מכבי תל אביב 2016/17 - אחרי עונה כושלת, ג'ורדי יורד לקווים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏15/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הקבוצות היחידות ש'עוקפת' את מכבי ת"א אלו החיפאיות.
    הפועל חיפה עם אופק פישלר, לירן סרדל ופלפוצ'נקו.
    מכבי חיפה עם נטע לביא, ג'אבר עטאא (שחקן הספסל) ואני אפילו אוסיף לך את שובל גוזלן כי הוא שנתון 94.

    כמה שחקנים יש תוצרת מחלקת הנוער "העכשווית" של הפועל/ב"ש/מ.פ"ת/רעננה בסגל?

    עריכה - שאני חושב על זה, גם בק"ש הייתי שמח לדעת כמה יש.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,312
    לייקים שהתקבלו:
    7,258
    העצוב ביותר שהוא שבית״ר בקלות יכולה להיות בראש הרשימה. בירושלים וסביבתה, קרי מבשרת (קלטינס משם), מעלה אדומים (ריקן וקובי מויאל) ואפשר גם להכליל את בית שמש, כל זאת בנוסף לעיר הבירה כמובן, יש יותר ממיליון תושבים אבל קבוצה בכירה? רק אחת, אך מחלקת הנוער שלה כל כך מוזנחת ועצובה שילדים מעדיפים ללכת לקטמון. לא מובן לי איך דווקא אלי ״השבח וטראח״ טביב לא דואג למחלקת נוער ראויה שתניב לו פרוספקטים והכנסות לעתיד.
     
  3. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    @EO11 אני לא יודע אם קראת את הראיון של דראפיץ' וברדה אבל בו ברדה אומר שהיה אפשר להביא את פלפוצ'נקו ב100K שקל לפני שנה מהיום.
    למה להתמודד עם כל הצרות שנקראת מחלקת נוער (הורים חפירות ועוד הרבה) שאפשר פשוט לקחת שחקנים בגיל סביר ובמחיר סביר ?

    אורן ביטון ועדן שמיר של ק"ש שיחקו בהפועל חיפה עד גיל נערים א'/נוער, לירן רוטמן ודולב חזיזה הגיעו אלינו ולבני יהודה מנס ציונה בהתאמה בסכום מצחיק, שחר הירש אותו סיפור.

    אבל למען האמת זה לא הדיון לא רוצה 'לחטוף אותו'
    (דר"א אצלנו משחק עומר דנינו משנתון 95+ ושחקן בית, בהפועל רעננה מוחמד שכר וירדן כהן, בב"ש אין ובהפועל אין עד כמה שזכור לי)
     
  4. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני לא יודע אם אתה מכניס את הנוער להערכתך את קרויף, אבל במידה וכן, אז עד תחילת 2016 בוא נגיד, כשהוחלט שיוצאים לדרך חדשה וניר לוין לא ימשיך, לקרויף לא ממש הייתה השפעה מעבר לדעה מייעצת בנוער.
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אחד הנושאים הכי כאובים הוא ההזנחה של מחלקות הנוער.
    הגישה של טביב היא נכונה כלכלית(אולי) ואם היה יכול לדעתי היה סוגר את מחלקת הנוער של בית״ר לגמרי ומשקיע רק בסקאוטינג.
    השאלה מה יקרה אם כולם יחשבו כמו טביב ומאיפה אפשר יהיה להביא שחקנים? אה... בעצם יש פיתרון... לבטל את מכסת הזרים וליצור ליגה של זרים.
    אמרתי לא פעם שאין לי בעיה שיבטלו את מכסת הזרים אבל אם למישהו באמת איכפת מהכדורגל הישראלי והנבחרת(שיש כאן כאלה שטענו בדיון הנבחרת שבתור ילדים הם זוכרים שהנבחרת היתה הדבר הכי מרגש כאן)- הוא צריך לעודד טיפוח של מחלקות נוער ולא לעודד הבאה של זרים על חשבון ישראלים(מה שמייצר חוק המיסוי והיתרון לזר הוא מובנה בחוק).
    זה קורה בכל מדינה שבמקביל לכך שיש כסף גדול גם איכפת מהתוצר המקומי.
    ובבקשה אל תקחו את זה שוב לויכוח על מכסת הזרים כי זו לא המטרה אלא להתחיל לשים סוף להזנחה במחלקות הנוער ולהיעדר הזדמנויות לשחקנים צעירים.
    מכבי ת״א לשימחתי, למרות שדוחפת להגדלת מכסת הזרים כל הזמן לא מזניחה את מחלקת הנוער שלה.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    amn ו-Drama2 אוהבים את זה.
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,312
    לייקים שהתקבלו:
    7,258
    הגישה של טביב אינה נכונה כלכלית.

