הפועל באר שבע 2016/17 - אלופים שנה שניה ברציפות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏17/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    כבר הגענו למסקנה שכל הנוגעים בדבר חושבים שהוא משהו אחר. אז לא מן הנמנע שעונה או 2 טובות באלופת ישראל תגרום גם לקבוצות בחו"ל לחשוב שזה כישרון אחר וישלמו עליו סכום בהתאם.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    לסיכום הדיון שהתפתח כאן בעמודים האחרונים:

    1. אוהדי אלופת המדינה הם שמגזימים.
    ברק בכר הוא לא מאמן מצוין, אלא "לא רע", מה בסך הכל הוא עשה? הצליח לקחת אליפות מקבוצה שלקחה 3 אליפויות קלילות ונראה שהיא בדרך לשליטה בכדורגל הישראלי סטייל מכבי ת"א בכדורסל עם תקציב שהוא פי כמה וכמה מהקבוצה שלו כשהיא עם שחקן הליגה הכי טוב בישראל בכל הזמנים בקבוצה? הגיע מרחק של שער אחד מהעפלה לליגת האלופות כשהוא עם קבוצה לא מדורגת ולא מנוסה שמדיחה בדרך לא רק את שריף אלא גם את אולמפיאקוס וכמעט מדיחה את סלטיק?
    מיכאל אוחנה הוא לא כישרון ענק, סתם עוד שחקן בן 20 שהיה אמור להיות בעל הבית ולקבל את המפתחות של קבוצה בליגת העל השנה אחרי שנחשב לשחקן הכי בולט בנבחרת הנוער והנבחרת האולמפית ואחרי שככל הנראה זכה להצעה מקבוצה מהבליגה הבלגית בסכום של 1.5 מיליון יורו.

    2. לעומת זאת, ערן לוי הוא אחד מהכישרונות הכי גדולים שהיו בישראל, אחד משחקני הליגה הכי טובים שהיו כאן, שחקן שגם עכשיו יכול וצריך להשתלב בנבחרת ישראל (לא פחות).
    ואסור לשכוח את סאסי ודהאן, שהיו כישרונות ברמה של בניון, שבגיל 16 איאקס כבר דיברו איתו על השתלבות בבוגרים וכשהיו לו גם הצעות מקבוצות כמו טוטנהאם באותה תקופה.
    לעומת זאת, שגיא יחזקאל, שרק לפני שנה וחצי היו באוהדי מכבי כאלה שהעדיפו את ספורי עליו וניבאו לו מקסימום להגיע למכבי פתח תקווה, פתאום הוא פרוספקט מבטיח, פתאום אין הבדלים בינו לבין אוחנה, פתאום הסכום ששולם עליו יותר הגיוני מהסכום ששולם על אוחנה.
    לעומת אוחנה, הרכישה של ראקיוביץ', "השוער הכי טוב בעולם לגילו", שעד לפלייאוף העליון היה שוער לא יציב שטועה המון, היא רכישה מצוינת.

    3. סיכום שלי, כיף להיות אלוף המדינה, כיף להיות הקבוצה שכולם מקנאים בה ורוצים להיות כמותה, כיף להיות הקבוצה שכולם מחפשים מה לא רע בה ומה עושים בה לא נכון, כיף להיות הקבוצה שמנסים לגמד את ההצלחות שלה, כיף להיות הקבוצה שעושים בה איפה ואיפה. כיף אדיר. תמיד שנאתי להיות "הקבוצה הסימפטית", זאת שבכל פעם שהיינו פוגשים את מכבי חיפה בקריית אליעזר היינו מגיעים לדקה ה - 30 כשהמשחק גמור עם 3-0 ואז חוזרים ל3-2 רק כדי להרגיש את תחושת הפספוס, רק כדי שבסוף המשחק אנחנו מקבלים מחמאות אבל בלי נקודות, רק כדי לראות את הטובים שבשחקנים שלנו (אליניב ברדה, בלסינג קאקו, ג'ואבני רוסו, אלעד בונפלד, יוסי בניון ואליניב ברדה) נמכרים לקבוצות החזקות, העשירות.

