מכבי תל אביב 2015/16: עונה מאכזבת מסתיימת ללא תואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    לגבי הזרים, וגם באופן כללי - אני מסכים איתך שמכבי צריכה לפעול מהר יותר. עם זאת, ספציפית בשנה שעברה הייתה בעיה בכל הנוגע לזרים - באופן עקרוני ההחלטה הייתה להמשיך עם הזרים מהעונה שעברה (וגם על זה יש לי ביקורת), ורק להחליף את פריצה. הבעיה הייתה עם קהינדה, כי ברגע שהוא חזר מההשאלה, מכבי לא יכלה לרשום זר חמישי בלי להקפיא את קהינדה.
    המשמעות של הקפאה היא חתימה על סעיף שחרור בחינם שלו. לכן, עד שלא נמצא פתרון לקהינדה, לא יכלו להחתים שחקן אחר (וכמו שכבר ציינתי בעבר, אי אפשר לרשום זר לאירופה אם הוא לא רשום במסגרת ההתאחדות).


    לגבי הישראלים שחתמו (בדגש על דסה), רובם חתמו מאוחר מאוד, ולטעמי כל העסקה נמרחה. ובוא נגיד שלא עשה רושם לפי מה שפורסם במו"מ בתקשורת שטביב זז מילימטר ממה שהוא רצה. כלומר, העסקה שדובר עליה בתחילת המו"מ, היא פחות או יותר זו שנחתמה, אז בשביל מה בזבזנו חודש של הכנה לליגה יחד עם הקבוצה? חלק מהבעיות שהיו לאזולאי השנה, נבעו מכך שהוא לא עשה הכנה נורמלית (כי בית"ר התחילה מאוחר ובלי מחנה אימון, והוא גם ככה חזר מפציעה).

    מכבי לא החתימה אף זר בשביל משחק אחד. נדמה לי שאתה היית זה שכתב את זה בהקשר של ראיקוביץ'. הוא הוחתם אחרי ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות (חואן פאבלו עמד בשער במשחקים נגד באזל, ובכה מהתרגשות אחרי ההעפלה).


    ואגב, גם וינטרה עבורי היה נפילה צפוייה מראש. מעטים השחקנים בני ה-34 שמצליחים פה. וכמו שציינת בעצמך, הוא לא מתאים לשיטת משחק שלא כוללת 3 בלמים (וגם לזה, לדעתי הוא כבר לא מתאים כאחת משלושת האופציות הראשונות).


    הפוטנציאל קיים, אבל בומבה מאוד בוסרי, וכשבהפועל בנו קבוצה מאוד צעירה, והציפייה הייתה שהזרים ימשכו קדימה (ובשלב הזה בקיץ היה גם את קלמן שהוא לא מאוד מנוסה), זה היה הימור מאוד גדול. כמו ההימור על אלטמן לצורך העניין, רק שפה מדובר בשחקן זר, שלא רוצה להיות פה.
    וזה לא משהו שנאמר בדיעבד, אלא היה ידוע עוד בקיץ, זמן מאוד קצר אחרי החתימה.


    אם כך, אז גם לא אמורות להיות טענות לגבי מאנה (מגן שמאלי שאמנם היה פצוע במרבית העונה לפני שהגיע, אבל שיחק, לרוב 90 דקות ב-10 המשחקים האחרונים של אותה העונה), רוב ארנשואו (59 הופעות בוויילס (לעומת 30 של פינטילי ברומניה) ושחקן הרכב בקבוצות ברחבי האי הבריטי), גורי שהיה שחקן רוטציה לגיטימי בוויגאן בפרמייר ליג (כולל עונה עם 28 הופעות) ושיחק כמה פעמים בנבחרת חוף השנהב.

