אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קשר ישיר לא.
    קשר עקיף בהחלט כן.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    עברו עוד שלב בדרך לבניית אצטדיון הפועל ת"א בבת-ים.
    ????? ?????? ?? ?? ?????: ????? ???? ???????
    ההחלטה המפתיעה, האצטדיון לא יפעל בשבת מה שאומר שהפועל ת"א תארח משחקים רק בימי חול כמו בית"ר ירושלים. ככל הנראה גם המרכז המסחרי שיוקם סמוך לו יתחייב לשמירת שבתות וחגים.
    נשיא המועצת הגר"ש כהן הורה והאצטדיון של בת ים לא יפעל בשבת - כיכר השבת

    ועוד בשורה מעניינת שפורסמה בספורט ידיעות אחרונות ביום חמישי, היו לנו כבר "אוליגרכים וטייקונים" כבעלי קבוצות, אבל הפועל תל אביב עשוייה להיות הראשונה בבעלות (משותפת) סינית של חברת CMEC שאמורה בתחילה לשלם כ10 מיליון שקל לשנה (לחמש שנים) כספונסרית אבל גם תהיה עשויה לקבל בעלות חלקית על "הקבוצה האדומה" ויותר מזה להיות מעורבת במימון ובניית האצטדיון החדש בבת-ים מה שמחזק את אמינות ביצוע הפרוייקט שאמור לקום בשיטת הBOT. אבל נחיה ונראה.

    ואחרי שהושג בבהילות תקציב של 3.5 מיליון ש"ח לשיפוץ (ראשוני) אצטדיון קריית שמונה (למרות שבתחילה דובר שהשיפוצים אמורים להיות לפחות בתקציב של 10 מיליון), גם באשקלון אישרו שבוע שעבר תקציב לשיפוץ דחוף לאצטדיון סלה כדי להתאימו לליגת העל. העירייה אמורה לממן את השיפוץ בכ2.6 מיליון ש"ח ואת השאר צפוי לממן הטוטו. סה"כ תקציב השיפוץ כ-4 מיליון שקלים והעבודות יתחילו כבר השבוע בתקווה לסיימם עוד לפני פתיחת העונה הבאה של ליגת העל (מה שאומר שאין מה לצפות למשחקי הפועל אשקלון בטדי כאצטדיון חלופי). על הפרטים שיטופלו באצטדיון בכתבות הבאות.
    אשקלון: אושר התקציב לשיפוץ האצטדיון העירוני - אשקלון ניוז
    ישראל ספורט - בשורות טובות למועדון: האצטדיון באשקלון ישופץ

    גם סחנין מקווה להשיג תקציב של 2 מיליון כדי לשפץ (קלות) את אצטדיון דוחא בתקווה שלא תצטרך לנדוד לעכו. הנה חלק מהדרישות שהיא נדרשת לבצע באצטדיון והכבדה בהם הקמת עמדת שידור חדשה ממזרח למגרש והעברת ספסלי הקבוצות תחת היציע המרכזי המערבי. שיפוץ איצטדיון דוחא מוערך ב-2 מיליון שקלים

    אגב גם בסחנין יש מי שחישב שעלות השיפוץ אמורה להיות לפחות 4-3 מיליון מה שאומר ש2 מיליון זה לצאת בזול http://www.israelhayom.co.il/article/391265

    גם אשדוד מבצעת שיפוצים באצטדיון העירוני (לא מצאתי מידע מה התקציב) אך דרישות המנהלת עדיין מאיימות עליה בהעברת משחקי הבית לאצטדיון בראשל"צ בשל קושי למלא את התנאים. הבעיה העיקרית היא דרישה להגדלת המשטח 6 מטר לאורך ו6 לרוחב מה שיחייב הריסת חלקים תחתונים ביציעים ועבודות מורכבות להכשרת הדשא ובטח לא משהו שיתבצע תוך מספר שבועות. לפחות יש הבטחה שהאצטדיון העתידי של העיר יתחיל להיבנות מתישהו ב2018 וצפוי להכיל 16,000 מקומות (יעני כמו טרנר).
    אם אצטדיון הי"א לא יאושר בזמן, מ.ס אשדוד תשחק באצטדיון בראשל"צ - אשדוד נט
    האם אצטדיון הי"א יאושר לפתיחת העונה, מ.ס אשדוד: "אין בכלל שאלה, נפתח את העונה בבית שלנו" - אשדוד נט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/7/16
    Nave אוהב/ת את זה.
  3. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    שאלה -
    לפי החוק, בכל איצטדיון, אמור להיות יציע עישון ?
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    יציע לא, אמור להיות בכל יציע איזור עישון.
     
  5. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    וואן פירסמו כתבה על המצב הגרוע של טדי.
    גם אם רק חצי מהדברים שם נכונים זאת חתיכת ביזיון.
     
