אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,356
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    הקיבולת "המורחבת" ל29,000 תשרת טוב יותר את מכבי והפועל, אבל זה לא מונע מהן להמשיך לקדם תוכניות בומבסטיות יותר כמו פרוייקט האצטדיון בבת ים לפועל ליותר מ30,000 צופים וחלום לאצטדיון של 40,000 ומעלה למכבי (אולי כחלק ממיזם האצטדיון הלאומי החדש בר"ג, או ברמה"ש) ושלא לדבר על תוכנית העיר עצמה להקים בעתיד אצטדיון גדול יותר באזור צומת חולון. אם ההרחבה היתה מבוצעת לפני איזה 15-10 שנה כמו שלל התוכניות שהיו בעבר להרחבת בלומפילד עוד היה בה תועלת אבל כעת זה סתם מיזם מיותר כי האצטדיון לא ישמש עוד שנים רבות את מכבי והפועל ואילו קבוצות קטנות יותר כמו בני יהודה ומכבי יפו היו מסתפקות באצטדיון עירוני קומפקטי יותר חדש של נגיד גג 10,000 צופים (זוכרים למשל את ההצעה להקים אצטדיון בכפר שלם שנגנזה?) או השארת בלומפילד במצבו הנוכחי עבורם וביצוע שיפוצים קוסמטיים בלבד כמו קירוי חלקי. ההרחבה של בלומפילד גם תחליש את הקבוצות ובמיוחד מכבי שישחקו חוץ לעיר וגם התוצאה הצפויה לא אטרקטיבית כשהמתקן המשופץ עדיין יהיה לא מקורה, לא מונומנט אדריכלי יפה, לא יכלול חנייה (שלא לדבר על שיבושי התנועה הצפויים לידו בזמן שיבוצעו עבודות ההקמה של הרכבת הקלה לידו) ולא יקבל בקלות אישורים לארח משחקים בינלאומיים בגלל מצוקת החניה וכולי. נכון שהרחבת בלומפילד תעלה כחצי מבניית אצטדיון חדש סטייל סמי עופר (מחיר שכנראה יעלה אצטדיון הפועל בבת ים, בלי קשר לתקציב שיוקדש למרכז קניות לצידו) ופחות משליש מהעלות המשוערת לאצטדיון לאומי חדש של 40,000 שישמש גם את מכבי או רבע מעלות אצטדיון לאומי של יותר מ50,000 צופים אבל במילא האצטדיונים האלה יוקמו עם או בלי הרחבת בלומפילד ככה שחבל על הכסף ועדיף שעיריית תל אביב תצבור אותו לטובת הקמת האצטדיון שתכננה בצומת חולון למשל או למימון משותף עם ההתאחדות לכדורגל ועיריית רמת גן לאצטדיון לאומי ואת בלומפילד תשמר כמות שהוא כאצטדיון לקבוצות קטנות או אפילו תיערך להקמת ארנה ספורט גדולה במקומו.
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ???? ????? ?????????: 8 ?????? ??? ???
    ???? ?????? ???? ???????: ????? ??????????

    ואגב בדיעבד מתגלה ההיגיון בהחלטת ההתאחדות לבטל את עונשי הרדיוס כשגם כך מסיבות שונות ומשונות בעונה הקרובה קבוצות ייצאו לגלות ו"יארחו" משחקים באצטדיוני בית לא ביתיים. אז אולי אוהדי מכבי ת"א יגלו נאמנות וימלאו את המשחקים בנתניה ואולי הרשימה הארוכה של סכנין, קריית שמונה, אשקלון, כפר סבא ואחרות תצטמצם ולא כולן יארחו באצטדיונים מחוץ לעיר אבל זאת חוכמה בדיעבד לאחר מעשה כי לא בגלל זה ביטלה ההתאחדות את הרדיוס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/6/16
  4. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    העניין הרציני בזה שהפועל ומכבי רוצות לעבור אצטדיון זה שהם לא יקבלו שום רווח מאצטדיון בלומפילד, רק הוצאות, הגודל פה פחות רלוונטי
    אז לאף קבוצה בארץ אין עדיין אצטדיון פרטי משלה
    אבל לראשונה שתהיה ושתוכל לתחזק אותו באמת יהיה יתרון כלכלי גדול מאוד, כמו יובנטוס באיטליה על פני המילאנזיות שלא מרוויחות כמעט מהסאן סירו
     
  5. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    וינטר בבעלות הכח והשכונה בבעלות בני יהודה (גם אם לא פעיל) עד כמה שאני יודע.