    היחיד שהרזומה שלו לא מרשים, אבל אני כן שמח שחתם, זה גונזאלו גארסיה. הוא החזיק (יחד עם עטר, ראדי ואלברמן) את מכבי בצמרת בחצי הראשון של העונה, עם שערים מכריעים, עד שהגיעו זהבי ופריצה.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    צריך להסתכל על הדברים בצורה קצת יותר עמוקה ורצינית כדי למדוד את ״הצלחת הזרים״ תחת ג׳ורדי קרוייף:

    משבצת אחת הופנתה רק לעמדת השוער בגלל המחסור בשוערים ישראלים.
    אניימה, קולינאס וראיקוביץ׳ כולם היו שוערים טובים ומעלה שעשו את העבודה בעמדה הזאת.

    משבצת שנייה הופנתה לעמדת הבלם ועליה קרלוס גארסיה שמר בצורה קנאית מתחילת הדרך של קרויף במכבי.

    משבצת שלישית הופנתה לעמדת החלוץ המרכזי. ארנשואו היה זה שהגיע לשם, ולמרות שהראה ניצוצות של שחקן טוב הוא עזב מהר מפאת חוסר התקאלמותו.
    המחליף שלו היה ראדה פריצה, אולי אחד מגדולי הזרים שהיו כאן בארץ.
    העונה האחרונה הייתה לא מוצלחת במיוחד עבור עמדה זו מאחר ושני שחקנים הגיעו ושניהם היו לא כשירים 90% מהזמן.
    אורלנדו סה הראה ניצוצות מעניינים כשפחות או יותר היה המפתח לניצחונות של מכבי על ראשל״צ בגביע, וסכנין( יריבה עיקשת במיוחד) בפלייאוף.

    אני חושב שב סה״כ מדובר על שלושה משבצות שאותן מכבי מילאה בהצלחה תחת קרוייף.
    הלאה.

    המשבצת הרביעית, הופנתה תחילה לעמדת המגנים. גורי עם חצי עונה מצויינת, אח״כ מאנה שהתגלה כפלופ ומרבאל שלא היה נפילה אבל גם לא היה מיוחד.
    בעונת אוסקר המשבצת הזו הופנתה לעמדת הקישור ונוסא איגיבור הוחתם.
    איגיבור נתן עונה ראשונה מצויינת, פתח את זו הסתיימה טוב, אבל בדומה לעמדת החלוץ, סבל מפציעות שהשביתו אותו לרוב העונה.

    המשבצת החמישית שימשה שחקני קישור יצירתיים. גארסיה שנתן חצי עונה מצויינת והדרדר בעקבות המצב הבטחוני.
    הוחלף בידי מיטרוביץ׳ שנתן שנתיים וחצי טובות מאוד, ובינואר הוחלף ע״י מדוניאנין המצויין.

    אני יודע שזה פופולרי וקל להגיד ״ג׳ורדי נכשל עם הזרים״ ולזרוק כמה שמות באוויר כדי לבסס את הטענה, אבל זו הסתכלות שטחית על פני הדברים.
    אולי הזרים שהגיעו לא שמות גדולים, לא שחקנים מלהיבים והם בטוח לא זרים בסטייל של לרואה ובואטנג, אבל הם זרים טובים שעושים את העבודה, הביאו אליפויות והביאו הצלחות אירופיות.
     
