אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    השאלה היא מה אתם מעדיפים לקבל בראש בחצי בסמי? או בגמר בסמי?
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    זה התקבל לפני יום ירושלים השנה ונכנס לפסים מעשיים יותר בספטמבר. החלטת השיפוץ בטדי למשל קשורה להחלטה הזאת.
    ההמלצה להעברת משחקי גמר הגביע לירושלים תעבור לאישור הממשלה - וואלה! ספורט

    אני אבל אסייג ואומר שחלק מהפרסומים מתייחסים אליו כאל אצטדיון לאומי נוסף ולאו דווקא היחיד וזה לא ימנע אצטדיון לאומי חדש במרכז הארץ שיחלוק עם טדי באירועים (במיוחד אם טדי נשאר בקיבולת הנוכחית בעוד במרכז מדברים על אצטדיון של מינימום 40,000 ועד לאיזה 50,000, וזה עוד פחות מתוכניות האצטדיון ל60,000 שהיו בעבר)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/11/16
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    חצי מקבוצות ליגת העל משחקות באותו איצטדיון, למרות שיש מספיק איצטדיונים במרכז, אבל מה שחשוב זה לבנות איצטדיון ענק שיתמלא פעמיים בשנה.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    אין מספיק אצטדיונים במרכז למען האמת, אבל בכל אופן באמת לא צריך לבנות אצטדיון בלי שישתמשו בו בקביעות.
    אני עדיין לא מבין למה לא הורסים את רמת גן ונותנים למכבי שנואשת לכך לבנות אצטדיון, שישמש גם את הנבחרת. יש שם הכל בערך, כולל דרכי גישה, תשתיות וכד'.

    השיפוץ בבלומפילד כל כך לא חכם.
     
  5. HapoelRG Member

    הצטרף ב:
    ‏23/9/13
    הודעות:
    439
    לייקים שהתקבלו:
    165
    אין לעיריית ר"ג אינטרס לבנות שם איצטדיון למכבי או איצטדיון בכלל.
    איך זה שהמצב הנוכחי נשאר ככה אני ממש לא יודע למה וגם די מפתיע אותי, אני הייתי בטוח שעם העירייה הנוכחית כבר התכניות למגדלים יגיעו מהר מאוד.
     
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מה זאת אומרת אינטרס? מה האינטרס של בת ים להקצות קרקע יקרה בעיר שבאמת אין לה עתודות קרקע רזרביות כדי להקים אצטדיון להפועל ת"א? מה האינטרס של רמת השרון להציע קרקע ליד מרכז הטניס לאצטדיון לאומי ואפילו בית למכבי (בזמן שאתם יודעים כמה בלוי אצטדיון גרונדמן העירוני שלא עומד בתקני ליגת העל)? בכל אופן אני תמיד התפלאתי למה ללכת על שיפוץ והרחבה של בלומפילד גם אם הוא חוסך חצי מעלות של אצטדיון חדש באותו גודל (בניית אצטדיון של 30,000 צופים בארץ שלנו יכול בשקט כבר להגיע ל600 מיליון שקל בהשוואה להרחבת בלומפילד ב310 מיליון) כשהוא לא צמוד לתחנת רכבת בינעירונית (כמו הקרקע בצומת חולון שמיועדת לאצטדיון עירוני עתידי) ואין לו שטחי חנייה (כמו שיש למשל באולם הדרייב אין ליד חניוני גני התערוכה שאגב יש שם גת תחנת רכבת) ואפילו הקבוצה ההיסטורית שלו (הפועל ת"א) בכלל מעוניינת לצאת מחוץ לעיר. מכירת בלומפילד לפרוייקט נדל"ן או ביצוע שיפוץ קל בו והתאמתו לקבוצות קטנות כמו בני יהודה ואפילו מכבי קביליו יפו או כפר שלם היו מתאימים יותר בשבילו ולקבוצות הגדולות להקים אצטדיון גדול אחר. חוץ מזה בינינו אצטדיון מודרני ל40,000 למכבי ת"א מספיק בהחלט גם לצורכי הנבחרת המדשדשת שלנו שלא מעפילה לטורנירים ובהחלט מספיקה גם לרוב הופעות הענק שמארחת העיר בפארק הירקון בתנאים הרבה יותר גרועים.

    וספציפית לשאלה שלך על ר"ג ולמה לא לתת אצטדיון למכבי ת"א בשטחה הבעיה היא שאין אינטרס משותף למרות "השכנות" בגלל שהם לא חולקות עירייה משותפת או אפילו "עיריית גג" לכל המטרופולין שמאפשר גיבוש תוכניות משותפות שחורגות מתשתיות כמו צירי תנועה. ועיריית תל אביב דווקא הלכה רחוק עם ההצעה לרמת גן כולל אפילו מימון כשליש מעלות הקמת אצטדיון חדש (יחד עם השקעה דומה מצד רמת גן ומצד מכבי ת"א עצמה).