  6. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    ???? ???: ?????? ??????? ?????? ???????

    טוב מאוד ש-ONE נכנסים בעיריית ירושלים!
    לא הגיוני שניר ברקת יצהיר שהוא מתכנן להפוך את טדי לאצטדיון הלאומי של ישראל ומצד שני הדברים שם ייראו ככה...
    מזל שעוד שנה בדיוק מארחים שם את הטקס הפתיחה של המכביה ה-20 שזה מה שבאמת מעניין את העירייה (ובנוסף עוד 3 חודשים בדיוק הוא מארח משחק של הנבחרת במוקדמות מונדיאל), אני בטוח שעד אז יבוצעו הרבה שידרוגים באצטדיון (לי מספיק שיחליפו את הכיסאות בצפוני ויסיימו את הקירוי בפינות של הדרומי).
     
  7. Nike2013 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/6/11
    הודעות:
    450
    לייקים שהתקבלו:
    40
    איך אצטדיון טדי שהושקעו שם מליוני שקלים נראה בצורה כזאת. הפכו את טדי לפח זבל, כבר מתחיל להתגעגע לימים של לפני השיפוץ.

    עוד משהו... מה זה הספסל המגעיל הזה?
    http://images.one.co.il/images/d/dmain/ms/gg1249882.Xxx

    ליגה ב'.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ירושלים עיר שמנסה להבריח כל אדם נורמלי שגר בה, טבעי שגם איצטדיון הכדורגל יהיה חלק מהתוכנית.
     
    Abu George אוהב/ת את זה.
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ככה נראו הספסלים בגמר היורו צעירות שהיה שם??
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נראה שטדי סובל מבלאי מואץ ולהזכירך אחרי גמר יורו הצעירות והמכביה הקודמת חלפו כבר 3 שנים ומאז האצטדיון אירח עוד אירועים. לא שמענו תלונות כאלה בזמן גמר גביע המדינה ולא במוקדמות היורו שחלק מהמשחקים התקיימו בו. בכל אופן לא משנה מתי ישופץ האצטדיון וכמה יעלה אלא מצב התחזוקה השוטפת. טדי מועד יותר לנזקים מכל כך הרבה סיבות מחוליגנים של אוהדי בית"ר או או יריביה, מזג אוויר קשה יותר בחורף (כולל סיכון לשלג כל כמה שנים), היעדר גג על רוב היציעים מה שחושף אותם יותר לשמש וגשם, יותר משחקים ואירועים מגביע המדינה ומשחקי הנבחרת ועוד (בוא נגיד שטקסי המכביה לא יעשו טוב לדשא ולאחרונה גם עבר טדי לניהול החברה העירונית אריאל מה שאומר שינסו לקיים בו יותר מופעים וכנסים) וגם פשוט הגודל שגדול בהרבה מנתניה ובלומפילד וטרנר מה שאומר יותר מסדרונות מושבים תאי שירותים וכל השאר שמצריך תחזוקה שוטפת ותיקון ליקויים. אנשים שוכחים כי טדי אצטדיון גדול בעוד בית"ר היא קבוצה בינונית בכמות האוהדים (למשל בהשוואה למכבי חיפה) ובטח בכמות המנויים, בלי חלוקת נטל עם קבוצות נוספות בליגת העל כמו בבלומפילד למשל שמשרת 3 קבוצות בליגת העל (אבל כן יש בטדי בלאי של עוד 2 קבוצות עירוניות שמשחקות בו בלי להכניס כספים על מנויים וכולי כי הן קבוצות קטנות בליגה הלאומית) וגם לא משווקת מנויים יקרים כמו שמכבי ת"א למשל יכולה להרשות לעצמה וכולי ואין באצטדיון תאי VIP ומותרות נוספים שימשכו קהל אמיד שלא לדבר על משפחות ועוד בגלל האוהדים היותר קיצוניים.

