מכבי תל אביב 2015/16: עונה מאכזבת מסתיימת ללא תואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏16/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אגב אני לא חושב שבאמת יש סיכוי שזהבי ישחק בסין.
    זה 90-10.
    השאלה היחידה היא כמה הקנדי ייסחט.
     
  2. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,591
    לייקים שהתקבלו:
    5,963
    אשמח להתייחסות ולא למחיקות בלבד.
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    מה לא לגיטימי בהודעה שלי שמחקו אותה?
     
  4. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני מבין שאתה חוגג (לא שאני מבין מה יש לך לחגוג מזה שערן זהבי יישאר... בעיקר כי הפועל היו מרוויחים מזה כמה מיליונים, דבר שהיה עוזר להפועל כמו חמצן), אבל לפחות תדייק בפרטים - התקציב הוא לא 150 מיליון ש"ח, ולא היה באף שלב.

    הוא לא תקציב של קבוצה ענייה, אבל כן - יש הבדל בין 135 (שזה התקציב הכי גבוה על סמך פרסומים ומידע מבוסס), לבין 150 מיליון.
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    טוב, אז ג'ורדי קרויף לא מצליח לבנות קבוצה נורמלית בליגת העל עם תקציב של 135 מליון שלא כוללת את זהבי, ובעיני זה מעיד על כמה דברים. לא 150, 135. אין הבדל מהותי מבחינתי.
    רבאק, יש לו תקציב בלתי נגמר במונחים של ליגת העל והבן אדם פשוט מתעצל ושם את כל הקבוצה ברגליים של שחקן אחד.
    אחר כך הוא יזיין את השכל עם הפילוסופיות שלו.
     
  6. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    זה נראה לי דיי ברור שזהבי מת להישאר. מת (אני מניח שגם יישאר בסוף). אבל הוא יודע שאם הוא לא הולך על זה כביכול, יחגגו על זה בתקשורת כמה שהוא מטומטם. הוא אף פעם לא רצה לעזוב, לא בשביל כסף ולא בשביל אתגרים מקצועיים. הוא לא רוצה אתגרים והוא כבר היום מרוויח סכומים גבוהים מאוד.

    זה שמכבי ת"א מוכנה להציע לו סכומים כאלה מראה בהחלט שהם עצמם מבינים הוא קריטי להצלחה שלהם. כמה הם עצמם לא מאמינים שהם יכולים להשתמש בכסף על מנת להיות קבוצה טובה יותר בלעדיו (או טובה באותה מידה). כמה כל הסיפורים על ניהול הם על הכיפאק אבל בכלל לא משמעותיים. זהבי הוא הבנאדם הכי חשוב במועדון אחרי גולדהאר ובפער גדול מכל האחרים.
     
    Fabio Junior ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,202
    לייקים שהתקבלו:
    6,055
    אני בעצם לא מבין את כל הקרקס של הימים האחרונים. מה היה קורה אם זהבי היה אומר: "אני יוצא לסין, אבל לא בטוח שאשחק שם. אני אחליט סופית מתי שאראה מה קורה שם."

    לי זה ברור שזהבי יחזור מחר עם מטוס לארץ. הוא ימשיך במכבי כי בלעדיו סגנית אלופת ישראל באמת בבעיה. ליבו של השחקן בארץ וזה כבר ברור אחרת כבר מזמן היה חוזר לאירופה.
     
  8. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    אוי אני מת על התגובות המתבכיינות האלו של אוהדי שאר הקבוצות. מכבי מציעה לזהבי סכומים אדירים כי היא לא מאמינה שהיא יכולה להצליח בלעדיו? היא הרי שיחררה אותו כבר, מספיק עם השטויות האלו. היא קיבלה הצעה שהיא מרוצה ממנה ואמרה לו ביי. הוא זה שביקש לבדוק אופציה להישאר עם חוזה משודרג - ובמצב כזה כל מועדון שאשכרה רוצה לשמור על מעמדו כמועדון המוביל בישראל - יעשה מאמץ כדי להשאיר אצלו את השחקן הכי טוב בארץ. שוקינג.

