הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    מוקדם להסיק מסקנות אבל רואים שהשנה יש קבוצה ומאמן. האם זאת קבוצה טובה שיכולה גם להתמודד בצמרת? צריך לראות עוד. רואים את הבסיס של "המשחק הגוטמני" עם קבוצה מסודרת וממשומעת שמניעה כדור ולוחצת, אך בניגוד לימים ההם הקצב משחק הוא קצת איטי וחסר מי שיכניס קצת ברק בהתקפה- אבל נראה מה יהיה עם עזרא ויחזקאל שהם שחקנים שאמורים להיות כאלה ודמארי.
    כמו שזה נראה פגיעה מוחלטת בניקוליץ' ובשוינפלד, גורבסוב הרשים היום וגם סימיץ' נתן סך הכל משחק שקט. גוטליב הפתיע אותי לטובה וגם רייכרט אבל מוקדם עוד.
    אני מקווה שניקו את שוינפלד יהיו הטלקיסקי וטופזאקוב, הם היו (עם פחות רגש) בעונה הקודמת ומקווה שיהיו חלק משלד
    בני יהודה זה קבוצה נוחה לפתוח מולה עונה, אין שום התלהבות או אגרסיביות וזאת קבוצה שנותנת לשחק עם שוער שמחלק מתנות באופן קבוע. לא רע.

    אנחנו מתעסקים בשנים האחרונות בהכל חוץ מבכדורגל וגם פה באשכול שוב עולות השמועות של שוינפלד אז נוסיף כמה סיפורים מעניינים:
    כל מיני בעיות עם הנעליים והחולצות כראוי למפעל, בנוסף - לקראת סיום המשחק שרו לשחקנים "לא רוצים צהוב בהפועל" - כמחאה על נעליים צהובות אל חלק מהשחקנים.

    כ-7 אוהדים (לפי מה שמדווח שלנו) נכנסו למגרש מכבי ת"א, שיחקו שם כדורגל ותקפו את השחקנים באבנים.
    שמואל שיימן נשכח לפני המשחק בשירותים נעולים במתחם האימונים שלנו, לאחר מכן הוא הצליח ליצור קשר למרות שהיה ללא פלאפון והגיע למשחק באיחור ונכנס אף כמחליף במחצית השנייה.
     
  2. Blanco 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/10
    הודעות:
    686
    לייקים שהתקבלו:
    307
    מין:
    זכר
    נכון שזה משחק ראשון של העונה וזה גביע הטוטו, אבל עדיין. הפועל נראתה לא רע בכלל, מתחילים לראות קבוצה "גוטמנית" - הנעת כדור, משחק סבלני מרגל לרגל. אבל שוב עדיין מוקדם לדעת מה טומנת לנו העונה הזאת. חשוב לזכור ששיחקנו בלי חן עזרא, שגיב יחזקאל ואביחי ידין. שלושה שחקנים מאוד חשובים, שהשניים הראשונים צפויים כמובן להיכנס להרכב בשני הכנפיים ולהפוך את משחק ההתקפה שלנו להרבה יותר מגוון מאשר הגבהה לארון שוינפלד וכאן זה נגמר. התרשמתי מאוד מצמד הזרים החדשים סימיץ' וגרובסוב, מקווה שהם באמת בינגו של גוטמן.

    בשלישי ממשיכים בגביע הטוטו מול רעננה. יאללה הפועל!
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לי למשל הפריע שכל התקפה הסתיימה בהגבהה לרחבה וזה מאוד 'מפתה' כשיש את שוינפלד, הרי ורטה ושיש יילכו לאופציה הקלה. יש לנו בעיה בעמדת המגנים כי ורטה דביל אבל שיימן לפעמים פורץ לא רע ומנסה להוציא כדורי רוחב טובים ממש סמוך לרחבה. עם שגיב וחן עזרא המחשבה של היריבות תשתנה - אנחנו נהיה יותר מהירים, יותר מתוחכמים והם שחקנים שדורשים שמירה כפולה לעתים אפילו, לפחות חן. ככה שלשחקנים אחרים יהיה יותר חופש. אני חושב שכל מילה על שחקני הקישור וההגנה אתמול תהיה מיותרת כי לא שיחקה נגדנו יריבה.
    הזכירו כאן את שוינפלד וניקוליץ' בדומה לטלקיסקי וטופוזאקוב - אני מאוד אהבתי את טלקיסקי אבל התאכזבי ממנו בעונה השניה, אם היה מביא ערך מוסף זה היה נגמר באליפות. אני מקווה שלא תהיה נסיגה.

    ב'ידיעות' המשיכו עם פרויקט פתיחת העונה והפועל ת"א קיבלה 'כפולה'. שימו לב שהמשכורות די סבירות לפי מה שכתוב שם.