    amn, orimor2212, idans10 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    הקלות הזו בה אומרים על שחקן זר "חצי עונה מצוינת". חצי עונה מצוינת זה טלקיסקי בהפועל ת"א - היה מהשחקנים הטובים בליגה והשאיר את הפועל עם הראש מעל המים. הגולאסו בדרבי, השער האדיר נגד בית"ר, שיתוף הפעולה עם עומרי קנדה ועוד ועוד ועוד. גונזלו גארסיה כבש 4 שערים ב-27 הופעות. מכבי ת"א של החצי הראשון של העונה של אוסקר גארסיה הייתה קבוצה נטולת ברק שהסתמכה אך ורק על הקסם של אלירן עטר. הוא בטח לא היה הצלחה; סטיבן גורי גם לא היה שחקן גדול, ממש לא, והוא לא מגן; ניקולה מיטרוביץ' שחקן טוב, לא יותר. אבל הוא לא נייד מספיק, לא לוחץ, לא כובש, לא טכני, לא מהיר. הטריק הקבוע עם הצ'יפ לזהבי עבד נהדר והוא כן בישל שערים והבישול נגד באזל ייזכר לעולם - אבל עובדה שחתכו אותו ולא את קרלוס גארסיה בחודש ינואר. מיטרוביץ' שיחק בקבוצה שהייתה גדולה על הליגה הזו בשתי דרגות ונורא קל להשתלב ככה כשמכבי נוגעת בכדור כל המשחק. מישהו כאן מסובב את העובדה איך שנוח לו.
    אף-אחד לא יקח לקרויף את הבינגו עם קרלוס גארסיה וראדה פריצה, אין ספק בכלל. אבל זה היה מזמן. אניימה ואיגבור, שלגביו גם יש ויכוח - הם לא פקטור, הם לא חלק מהמשוואה, די עם זה. הם שיחקו קודם בישראל. זה לא סקאוטינג של ג'ורדי, עשו לי טובה.
    אורלנדו סה וראדוניץ' פצועים כמעט כל הזמן. שימו לב כמה משחקים הם החמיצו. לא הייתי מציין אותם לטובה. הם שיחקו מעט מידי. למכבי עם הכלים שלה היו צריכים להביא שחקנים טובים יותר.

    מכבי ת"א הייתה קבוצה התקפית טובה, אז מה? המספרים שלה משקרים. ביותר מידי משחקים העונה העסק היה תקוע. כשזהבי שבת מהבקעה - אף-אחד לא כבש. התיקו בדרבי נגד הפועל במשחק נטול הזדמנויות(1:1), התיקו המאופס נגד מכבי חיפה, התיקו במשחק העונה החשוב מכל נגד באר-שבע. בסדר, היו משחקים שהכדור לא נכנס כמו בדוחא(גם לסכנין היו הזדמנויות) אבל מכבי לא הייתה מספיק טובה בפלייאוף, נקודה. עם בוס המגמה הייתה יותר התקפית לעומת כדור השינה תחת יוקאנוביץ' אבל זה לא הספיק.

    על ההגנה יש ויכוח? בחלקים רבים מהעונה הזו ההגנה של מכבי הייתה טיילת. למרות עונת שיא של אלברמן - הגיעו מולה להמון הזדמנויות. קרלוס גארסיה היה פחות גרוע מטל בן-חיים - אז מה. גם טיבי אחרי שנים גדולות חווה ירידה גדולה בכושרו.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    ג׳ורדי קרוייף סקאוט?
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אז מי "הסקאוט" של מכבי ת"א? מי האיש שמחליט איזה זרים מביאים? אבי אבן?

    מתוך איזה 15 זרים שהוא הביא לארץ (ולא שיחקו פה לפני) הוא נכשל ב12-13. זו עובדה.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  6. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    תגדיר נכשל. כי אני חושב שמעט מאוד הם כשלון (ראדוניץ', מרבאל, מאנה, אורלנדו סה נכון להיום).
     
  7. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    גם ארנשו, סטיב גורי וגונזלו גרסיה.
    אלה שהוא לא נכשל איתם מצד אחד, גם לא נחשבים לאיזו הצלחה מסחררת ופגיעה בינגו מצד שני (אולי למעט פריצה שנתן חצי עונה טובה וגרסיה הבלם).

    שורה תחתונה בכל מה שקשור לשחקנים זרים שהוא הנחית פה בארץ (אניימה ואיגיבור לא נחשבים) הוא כישלון. עם תקציב של 140 מליון ציפיתי לראות פה 5 זרים מעל הליגה. שימשיך ככה.