    אבל לגבי רמת גן גם אם נגיד היא לא רוצה יותר אצטדיון לאומי ולא לתת קרקע לאצטדיון למכבי, זה לא אומר שהיא לא צריכה אצטדיון נוסף בכלל עבור הפועל ר"ג שבתכלס היא הקבוצה הבכירה שלה אבל דווקא לקבוצה הזוטרה שלה יש אצטדיון ביתי (וינטר) בזמן שלקבוצה הבכירה יש פשרות כואבות כמו לשחק באצטדיון הלאומי הנטוש או לחפש מגרשים חוץ לעיר. היא צריכה להחליט אם לבצע שינויי ענק בכל המתחם של וינטר כדי שיהפוך לקריית ספורט קטנה ואיכותית (על פי המודלים של אילת או טבריה למשל) עם אצטדיון משודרג בוינטר+מגרשים לאימונים ומשחקי נוער (מגרש השקמה) והיכל ספורט מודרני (שדרוג מקיף לאולם זיסמן כך שיתאים גם לליגת העל בכדורסל מה שאומר להגדיל אותו הכי מינימום לכ2,000 צופים או אפילו הקמת אולם נוסף לציד כך שאחד ישמש לכדורסל והשני לכדוריד) ולהזכירכם גם יש שם מרכז רכיבה על סוסים ואפשר לצרף שם דברים נוספים כולל אפילו חיבור בשבילי אופניים למשל לכפר המכביה מצד אחד או לפארק מנחם בגין בת"א וסקי המים באגם שבו. שדרוג מתקנים קיימים כמו אצטדיון וינטר ואולם זיסמן יכולים להתבצע בפחות מ100 מיליון שקל. אבל לפי מה שנאמר פה בעבר הפועל ר"ג לא תסכים בשום אופן לשחק בוינטר.

    אופציה אחרת ויקרה יותר היא להקים מחדש קריית ספורט קומפקטית במקום האצטדיון הלאומי ושוב ללכת על תכנון של אצטדיון קומפקטי נניח ל8,000 צופים או 10,000, היכל ספורט לנניח עד 3,000 צופים (לקבוצות הכדורסל לגברים ולנשים של העיר) וכולי וכמובן לחבר בגשרים וכולי למתקני הספורט בהדר יוסף. אני מניח שקריית ספורט כזאת תעלה כ200 מיליון (בהשוואה לשדרוג מתקני הספורט שליד הספארי). כמובן שהקמת אצטדיון קומפקטי ללא היכל ספורט תהיה זולה יותר אבל העיר צריכה לשדרג את התנאים גם בכדורסל. כמובן שאפשר גם לשלב תוכניות כמו הרחבת אולם זיסמן והקמת אצטדיון להפועל ר"ג במקום האצטדיון הלאומי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/11/16
  7. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הדפ"רים שמנהלים את עיריית בת ים חשבו איך הם יוכלו להגדיל את שטחי המסחר בעיר, בזמן שהם בונים בקצב מסחרר בנייני מגורים (בשטח שעליו לחיאני נכנס לקלבוש), והם הגיעו למסקנה הדפ"רית - איצטדיון (בעיר בלי עתודות קרקע רזרביות כפי שציינת).
    העיר בגירעון שנע סביב ה8 ספרות שקל, לכן אין להם כסף "לבנות לבד" ובמקום לעשות משהו עם קצת היגיון (כמו אינטל בק"ג) הם הלכו על DBOT (שדר"א הם עדיין יצטרכו לשלם כסף כי אני לא רואה את החברה הסינית/הפועל מטפלים גם במים-ביוב-דרכי גישה).
    אני חושב שההחלטה הזו היא הסוף של בת ים, בדומה לאיך שהפועל ת"א נראית - שניהן בתהליך של גסיסה. שבוע שעבר היה מפגש מעניין בנוגע לאיצטדיון, אך לא הצלחתי להשיג את הפרוטוקול. אעדכן אם יהיה חדש.
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אני חייב לשאול כמה אצטדיונים אתה חושב הצדיקו את עצמם בקרבה לאזורי מסחר פה בארץ. גם אם יש אצטדיונים שהיו קרובים לקניונים (למשל טדי-קניון מלחה, הלאומי-קניון אילון או אפילו כאלה שבמרחק קצר כמו סמי עופר-קניון עזריאלי חיפה, נתניה-איקאה ביג וכל מה ששם הקניונים הצליחו בלי קשר לאצטדיון. בתכלס אצטדיון אולי מושך אנשים אבל ממש לא מזרים אותם לשטחים מסחריים (חוץ אולי מחנויות כמו מזון מהיר או בארים ומקסימום חנות למזכרות של הקבוצה ובימינו כבר מתכננים כאלה בחללים תחת היציעים וממש לא צריך אותם בקניון נפרד). להיפך אני אציין שלמשל השטחים המסחריים בסמי עופר או הפאוור סנטר שתוכנן לקום בין טדי לארנה עד היום לא קמו כמתוכנן. בקיצור יש דרכים זולות יותר להרוויח מהקמת שטחי מסחר בלי להתעסק עם אצטדיון ויש מספיק יזמים שהיו מקימים קניון (נוסף) בבת ים אם היו חושבים שיש לו סיכוי לרווחים בלי כל הסיפור של האצטדיון. אצטדיון ועוד בגודל המתוכנן זה סתם כאב ראש של תחבורה ואבטחה וזה בשביל מה משחק בית פעם פעמיים בשבועיים? (בשונה מבלומפילד זה אצטדיון לקבוצה אחת ולכן כמות המשחקים קטנה יותר וכמובן שאין שם מגרשי אימונים אז אין זרימת שחקנים ושחקני נוער על בסיס יומיומי) וזאת אפילו לא הקבוצה העירונית! ובטח לא גורם משיכה מי יודע מה בשביל קניון. לא סתם מבררים עבור השטח המסחרי שמתוכנן ליד האצטדיון פונקציות נוספות כמו הקמת מגדלי משרדים שאולי ימשכו עוד לקוחות לשטחי הקניון מבין העובדים ואולי אפילו מגורים ובכלל מתייחסים אליו כאל פתרון לצמצום עלות האצטדיון. אז מילא עיר בונה אצטדיון עירוני לקבוצה שלה וכדי לכסות עלויות בונה קניון. אבל למה בת ים צריכה לכסות ליזם עם קבוצה מחוץ לעיר את עלות הקמת האצטדיון שלו? או שאולי היא מאמינה שבעתיד בת ים תיבלע בתל אביב ותפסיק להיות רשות עצמאית. או שלכל הפחות היא מאמינה שיהיה הסכמים לחלוקת הארנונה מאזורי התעשייה בתל אביב לקופת העירייה המרוששת בבת ים.