    כעת, בזהירות המתבקשת, בהפועל יכולים להיות מעט יותר אופטימים, לאור תוצאות תוכנית ההבראה הכלכלית של רמי כהן, שעיקריה נחשפים כאן:
    1. לכל שחקן קוצצו 30 אחוז בממוצע מהשכר, 11 אחוז יוחזרו אליו בהתאם להישגיות (תארים וכו'). הצעד הזה חסך למועדון שישה מיליון שקל.
    2. קיצוץ של 1.25 מיליון שקל בהוצאות מינהלה. הוצאות הנהלת החשבונות ירדו מ־700 אלף שקל ל־250 אלף שקל, הוצאות מינהלה כללית מ־1.5 מיליון שקל ל-800 אלף שקל.
    3. הוחלט כי מעתה כל השחקנים שיצורפו יהיו אך ורק בהעברות חופשיות. ידין, עזרא, דגני, סימיץ' וגורובסוב הגיעו ללא תמורה. כמו כן, הוחלט כי לא יהיו יותר מענקי חתימה, בניגוד לשנה שעברה, אז בוזבזו לא פחות משמונה מיליון שקל על האספקט הזה. בנוסף, הוצאות של מיליוני שקלים, כמו על קייטרינג, תרופות, ארוחות למתחם האימונים ועוד הומרו לבארטרים.
    * דווקא דווח שיש מענק חתימה שמן לחן עזרא אז אני לא יודע עד כמה צנציפר מדויק הפעם.

    בעונה שעברה תקציב השחקנים עמד על 29 מיליון שקל, השנה הוא קוצץ, כאמור, במסגרת תוכנית ההבראה ל־20 מיליון. שכרו של שוינפלד, עליו נלחמה הפועל מול מכבי ת"א, עלה ל־240 אלף דולר, אולם הרכש הנוצץ ביותר עוד בדרך. דמארי אמור להגיע בשבועיים הקרובים בהשאלה מלייפציג, ויחד איתו עוד זר איכותי.

    - בהפועל מקווים שאם דמארי יגיע המועדון יצליח למכור עוד מנויים. כרגע נמכרו רק 5,000 ובמועדון מייחלים ל-7,500
    מצד שני הפועל השתמשה כבר בהרבה כספים מזכויות השידור ויש הלוואות שצריך להחזיר ל-'לאן' ועוד.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    חן עזרא ושגיב יחזקאל דורשים שמירה כפולה? אם נלך לפי התיאוריה הזאת, אז אצילי, טב"ח המוח, אלירן עטר, וואקמה ומליקסון דורשים קבוצה שלמה עליהם.

    החשיבה של "היי, אמנם אנחנו משלמים משכורת גבוהה אבל לא שילמנו סכום העברה אז מדובר בהחתמה זולה" מראה על אפס הבנה כלכלית בהפועל.
     
  5. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    אתה מעייף אותי..
    מה אתה בעצם רוצה? שההפועל תמכור את כל השחקנים ושהכוכב הגדול יהיה רז שלמה?
    אין ספק שזה שמלינים שכר ועוד במועדון ששמו הוא "הפועל" זה בזיון ממדרגה ראשונה, אבל יכול מאוד להיות שכבירי יעמוד בהבטחותיו ויוזרם כסף לקופת המועדון, בכל זאת הוא איש עסקים שעשה קופה יפה במהלך חייו. השחקנים ואנשי המועדון, כך נראה לפחות, מאמינים לו.
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    אהבתי את התשובה שאין לה שום קשר למה שרשמתי.

    עיקר הנטל הכלכלי משחקנים אלו המשכורות, לא סכום העברה. אם בהפועל חושבים ההפך, סימן שההבנה שלהם בכלכלת כדורגל היא אפסית עד לא קיימת.
     
  7. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    שחקי כדורגל טובים מרוויחים בהתאם.
    הפועל תל אביב רוצה ששחקנים טובים יעטרו את הסגל שלה, ולכן הפועל נושאת בנטל משכורותיהם.
    הוחלט לחפש שחקנים ללא חוזה, בכדי שלא להוסיף עוד סכום ההעברה מנופח (בטח בתקופה זו שסכומי העברה משוגעים לחלוטין) לשכר השחקנים.
    עדיף במצב הכלכלי הזה לחפש מציאות באירופה, לחפש שחקנים טובים חופשיים, מאשר להיות ראש קטן ולשלם הרבה כסף על העברה של שחקן מוכר וטוב בליגה. לא מבין מה הבעיה.
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    הבעיה היא מה שאמרת - שחקני כדורגל טובים מרוויחים בהתאם.