    אורן,
    כמה פעמים דיברנו על החשיבות של הקבוצה שלנו להשאיר את הכוכבים שלה? למה זה שונה כאן? למה זה פסול שמכבי עושה מאמצים גדולים כדי להשאיר את השחקן הישראלי הכי טוב בעשור האחרון אצלה? ברור שהוא קריטי להצלחה של הקבוצה, מה בדיוק הבעיה פה? מעניין מה היית אומר אם הוא היה שחקן מכבי חיפה ושחר היה מצליח להשאיר אותו עם הצעה גדולה. מעניין מה היית אומר אם ליברפול הייתה משאירה את סוארז אם היא הייתה נותנת לו חצי מיליון פאונד לשבוע. הרי היית והיינו מדברים על האמביציה של הבעלים ועל הצהרת הכוונות. למה זה שונה דווקא כי מדובר בשחקן ישראלי?

    מפחד ללכת לאירופה? הרי אם הוא היה הולך לקבוצה בינונית בגרמניה או באנגליה ומתייבש על הספסל כולם היו אומרים כמה שהוא טיפש שעזב את הכל בשביל לא לשחק. מה גם שאף מועדון בינוני באירופה לא היה משלם לו את החוזה שיש לו היום במכבי וזה לגיטימי לגמרי שבגיל 27-28 הוא ירצה להרוויח את המקסימום שהוא יכול.

    אם יש משהו שאני מעריך בזהבי יותר מהעובדה שהוא השחקן הישראלי הכי דומיננטי וטוב שהיה כאן כבר שנים (אם לא עשרות), זו העובדה שהוא היה מספיק חכם וכנה עם עצמו בשביל להבין שהוא באמת לא מספיק טוב כדי ללכת לקבוצה בינונית בליגה גדולה באירופה ולתפוס בה מקום רציני בהרכב ואין לו רצון אמיתי להתחיל בגיל מאוחר יחסית את המאבק הזה על הקריירה. וכן - לא בושה לרצות להיות מלך כאן ולא שחקן שמגרד דקות בגביעים באיזו שטוטגארט. אין עם זה שום בעיה. המתוסכלים שרואים אותו קובר להם את הקבוצה כאן בדקה ה-90 תמיד יגידו שהוא פחדן, זה הרי הכי קל.

    אם זהבי פחדן אז גיא אסולין (סתם דוגמא) כנראה מאוד מאוד אמיץ. היה כל כך בטוח בעצמו וביכולות שלו שהלך לשחק בברצלונה ולמנצ'סטר סיטי, במקום להישאר פה ואשכרה לנסות.. לתת גול?
    גם טוטי פחדן שנשאר כל החיים ברומא בקומפורט זון שלו ולא הלך וחיפש אתגרים במקום אחר? גם ג'רארד פחדן שנשאר בקבוצה הבינונית והעלובה שלו במקום ללכת לריאל מדריד או לצ'לסי ואשכרה להילחם על תארים? ולא, אני לא משווה.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    אין לי טענות למכבי ת"א על זה שמנסים להשאיר אותו, רק על איך שזה מתבצע (לא טענות, רק מציין שזה מוציא אותם לא טוב). לגמרי שיקול שלהם אם הוא שווה את זה או לא, אבל זה שלדעתם כן מראה שכל הדיבורים על הניהול הם בעיקר דיבורים. בפועל יש להם שחקן שעושה את כל ההבדל, זהו.

    אך אחד לא היה אומר שהוא אידיוט אם היה הולך לשבת על הספסל בקבוצה בינונית באנגליה או גרמניה. אבל יפה שאתה מסכים לפחות שגם בקבוצות בינוניות בליגה הזאת הוא לא שווה יותר מספסל (הוא לא שווה בכל סגל באף קבוצה בפרמיירליג).

    אני גם אף פעם לא קראתי לו פחדן, אני מבין אותו. הבעיה שלי היא רק כשמדברים עליו כאולי השחקן הכי גדול שהיה פה כשבפועל את שאר הגדולים שהיו לנו אנחנו בחנו ברמות הרבה יותר גבוהות.