    בסופו של דבר, פלקוצ'נקו לא נקנה ב-100 אלף אך מי שכן נקנו היו איציק כהן ולידור כהן בסכום כולל של 2 מיליון שקל פחות או יותר. דוד קלטינס עלה כלום כסף לבית"ר ובתקופה קצרה הניב יותר פירות והרים את עצמו לרמה ששני הכהנים לא מתקרבים אליה. איינבינדר, עידן ורד וקלטינס אלו עוגנים של בית"ר כיום ושניים מהם גדלו במועדון ואחד מהם היה חלק ממחלקת הנוער שלו. התנהלות נכונה כלכלית היא לצוד כשרונות ובמקביל לבנות מחלקה חזקה כדי שבעתיד תוכל לחסוך מו"מ עם אנשים כמו שיימן, שרצקי, איזיקוביץ', לוזון ודומיהם (טביב זה דומיהם האמת) ותמכור את התוצרת שלך ב-100 אחוז רווח.

    הדוגמה הטובה ביותר לכך היא דינמו זאגרב. שימו השחיתות בצד, זאגרב משקיעה מיליונים במחלקת הנוער שלה ופיתחה אותה כך שהיא הפכה למחלקת נוער ברמה גבוהה גם בקנה מידה אירופאי וזאת למרות שהכדורגל הקרואטי הוא תת רמה בכללי. התוצאה? אלן חלילוביץ' נמכר תמורת 5 מיליון יורו לברצלונה, קובאצ'יץ' נמכר תמורת 11 מיליון (שיכלו להפוך ל-15), לוברן נמכר לליון תמורת 8 מיליון ומעל כולם כמובן לוקה מודריץ' וזבונימיר בובאן האגדיים, שנמכרו תמורת 16.5 מיליון פאונד ו-8 מיליון יורו (בזמנים ההם זה היה הרבה יותר מהיום) לטוטנהאם ומילאן בהתאמה.

    אם כל קבוצה תיקח את מחלקת הנוער שלה ברצינות, וזה צריך כמובן לבוא מההתאחדות (אם כבר קרואטיה, מנהל המחלקה של דינמו בעבר הוא אחראי מחלקות הנוער הארצי כיום), אז אין סיבה שלא נצליח בכל מה שקשור לנבחרת ואין גם סיבה שמועדונים לא ימכרו ישראלים לחו"ל תמורת מיליוני יורואים ובכך יהפכו לרווחיים. הכדורגל כאן יהיה במיטבו ואז באמת יהיה אפשר לדבר על להסתכל בלבן של העיניים לנבחרות הגדולות, כפי שאותה קרואטיה עושה כיום.
     
  7. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אני אומר את זה באהבה, הלוואי והיית צודק.

    פלוצ'נקו לא נרכש כי טביב רוצה יותר ויותר אינסטנט לכן הוא רכש את בריהון במקום כשרונות יותר צעירים כי הוא שחקן הכי ''שלם''.

    לגבי כדאיות כלכלית והדוגמאות שהוזכרו - איציק כהן ולידור כהן הם לא השחקנים היחידים שטביב שילם ולא נתנו תפוקה בהתאם. תוסיף גם את דני פרדה.
    העלות של איציק כהן לידור כהן ודני פרדה לאחר הורדת רווח על איציק כהן במכירה (80K דולר) = 2.3M (בעיגול)
    הרווח על עומר אצילי לאחר הורדת עלות רכישה (600K שקל) = 2.7M (בעיגול)
    זה אומר שיש לטביב אפילו מרווח נוסף בין העלויות ואין לשכוח שלידור כהן עוד ימכר בדרך כזו או אחרת. אם מפעילים קצת את הדימיון אפשר לראות את העלות של בריהון נדחסת פנימה.
    לסכם את הפסקה אגיד כי טביב מראה שאפשר להתעסק במכירות ורכישות גם אם אין השקעה בנוער.

    עכשיו בוא נגיע לחלק המעניין - הנוער.
    בואו נניח כי הרשמה לקבוצת הכדורגל עולה ממוצע 2500 ש"ח שנתי. בלי הנוער נניח כי ישנן עשר קבוצות של 20 שחקנים זה 200 שמשלמים. סה"כ הכנסה משוערת יבשה 500K ש"ח.
    מה ההוצאות של טביב ? על המגרש הוא כבר משלם, הפיצפקעס שנותנים לכל נרשם (תיק כדור חולצה מכנס) לא עולה על 20K ש"ח לכל המחלקות. מביא מאמנים שמוכנים לעבוד "בזול", אפשר לשלם להם שעתי ושכרו החודשי של מאמן יגיע לפחות מ1500 ש"ח גם אם הוא מרוויח 50 שקל לשעה. (לחישוב - 10 מאמנים, 1700 חודשית עלות מעביד, 17K בחודש כפול 10 חודשי חוג קיבלנו 170K)
    על התופעה שהורים צריכים לאלתר הסעות למשחקים זה בטח שמעת לבד בתקשורת. בוא נגיד שהכל הבל הבלים והוא מוציא הסעה לכל משחק חוץ, 2 כאלו בחודש, כל אוטובוס לפי 600 שקל, 10 קבוצות, סה"כ 120K שנתי.
    מה קיבלנו ? הכנסה משוערת 500K, הוצאה משוערת 350K (עם אקסטרא), רווח של 150K שאמור להפסיק להפעיל את קבוצת הנוער. ככה אפשר לנהל את מחלקות הנוער עם 0 הוצאות, במידה ולא אכפת מהישגים. בשנים טובות אתה יכול לצאת עם רווח.