    ואגב לגבי הקניון עצמו הבנתי שגודלו המיועד עד 20,000 מ"ר של המבנה ואני אפילו לא בטוח שזה לא כולל גם את שטחי המשרדים שאמורים אולי לקום מעליו. בקיצור זה קניון נחמד אבל לא גדול כל כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/11/16
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כבר רשמתי את זה, בכל קונסטלציה, עדיף לבנות משהו בלי איצטדיון מאשר משהו עם איצטדיון. מצד שני, אפשר לכסות חלק מהעלות של איצטדיון על ידי בניית מקומות מסחר לזמנים שבהם אין אירועים.
     
  10. HapoelRG Member

    הצטרף ב:
    ‏23/9/13
    הודעות:
    439
    לייקים שהתקבלו:
    165
    באמת גבר לא פעם ראשונה שאני אומר לך אבל חבל על כל המלל שאתה רושם כל פעם בקשר לר"ג, חבל על המאמץ וההשקעה שלך,
    את עיריית ר"ג הנוכחית לא מעניין שום דבר שקשור לספורט. כל ההודעה שלך לצערי לא רלוונטית.
     
  11. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אפשר להוסיף באותו נושא כי הפועל ת"א התחילו להפעיל שלוחת ביהס לכדורגל בעיר בת-ים.

    האיצטדיון הנוכחי של בת ים היה אמור למשוך אנשים, בסופו של דבר נותר על סף הנטוש. נקווה שטייק 2 יהיה יותר טוב וסוף סוף תושבי חולון ירוויחו משהו נוסף מבת ים למעט הים.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    .
    זה בסדר. אפשר להאשים גם ראשי עיריות רבים אחרים בחוסר רצון להשקיע משהו בספורט או בהשקעות עקומות (בניית מתקנים קטנים מידי או התעקשות על הרחבת מבנים עקומה במקום להרוס ולבנות מחדש). אבל אם קבוצות כמו הפועל ר"ג כדורגל או עירוני ר"ג כדורסל יעפילו לליגות העל בלי שיש להם מתקן ביתי מאושר זה יכול להוסיף ללחץ. חוץ מזה שיש גורמי לחץ ייחודיים לר"ג כמו ההתאחדות לכדורגל. אבל לפעמים לחצים מתחילים מלמטה מהאוהדים...ואגב זה לא צריך גם להיות כל כך הרבה אוהדים. תראה כמה לחצים של כמות אוהדים קטנה יחסית גורמת לכפר סבא למשל לשקול את תוכניותיה.