    בתיאוריה אפשר גם לראות את לאצטדיונים של הקבוצות בבעלות עירונית (למשל הפועל עכו) לאצטדיונים שבבעלות הקבוצות, שכן אין להן הוצאות על האצטדיונים.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    במציאות הכלכלית של הכדורגל הישראלי אצטדיון בבעלות הקבוצה הוא יותר עול מאשר מקור הכנסה.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  7. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    למה? תחשוב שאצטדיון נתניה היה בבעלותכם, שים לב כמה משחקים הוא אירח בשלוש שנים האחרונות, ומה הולך להיות שם בעונה הקרובה...

    הבנתי שגם בקרוב האצטדיון הולך לשנות את שמו לספונסר שיזכה במכרז של עיריית נתניה, מאמין שגם זה יכניס הרבה כסף כל שנה.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מכבי ת"א היא דיירת זמנית שאין לי מושג כמה היא שיפרה את המאזן- מאוד יכול להיות שכן, אבל נכון לעונה שעברה- וגם בה היו לא מעט משחקים באצטדיון(לא מעט זה בלשון המעטה...)- גם לאחר שיהיה לאצטדיון ספונסר- במידה וההצעה תעמוד בציפיות- צפוי רק לצמצם את הגרעון. האחזקה של אצטדיון כזה ברמה שהוא מוחזק- וכך ראוי להחזיק אצטדיון- היא מסיבית! עפ"י אוראל דסקל בכלכליסט מדובר על 6 מיליון ש"ח בשנה.
    מעבר לזה שאתה לא יכול להסתמך על הכנסות במתכונת של "דירה להשכיר". מועדון שמחזיק אצטדיון צריך להיות מסוגל להרוויח מהאקסטרה כמות קהל שהאצטדיון מסוגל להכיל(בהרבה מאוד מקרים קבוצה משדרגת אצטדיון בגלל עודף ביקוש לכרטיסים) ומהשכרה של שטחי מסחר בתחומי האצטדיון(מה שאני לא יודע עד כמה מפותח אפילו באצטדיונים באירופה שם מוצאים בדרך כלל חנויות למכירת מוצרי המועדון ולא הרבה מעבר) כמו שקורה היום במושבה למשל, ובנתניה לעומת זאת משום מה אין עדיין אפילו ניצנים לעניין הזה.
    אני חושב שברור שהסיכוי של קבוצה בארץ להחזיר לעצמה השקעה כזו עצומה כמו בניית אצטדיון- בטח גרנדיוזים כמו אלה שהתל-אביביות מדברות עליהם- היא בלתי אפשרית ולא רק שהיא לא תוחזר- היא עלולה להגדיל את הגרעון כל שנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/16
  9. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,356
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    קבוצה שלא מוכרת אלפי כרטיסים לכל משחק ולא מוכרת תאי צפייה לדגים השמנים בכל משחק לא יכולה להחזיר את ההוצאה על תחזוקה ולא יכולה לחלום בכלל על להרוויח מאצטדיון. ולא הזכרנו חשמל, מים, ארנונה ושאר ירקות.
     
  10. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    בגלל זה הזכרתי פה את מכבי והפועל שמחפשות את זה ולא קבוצות כמו בני יהודה שעוד רחוקות משמה, עם כל המצב הכלכלי של הפועל מחפשים משהו שיכניס כסף, שניגשו לשיפוץ בבלומפילד כבירי שאל מה הפועל תרוויח מזה והעירייה ענתה לו שכלום.
    אצטדיון לא מודרני באמת לא מרוויח כסף, מדברים פה על אצטדיונים עם תאי צפייה, חנויות וכדומה.
    לדעתי הפועל עדיין לא מסוגלת לדבר כזה אבל מכבי תל אביב ומכבי חיפה מסוגלות לכזה דבר וזה יכול לתת להם יתרון עצום על פני הליגה.
     
