מכבי תל אביב 2016/17 - אחרי עונה כושלת, ג'ורדי יורד לקווים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏15/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,924
    לייקים שהתקבלו:
    6,501
    זה אינדיקציה ליכולת לנצח משחק של מאני טיים. על זה הדיון.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,270
    לייקים שהתקבלו:
    26,280
    מין:
    זכר
    טוב אז הפועל ר"ג טובה במשחקי מאני טיים
     
    oranfu ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,924
    לייקים שהתקבלו:
    6,501
    נכון


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    פתאום שומעים ביקורות מבפנים על קרויף, על המאמן, על שחקנים. חשבתי שיש במכבי ת"א מערכת אירופית שמתנהלת בצורה מושלמת.
    מסתבר שזה עובד רק כשהקבוצה אלופה וודאית וללא שום איום באופק, או במילים אחרות כשהיא מנצלת את היתרון הכלכלי העצום שלה וכשהכל ורוד.
    אז בבקשה בלי קשר לעניינים מקצועיים בבקשה תפסיקו להטיף ולספר לנו על כמה צריך ללמוד מהניהול המבריק של מיצ וקרויף.
     
    Bluekipper, Blanco 7, oranfu ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,390
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    הלוואי שכולם היו מתנהלים ככה, עם כל הביקורת, שמסתכמת בהחלטות מקצועיות.
     
  6. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,432
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    על מה אתה מדבר לעזאעזל ?
    על כתבות ושטויות ברדיו ללא שום בסיס.

    רק ביום חמישי שמעתי את ערוץ הספורט מדברים על זה שבן חיים רב עם עוזר המאמן ובגלל זה הסיכסוך עם ארבלזדה שאיבד את חדר ההלבשה בגלל בן חיים.
    קראו שם לבן חיים סרטן בחדר הלבשה במילים אחרות כמובן ואמרו את כל הסטיגמות עליו, שהוא טיפש, שאין לו מוח ושאי אפשר לדעת מתי הוא ייקבל כרטיס אדום למרות שהכרטיס אדום האחרון שקיבל היה ב-2011.

    שגיב יחזקאל קיבל אישור לצאת אחרי משחק העונה וניסו לעשות רעש.

    החלוץ האיסלנדי שסה״כ שיחק 6 משחקי ליגה, 5 בהרכב, כבש 3 שערים, לא בועט פנדלים, לא מדברים על זמן התקלאות ובשורה התחתונה הוא כובש שער ליגה כל 148 דקות וקוטלים אותו ללא סיבה.

    שיא השיאים זה רדיו 103 עם צנציפר והללי, אני אתעלם מפרימו וקופמן שהם אנשים חזקים בתקשורת ומעלים תמיד כתבות כנגד ג׳ורדי ומכבי תל אביב, בחיים לא ראיתי שונאים כמו צנציפר והללי לג׳ורדי קרויף.
    ברגע שהם אנשי התקשורת המובילים בענף הם שוטפים לאנשים את המוח עם כתבות מוביליות כנגד מכבי תל אביב ללא שום בבסיס.
     
    amn ו-orimor2212 אוהבים את זה.
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,924
    לייקים שהתקבלו:
    6,501
    לא צריך לשפוט אף אחד מהזרים החדשים של מכבי ת״א בשלב זה.
    השפיטה המהירה נגזרת מהסכומים שעפו שם. בכל מקום בעולם כששוברים שיאי העברות יש אובר פוקוס על השחקנים האלה.
    ברור שאין שום הבטחה שזר שמגיע מיד יפציץ ובכל ויכוח על מכסת הזרים אני טוען שהישראלים הבכירים לא מועדפים על פני זרים בגלל המגבלה אלא כי יותר קל לחזות את התפוקה שלהם וגם בלי מגבלה, הקבוצות ימשיכו ללכת על הישראלים הבכירים ולשלם להם הרבה. הרבה אבל עדיין פחות מזרים ״שוברי שיוויון״.
    זר צריך זמן- זה ברור(גם ישראלי אבל זר עוד יותר וזר גם יכול לא להתאקלם בכלל). תג המחיר שלו לא בהכרח יקצר את הזמן הזה- זה גם ברור. מה גם שהתפוקה שלהם לא רעה בכלל ובהתחשב בכך שאת המעט רוטציה שאברלדזה עושה באה דווקא על חשבונם במקום לתת להם את הבטחון בכל מחיר- זה גם לא תורם.
    ונגר לא נרתע מהביקורת והאכיל אותנו חרא עונה שלמה עם אוזיל ואפשר להגיד שזה בהחלט השתלם.
    (גילוי נאות- אני עצמי באיזשהו שלב אמרתי שאוזיל היה בזבוז כסף אדיר וברגע שתבוא הצעה אפילו קרובה למה ששילמו עליו- למכור בלי לחשוב פעמיים!)
    אם אתה מאמין בשחקן- תן לו את הקרדיט גם כשהוא בתקופה לא טובה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    amn אוהב/ת את זה.
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מה שחשוב זה איך המערכת מתפקדת כתוצאה מהדלפות וביקורת חיצונית, ולא עצם הביקורת. שם השינוי שהתרחש במכבי.
    אפשר לחשוב שבעונות קודמות לא היו סיפורים על ויכוחים בין קרויף למאמנים, נתק בין קרויף וגולדהאר, עטר וברק לוי בקטטה במועדון, ביקורת על סגנון המשחק של אוסקר גארסיה וכו׳.
     
