בית"ר ירושלים 2016/2017 - מסיימים שוב במקום השלישי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,957
    לייקים שהתקבלו:
    10,133
    בצרפת כבר מזכירים את נושא האוהדים והלה פמיליה ואירועי שרלרואה, נראה שהמצב המתוח בצרפת גם ככה יכול להפוך את משחק הגומלין להזדמנות מצוינת לטרמפיסטים משני הצדדים לקפוץ על המציאה ולעשות בלאגן.

    יש לנו כמה סיבות לאופטימיות מהצד של סנט אטיין. קודם כל הצרפתיות בלבל של סנט אטיין כמעט תמיד לא לוקחות את המפעל בשיא הרצינות, גם את הקהל זה פחות מעניין, למשל משחק ליגה נגד דיז׳ון או טרואה יביא יותר צופים מאשר משחק בשלב הבתים. תוסיפו לכך נסיעה ארוכה למזרח התיכון שתקועה לגאלטייה בגרון בין שני מחזורי הליגה הראשונים ויש סיכוי שנקבל סנט אטיין עייפה ולא מרוכזת בטדי. בשנה שעברה באותו שלב הצרפתים התקשו מאוד נגד קבוצת שקר כלשהו ממולדובה. מי שזוכר גם את מכבי ת״א שלפני כמה שנים מול בורדו ניצלה את חוסר העניין של בורדו לניצחון כפול.

    בעניין המקצועי עובר על סנט אטיין קיץ די מנומנם. אחרי עוד עונה שקטה ללא התקדמות ממשית במקום השישי הסגל שם נמצא בתהליכי התחדשות. רק שני שחקני רכש לא נוצצים במיוחד הגיעו ומספר לא קטן של שחקנים שהיו חלק מהשלד שרץ כמה שנים ביחד עזב ופינה את המקום בין היתר לצעירים. השמות הבולטים שעזבו הם מוסטפא סאל הבלם שהיה שחקן הרכב קבוע לאורך השנים האחרונות ומהשחקנים הבכירים של הירוקים ועזב לקטאר הקיץ. גם ואלנטן אסריק שהושאל מניס בעונה האחרונה והיה מהשחקנים הבולטים בחלק הקדמי חזר לקבוצה מהריביירה. השחקנים הבולטים של סנט אטיין הם השוער סטפן רופייה שכבר שנים נחשב לאחד השוערים הטובים בצרפת, הבלם הקפטן והסמל לואיק פראן שאמנם קצת איטי אבל מפצה על כך עם ניסיון ומסוכן מאוד במצבים הנייחים. סנט אטיין ידועה בכך שהיא קבוצה מאוד מאומנת עם הגנה יציבה שקשה להבקיע מולה אבל מלבד רופייה, פראן ופוגבה שלא תמיד משחק בהרכב רוב שחקני ההגנה התחלפו הקיץ. בהתקפה השחקן המרכזי הוא ללא ספק רומאן האמומה והוא גם המסוכן ביותר, משחק בימין ושמאל, מאוד מהיר וטכני. צריך לשים עין גם על נולאן רו שבזמנו שיתף פעולה עם בן-בסט בברסט, חלוץ רחבה עם נוכחות מאלה שבדרך כלל מזיקים לקבוצות ישראליות ועל טנאנה המרוקאי שמשחק באגף ויש לו רגל שמאל מפחידה.

    בגדול אנחנו תלויים במידת הרצינות של סנט אטיין. בטדי עם 34 אלף צופים אפשר לתפוס אותם לא מוכנים ולהפתיע. אבל שחקנים כמו האמומה, רו ואחרים יכולים לנצל הרבה יותר טוב מצבים שילגאבה ואומוניה החמיצו. לדעתי אנחנו הולכים להעביר את ההכרעה לז׳ופרואה גישאר.
     
    Gianluigi Buffon אוהב/ת את זה.
  2. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    מבחן גדול להגנה שלנו, מול התקפה מהירה ופיזית. נקווה שיצליחו להתמודד יפה ואוכל את הכובע של עצמי בנוגע לזה.

    מדוע המשחק הוקדם ל17.8 אגב ??
     
  3. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    כלומר אם בתרחיש התיאורטי שהזכרתי מקודם, הוא היה עובר למכבי הרצליה, אז כפ"ס היו יכולים לדרוש דמי השבחה?
     
  4. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,577
    לייקים שהתקבלו:
    359
    כן.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    לפי מי-כבש, סט אטיין לא כבשה שער אחד בהתקפה מתפרצת (אולי מעיד על מהירות ההתקפה) ובכללי לא מרבה לכבוש ממהלכי כדורגל אלא יותר ממצבים נייחים. המבחן האמיתי יהיה דווקא להתקפה של בית"ר, מכיוון שממוצע הבעיטות נגד סט אטיין הוא 11.5 בעיטות בלבד (מספר זהה בבעיטות של סט אטיין לשער), ואני מניח שרק אחוז קטן מזה, כלומר 2-3 בעיטות, באמת מסוכנות. היתרון שלהם הוא ללא ספק ההגנה, ולכן נהיה חייבים לנצל כל הזדמנות שתגיע, ובזה אנחנו פשוט כושלים עד עכשיו. על כל 5-6 מצבים מסוכנים של בית"ר הבקענו שער אחד, ואני לא מגזים.
     