    האמת שאם נהיה יותר ספציפים, הוא כישלון גם בישראלים, או לפחות לא הצלחה מסחררת. ורמוט, יצחקי, בן בסט, טל בן חיים הבלם.
    יש לו "פגיעה" אחת אמיתית בינגו, ואפילו פי 8 מבינגו, וגם היא פוקס מטורף שאף אחד לא ציפה לו וגם לא חזה רבע ממנו (אני כמובן מתכוון לזהבי, שגם אותו הוא החתים כי הוא לגיונר שרצה להחזיר לארץ).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/5/16
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  8. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    כשאוהדים מצטערים ששחקנים עוזבים, זה לרוב סימן שהם היו שחקנים טובים. על ארנשואו וגורי רוב הקהל הצטער שעזבו. ארנשואו היה שווה שני נצחונות (כולל אחד בעיצומו של מיני-משבר שהתפתח אם אני לא טועה), גורי היה מעולה מסוף ספטמבר של אותה עונה. על ארנשואו נתתי את הנתון שהוא כבש כל 105 דקות שהוא שיחק. לא רע בכלל.
    גונזאלו גארסיה היה באותה עונה רק בליגה עם 4 שערים ו-7 בישולים, רובם בחצי הראשון של העונה. לא היה יקר בשום צורה, ונתן תפוקה טובה מאוד. בהמשך, ראו שהוא לא משתלב כל כך בשיטה של אוסקר, והעדיפו לשחרר אותו. בלעדיו, קשה לי לראות את מכבי זוכה באליפות באותה עונה.

    פריצה נתן חצי עונה טובה? 12 שערים בעונה של סוזה (כולל שער נצחון מול בני יהודה במחזור השני, צמד במחזור השלישי מול מכבי חיפה בקרית אליעזר (נצחון ראשון בקרית אליעזר מזה אלוהים יודע כמה זמן), שערי נצחון על בית"ר פעמיים (מחזור 12 ו-25) ועל בני סכנין (מחזור 31). גם בעונה שאחרי, הוא אמנם היה פצוע ברובה, אבל כבש 5 שערים, והיה כוח התקפי משמעותי (רוב אוהדי באר-שבע ומכבי חיפה שאני מכיר שקשקו רק מלראות אותו), גם אם זה פחות התבטא במספרים. להגיד על פריצה שהוא כשלון זה מגוחך. אני באמת חושב שאין סיכוי שאתה יכול לתת אלפית מילה טובה או חיובית על מכבי, אז אני לא יודע בשביל מה להמשיך לנהל את הדיון הזה, כשאתה אומר שפריצה הוא כשלון (ואם קראת את ההודעות שלי כאן בחודשים האחרונים, אז אני מצד שני יודע להעביר לא מעט ביקורת על מכבי, ככה שזה לא שאני רואה דברים במשקפיים ורודות).
    במקרה הפסימי הוא נתן עונה וחצי מעולות ועוד עונה פושרת.

    גארסיה בסימן שאלה? כי 2.5 עונות לא פחות ממצויינות (עד הדרבי שפוצץ) וחצי עונה שני טוב בעונה הזו לא נחשבים? אין פה אולי, גם לא לגבי פריצה.

    חואן פאבלו היה כשלון? בשורה התחתונה עמד בשער של ההגנה הטובה בליגה בשנתיים שלו פה.
    גם מיטרוביץ', שאני רחוק מלהיות אחד מחסידיו, נתן תפוקה טובה מאוד.

    מדוניאנין? גם פה אני לא מחסידיו הגדולים, אבל מי שיגיד שהוא לא שדרג את כל המשחק של מכבי מאז שהצטרף בסוף ינואר לא רואה את המשחקים של מכבי.

    מבין הזרים? ראדוניץ', מאנה ומרבאל הם כשלונות. אורלנדו סה, ולו רק בגלל שלא היה כשיר (וכי אין לו רגל שמאל בשום צורה), גם הוא יכול להיכנס לקטגוריה. והעיקר כאן הוא מבחינה מקצועית.


    ושוב אני אגיד - חוכמה בדיעבד זה הכל טוב ויפה. הרקורד של כל השחקנים האלה, למעט מרבאל, ראדוניץ', גונזאלו גארסיה ומיטרוביץ' היה של שחקנים טובים ומוכחים, טובים על הנייר מהמקבילות הישראליות שלהם.