  11. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הפועל בDBOT תייצר הכנסות במשך 25 שנה בלבד
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    יש הדמיה של איך בלומפילד עם "29,000 מקומות" אמור להיראות?
    השיפוץ הזה נראה לי שכונה אחת גדולה.
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אני מניח שהתוספת של עוד 5000 מקומות להרחבת בלומפילד תחולק בין היציעים הצפוני והדרומי שיוגבהו גם בשונה מהתכנון הקודם להגביה רק את היציעים המזרחי והמערבי. בכל אופן אם התקציב להגדלה ל24,000 היה 275 מיליון (רק לפני כמה שנים דובר על עלות של 190 מיליון כולל גג ועיצוב יפה בהרבה), אני מניח שהתקציב להגדלה ל29,000 יהיה מינימום 300 מיליון. ותזכרו שלמרות התעריף זה אפילו לא יכלול גג. אבל באמת שאני לא מבין מה הצורך להוציא 300 מיליון על הרחבת בלומפילד עם כל מיני אילוצים, במקום לאסוף איזה 400 מיליון ולהקים אצטדיון חדיש שמראש יתוכנן ליד תחנת רכבת, עם חנייה ודרכי גישה והכל. ואם העירייה לא רוצה להוציא את כל הכסף מכיסה אז היא יכולה להוציא את האצטדיון (למשל אצטדיון בצפון תל אביב או באזור צומת חולון) למכרז להקמה בשיטת הBOT (כמו מודל ההקמה של האצטדיון בבת ים), למצוא ספונסר פרטי שישלם לפחות רבע מעלות ההקמה על שמו (סמי עופר, האצטדיון בבת ים העתידי, האצטדיון על שם הוריו של גולדהאר שאולי יוקם במקום האצטדיון הלאומי), לחתום על הסכם עם הטוטו למימון או מפעל הפיס ושות', להיעזר במשרד הספורט או להקים בשיתוף פעולה למשל עם רמת השרון או רמת גן בשטחיהם (וברמת גן גם יש אפשרות לשותפות מימון עם ההתאחדות לכדורגל שצריכה לממן אצטדיון לאומי) או למכור את שטח אצטדיון בלומפילד לטובת מימון חלק מבניית האצטדיון החדש כמו שנעשה בערים אחרות.

    אצטדיון בלומפילד צריך להישאר בגודלו הנוכחי לקבוצות הקטנות (שאצטדיון התקווה כבר לא מספק תנאים עבורם) או בכלל להיהרס אם יימכר לטובת מימון אצטדיון חדש באזור אחר בעיר כמו הרבה אצטדיונים היסטוריים שנסגרו בשנים האחרונות. ואגב עוד לא אמרתי מילה על הצורך הנוסף של העיר לקדם עם ההתאחדות האולימפית אצטדיון אתלטיקה מכובד יותר בהדר יוסף או אתר אחר עם טריבונות שיקיפו את כל המסלולים (לא איזה אצטדיון אולימפי אבל איזה אצטדיון של איזה 10,000 צופים לפחות) ומתקני ספורט נוספים. הפועל תל אביב ומכבי תל אביב לא מחכות להרחבת בלומפילד ומקדמות כבר תוכניות אטרקטיביות יותר בעבורן שגם אם ייקח כמה שנים לממש עדיין מייתרות את הרחבת בלומפילד ואפילו העירייה עצמה מקצה שטח לאצטדיון חדש באזור צומת חולון. כל ה300 מיליון שהעירייה תשים על בלומפילד, הם בסך הכל לשימוש באצטדיון לשנים ספורות עד שיינטש. ואני מזכיר לכם שגם אם השיפוץ יושלם בזמן, החזרה לבלומפילד תיתקל בקשיים תחבורתיים בשל עבודות הרכבת הקלה בסמוך אליו.

    ובמצב אידיאלי העיר בכלל היתה מתכננת קריית ספורט לאומית כמו הקרייה במלחה בירושלים נגיד בשולי פארק שרון-איילון או בגבול רמת השרון שיכיל אצטדיון גדול של איזה 40,000 מקומות, היכל ספורט של מינימום 15,000 מקומות, בריכה אולימפית מקורה למינימום 3000 צופים ומתקנים נוספים שיאפשרו לה לארח אירועים מכובדים.

    ועכשיו ברור גם למה עיריית תל אביב בעד איחוד ערים. היא פשוט רוצה לוודא שגם אצטדיון הפועל בבת ים יהיה בבעלותה.

    נ.ב. לשם השוואה, הרחבת אצטדיון טדי ל53,000 כולל קירוי היציעים נאמדה בעלות של 240 מיליון שקל (בלבד!) וזה למתקן שהיה הופך לאצטדיון הלאומי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/6/16
  14. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    הרכבת הקלה לא אמורה להיות עם תחנה באזור בלומפ?
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני שוב אומר- אין מועדון בישראלי שבניית ואחזקת אצטדיון זה משהו שישתלם לו.
    מי שנראית הכי בשלה לזה זו מכבי ת״א כדורסל שהיא by far המותג ספורט הכי נחשב שיש כאן בארץ בהיבט האירופאי- וגם שם אתם לא רואים מחשבות בכיוון הזה- בטח לא רציניות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk