דיון החדשות 2016/2017

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Butragueño, ‏6/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לקראת משחק העונה ביום ראשון, בישראל היום דיברו על הזרים של הפועל באר-שבע ומכבי ת"א. החשיבות ו-'קרב הסגנונות'.

    האיכות והכמות
    מכבי ת"א משקיעה הרבה כסף להבאת הזרים הטובים ביותר, אך עושה זאת רק אחרי שהיא מכניסה בחזרה לקופת המועדון • הפועל ב"ש לא רק פגעה בזרים, היא לא שילמה סכומים גבוהים מדי • על שתי השקפות, שני מועדונים בפיסגה ומשחק עונה אחד ביום ראשון הקרוב

    http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/styles/566x349/public/images/articles/2016/10/26/1477513785957_b.Xxx

    שנה האחרונה אנחנו עדים לכך שמכבי ת"א מוציאה מיליוני יורו על שחקני רכש זרים, זאת בניגוד לשנים הראשונות של מיטש גולדהאר ויורדי קרויף, שהתמקדו בהבאת זרים חופשיים או זולים יחסית.
    הסיבה לכך נובעת משינוי חשיבה בנוגע למדיניות הזרים כפי שקרויף הסביר לפני כחודשיים במסיבת עיתונאים שקיים: "הישראלים הכי טובים היו במקומות שאי אפשר להביא אותם אז שינינו אסטרטגיה, הוצאנו הרבה כסף והחלטנו להביא את הזרים הכי טובים שאפשר".
    הסיבה השנייה ולא פחות חשובה משינוי המדיניות היא העובדה שמכבי ת"א הכניסה בתקופה הזאת לקופת המועדון הרבה מאוד כסף, כ־80 מיליון שקלים מהעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, 8 מיליון יורו ממכירת ערן זהבי, והעונה הצהובים הרוויחו כ־3 מיליון יורו מהעפלה ובונוסים בליגה האירופית.
    "המשוואה מאוד פשוטה אצל גולדהאר", מסביר גורם במכבי ומוסיף: "אנחנו לא מבזבזים כסף אם אנחנו לא מייצרים כסף. כל הרכישות שעשינו היו רק אחרי שהכנסנו הרבה מאוד כסף למועדון, וגם גולדהאר לא מאשר כל דבר".
    השחקן הראשון שעליו הצהובים הוציאו סכומי עתק הוא השוער פרדראג ראיקוביץ', שנרכש תמורת 3 מיליון יורו ונחשב בזמנו לרכישה הכי יקרה בכדורגל הישראלי. הסרבי נרכש כמה ימים אחרי שהצהובים העפילו לליגת האלופות והבטיחו לעצמם עשרות מיליונים.
    כשנה עברה, ושוב מכבי שברה את מחיר השיא לרכישת שחקן בכדורגל הישראלי כאשר קנתה ממאלמו את וידאר קיארטנסון במחיר של 3.5 מיליון יורו. בדומה למקרה של ראיקוביץ', גם האיסלנדי נרכש כמה ימים לאחר שהקבוצה העפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית והבטיחה לעצמה מענק של 2.3 מיליון יורו עבור העפלה, ועוד לפני כן זהבי נמכר לסין. הקונספט ברור.
    אבל לא רק שינוי המדיניות והעובדה שנכנס כסף למועדון הביא את הצהובים לבצע השקעות כאלה גדולות. בכירים במכבי הסבירו שמאוד חשוב שהקבוצה תהיה פעילה בכל שנה בשוק ההעברות האירופי, בין שלרכוש ובין שלמכור שחקנים, כדי שתוכל להתמודד מול קבוצות מהדרגים הבינוניים באירופה, על המגרש ומחוצה לו. אבל לא כולם מסכימים עם הגישה הזאת. "השנה המועדון הוציא סכומים מטורפים שבליגות יותר טובות מאצלנו אין כאלה סכומים וזה מוגזם", אמר שחקן בקבוצה.
    בכל הקשור לנושא השכר, לצהובים כבר שנים אין תחרות. הקשר הארגנטינאי אוסקר סקאריונה אמנם הגיע בהעברה חופשית בשל ההפיכה בטורקיה, אך מכבי משלמת לו שכר של כמיליון יורו בעונה. קיארטנסון מרוויח כ־750 אלף יורו, מדוניאנין וראיקוביץ' כחצי מיליון יורו, ורק נוסא איגיבור נמצא מאחוריהם עם שכר של 400 אלף יורו לעונה.