    ואגב מדור הספורט בידיעות אחרונות של היום מדווח שוב על דיונים שעשו מטעם גולדהאר ברמת השרון ורמת גן כדי לתכנן אצטדיון חדש למכבי ת"א ולנבחרת שיכיל 40,000 צופים (דיונים נפרדים עם נציגי 2 העיריות, ההתאחדות לכדורגל והטוטו ולהבנתי גם במעורבות עיריית תל אביב עצמה). על פי הנאמר בכתבה נראה כי הם מאמינים כי ברמת השרון יהיה קל יותר להרים את הפרוייקט במהירות (בשל שיתוף הפעולה עם העירייה המקומית והקרקע הפנויה) אבל משתמע שברמת גן מדובר על הכללת היציע המערבי באצטדיון החדש מה שיוזיל את עלויות הבנייה (על פי החישוב שלי זאת יכולה להיות הנחה של אפילו 250-200 מיליון שקל להקמתו ברמת גן עם הכללת היציע המערבי לאחר שלפני פחות משנה שוער עלות הפרוייקט בכ450 מיליון שקל ביחס לאצטדיון שיוקם מאפס ברמת השרון ושיכול להגיע לכ700 מיליון שקל, אבל ברור שהקמת כל היציעים מחדש יתנו זוויות טובות יותר למגרש) אם כי ברור גם שהקרקע באיילון של האצטדיון הלאומי יקרה בהרבה עם הפוטנציאל שלה להפוך לעוד קומפלקס משרדים ושטחי מסחר ובילוי ונזכיר שגם עיריית רמת גן עד כה היתה הפכפכה ביחס לפרוייקט. ואגב אם כולם מכירים פחות או יותר איזה נתיבי תחבורה מגיעים לאצטדיון הלאומי בר"ג כולל גם אלו שבתכנון כמו הקו הירוק של הרכבת הקלה והקו הצהוב, אני פחות בקי האם פרוייקטים כמו מסילת השרון של הרכבת (שתחבר גם בין תחנת האוניברסיטה בתל אביב להרצליה) או הקו הצהוב של הרק"ל ישרתו תחבורתית גם אצטדיון ברמת השרון.

    בכל אופן זה משאיר הרבה שאלות והנה חלק מהן. אם עיריית תל אביב שותפה בתכנון אצטדיון למכבי זה אומר שהיא תקפיא את הרחבת בלומפילד או אפילו תמשיך את ההריסה שלו (או תשקם אותו לקבוצות הקטנות של העיר)? והאם מכבי ת"א לא תעבור בשנתיים הקרובות לאצטדיון הלאומי למרות הרצון של אוהדיה שנמאס להם מנתניה (במקרה שיבחרו באופציה של רמת גן ויתכוננו לעבודות)? והיכן תשחק הפועל רמת גן (במיוחד שמוקדם לנבא אבל היא עוד יכולה להעפיל בעונה הבאה לליגת העל)? ובשורה התחתונה ייתכן ששוב "הכל דיבורים".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/11/16
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    משך שנים אצטדיון קראפט או מגרש קראפט בגן סאקר בירושלים (נפתח באמצע 2005) היה מותג מקומי עבור קטרגל, פוטבול ובייסבול (למרות שגודל המגרש לא תקני) אבל שנים (מ2011 כמדומני) הוא כבר תחת איומי הריסה (היתה תוכנית להקים מאגר מים בשטחו עבור חברת הגיחון) וזה גם היה אחת הסיבות לתכנון הספורטק בירושלים בעמק הארזים לא הרחק מרמות (חלקו העיקרי צפוי להיחנך במכביה הקרובה ביולי 2017) שאמור לשמש גם את ענפי הספורט "האמריקאיים" האלה. בכל אופן כעת פורסם כי משפחת קראפט תרמה 6 מיליון דולר להקמת הספורטק ככה שאל תתפלאו אם גם המגרשים בספורטק ימשיכו להיקרא אצטדיון/מגרשי קרפאט. בחישוב בשקלים התרומה היא כ23 מיליון שקלים בעוד שעל פי פרסומי העבר עלות שלב א' בספורטק שכולל את מגרשי הדשא הרב תכליתיים (קטרגל/רוגבי/פוטבול/כדורגל/בייסבול) יעלה כ60 מיליון שקל ושלב ב' שיבוצע בעתיד (מגרשי כדורסל פתוחים ועוד) יעלה כ40 מיליון מה שמעיד כמה משמעותית התרומה למימון שלב א' (יותר משליש).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/11/16
  14. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
  15. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,096
    לייקים שהתקבלו:
    956
    מין:
    זכר
    קיץ שלם עשו שיפוץ באיצטדיון הרצליה
    ובסוף אין ספסלים
    לא ברור לאיפה הספסלים נעלמו ואיך נוצר מצב שיש סככה מצחיקה מבד וכיסאות פלסטיק כאילו יש פיקניק על הדשא
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 107)

  1. ~Omri~