    דוגרי העירייה יכלה לבחון חלופות כמו שיפוץ מקיף בנגיד 30 מיליון לאצטדיון גבעת רם כך שיכיל 2 יציעי אורך חדשים ומקורים שייבנו מאפס לאיזה 10-8 אלף צופים ולהעביר אליו את קבוצות הפועל (באצטדיוני אתלטיקה הבעיה העיקרית היא המרחק מביציע לדשא ביציעים מאחורי השערים אבל פחות טרגי ביציעי האורך במיוחד אם אלו יהיו יציעים די תלולים שיספקו זווית טובה למגרש) וכך לצמצם את הפעילות בטדי והבלאי מכך ובנוסף להשקיע בשיפוץ טדי (מ20 מיליון רק בשביל השלמת הגג בדרומי ושיפורים קוסמטיים כמו החלפת כיסאות בצפוני ואולי אף מימוש תוכניות כמו הגג הסולארי (ובלי קשר לאותו תקציב גם את תוכנית החניון התת קרקעי שתוכנן לקום ביו טדי לארנה) ועד 100 מיליון בשביל להפוך את היציע הצפוני תואם בצורתו לדרומי, הוספת שורת תאי VIP ביציעים המזרחי והמערבי ואפילו הרחבת הגג מעל כל היציעים) כדי שיהיה תואם יותר לתנאים בסמי עופר או בבלומפילד לאחר שיורחב או באצטדיון שאולי תקים הפועל ת"א בבת ים. והכי חשוב אין כבר לטדי מה לחפש להיות אצטדיון לאומי של מעל 50,000 צופים. התועלת בזה נמוכה במיוחד לקבוצות העירוניות והעלויות גבוהות. אפילו הרחבה לכ40,000 תהיה מיותרת אבל אפשרית (העלות תהיה כ120 מיליון). שיתנו לרמת גן או רמת השרון או שאר המתעניינות את הקרדיט לתכנן אצטדיון לאומי ענק ואילו את טדי שידאגו להפוך קודם כל לשימושי. ובכל אופן בשורה התחתונה ב150 מיליון יכול להיות בירושלים אצטדיון משודרג ומקורה של 40,000 צופים באיכות אירוח של סמי עופר (ובהחלט די מספק צרכים גם של הנבחרת לפחות זמנית) + אצטדיון רב תכליתי קומפקטי לכ10,000 צופים לקבוצות הקטנות בגבעת רם שיכול להיות מהטובים שבאצטדיוני הליגה הלאומית ולשם השוואה עלות הרחבת בלומפילד ל29,000 תעלה כפול ככה שזה דיל די משתלם.

    ואגב סתם להשראה. את אליפות העולם באתלטיקה נותנים לארח בדרך כלל לאצטדיונים די מרשימים המכילים עשרות אלפי צופים (למשל התחרויות האחרונות היו באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, קן הציפורים בבייג'ינג והבאות באצטדיון האולימפי בלונדון ואחריה באצטדיון כ'ליפה בקטאר שהורחב למעל 60,000 מקומות). אבל את התחרות ב2021 נתנו במפתיע לארח לאצטדיון האוניברסיטאי "הייוורד פילד" של אוניברסיטת אורגון בעיר יוג'ין (ואולי תתפלאו אבל זאת הפעם הראשונה בכלל שארה"ב מארחת את אליפות העולם באתלטיקה). מדובר באצטדיון לא נוצץ בכלל שבהווה מכיל בשגרה 10,500 מקומות קבועים (בערך מספר המושבים בגבעת רם) ב2 יציעים צפוני ומערבי (כמו בגבעת רם היציע המערבי אפילו לא נמצא בדיוק במרכז האצטדיון אלא נוטה דרומה) ומוגדל עם טריבונות זמניות מצפון ודרום לכ22,000 צופים בתחרויות ואירועי ספורט. אומנם לפני התחרות (ולא רק בשבילה כמובן) האצטדיון אמור לעבור שיפוץ (שאמור להתחיל השנה בחודש ספטמבר ולהימשך בחלקים כשנתיים) שיתמקד בעיקר בבנייה מחדש של הטריבונה המערבית שתשולב גם במבנה חדש לקמפוס האוניברסיטאי לצד שיפוצים נוספים של הטריבונה המזרחית ועוד חלקים בשולי האצטדיון שיסדירו גם את הקרקע המיועדת להקמת הטריבונות הזמניות בעת הצורך, אבל גם לאחר השיפוץ מספר המקומות הקבוע יהיה באצטדיון 12,500 (בזכות הטריבונה המערבית החדשה) וההרחבה הספציפית לאליפות העולם בטריבונות הזמניות מצפון ודרום תגדיל את האצטדיון עד 30,000 מקומות בלבד (ומעניין שמכל אצטדיוני האתלטיקה בארה"ב והאצטדיונים האולימפיים נבחר דווקא זה).

    זה רק מראה שתכנון מחדש של מיקום היציעים בגבעת רם יכול ליצור תנאים דומים של אצטדיון המכיל נניח 10,000 צופים ב2 יציעים חדשים בשגרה עם קירוי חלקי ולקראת אירוח אירועים בינלאומיים חשובים כמו נגיד אולימפיאדת הנוער האירופי, המשחקים האירופאים, מכביה או הצעת אירוח לאליפות אירופה באתלטיקה, אז אפשר להגדיל את אצטדיון גבעת רם בטריבונות זמניות מצפון ודרום בעלות צנועה יחסית לסביבות 30-25 אלף שיורכבו ויפורקו תוך מספר ימים. מבחינה זאת גבעת רם יכול להיות גמיש אפילו יותר מאצטדיון הדר יוסף שלא משמש לכדורגל וכולל רק יציע אחד שלא לדבר על ראשל"צ ונווה שאנן בחיפה הקטנים בהרבה. כמובן אבל שהתוכניות הנוכחיות של שיפוץ גבעת רם שכללו הרס הטריבונה המזרחית, הארכת המערבית צפונה (במקום להרוס ולבנות אותה מחדש) ובניית מבנים בדרום האצטדיון (במקום תחת היציעים) ימנעו את ההרחבות הגמישות האלה.