    orimor2212 ו-amn אוהבים את זה.
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,270
    לייקים שהתקבלו:
    26,280
    מין:
    זכר
    עדיין לא מבין מה הפואנטה בלתת במה להללי בתקשורת.
    זקן שלא מחובר לשום מקור מידע באמת ורלוונטי בערך כמו מוכר קרח.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,270
    לייקים שהתקבלו:
    26,280
    מין:
    זכר
  11. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,903
    לייקים שהתקבלו:
    6,455
    נראה לי שבאופן כללי הוא יכול לשחק רק בבית"ר.
    אותו סיפור שהיה עם דמאו. שלא הצלחנו להיפתר ממנו כי סכנין לא הייתה מעוניינת.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    "לא כל מי שהיה חלוץ גדול, וארבלדזה היה כזה, יודע ללמד התקפה"
    ביקורת במכבי תל אביב על משחק ההתקפה: "מעט מאוד שערים נכבשים גם באימונים, יש בעיה גדולה מול השער. אם בתקציב של 120 מיליון שקל זה כל מה שיש בספסל, אז משהו לא נבנה כאן נכון". קרויף בודק את אופציית צירופו של עומר אצילי בינואר

    http://images.wcdn.co.il/2260439-18.Xxx?crop=w970

    1. הסטטיסטיקה כבר מדברת. המאמן שוטה ארבלדזה עם הפתיחה הגרועה ביותר של מכבי תל אביב בעידן המאמנים הזרים של ג'ורדי קרויף. הגאורגי שמוביל את מכבי תל אביב כבר איבד עשר נקודות במאבק על האליפות כשאנחנו אחרי תשעה מחזורים בלבד. אבל עם כל זה שהתמונה נראית כעת מאוד שחורה מבחינת מכבי תל אביב, הנתונים מלמדים שבשנתיים שעברו, למשל, צברה מכבי תל אביב רק שתי נקודות יותר, בכל עונה, אחרי אותו מספר משחקים.

    גם אצל סלבישה יוקאנוביץ' ואפילו בטרבל של פאקו אייסטרן, היו למכבי תל אביב רק 19 נקודות אחרי תשעה מחזורים, שתיים יותר ממה שיש לה היום. הפתיחה הטובה ביותר הייתה אצל אוסקר גרסיה ולעומת זאת גם אצל מי שאוהבים להתרפק על יכולת האימון שלו, פאולו סוזה, ישבה מכבי תל אביב על שני הפסדים בתשעה מחזורים, ממש כפי שיש לה העונה. כך או אחרת, ניתן להפיל את כל התיק על ארבלדזה, כפי שבדרך כלל נהוג לעשות בכדורגל כשמסמנים את ראשו של המאמן, אבל לא הוא עמד מול השער כל כך הרבה פעמים והחמיץ נגד מכבי פתח תקוה. יחד עם זה, הניתוח שלו למה שעובר על מכבי תל אביב היה מאוד שטחי עד כדי תהייה האם יש כאן מקרה של שחקן שהיה כוכב גדול וכמאמן אינו מצליח להביא עד כה לידי ביטוי את ההבנה שלו בכדורגל.