    לגבי הישראלים? יצחקי עד שנפצע בעונה של סוזה נתן חצי עונה שהזכירה את היכולות של יצחקי של בית"ר (והשיא היה המספרת מול מכבי חיפה). ורמוט ובן-בסט? קורה ששחקנים לא משתלבים ולא מצליחים. בשורה התחתונה, בהינתן הכסף והאפשרות? כל קבוצה הייתה מחתימה אותם.
    טל בן-חיים הבלם? כן, לא הצליח. עדיין כיסה את בריל אמבולו במשחק נגד באזל, שהיה שווה עשרות מיליוני שקלים. נראה לי החתמה מוצדקת.

    הנה, אני אזרוק לך עוד שם שלא הצליח - חסן אבו-זייד (שהפועל מנסים להחתים בימים אלו).

    מצד שני, כשראדי חתם הרבה גבות הורמו. כשטיבי הוחתם, בכלל חשבו שזו בדיחה (היה בלם מחליף בקרית שמונה). גם רייכרט היה עסקה טובה (ובעיקר משתלמת, תודה לכבירי).



    אפנה אתכם שוב לוידאו, ממליץ לצפות: ערוץ הספורט -נגן


    ג'ורדי, אתה כשלון. מי ייתן ותמשיך להיכשל ככה גם בשנים הקרובות.


    ובזאת, אני מיציתי את הדיון הזה איתך.
     
    gilad16 ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  9. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    שמע, גם אוברניאק, בומבה, פינטילי, דה לוקאס ועוד רבים העונה באו עם רזומה מרשים וכעקרון נכשלו. לא מאשים את מי שהביא אותם, אבל האם זה כשלון? כן.
    ארנשאו בא עם רזומה מרשים לליגה הישראלית, ובסופו של דבר נכשלו איתו. לא מאשים את קרויף בהבאתו, אבל זה כשלון צורם.
    פריצה וגרסיה הם הצלחות. גם ראיקוביץ'. אבל בכדי להביא שחקנים סבירים לליגה הישראלית לא חייבים תקציב של 100-150 מליון שקל (לא יודע כמה מוקצה לשחקנים, אבל בוא נסכים שיש לו תקציב מנופח ביחס לישראל).
    איזו רמה של זרים ציפיתי שקרויף יביא?
    משהו קרוב לאגנסו, לוראה, בואטנג. ז'וטאוטאס, פארליה, איגביני. אפילו איזה טלקיסקי או טופוזאקוב. לא מצפה שיביא חמישה כאלה, אבל כרגע רק פריצה וראיקוביץ' מתקרבים לרמות האלה, ואת הזרים שציינתי הביאו בלא יותר כסף, אם לא פחות, ובפחות זמן (קרויף כבר עבר במכבי לא מעט חלוני העברות).
    אתה מאשים את הבן אדם שאתה מתווכח איתו שהוא לא אובייקטיבי אבל חביבי, הפוסל במומו הוא פוסל.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מגוחך.
    נתת רשימה של זרים שנחשבים כאן הדובדבן שבקצפת. שהם מייצגים אולי 5% מכלל הזרים שאי פעם הגיעו לארץ. היוצאים מן הכלל שלא מעידים על הכלל.
    איפה ההיגיון שיבוא בן-אדם ובהינף יד יצליח להחתים 5 כאלה כל עונה?

    זה כמו שאני אגיד ״בן-בסט וורמוט הם כישלון. איזה ישראלים הייתי מצפה שקרויף יביא? מלמיליאן, אוחנה, רוזנטל, רביבו או ברקוביץ׳.״
     
    orimor2212 ו-amn אוהבים את זה.
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    זה בדיוק העניין. הדובדבן שבקצפת. לקרויף יש כבר 3 עונות עם תקציבים שהיו לביתר בימים שהנחיתה פה את לרואה ובואטנג, והוא פגע בקושי בזר וחצי.
    כן, הייתי מצפה ממנו (אך לא רוצה) שיביא לפה זרים שהם הדובדבן שבקצפת.
    ביתר בחלון העברות אחד הנחיתה פה זרים שהוא לא מנחית כבר 3 עונות.