    4. מיכאל אוחנה זה הצהרת כוונות, לא פחות. מדובר בפרוספקט הכי גדול בגילו בישראל, שחקן שבעבר הסיכוי היחידי של מועדון כמו שלנו לראות אותו לובש את המדים שלנו היה אם הוא היה גודל במחלקת הנוער שלנו, וגם אז זה היה לזמן קצר עד שהסקאוטים של מכבי חיפה/מכבי תל אביב/בית"ר י"ם/הפועל ת"א היו מגלים אותו ורוכשים אותו.
    במשך תקופה ארוכה הרבה מהכותבים כאן דיברו על העובדה שמליקסון פצוע, ושברדה והובאן לא הופכים לצעירים מיום ליום, ושהסגל שלנו חייב רענון. אז אלונה הביאה את הרענון, את הדם הצעיר, את ההבטחה הגדולה.
    למי אכפת אם נמכור אותו בעתיד או לא? הרווחנו כסף (ואנחנו עוד נרוויח) באירופה השנה, הרווחנו כסף בשלל תחומים בעקבות האליפות. ככה החלטנו להשתמש בו. עדיף היה שאלונה הייתה משתמשת בכסף לעניינה האישים? בכל העולם היום כישרונות צעירים (מי אמר פוגבה?) עולים יותר. אתה קונה לא רק פוטנציאל וכישרון, אלא גם את האפשרות לשקט בעמדה לאורך שנים. ואם השחקן לא נשאר אצלך שנים, ובכן אז זה אומר שקבוצות גדולות ממך רוצות אותו ואז גם הכסף יהיה גדול יותר ואז קיבל שירות מהשחקן שנים ובסוף החזרת את הכסף ששילמת עליו ואפילו יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/9/16
    Love Is Red, zivmay ו-Melikson24 אוהבים את זה.
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,274
    לייקים שהתקבלו:
    4,852
    מין:
    זכר
    אפשר כרגיל להקצין כל דיעה לכאן או לכאן, וכמובן גם לתבל אותה במקופחות ומסכנות שלא הייתה מביישת את ימי בני יהודה במאבקי ההשרדות, אבל אפשר, לדעתי גם רצוי, פשוט להבין שיכול להיות שהמציאות היא איפשהו באמצע ואולי מיליון יורו הוא סכום מוגזם אבל 700-800 היה יותר הגיוני? או שאולי, חס וחלילה, המשתמשים שביקרו את העברה הזאת, לא שונאים את באר שבע ועושים הכל רק מתוך קנאה, אלא באמת חושבים שנכון לכרגע הסכום ששולם הוא מעט גבוה אבל יכול להיות שבעוד כמה שנים באמת הוא יצדיק את זה?

    לא הכל שחור ולבן כמו שלא כל מי שלא ימני קיצוני הוא שמאלני.. מעניין מתי תבינו את זה.
     
    amn, EO11, ManUnd ו-4 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אבל אנחנו לא בשוק נורמלי, בכל העולם, לא רק פה, לכן מיליון אירו עבור מיכאל אוחנה נחשב היום כמחיר מתקבל על הדעת, עד כמה שזה הזוי.
     
  5. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    3,068
    לייקים שהתקבלו:
    2,425
    מין:
    זכר
    ההתעסקות הזו בסכומים, בנתונים יבשים כמו בישולים/שערים על ילדים בני 20 שרק בתחילת הדרך..
    לא נמאס?

    הכסף פחות מעניין. אם וידאר יביא למכבי תארים ויישאר פה שנים אף אחד לא יצטער על זה שעלה 3.5 מיליון אירו. למה פה זה שונה?
    להפך, מעדיף שאוחנה יישאר פה עשור כשחקן ברמה של בוזגלו נניח מבחינת מספרים. יתרום לי ולאלונה הרבה יותר.
    יש פה אוהד מכבי שלא היה רוצה להחתים את ראייקוביץ' עד סוף הקריירה?

    כשמחתימים שחקנים צעירים מסתכלים על האיכויות של חומר הגלם ועל מה שיכול להפוך בעתיד. פחות על מספרים יבשים.
    מה יצא מאוחנה ויחזקאל רק הזמן יגיד וכל הויכוח פה הוא סופר מיותר.
    גם קהת לא ראה דשא בב"ש. זה לא הפריע לאיזי לקחת אותו אחרי חצי עונה בפאקינג יבנה וקריירה שאין בה מלבד רזומה בנוער.

    ולגבי המחיר, כבר ראינו פה מיליונים על שחקנים צעירים, זה לא חדש.
    יש נפילות כמו רייכרט ואלרואי כהן, ויש הצלחות כמו טב"ח ודמארי.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    קהת לא נקנה במיליון אירו על ידי ב"ש ממכבי, אל תשווה בכלל. זה לא אותה השוואה, הבן אדם היה 90% מחוץ לכדורגל נראה לי, התמזל לו מזל של99 שחקנים אחרים במצבו לא מתמזל
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לגבי ערן לוי לא מעוניין להתייחס יותר.
    לגבי סאסי ודהן- השניים האלה למדו בביה״ס שלי שני שנתונים מעלי(שלומי דהן אפילו התחתן עם ״הכוסית של השכבה" שלי- איזה יפה היא היתה ינעל רבאק!). חייתי את ההצלחה שלהם בנבחרות הצעירות ובנבחרת של אורט נתניה- אחת החממות המפוארות ביותר של שחקני כדורגל בארץ ואם אני לא טועה אחד השנתונים באותה תקופה- אולי אפילו זה של סאסי ודהן או זה של אופיר חלוואני שנתיים קודם- זכו באליפות העולם לבתי ספר.
    סאסי ודהן לגמרי נאמרו בנשימה אחת עם יוסי בניון.
    ועכשיו מי שרוצה להמשיך לקשקש שימשיך...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    amn אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    לא יודע מה זה נאמרו בנשימה אחת, יודע שמי שראה את נבחרת הנוער של בניון בזמנו ראה את השחקן הישראלי הכי גדול בכל הזמנים, וכבר אז הפערים מכל היתר היו עצומים.