    "לא כל מי שהיה חלוץ גדול וארבלדזה היה חלוץ גדול, יודע ללמד התקפה", נשמעו ביקורות במכבי תל אביב. "ההיצמדות לאמירה שהרגליים של השחקנים היו כבדות הגיונית אבל מתפקידו של המאמן לשמור על רעננות הסגל, כדי שכמה שיותר שחקנים יהיו טריים", סיכמו בקבוצה. "אם בתקציב של 120 מיליון שקל, זה כל מה שיש למאמן להעלות מהספסל, אז משהו לא נבנה כאן נכון או שלא יודעים מה לעשות עם השחקנים שהם לא באנקרים בהרכב".

    2. מי שמחפש את אוזלת הרגל של שחקני מכבי תל אביב במשחקים, צריך לבוא לאימונים בקרית שלום. התקשורת מוקצה מחמת המיאוס ולא ניתן לה לצפות באימונים אבל בשביל זה יש את השחקנים שהעידו בתום המשחק כי גם באימונים של מכבי תל אביב יש בעיית הבקעה. "מעט מאוד שערים נכבשים גם באימונים", סיפר אחד השחקנים. "יש בעיה גדולה מול השער. כשאתה רואה כל כך הרבה החמצות כל השבוע, לא פלא שבאים למשחקים ומחטיאים. זה כבר לא איבוד בטחון עצמי, אלא יותר בעיה של מיומנות וליטוש מול השער".

    גם המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, מבין את הבעיה של הקבוצה בכיבוש וביצירת מצבים, ומכוון לצירוף זר שישי בינואר, כשבמקביל החל לגשש באשר לאפשרות החזרתו לישראל של הקשר עומר אצילי בהשאלה או ברכישה מגרנאדה. הקשר, כזכור, גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב שפספסה אותו, אבל כעת לא מן הנמנע כי לאור אי השתלבותו בקבוצה הספרדית הוא ישוב לליגת העל.

    3. ערן זהבי הרגיל את שחקני מכבי תל אביב שגם ביום רע, אם הם יידעו לשמור על שער נקי, הוא בסוף יבוא משום מקום וייתן את שער הניצחון. "ניתן את הכדור לערן והוא כבר יעשה קסם", אפשר היה לשמוע בשנים שעברו את המשפט. וידאר קיארטנסון הוא לא זהבי והאמונה שהייתה בישראלי, לא קיימת כשזה מגיע לאיסלנדי. לזכות שחקני מכבי תל אביב יאמר שהלב שלהם ממש יוצא אל החלוץ העצוב, אבל עדיין שחקני כדורגל הם גם עם אכזר וכששחקן מגיע עם תג מחיר כל כך גבוה ומרוויח כל כך הרבה כסף, יש ציפייה שהוא יעשה משהו.

    מגוון ההחמצות של האיסלנדי לא גרם לשחקנים להרים גבה מאחר וקיארטנסון מחמיץ כך גם באימונים. "כואב להגיד את זה, אבל וידאר לא מנפק קבלות", אמרו שחקנים. "כולנו רוצים שהוא יצליח, אבל משחק אחרי משחק שהוא מחמיץ בצורה נוראית ועם כל הכבוד לכולם, התפקיד של החלוץ הוא קודם כל להבקיע שערים ולחלץ את הקבוצה מהצרה בה היא נמצאת". את נורת האזהרה היו צריכים במכבי לראות באחד הראיונות של קיארטנסון אצלו בבית באיסלנד אחרי הימים הראשונים במכבי תל אביב. "הליגה בישראל מאוד חזקה", סיפר את מה שהוא מרגיש. בכל מקרה אחר, אפשר היה לחשוב שמדובר במישהו שרוצה לעשות רושם אצלו בבית ולספר כי הוא משחק ומצליח במדינת כדורגל חזקה. במקרה של קיארטנסון נראה שהוא באמת מרגיש זאת וזו הבעיה הכי גדולה של מכבי תל אביב כי שחקן שנרכש ב-3.5 מיליון יורו צריך להרגיש שהליגה כאן קטנה עליו ושיש לו עליונות אפילו מסויימת, מה שעד כה ממש לא קורה. קיארטנסון מחמיץ בראש, מחמיץ ברגל והוא ממש לא משהו מיוחד.