    אולי לא 5 כל עונה, אבל לפחות 3. רק שיישאר ככה. הוא הבלוף הכי גדול שהיה כאן.
     
    oranfu ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  12. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אוברניאק כשלון? עובדה שיש פה קולות של אוהדי מכבי חיפה (שאינטרס הקבוצה אצלם בטוח במקום הראשון) שמקווים שיישאר... גם בהפועל אני לא בטוח שממהרים לשחרר את בומבה. אז לא, זה לא כשלון.
    אני לא חושב שאפשר להגיד על מישהו מהזרים שהיו במכבי בעידן קרויף, מלבד אלו שאמרתי שהם כשלון, שהם הציגו יכולת נמוכה כמו פינטילי. אף אחד מהם לא הגיע עם רזומה מרשים כשלו.


    ארנשואו שוחרר לבקשתו, הכשלון כאן הוא בזה שלא הצליחו לעזור לו להתאקלם. מבחינת מכבי, הרצון היה שהוא יישאר, אז לא, גם זה לא כשלון מבחינתי.

    אגנסו הגיע בהשאלה תמורת 100 אלף דולר, בנוסף לשכר של 1,870,000 ש"ח לחצי עונה ושל לרואה הייתה 1,620,000 ש"ח לעונה (אגאנסו הכי יקר בליגה, אלברמן בין הישראלים - ספורט - הארץ למעט ראיקוביץ', אף זר של מכבי לא קרוב לסכומים האלו מבחינת עלויות שכר, וגם ראיקוביץ' מרוויח 2,400,000 בסיס לשנה (כלומר, פחות מאגאנסו ולרואה). אורלנדו סה מרוויח 2.55 מיליון ש"ח, וגם הוא הובא לא בזול (800 אלף יורו), והוא (לפחות בינתיים) כשלון.
    אגאנסו היה הצלחה? 12 משחקים ו-3 שערים בחצי עונה, ולמיטב זכרוני לא הרשים. פריצה עדיף (וזול) בהרבה.

    אני מעדיף את גארסיה על פני טופוזאקוב any day, אבל אני לא יודע אם זה באמת מדיד. בכל מקרה אני לא חושב שיש ביניהם פערים גדולים במיוחד.
    אין ממש שחקן זר ממכבי שאפשר להשוות לטלקיסקי, אבל 49 משחקים ו-8 שערים זה לא איזה רקורד יוצא דופן (לשם השוואה, מדוניאנין כבש 9 ב-46 בקדנציה הקודמת, ואף אחד לא יגיד שהוא מהזרים הגדולים שהיו פה).
    נראה לי שאתה קצת נוסטלגי לגבי שני הבולגרים, טובים ככל שיהיו.


    אני אזכיר שלרואה ובואטנג הגיעו לקבוצה שהתקציב שלה היה 193 ו-167 מיליון ש"ח, ככה שבכל זאת יש הבדל עצום בינה לבין הדיווחים הכי גבוהים על התקציב של מכבי (שמדברים על 140 מיליון, למרות שבפועל התקציב לפי הידוע לי נע בסביבות ה-125-130 מיליון), ושוב, לא מדובר בסכומים שמכבי השקיעה בזרים (למעט ראיקוביץ', ונגיד שאורלנדו סה).
    על בואטנג שילמו 2 מיליון דולר ל-AIK סולנה, והשכר שלו היה להערכתי בסביבות החצי מיליון יורו ברוטו (בתקופה שהיורו היה קרוב יותר ל-5), כך שבכל זאת העלות שלו גבוהה מזו של אורלנדו סה.