  6. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    הם קבוצה מהירה ממך ופיזית ממך, כך שזה כן מבחן להגנה שלא התמודדה עד כה מול התקפה בסדר גודל כזה.

    לגבי ההתקפה, נבנה על הברקה של אצילי ואולי בטעות בטעות, שכטר. קשה לי להאמין, אבל.. נקווה שהאופטימיות והתקווה שלך תביא למשהו.. ;)
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    פיזית אין ספק, מהירה? בזה אני לא כל כך בטוח. הם מרבים לתקוף דרך האגף הימני, ושם אמנם נמצא הייסטר שהוא לא חאבייר זאנטי מבחינה הגנתית, אבל מבחינת מהירות קשה מאוד לעמוד מולו, אחד השחקנים המהירים שראיתי. גם מבחינת קצב הם מורגלים לסגנון אחר מאיתנו, למרות שעל הנייר אנחנו בכושר יותר טוב (2 משחקים שלהם מול 6 שלנו).

    אין ספק בכלל שחייב חלוץ. יש מספר מועמדים, יכול להיות שבימים הקרובים נשמע על חדשות. מישהו יודע עד מתי אפשר לרשום שחקנים?

    אני לא אופטימי, אני פשוט בא משוחרר בידיעה שכך או כך עשינו את שלנו.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    רב"ש התראיין היום ארוכות בנוגע לבית"ר, הכותרות:"ניאבק על התואר אבל אם אצילי יעזוב זה יפגע בנו"| אני נהנה בבית"ר יותר מבכל מקום אחר

    "אני מרגיש בבית"ר ירושלים משהו שלא הרגשתי במועדונים אחרים כמו הפועל ת"א ומכבי ת"א שהייתי, זו עוצמה אחרת. אני רוצה לייצר קבוצה עם הרבה להט שתצטרך להתמודד העונה על כל תואר, ולעשות את זה בחוכמה".
    "אני אהיה חייב למצוא את האיזון כדי לייצר קבוצה הישגית. לשחק התקפי, אבל לא לשכוח גם את ההגנה. חשוב לי מאוד להמשיך לראות את הלהט שיש לשחקנים. לגבי ההגרלה הבאה כל היריבות שהיו מדורגות קיוו לקבל את בית"ר ירושלים וזה אומר הכל".
    על אצילי. "אם עומר יעזוב אנחנו יודעים שבית"ר תיחלש אבל אני בכלל לא מחפש לו מחליף. אם לא היה לו חוזה הייתי מכין אופציות חילופיות אבל יש לו חוזה ויש התקרבות בין הצדדים כל הזמן. אני בוודאות אומר שאני לא מאמין שיבוא בורר ויקבע תג מחיר. על התרומה של אצילי לבית"ר, לא צריך לנתח מעבר למה שכולם מנתחים".
    היחסים עם אלי טביב. "העבודה עם אלי היא מאוד פוריה, היו לי איתו כבר ארבעה ויכוחים. יש לאלי טביב דעה טובה והוא מאתגר אותי. הסינרגיה בינינו תדחוף אותנו קדימה". על משה דמאיו אמר בן שמעון: "מאז שהוא הגיע יש לי יותר זמן למשפחה שלי. הוא איש מקצוע ברמה גבוהה".

    שכטר. "התרומה של איתי שכטר היא הרבה מעבר למספרים. המשקל שלו בחדר ההלבשה שלנו הוא עצום, אני סומך עליו ומאוד מעריך אותו". אבוחצירא. "ההיכרות המוקדמת האישית שלי איתו גרמה לי להביא אותו. לא היו לי הרבה שחקנים שהצלחתי להתחבר אליהם בנפש כמו שהתחברתי לשמעון. אני כל כך מאמין ביכולות שלו. כמאמנים יש לנו לפעמים החלטות מהרגש והוא אחד מהם. אני יודע מה אבוחצירא עשה בשביל לחזור והרעב שלו מדהים".
    דוד קלטינס: "הוא עוד ימצא את המקום שלו בהרכב. הוא ילד טוב שעובד והאף שלו לא הולך לא ימינה ולא שמאלה". ומה עם עידן ורד? "לדעתי הוא עשה טעות שיצא לשחק ברמה נמוכה בקנדה, אבל כולם רואים מה הוא שווה".