    הטריבונה המערבית בהיוורד פילד לפני ואחרי השיפוץ המיועד (שירחיב אותה צפונה):
    http://cdn.running.competitor.com/files/2012/06/70550998.Xxx
    http://www.uofoundation.org/s/1540/images/editor/hayward_field/june_2_update/from_south_800.Xxx

    הטריבונה המזרחית ז"ל באצטדיון גבעת רם.
    http://www.cosell.co.il/wp-content/uploads/2014/10/01-1024x649.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/1/17
  11. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    אנחנו יודעים איך זה יגמר,שוב ישימו פלסטר על שבר..
    חלטורה.
     
  12. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,096
    לייקים שהתקבלו:
    956
    מין:
    זכר
    איצטדיון הרצליה מהיום , לדעתי עד דצמבר אין סיכוי לשחק שם כדורגל

    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xal1/v/t1.0-9/13726683_10154275061273972_7512776754931701236_n.Xxx?oh=fd47576b6f265e82252ac62da4882bf0&oe=57F053A1&__gda__=1479791952_3b73fe93f7a0110297a654233ee36e84
     
  13. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מה יקרה קודם, הסכם שלום או יתקנו את הגג ביציע המרכזי?
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    לפחות מנחם לדעת שבהרצליה הפך השיפוץ מתיאורטי לממשי. מקווה שיושלמו בו כל הסעיפים שיצא לי לפרט בעבר (למשל בתמונה בולטת העבודה על יצירת משטח הדשא מחדש כולל שיפור הניקוז בגשם) ואת כל התקציב המיועד של ה18-17 מיליון. ולפחות אחד הסעיפים היה תיקון הגג. אגב אין על הקבוצות לחץ. יש להם כבית חלופי את האצטדיון הלאומי בר"ג.
    מסתמן: מכבי והפועל הרצליה יפתחו את העונה באצטדיון רג
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/16
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מסתבר שבאותו יום חמישי (מלפני שבוע) פרסם רון קופמן במעריב כתבה על האצטדיון בבת ים. אני לא בטוח לגבי הנתונים שהעלה שם למשל על מגדלי המשרדים שלכאורה יוקמו צמוד לאצטדיון (כמו שרמת גן חולמת שנים לעשות עם האצטדיון הלאומי) ותקציבי הפרוייקט (שאמור גם להיות הפסדי כצפוי מעלויות התפעות של אצטדיון ענק שמיועד רק לקבוצה אחת) והגורמים שמופיעים במסמכים הרשמיים כיזמים, אבל נתון אחד בלט לעיניי. לדבריו האצטדיון אמור להכיל רק 24,000 מקומות בלבד. נתון שלא הופיע בשום פרסום אחר (ופתאום הופך את בלומפילד המורחב לאטרקטיבי יותר לפועל). אהם.
    מעריב | חשיפת מעריב: "מי זו הפועל ת"א, שתקבל שטחים ציבוריים כאלה?"

    ואגב לפי סקר שפורסם בכלכליסט לפני שבוע על מידת הפופולאריות של 5 הקבוצות הגדולות בליגה, לכאורה גודל האצטדיונים בליגה היה צריך להיות אחרת.
    http://images1.calcalist.co.il/PicServer3/2016/07/07/620100/7-2.Xxx
    כך למשל ברור שסמי עופר שמשמש את חיפה צריך להיות הכי גדול מבחינת פופולריות, והגיוני שמכבי ת"א תשחק באצטדיון בלומפילד המורחב שעדיין יהיה קטן מסמי עופר ולמשל הפועל באר שבע והפועל תל אביב היו צריכות להסתפק באצטדיון בגודל דומה נניח 18 אלף מקומות וגם בית"ר היתה מסתפקת באצטדיון של נגיד 20-22 מקומות גג. אבל לא יודע כמה הסקר תואם למשל לנתוני מכירות מנויים ועוד. ובכללי מדובר בכתבה עם עוד נתונים מעניינים ורלוונטים.
    כשעניין נהפך לאכפתיות, אפשר להתחיל להרוויח מהכדורגל הישראלי
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/16

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 110)

  1. בן ברום