    על יעקובו, פראליה וז'וטאוטאס אין לי מה להגיד. שחקנים מצויינים, והלוואי שהיו מגיעים שחקנים כאלה למכבי. מצד שני, אני יכול למנות לך מספיק פלופים שפיני זהבי דחף למכבי חיפה שאף אחד לא זוכר את השם שלהם היום, ובאחוזי ההצלחה של שחר אל מול קרויף ב-4 השנים האחרונות, נראה לי שברור לאן הכף נוטה (ומכבי לא משלמת יותר מחיפה על זרים - סטויקוביץ' כשהגיע עלה 450 אלף יורו נטו שכר + 700 אלף יורו תשלום לסוכנים (הוצג כתשלום לקבוצה), אידריסו חתם תמורת 375 אלף יורו נטו (פריצה לשם השוואה חתם על חוזה של 1.34 מיליון ש"ח בעלות שנתית), וליינטה חתום על חוזה של 480 אלף יורו ברוטו, קרלוס גארסיה על חוזה של 400 אלף יורו ברוטו, אוברניאק מרוויח 400 אלף יורו נטו, מיטרוביץ' לא התקרב לסכומים האלה (ועל מדוניאנין לא פורסם, אבל ההערכות מדברות על 350 אלף יורו ברוטו), ואני יכול להמשיך אם נורא תרצה).


    ולסיכום, אני לא מסכים עם הגישה הזו, ומקווה שבקיץ הקרוב היא תשתנה, אבל אני אזכיר שקרויף לאורך כל הקדנציה שלו אמר שהוא קודם כל מחתים ישראלים, ורק לאחר מכן מתפנה להחתמת שחקנים זרים - בהתאם לתקציב שנשאר (ושוב, ראיקוביץ', וגם אורלנדו סה הוא חריגה יוצאת דופן בכל קנה מידה).


    ולגבי ההערה האחרונה שלך, שאני לא אובייקטיבי? כנראה שלא, לפחות לא ב-100%. אבל, העובדה היא שמצקצקים פה שמכבי נכשלת, ואני לא מכיר מועדון שלא היה חותם על הסטנדרטים המקצועיים שיש במועדון (גם בבאר-שבע אומרים שמכבי היוותה ומהווה מודל בהמון דברים), שלא לדבר על ההישגים של המועדון ב-4 השנים האחרונות.
    ואגב, ההערה שלי ל-Telkiyski הייתה רק כי תגיד מה שתגיד, לטעון שפריצה הוא כשלון זה להיות עיוור מרוב שנאה.



    אם הוא כזה בלוף, אז למה אוהדי הפועל כל כך שונאים אותו? כל כך שונאים, שהכינוי שלו הוא הרמן? זכור לי שדווקא אסי דומב ומנדיונדו היו דמויות אהובות בקרב אוהדי מכבי...

    ושוב, שימשיך להיות בלוף ולהביא 3 אליפויות כל 4 שנים. מוכן לחתום מעכשיו.
    פשוט עד שהוא הגיע מכבי היו מועדון כל כך מצליח (וב-9 השנים שלפני שקרויף הגיע, מכבי הייתה במקרה הגרוע עם התקציב השלישי בגודלו, ככה שזה מראה שכסף הוא לא ערובה להצלחה).

    http://images.globes.co.il/images/NewGlobes/Originals/2013/kadur.Xxx
     
    Ori8, orimor2212 ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  13. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אולי אוהדי הפועל שונאים אותו כי הוא ניסה, מנסה וינסה לקחת לנו בערך כל שחקן טוב באמצעות הכסף של הקנדי?
    זה ממש לא סותר את זה שהוא כישלון.
    כאב מאוד כשהוא פיתה את גילי ורמוט להצטרף אליו יום אחרי דרבי, זה לא סותר את זה שהוא נכשל (גם) איתו.

    לקחת אליפות בליגת העל עם 140 מליון זה לא הישג יוצא דופן.
    זה שאני מצליח להפעיל מחשב לא אומר בהכרח שאני איזה חכם גדול רק כי מישהו טיפש נכשל בזה לפני.
     
    קשר שמאלי ו-oranfu אוהבים את זה.
  14. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    שאני אבין - ג'ורדי נכשל עם ורמוט? ג'ורדי צריך להביא שחקנים טובים למכבי. מכאן והלאה - זה תלוי במאמן ובשחקן.

    אם תגיד לי שג'ורדי נכשל עם ורמוט בגלל העסקה שבה הגיע (בלי כל קשר לעסקה שבה ורמוט עזב, פשוט כי זה לא רלוונטי כשאתה מחתים שחקן בן 29.5 על חוזה ארוך-טווח) - אני אסכים איתך (גם אם בסוף יצא שקיבלנו 300 אלף יורו + ורמוט על רייכרט ;) ).