    4. "אני לא יודע אם לקרוא לזה משבר, אבל אנחנו בתקופה לא טובה", אמר דור מיכה. "אנחנו לא מספיק חדים בהתקפה, אין לנו מחץ ונהיה חייבים להשתפר". מיכה יכול היה לחלום לפני עשרה ימים על התסריט שקיבל. ממצב בו אוטוטו עלה ליציע, הוא קיבל את חולצת ההרכב מארבלדזה ולמרות שמכבי תל אביב רעה ולא מנצחת בליגה, הזמין אותו אלישע לוי לנבחרת. מיכה ינסה אולי דרך הנבחרת להתאושש מהמשבר של מכבי תל אביב וגם יתר השחקנים של הקבוצה ירצו לנקות את הראש במדים הלאומיים, אבל האמת היא שמרבית השחקנים של מכבי תל אביב בכושר ירוד ובנסיגה באיכות המשחק שלהם וספק אם מאמן הנבחרת צריך להמר עליהם. "אנחנו בתקופה שהכול לא הולך בה", המשיך מיכה. "אנחנו קצת עייפים, קצת כבדים אבל זה לא תירוץ. אם היינו שמים גול במחצית הראשונה המשחק היה נפתח לגמרי. נצטרך למצוא לזה פתרונות כי הפועל באר שבע פתחה פער. אנחנו רק בחודש נובמבר והדרך עוד ארוכה. נראה שגם העונה נצטרך לרדוף אחרי הפועל באר שבע. עשינו את זה בעונה שעברה וזה לא משהו חדש. כולם צריכים לעמוד בלחץ הזה".

    5. פגרת הנבחרת האחרונה הוציאה את מכבי תל אביב מהמסלול. אחרי הניצחון המוחץ בדרבי, יצאה הליגה להפסקה ארוכה ממנה מכבי תל אביב לא חזרה. הפגרה הקרובה אולי תהפוך מחדש את פני הקבוצה אבל בסופה מחכה עירוני קרית שמונה במשחק חוץ שמסורתית קשה לצהובים. "אין לנו מעכשיו שום משחק קל ושום מקום בו אנחנו יכולים לסמן שלוש נקודות בטוחות", אמר אחד משחקני הקבוצה. "נצטרך לבנות את עצמנו מחדש וקודם כל לגרום לנו להאמין מחדש ביכולת שלנו לנצח משחקים. איבדנו את כל האמונה בעצמנו".


    מכבי עד עכשיו כישלון, ניצחה רק בדרבי וחוץ מזה לא עשתה זאת נגד אף קבוצה חזקה בליגה - לא רק באר-שבע וחיפה ובית"ר אלא גם מכבי פ"ת. בטווח הקרוב יש צורך בשינוי השיטה עצמה, לאו דווקא המערך, ולהכניס את יחזקאל לרוטציה, זה הזמן. דור מיכה תמיד מאוד נחוש והוא מוסיף הרבה חוכמה למשחק וכן יוצר מצבים כך שאסור לוותר עליו. החלוץ כן עושה תנועה ואני מאמין שהפקק ישתחרר אצלו מתישהו. יש שחקנים שנקודתית נמצאים בכושר רע מאוד כי דסה כן יודע לתרום להתקפה למשל.
     
  13. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    מבחינת התקנון של ההתאחדות הישראלית - שחקן יכול להירשם ב-3 קבוצות ולשחק בלא יותר מ-2, כאשר גביע הטוטו לא נחשב.
    אין התייחסות מפורשת לאירופה, ובפרט למוקדמות באירופה, ולכן לא ברור האם נחשב ששיחק בבית"ר העונה.

    אבדוק מול תקנון פיפא/אופא בהמשך.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,270
    לייקים שהתקבלו:
    26,280
    מין:
    זכר
    יש תקנון של פיפ"א שאפילו מחשיב משחק בקבוצת מילואים. זה מה שגרם לבן ערפה לפספס חצי שנה שלמה בניס כשחתם שם.
    יש לו אפשרות לשחק בליגות שמתחילות באביב. ככה שוינפלד יכל לשחק בעונה החולפת גם בארה"ב, גם בנתניה וגם בהפועל.
     
    Nigel de Jong ו-Love Is Red אוהבים את זה.
  15. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,903
    לייקים שהתקבלו:
    6,455
    וזו גם הסיבה שריקן בסוף לא עבר למכבי חיפה בעונה הקודמת בינואר מפני ששותף במדי ציריך באירופה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.