    מחשבות במילאנו
    ערב המשחק מול אינטר במילאנו, קיבל מאמן הפועל ב"ש ברק בכר את ההחלטה לעלות עם המגן ההונגרי מיהאי קורהוט בהרכב. המשמעות של המהלך היתה שכל ששת הזרים של הקבוצה פתחו ב־11 של האלופה, לראשונה אצל קבוצה ישראלית בכל המסגרות (בהמשך הנתון הזה חזר על עצמו במשחק מול ספרטה פראג). העניין הוא שכל הזרים בב"ש משמעותיים, לכולם מקום בהרכב, ובליגה צריכים בצוות המקצועי לשבור את הראש מי מהם יישב על הספסל (רק חמישה יכולים להיות על הדשא לפי החוק החדש).
    עד כמה דומיננטיים הזרים של ב"ש יעידו המספרים שלהם העונה. ג'ון אוגו למשל, שיחק 1,306 דקות מתוך 1,400 של הקבוצה העונה, בעוד שטוני וואקמה דקה אחת יותר ממנו. מיגל ויטור רשם 1,195 דקות וצריך לזכור שהפורטוגלי החמיץ שני משחקים עקב פציעה. ויטור הפך לעוגן ההגנתי של האלופה, באירופה ספגה הקבוצה רק שער אחד כאשר היה על הדשא, המשחק האחרון מול ספרטה פראג.

    למרות שבב"ש יש כיום זרים ברמה גבוהה מאוד, הם לאו דווקא הכי יקרים. כפי שציינו, קבוצות כמו מכבי ת"א וגם מכבי חיפה שפכו מיליונים על זרים לאחר שלא מצאו שחקנים חופשיים, בב"ש עשו עבודה שקטה והביאו כמה כאלה. על שולחנו של ברק בכר הונחו קלטות של מאות שחקנים. בכולם הוא צפה, קיבל חוות דעת וסינן את הרשימה למספר מצומצם של מועמדים.
    נוסף על כך, קיבל בכר דו"ח מפורט מהסקאוט דודו עזריה, וכך נוצר מצב שהמסננת של המאמן הנחיתה העונה בב"ש את הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור ואת החלוץ הברזילאי לוסיו כשחקנים חופשיים. ויטור מרוויח 400 אלף יורו, אך זו נגזרת של העובדה שהגיע בחינם. על לוסיו מדברים בב"ש במונחים של מחטף, עם שכר נמוך יחסית של 180 אלף יורו למרות שהגיע כשחקן חופשי. "בשביל המשאבים שאלונה מקצה, והם לא מעטים, הבאנו את המקסימום", הסביר גורם במועדון, שהוסיף: "מאוד קשה למצוא זרים חופשיים, וגם כאשר יש כאלה, מן הסתם יש להם הרבה הצעות".
    גם ג'ון אוגו ואובידיו הובאן הגיעו לפני שנתיים כשחקנים חופשיים. למעשה, שני הזרים היחידים שאלונה שילמה עבורם הם המגן ההונגרי מיהאי קורהוט (חצי מיליון יורו) וטוני נוואקמה (700 אלף יורו). נכון, גם בב"ש מודים שבזרים יש גם אלמנט של מזל, אך מבהירים כי "כשעושים הכל מדוקדק יש הרבה יותר סיכוי לפגוע".


    כל הכבוד לבאר-שבע, בהחלט עבודת סקאוטינג מרשימה עליה אפשר רק להביא בקנאה. זו אומנות להביא שחקנים חופשיים כאלה לדעתי.
     
    לירן אוהב/ת את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני מאוד מקווה שסילפו דברים בכתבה ויום חופש אחרי משחק הוא לא איזה מחזה נדיר אצלינו, זה די שכיח. אבל אם כפר-סבא הייתה מתוכננת להתאמן היום ובעקבות 'הלחימה' נגד הפועל ת"א, ואני לא רוצה לזלזל, תיקו בעשרה שחקנים אחרי פיגור זה יפה, אם זו הסיבה לחופש - זה קצת עצוב וזה פסול. שחקן כדורגל צריך להילחם ולהשקיע, בשביל זה משלמים לו. מעבר לכך פתיחות של בעלים זה יפה אבל לא לעניין לכתוב פוסט אחרי כל משחק, זוהי דעתי.

    "כאות הערכה על המאמץ שהשקיעו בעשרה שחקנים (1:1), הודיע מאמן הפועל כפר סבא שרון מימר לשחקניו מיד בסיום המשחק מול הפועל תל אביב, כי הוא יאפשר להם היום (ראשון) מנוחה וביחד עם המנוחה שתוכננה מראש למחר, יזכו השחקנים ליומיים של התאוששות לקראת החזרה לאימונים ביום שלישי. "המשחק הבא שלנו מול בני סכנין הוא גם כך ביום שני, כך שאין שום בעיה עם זה ששרון נתן לשחקנים יומיים לנוח", הסבירו במועדון. "יש עוד הרבה זמן להתאמן".
    מי ששוב כתב פוסט בפייסבוק בסיום המשחק הוא הבעלים סתיו שחם שגם נכנס לחדר ההלבשה לפני המשחק ונשא נאום קצר כדי לדרבן את השחקנים. שחם כתב אחרי המשחק: "תודה לשרון מימר על ניהול משחק מצוין ועל התגברות על המשבר שעברנו יחדיו השבוע. תודה לשחקנים שהראו אופי היום בדיוק כמו שצריך. זה עדיין לא מספיק כאמור אבל התשוקה והניצוץ חזרו. עוד קצת דלק והאש שלנו תחזור לבעור מחדש".
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,236
    לייקים שהתקבלו:
    26,267
    מין:
    זכר
    איווניר יכול לחזור לכסא הפרשן
     