    אגב, לפי השמועות העיסקה של מיכאל אוחנה היא רק אחת משלוש, ויש גם מגעים מתקדמים לגבי מעבר של אינברום וקינדה לבאר שבע בקיץ הקרוב או בקיץ לאחר מכן, ככה שיתכן שהעיסקה של אוחנה מורכבת הרבה יותר משחושבים ושהיא קשורה לעוד עסקאות בין באר שבע לבן זקן.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    השחקן הכי גדול בכל הזמנים בעיניך אולי.
    מה זה נאמרו באותה נשימה?
    זה אומר משכו לא פחות תשומת לב.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    כמובן שבעיני, למרות שאני מניח שאם יעשו סקר רוב הקהל יחשוב ככה (ואת זה אומר מישהו ששונא את האופי של בניון ברמות קשות ביותר).
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,309
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    אני יודע ואני חושב שהוכחתי בפורום הזה שכן יש לי מקורות אמינים. מכבי מאוד רצתה את אוחנה, ובעצם המטרה הכללית שלה הייתה להביא פרוספקט ישראלי ובסופו של דבר מי שנחת שם זה יחזקאל.

    בקשר לדיון שהתפתח כאן, אוחנה בתור קשר אמצע? על סמך מה? הוא שחקן של דריבל, של המון נגיעות בכדור ונכון להיום גם משחק בצורה לא חכמה בכלל. קשר אמצע מוצלח זה קשר שיש לו קבלת החלטות נכונה לרוב ושעיקר הכוח שלו זה ביכולת המסירה וניווט המשחק, ומיכאל לא כזה.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מודריץ' שלחמן משווה אותו אליו הוא שחקן שבזכות השליטה בכדור גם עושה חיל במרכז, וגם הוא התחיל את הקריירה בתור קשר התקפי.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,309
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    - מודריץ' שיחק מאחורי החלוץ בתחילת הקריירה, לא כשחקן אגף כמו מיכאל.
    - מודריץ' שחקן סופר אינטליגנט עם ראיית משחק ויכולת מסירה ברמות הגבוהות ביותר שיש בכדורגל העולמי. אפילו בקנה מידה ישראלי, מיכאל אוחנה לא מציג נתונים קרובים לזה.
     
  14. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,432
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    ממש לא נכון, לוקה מודריץ׳ לא רק שהתחיל את הקריירה באגף שמאל גם הגיע לטוטנהאם כווינגר שמאלי שיכול לשחק בימין ובאמצע, עבר הסטה למתחת לחלוץ וכשואן דר וארט הגיע עבר לשחק במרכז השדה וגם אז זה השמע הזוי לכולם.

    אפילו ג'יימס מילנר שגדל כווינגר ימיני עבר הסבה למרכז השדה באסטון וילה אצל מרטין אוניל.

    אני בדעה עם לחמן, מעניין לראות איפה יישחק היום אוחנה.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,309
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    יש הבדל בין ווינגר לבין קשר שמסוגל לשחק עם נטייה לאגף, סטייל ריקן כקשר שמאלי במערך של שלושה קשרים או כקשר התקפי ב-4-4-2 קלאסי. ווינגר זה שחקן שרוב המשחק נע ממש על האגף, ומודריץ' לא היה ולא יהיה כזה, מיכאל אוחנה הוא כן כזה. בשורה התחתונה מודריץ' מעולם לא היה שחקן אגף קלאסי ולכן ההשוואה לא נכונה מיסודה.

    וכמובן שמה שיותר רלוונטי כאן אלה התכונות החזקות של מודריץ' ושל אוחנה. אוחנה מחזיק במאפיינים של שחקן התקפי לגמרי בראש, חושב כל הזמן על השער והתכונות שלו מתאימות לווינגר או אפילו SS. לא קשר אמצע שצריך להתאפיין במסירות, ראיית משחק ואינטליגנציה כמאפיינים בולטים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.