    הוא תמיד ידע לדבר ולערבב במגרש, מעניין איך בית"ר תהיה תחתיו. אני כן מציע לבית"ר לחשוב על האפשרות שאצילי יעזוב. לגבי אבוחצירא הוא שיכנע אותי לחלטיו - מודה. הוא יכול רק להפתיע לטובה.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    עיוותו את הראיון. אחד הדברים העיקריים שרב"ש אמר לגבי אצילי הוא ש"אצילי שחקן נהדר, זה נכון, אבל בלי קלאודמיר, איינבינדר, שכטר וכל השאר הוא לא היה מצליח ככה. אנחנו לא קבוצה של איש אחד, ולכן לא צריך לזקוף לו את כל הקרדיט על ההצלחה של הקבוצה".
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    פחות נגעתי בנקודה של אצילי למרות שכולם עוצמים עיניים בנוגע לסיכוי הגבוה שיעזוב. בכל-מקרה ברור שיש לו צוות מסייע טוב אבל אצילי הוא זה שעושה את ההבדל עבור בית"ר. בית"ר הנוכחית שווה מקום שלישי בליגה(אליפות? זה לא יקרה), הרבה מעל למכבי חיפה או הפועל ת"א אם תצליח לצאת בנס מפתיחת הליגה הרצחנית שלה, אבל ללא אצילי - היא מאבדת הרבה מהחן שלה והופכת להיות כמעט סתם עוד קבוצה ששווה פלייאוף עליון. יש הרבה שחקנים שאולי יכולים לפרוץ כביכול כמו עידן ורד אבל לא הייתי חותם על זה. אגב, אם בית"ר איכשהו עוברת את סנט-אטיין - חיזוק של שחקן משמעותי אחד לא יספיק, הסגל הזה יקרוס בשתי מסגרות גם עם אצילי. לפניות קודמות: הפועל ת"א ומכבי חיפה 2006/07, למשל.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    "כולם עוצמים עיניים"...אולי* זה אתה שפחות מכיר את הדברים?

    פתיחת ליגה רצחנית? פ"ת, ק"ש (בית), מכבי, אשקלון והפועל חיפה. מה רצחני בזה?

    *לא אולי. בטוח.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לפני שאתה תוקף תקרא שוב. פתיחת הליגה של הפועל ת"א היא רצחנית. מכבי חיפה בסמי עופר, באר-שבע בבלומפילד, דרבי במחזור חמישי. התכוונתי שאם הפועל תצליח להוציא מס' לא רע של נקודות ולצבור ביטחון - אולי העונה הזו תתפוס כיוון מבחינתה, אולי.
    פרקליטו של אצילי התראיין בעצמו ודיבר על המצב. אני ניזון מהתקשורת, אין לי קשרים בבית"ר. אם הבורר קובע תג מחיר אתם בצרות - אצילי מרוויח משכורת של ליגה ג'. גם אתה לא בידיוק איש הנהלה, סלח לי. אתה רואה את בית"ר במשקפיים קצת ורודות מידי. גם בדיון של הישראליות באירופה שיבחת את בית"ר כאילו אפשר לחשוב איזו יריבה עברתם, קבוצה ברמה של הפועל עכו. כל המשחקים עד עכשיו לא היוו מדד לכלום, ברמה של גביע הטוטו.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    אני כתבתי את הסיפור של אצילי עוד בינואר, מה שהתברר כנכון. אני היחידי כאן שכל הזמן טען בתוקף שהבחור רוצה להישאר, מה שנכון. תיתן לי קצת קרדיט שאני מכיר את הדברים במועדון שלי יותר טוב ממה שהתקשורת נגועת האינטרסים מראה לך.

    פרקליטו של אצילי מחזיק באינטרס אחד, והוא הבוררות. הוא לא מוסמך ולא מיועד לנהל מו"מ עם בית"ר, ולכן אין מה לקחת את הדברים שלו בנושא הזה ברצינות. מי שאמורים להתבטא בנושא, ואחד מהם דווקא התבטא ברמיזות שעתידו של אצילי בבית"ר הולך לכיוון החיובי, הם האחים קצב ואדם קידן, שהופיע במתחממים ונתן עוד שבב של אופטימיות לגבי המשך דרכו של אצילי. ממה שידוע לי, ונכון להיום זה הרבה פחות מבעבר כי יש המון שמועות סותרות על הנושא כך שקשה להאמין מה נכון ומה לא, זה שיש לחץ עצום על טביב להתחיל מו"מ מחדש לגבי אצילי. הדבר שמבחינתי הכי קרוב להיות ודאי, זה שאצילי רוצה להישאר בבית"ר בידיעה שבה הוא יכול להתקדם בצורה הכי טובה.

    הקיץ של בית"ר נראה כהכי טוב מבין הישראליות עד כה להוציא את הפועל ב"ש. זה הזוי, לא ציפינו לזה, אבל זו האמת.
     
  14. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    רב"ש אחד בפה אחד בלב, לקחת את דבריו בעירבון מוגבל. בהתחלה הוא משחרר לקרדות על ימין ועל שמאל ואז לומדים להכיר מה אמיתי ומה לא.


    @EO11 @Nigel de Jong

    איפה אני קונה כרטיסים למשחק מול סט.אטיין? יצאו כבר למכירה?
     
    Fabio Junior אוהב/ת את זה.
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    @Drama2

    עוד לא, מאמין שיצא בלאן בקרוב.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.