    Drama2 אוהב/ת את זה.
  4. AmitHBS Member

    הצטרף ב:
    ‏23/6/08
    הודעות:
    517
    לייקים שהתקבלו:
    139
    אחרי ההופעה של בוני אתמול מישהו היה חייב לעשות מעשה ושאפו לאיזי על האומץ.
     
    abcd ו-alexshw אוהבים את זה.
  5. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    חבל
    איווניר היה מוריד את קרית שמונה ליגה
     
  6. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    פאק איווניר פוטר, רק עכשיו שמתי לב
     
  7. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,897
    לייקים שהתקבלו:
    6,455
    יו"ר נהיו כ"כ לחוצים העונה. כפר סבא מרחק נצחון מהמקום החמישי, ומימר בסכנת פיטורים.
    בית"ר ירושלים מקום 6 ׁ(עם משחק חסר) ומדברים על בלאגן עם בן שמעון.
    בני סכנין מקום 5, ולפני שבועיים כבר רצו להיפטר מאבוקסיס.
    אמנם בני יהודה לא היו גדולים, אבל העיפו את בנאדו אחרי 7 מחזורים.

    בקצב הזה שוב נסיים עונה עם 5 קבוצות בלבד ששמרו על המאמנים שלהם.
     
  8. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    מישהו צריך לספר לאיזי ולאברמוב שזו לא בושה להפסיד לסלבדור.
     
  9. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    מעניין באמת אם יש תקדים לקבוצה ש"פיטרה" שני מאמנים רצוף.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הרמה בליגה העונה כל כך חלשה שכמעט בלתי אפשרי לקבוצה להפסיד בלי להיראות נורא, ולנצח בלי להיראות נורא. ככה שאם הקבוצה מנצחת, אז קשה לפטר מאמן, אבל ברגע שהיא תפסיד אז המאמן בדרך החוצה.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני רוצה לשים הפרדה בין משהו שתמיד זורקים לאוויר, אמירה קבועה: 'הכי קל להיות באולפן הממוזג ולפרשן', אמרו את זה הרבה על גארי נוויל. אני חושב שאיווניר לצד הבזקי מכביזם - הוא פרשן מעולה, לא אינטרסנט, לא סוגר חשבונות ועשה את המצופה ממנו. הוא גם הביא ערך מוסף. ויחד עם זאת, כמאמן, למרות שתחילת העונה הייתה קצת מאוחרת בגלל הפרשנות של היורו שהיא נושא בפני עצמו - הוא פשוט לא בנה קאדר מספיק טוב. לאן ק"ש תגיע עם אליפות התיקו? תיקו מול מכבי חיפה זה בסדר, וגם בטדי - אבל ק"ש לא נראית מספיק טוב, היא באה להרוג משחקים. איווניר לא הצליח בשום מקום כמאמן חוץ מנצרת עילית וגם בעונה השנייה אז הוא ירד איתה ליגה בלי מאבק. ואל תספרו סיפורים על מכבי. כמאמן נבחרת צעירה אני שם את עבודתו בצד. הרזומה שלו לא טוב אבל כן אני מופתע מהטיימינג. מצד שני, לאיזי יש קריזות ומלכתכילה היו לי ספקות איך יעבוד השידוך הזה.
     
  12. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הוא בנה קבוצה סופר חלשה, מה הוא ציפה ?
    איזי הביא מאמן בכיר בשביל להוריד ממנו את הצרות של בניית סגל חדש בבוגרים.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    איווניר נחשב מאמן בכיר?
    חשבתי שאיזי הוא ההצלחה מאחורי בניית הקבוצות המצליחות של ק״ש, למה שהוא ירצה לשנות את זה?
     
  14. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,014
    לייקים שהתקבלו:
    1,378
    איווניר מאמן בכיר? מי קבע? החברים שלו בתקשורת?
    אני מודה לאיזי על הפיטורים, כעת איווניר ישוב לתפקיד בו הוא מצטיין, בכיסא הפרשן. אנחנו לא משופעים בפרשנים טובים, אורי אוזן לבד לא מספיק.
     
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    איזי העונה לקח צעד אחורה והוא מטפל רק במחלקת הנוער והקבוצות הצעירות.
    הוא חיפש מאמן בכיר שיבנה את הקבוצה מהתחלה אך לאחר שסילבס וגיא לוזון לא הגיעו (כל אחד מסיבתו) הוא התחיל בבנייה של הקבוצה תוך כדי שהוא מחפש אוטוריטה שתיקח את המושכות.

    בין האופציות הקיימות שהיו איווניר נמנה בין הטובים. את מי הייתם לוקחים בקיץ שהוא עדיף ? רב"ש ואיזי זה כבר לא, קובי רפואה לא מספיק בכיר, איווניר עדיף על בנאדו ואין עוד מישהו בכיר.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.