    אתה לא מביא שחקני כדורגל טובים שמרוויחים הרבה בזמן שאתה חייב כסף לכל העולם וגרושתו, זו לא התנהלות כלכלית בריאה. איציק קורנפיין למשל חטא בזה מאוד, אמנם כל קיץ שמענו על מכירות וצמצומים, אבל המשכורות של בית"ר היו גבוהות מאוד ביחס לקבוצה במצב כלכלי לא אידיאלי. כשעמית בן שושן מרוויח מעל 200 אלף דולר ושי חדד מרוויח מעל 100 אלף דולר, זה בעייתי. תסבול שנה - שנתיים בפלייאוף התחתון, את הכסף שמכניסים תקצה ברובו לכיסוי חובות, ואחריי שנתיים אמנם יהיו לך חובות, אבל ברמה כזו שתוכל לבזבז מבלי לדאוג יותר מדי. אם הכל ילך חלק ובשנה השלישית תהיה קבוצה חזקה שתגיע לצמרת, אז כבר תוכל להכניס כסף ברמה שתכסה לך את כל החובות ותוציא אותך לדרך חדשה ונקייה.

    אני רחוק מלאהוב את טביב, אבל אם יש משהו שהוא מצטיין בו וכל הליגה יכולה ללמוד, זה איך לבנות סגל בגרושים. עידן ורד, טל בנש, מורי, ראלי והייסטר לדוגמה הם כולם שחקנים שיכולים להיכנס להרכב היום של הפועל (את מויאל לא הכללתי כי הוא לא יכול). אף אחד מהם לא מרוויח סכום שקרוב בכלל לארון שוינפלד. זה אמנם נובע מקמצנות, אבל בכללי זו התנהלות כלכלית מאוד נכונה.
     
  9. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,694
    לייקים שהתקבלו:
    3,347
    אין שום דבר שהפועל חושבים אחרת. זה גם לא הגיוני שהאנשים בהפועל, שיש להם גישה לספרי חשבונות, חושבים אחרת. ברור שסעיף המשכורות של קבוצה ישראלית יותר גדול מסעיף ההעברות, אבל את סעיף ההעברות אתה יכול לצמצם ל0, את סעיף המשכורות לא. וכשאתה מוריד גם את מענקי החתימה, בכלל אתה חוסך הרבה כסף.
     
  10. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    אז חזרנו להודעה הקודמת שלי שטענת שהיא לא קשורה.
    לפי דעתי, להפועל כן יש כסף (אולי אחרי חתימת ההסכם עם הסינים) ופשוט יש בעיית נזילות. כל הדרך בה עברנו עיכוב בתשלום משכורת הייתה מביכה וביזיונית, אין ספק.
    לדעתי גם ורד לא טוב מעזרא, מורי לא טוב מגוטליב (שהיה זוועה בעונה שעברה), ראלי לא טוב משיימן ואת הייסטר אני לא מכיר.
    בנש בעונה האחרונה היה טוב מורטה, אבל רק בעונה האחרונה.
    טביב מפרק ומרכיב כל שנה, לפעמים הולך לו ולפעמים לא.
    יש לו פשוט מזל שהליגה נוראית ופשוט המון דברים הסתדרו לו כמו שצריך.
    בלי קשר לזה שלדעתי הוא משך עשרות מליונים מקופת הפועל לכיסו הפרטי בדרך לא דרך, אני לא חושב שהוא הדוגמא לניהול נכון אבל שוב, זו רק דעתי.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    בהפועל הייתה גישה לספרי החשבונות גם בקיץ הקודם, זה לא מנע מהם לעשות כל טעות אפשרית.

    צמצום הוצאות העברות זו התחלה, אבל לטווח הרחוק לא מדובר בגישה נכונה לדעתי. אתם במצב כלכלי יותר מדי גרוע מכדי להמשיך ולהחתים שחקנים בסכומים גבוהים. צריך לחפש מציאות ולקבל את המצב שלפחות בטווח הקרוב, הפועל לא תוכל להפוך לקבוצת פלייאוף עליון אלא אם כן היא תמשיך לקחת הימורים, להוציא כסף שאין לה ולקוות לטוב.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    - אין שום דבר שמגבה אותך שגוטליב יותר מדן מורי. מורי גם עד כה מציג יכולת מצוינת במשחקי הליגה האירופאית (להוציא את ניקוסיה בחוץ).
    - עידן ורד מרוויח בערך חצי ממה שחן עזרא מרוויח, והוא הרבה יותר ורסטילי וחכם מעזרא. יחי ההבדל.
    - שיימן לדעתי מגן שמאלי חלש מאוד, אבל לפחות הוא מרוויח משכורת נורמלית (110 אלף דולר).

    איזה הסכם עם סינים? מוכרים לכם דברים, בנתיים העובדות אומרות שלקחתם הלוואה מאיי סיישל כדי לשלם משכורות. תפסיקו לחלום ותתחילו לעכל את המציאות.
     