    אם נתעלם מהמחיר, כמה אנשים (שהם לא אוהדי מכבי, שחלקם הגדול לא אהב את העסקה (או ליתר דיוק, את הצד שבו ורמוט מגיע. היה נחמד שלקחתם שחקנים בהשאלה)) לא היו מביאים את ורמוט לקבוצה שלהם? אם אוהדי באר-שבע לוטשים היום עיניים לחן עזרא, אני מרגיש בנוח להמר שבזמן אמת, לפני שנה וחצי, הם היו מוכנים לקבל אליהם את ורמוט, שהוא לכל הפחות, שחקן הרבה יותר מוכח מעזרא. בטח אם נזכור שלא היה את נוואקמה, ומליקסון נראה כמו שהוא נראה בשנה שעברה (גם אם ורמוט לא צריך לשחק כקיצוני).



    אם אתה אומר שג'ורדי נכשל כי ורמוט לא השתלב במכבי מקצועית, אני חושב שזה מסביר את הפערים בינינו בדיון.
    אני בוחן את ג'ורדי לפי ההישגים שלו כמנהל מקצועי. כמנהל מקצועי, שאחראי על הרכש, אני חושב שהוא עושה עבודה טובה (ובהיבט הזה, ממש לא אכפת לי אם התקציב של הקבוצה הוא 130 מיליון ש"ח, או 130 אלף) - מתוך העשרים ומשהו (אולי יותר) שחקנים שהוא החתים במועדון (כולל הישראלים), רובם המכריע היו שחקנים מצויינים על הנייר, כשגם לגבי כאלה שהיו עליהם ספקות (טיבי וראדי השמות הכי בולטים), מי שפקפק אכל את הכובע.
     
    Ori8 אוהב/ת את זה.
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    חשוב גם לזכור, כשבוחנים את העבודה של ג׳ורדי בפרספקטיבה של היום כשב״ש סוף סוף עשתה את הקפיצת מדרגה לקבוצה שהיא שוות ערך לרמה של ממכבי נוטים לשכוח קבוצה מצליחה הרבה יותר קשה לחזק ולשלב בתוכה שחקנים טובים.
    אז רואים את ההצלחה של צדק ,ראדי ו-וואקמה בב״ש, אבל אלו שחקנים שהיה להם מקום בהרכב די מובטח. דווקא היום כשהקבוצה מצליחה ודי מלאה, אני בטוח שנראה כמה שחקנים שלא יצליחו להשתלב בתוך הקבוצה.
    השחקנים שמגיעים היום או כבר הגיעו בעבר למכבי ת״א, מגיעים לקבוצה שרצה חזק ומצודדת היטב ברוב העמדות, לכן הם צריכים להוסיף את האקסטרה מבחינת יכולת, עבודה ופוקוס כדי לתפוס מקום בהרכב.
    אם ניקח את מהראן ראדי וגל אלברמן כמשל:
    ראדי היה שחקן העונה של מכבי ב-12/13 וזו הייתה עונה שהוא היה שחקן הרכב מוביל כשהגיבוי שלו היה רפי דהאן.
    כשצורפו ניקולה מיטרוביץ׳ ודן אייבינדר, הוא איבד את הביטחון ואת הפוקוס ונתן לזה להשפיע עליו.
    גל אלברמן לעומת זאת סבל גם אצל סוזה וגם אצל פאקו מסוג של חוסר אמון בתחילת הדרך(לא פתח בחלק מהמשחקים, הוחלף מוקדם), אבל לא התמרמר, לא איבד פוקוס וחזר חזק יותר להרכב.

    ״מנהל מקצועי״ זו לא מילת קסם להצלחה עם רכש, יש לא מעט דברים מעבר.
    אבל אם רוב הרכש שלו לא היה פוגע, אז מכבי לא הייתה חווה 4 עונות מוצלחות כאלה.
     
    amn אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.