    אגב, להשוות את זה לג'רארד וטוטי זה מגוחך בכל כך הרבה מובנים. מעבר לזה שהיו במועדון שצמחו בו מגיל 8 ובאמת אהבו אותו (ולא את המשכורת), הם דחו הצעות על הרבה יותר כסף ממועדונים חזקים יותר וכשהם היו מגיעים למועדונים האלה כסופרסטארים ולא כאיזה מישהו לחלוטין לא מוכר שבא לעזור לסחוב את הכדורים באימון.
     
    Fabio Junior ו-Telkiyski אוהבים את זה.
  10. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    ולכן ציינתי שאני מן הסתם לא משווה בין הקריירה שלו לקריירות של טוטי או ג'רארד, אבל אתה יודע שאפשר למצוא עוד דוגמאות אם רק נחפש. זהבי מן הסתם לא גדל במכבי אבל החיבור שנוצר בינו לבין המועדון הוא גדול ואני חושב שגם זה שיחק תפקיד כשהוא שקל אם ללכת לקבוצות בינוניות בליגות טובות באירופה. אני מעריך אותו על זה שהוא הלך עם הלב ועשה מה שהרגיש לו נכון ולא הקשיב לרעשים מסביב ופחד שיגידו שהוא לוזר. אני גם לא חושב שבאמת היו כאלה שבאמת השוו אותו לכישרונות כמו ברקוביץ', רביבו, בניון ושות', אבל זה גם לא באמת משנה או מעניין.

    יש לי הרגשה שקרויף היום מיצה את עצמו במכבי באיזה שהו מקום, אבל להגיד שהדיבורים על מהפכת הניהול שנעשתה במועדון הזה בארבע השנים האחרונות הם חרטוט ושהכל זה רק זהבי זה באמת גניבת דעת ברמה שעוד לא נתקלתי בה.

    מכבי הייתה רקובה וגמורה מהיסוד הרבה יותר ממכבי חיפה של היום. מכבי נשלטה על ידי נמני וחבורת העבריינים שלו (אוהדים וסוכנים) במשך שנים. אוהדים מסוימים החזיקו את המועדון הזה בביצים ולקחו חלק פעיל בקבלת החלטות גורליות. עיתונאים היו יושבים בחדרי ההלבשה בקריית שלום וזה רק על קצה המזלג בשלוף. גולדהאר וקרויף ניקו את המועדון הזה מכל אותם אנשים. אחד אחד, הם הביאו נורמות חדשות לכדורגל שקבוצות מנסות לחקות (ובראשן ב"ש). אני חושב שיש הרבה דברים שקשה לכאלה שלא אוהדים את הקבוצה לראות ולפעמים צריך פשוט ללכת למשחקים כדי להבין שזו לא מכבי של פעם, אבל להתעלם מהסטנדרטים החדשים שהם הציבו זה לגמרי לעצום עיניים.

    הם מיתגו מחדש את המוצר הזה, הם לקחו מועדון מפורק לחלוטין והפכו אותו למותג רווחי שמחזיק בחנויות מצליחות בארץ ומוציא מרצ'נדייז שלא היה בארץ מעולם, הם ניתקו אותו מהתקשורת בארץ, הם סגרו עסקאות גדולות שהכניסו כסף גדול למועדון הזה. הם פשוט הפכו את המוצר הכושל הזה לעסק מנצח שוב, וזה פשוט לא משהו שאתה עושה בזכות שחקן שנותן לך 25-30 גולים בעונה. פשוט לא. אם בקבוצות הילדים היה פעם מאמן אחד על 40 ילדים והיום יש חמישה מאמנים על 30 ילדים ומצלמות שמספקות נתונים וסטטיסטיקאים שיושבים עם המאמנים האלה, זה לא בגלל הגולים של זהבי. זה קלישאה אבל גולדהאר הביא לכאן נורמות חדשות לגמרי. הוא הפך את הכדורגל בישראל וקבוצות אחרות או שיצטרפו לזה או שיישארו הרחק מאחור.