    מה יקרה אם יהיה לו אכפת מהישגים ?
    לשפר את מצב המתקנים
    להביא צוות מקצועי מילדים ב' עד נוער (וצריך לשלם)
    ולמען האמת אחרי זה לא צריך לציין עוד כלום כי מדובר בעלות לא קטנה בכלל למי שמסתכל "על השקל".

    אבהיר שוב שאין ספק לחשיבות מחלקת הנוער, הלוזונים עושים מזה הכנסה עד היום (ואם טב"ח ימכר זאת רק עוד גושפנקא), אבל מסתמן שטביב לא מכוון לשם בכלל. ומה שנקרא, את הכסף שלו הוא יעשה.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,042
    לייקים שהתקבלו:
    14,662
    מין:
    זכר
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קודם כל ונתחיל מהסוף- ההשוואה לקרואטיה לא נכונה. לדעתי כדי להגיע לתוצאות כמו במדינות האלה ההשקעה בארץ צריכה להיות גדולה בהרבה ממה ששם ואל תשכח שהמעבר והחשיפה של השחקנים האלה גדולה בהרבה- מה שמקל על ה״אקזיטים״. אם אני לא טועה הם גם חלק מהאיחוד האירופי(לא סגור על זה).

    בארץ כדי לעשות עבודה רצינית צריך להשקיע לא מעט מהכיס כל שנה- ואם מדובר במחלקה הרוסה כמו שאלונה ברקת פגשה בב״ש אז ניתן לראות פירות בטווח קצת יותר ארוך(לדעתי אלונה השקיעה כבר מיליונים במחלקת הנוער שלה ואת הפירות היא מתחילה רק עכשיו לראות-המכירה של דוידזאדה, לוטם זינו אני לא כל כך זוכר אם וכמה הכניס, ויש לה בקנה את דן ביטון שלא יודע מה האופציה של גקי עליו, ועוד כמה צעירים שכרגע בליגה לאומית ואולי יתפתחו- זה לא בא מהשמים כמו בניון שכנראה היה יוצא שחקן גם עם מאמן סנדלר כי זה כשרון של אחד בדור).
    למי שאין סבלנות ורוצה עכשיו לממש- יש דרכים קלות יותר וכמה זה יצליח תלוי לפעמים גם במזל.
    נתת דוגמאות שיתאימו לטענה שלך ואפשר גם לתת דוגמאות הפוכות כמו ההצלחות עם רוקאביצה, שלומי אזולאי ואצילי(אם טביב לא היה נבלה היה עושה עליו מיליונים) שהכניסו כסף גדול בלי השקעה וטיפוח של שנים.

    בגדול אני חושב שמועדון רציני צריך גם וגם. גם את היכולת למצוא כשרונות בחוץ- לפעמים בגיל נוער ובלי מחלקת נוער רצינית אין לך כל כך דרך למשוך אותם(סטייל שיר צדק שאותר והגיע לנתניה בגיל נוער, או אלמוג כהן וחן עזרא שהגיעו לטוברוק בגיל נערים ומשם המשיכו למכבי נתניה) וגם לטפח שחקני נוער מקומיים מה שגם מחזק את הקשר עם הקהילה, יוצר זהות שלדעתי למרות הכסף הגדול כן יש לה משקל גם בכדורגל המודרני, ויכול גם לייצר את אותם אקזיטים(תשאלו את ג׳קי, איזיקוביץ׳ ולוזון).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    כ"כ לא נראה משהו שמכבי דחו בקיץ האחרון הצעות של למעלה מ-5 מיליון יורו.

    לפעמים גם לכלי תקשורת מחו"ל אין מושג.
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    למה דחו סכום כזה?
    חושבים שישיגו יותר או רק כי לא רצו לשחרר עוד שחקן מפתח?
    או אולי בגלל התזמון שהיה סמוך מידי לעונה?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    גם וגם. ההצעות דווקא הגיעו בשלב מוקדם מאוד של הקיץ.

    אגב - גם ראיקוביץ' עצמו הבהיר בראיון בסרביה שהוא מאוד נהנה במכבי ומאושר על הבחירה במכבי. הא המליץ לשחקנים נוספים להגיע למכבי.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,384
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    לא מבין איך אפשר לומר שההתקדמות שלו נעצרה. הוא נהיה טוב יותר ויותר עם הזמן באופן די בולט.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    קשקשת בכל הכוח.
     
  15. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,901
    לייקים שהתקבלו:
    6,455
    גרף ההתקדמות נמדד לי נקודת ההתחלה ולאיפה שהוא היום. כלומר אם בין גיל 17-19 הוא קפץ קפיצה אדירה, ובשנה האחרונה הוא שיפר את הרמה, אבל במגמה חדה פחות, אז ההתקדמות שלו נעצרה.

    כמובן שזה קשקוש אחד גדול, מדובר על ילד בן 20, לא בן 25 שעובר כל שנה קבוצה אחרת.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.