפשיץ)).
     
  14. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,669
    לייקים שהתקבלו:
    1,938
    מין:
    זכר
    מופתע מהתגובות פה, תביאו לנו את מיכה קחו את בוזגלו ועוד מיליון שקל.
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  15. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,595
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    עונה במכבי הנוכחית שנגמרת ללא תואר היא כישלון. לא כישלון חרוץ, כיוון שהעפלנו לליגת האלופות והיינו תחרותיים עד השריקה האחרונה של העונה, אבל כישלון. לעלות למקום הראשון ב-11 באפריל ולא לנצח ב-4 מ-6 המשחקים האחרונים - כשבשלושה מהם אתה לא מצליח לכבוש - זה כישלון. להפסיד בגמר הגביע לקבוצה מפורקת מקצועית ומנטאלית (כמה שחקני חיפה הודיעו בראיון הזכיה שלהם שהם עוזבים את המועדון?) שלושה ימים אחרי שהלמת בהם שישייה זה כישלון. 8 משחקי מאני-טיים, 5 משחקים ללא ניצחון, 4 משחקים ללא שער זכות, 0 תארים. בעברית, באנגלית ובהולנדית: כישלון.

    איפה אני חותם?
     
    שי אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.