    אתה חושב שזהבי היה מצליח במכבי של נמני ומזרחי או הרציקוביץ? כי אני חושב שגם מסי ורונאלדו יחד לא היו מצליחים במכבי של אז, ועברו שם מספיק שחקנים מוכשרים וטובים והשקיעו כסף גם אז. כל עוד הבסיס היה קרוב, שום צמח לא היה צומח שם. המהפכה קרתה לפני חודש ינואר בו הגיע זהבי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/16
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,242
    מין:
    זכר
    כל זה נכון אבל מי שנשאר כבר עם שטאנץ אחד ולוחץ להשקיע בזה כבר סכומים באמת חסרי הגיון כלכלי מראה שהגיע למיצוי.
    מה הקטע בכזה מנהל מקצועי כבר?

    עבודה היומיומית שלו זה לחפש מה לשנות לטובת המועדון.
     
    Fabio Junior אוהב/ת את זה.
  12. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    אז שוב, מי קובע מתי זה סכום הגיוני ומתי לא? אנחנו פה בפורום? לפי איזה מדד? כי קופמן צועק ברדיו שזה בושה וזו משכורת שלא שולמה אף פעם בארץ? מיליון וחצי יורו לעונה "זה עוד סביר", אבל שני מיליון לא? שגולדהאר יתן לו כמה שהוא רוצה כל עוד זה לא פוגע באפשרות להתחזק במקומות אחרים (וזה לא, בין אם יגיע רכש ובין אם לא). האם זה המון כסף? ברור, אבל בשורה התחתונה אני מצפה מהקבוצה שאני אוהד לעשות מאמץ בשביל להשאיר את השחקנים הכי טובים שלה אצלה ואם זה מה שהיא עושה, אני ממש לא אתלונן.

    הלוואי והקבוצה האימפוטנטית שלי באנגליה הייתה עושה עשירית מאמץ כזה בשביל להשאיר לאורך השנים את הכוכבים שלה אצלה, אולי היינו מרגישים פעם בכמה שנים מה זה לחגוג איזה תואר מסכן.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ג׳ורדי פר שעת עבודה נראה לי אחד המרוויחים הגדולים בעולם. לא יודע אם זה בגלל שהוא מנהל כל כך טוב או כי הוא עצלן.
    גם אם הוא מנהל נפלא שעבד קשה בשנה-שנתיים הראשונות כדי לבצע מהפיכה, להנחיל דרך, לבנות תשתיות ולבנות שדרה מקצועית שעושה את העבודה- מה שאפשר לו להוריד הילוך ופשוט לגעת נקודתית, ממנהל טוב שגם איכפת לו מהקבוצה במישור הכלכלי הייתי מצפה ממנו שיבוא לבוס ויגיד לו- מיץ׳, השקעת הרבה כסף בקבוצה. יש לך הזדמנות לעשות אקזיט מטורף על שחקן שזה לא הימור גדול מידי להגיד שעבר את השיא ומכאן רק ירד(כן... אני יודע שככה אומרים כבר שנתיים והשחקן רק שובר עוד ועוד שיאים אבל לכל בר דעת ברור שמתישהו זה יקרה- אני חושב שאפשר היה לזהות ירידה משמעותית בחדות ברבע האחרון של העונה), לא בריא לנו כמועדון להמשיך להשען עליו- ואני אמצא את הפיתרונות. בשביל זה הבחור מקבל כסף.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Fabio Junior ו-amn אוהבים את זה.
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,242
    מין:
    זכר
    יש חוקים בזה? לא אבל יש הגיון בריא. ואם כבר הקבוצה שלך באנגליה ביצעה עסקאות מכירה מעולות של טורס וסטרלינג. עסקאות משתלמות מכל בחינה. גם סוארס מקסם את ערכו ולא הייתה כבר ברירה. הבעיה ברכישות וכמובן אי אפשר להצליח כשלא יודעים לרכוש שחקנים אבל כאן זה העבודה של ג'ורדי - לבנות קבוצה.
    הוא עשה זאת מצוין ב 2012/13 וזה שירת את המועדון לשנים. הגיע זמן עוד פעם לבנות.
     
    Fabio Junior אוהב/ת את זה.
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    נניח שמה שאתה אומר זה נכון.
    על מה אתה מתבסס?
    רק בסיום העונה ערן זהבי אמר בראיון כמה ההיעדרות של קרויף(בגלל מות אביו) פגעה בהם מקצועית.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.