  13. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,694
    לייקים שהתקבלו:
    3,347
    מה הקשר? אני אפילו לא כתבתי אם אני מסכים עם הגישה של צמצום התשלום על העברות ל0(אני מסכים אבל זה לא משנה), רק שהאמירה ש"הפועל לא מבינים שמועדון כדורגל משלם יותר על משכורות מאשר על העברות" היא גניבת דעת. ולהחתים שחקנים על חוזה של בין 100 ל200 אלף דולר בלי מענק חתימה ובלי סכום העברה זה לא בשמיים. אפשר להתווכח עד מחר על המצב הכלכלי של הפועל אבל לא אני, לא אתה, לא צנציפר ולא פשכצקי יודעים להגיד מה המצב. מבחינתי כרגע הדרך הכי טובה להסיק מסקנות היא ע"פ ההתנהלות של המועדון בשוק העברות ועל פי השקט הדי מופתי שיש כרגע בגזרת השחקנים והעובדים למרות הניסיון של התקשורת ללבות את האש. ועל פי אלה המצב לא כזה גרוע.
     
  14. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    תהרוג אותי אבל זו הדעה שלי. לכן כתבתי בהודעה הקודמת מספר פעמים לדעתי.
    אני לא יודע אם עזרא מרוויח פי שניים מורד (אני רואה שאתה ממש בקיא במספרים) אבל לטעמי הוא פשוט הרבה יותר טוב ממנו, וניתן לראות את זה במספרים.
    מורי מיעט לשחק בשנים האחרונות, ועל אף העונה הלא מוצלחת של גוטליב בהפועל, אני הייתי מעדיף אותו על מורי בלי לחשוב פעמיים.
    שיימן נתן חצי עונה מעולה בהפועל (לצד חצי עונה זוועתית ממש) ועוד מספר עונות סבירות בחיפה, עונות שגרמו לאוהדי חיפה להעדיף אותו על פני טוואטחה, שנמכר במליון וחצי יורו לפרנקפורט. לפי דעתי זה מספיק בכדי שהוא יחשב כטוב מעוז ראלי, שבכנות אני כבר לא יודע באיזו עמדה הוא משחק. לא ראיתי ממנו יותר מדי בק"ש ובמכבי.
    אתה קובע שמוכרים לי אשליות, ויכול להיות שאתה צודק, אבל אתה קובע עובדה מבלי באמת לדעת כי אתה (כנראה) מאוד רוצה שזו תיהיה המציאות.
    אני מבין אתה זה, אבל גם אם תכתוב את זה בטון יותר החלטתי זה לא יהפוך את הדעה שלך לעובדה, אלא ישאיר אותה דעה מתובלת בחוסר אובייקטיביות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/7/16
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני לא מבין מה מקור ההשוואה לבית"ר בכלל הרי ידוע שטביב באמת אלוף בלחסוך ויש לו עין מקצועית אדירה בניגוד לכבירי שעוד משלם על טעויות העבר, נעזר ביועצי אחיתופל ועוד ועוד. גם ההשוואה של שחקן מול שחקן כלל לא נכונה, אבל נניח: עידן ורד בחיים לא היה קרוב ללהוביל קבוצה כמו חן עזרא(לפחות בחצי מהזמן במכבי חיפה הוא היה שחקן של מספרים והכדורגלן הטוב ביותר שלה), הוא תמיד התחבא מאחורי שחקנים אחרים. חן עזרא בריא שווה סטט' של שנתיים וחצי של עידן ורד. אם תציע לי את שניהם אני לוקח את חן עזרא בלי היסוס. אגב, אם עידן ורד משחק בחינם זו בעיה שלו. על חן עזרא נלחמו כמה קבוצות, בחיפה כן ניסו להשאיר אותו, היו לו הצעות מחו"ל. גם זה קובע את המשכורת. אחרי עידן ורד הפועל גיששה בעבר, לא בקיץ הנוכחי.
    ההתנהלות ברכש נראית לי לא רעה והמשכורות סבירות לפחות לפי מה שכתוב בעיתון, כי אין לי את 'ספר ההוצאות' של הפועל ת"א. על פניו נראה שהגיעו בחינם שחקנים לא רעים. גם ניקוליץ' הגיע בחינם אגב, זה לא בינגו לדעתך?
    יש אי וודאות כלכלית מרגיזה אבל אין לנו מה לעשות עם זה. אגב ב-One כתוב שכל השחקנים קיבלו את המשכורת האחרונה שחייבים להם, כשבועיים לפני מה שסוכם(אחרי שהתגלו הבעיות כמובן) - אז אולי דברים כן זזים.

    ועוד פעם, הייתי מעדיף שדברים יתנהלו טיפה אחרת. אין לנו מה לעשות חוץ מלסמוך על כבירי. נקנה מנויים, נבוא למשחקים, לא צריך לסגור את הפועל ת"א.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.