היציע הדרומי בטדי - טוב שהוא נבנה, אין ספק. אבל בתור יציע לאוהדי קבוצה אורחת הוא גרוע כמו היציע ההוא בקרית אליעזר. אין גג, אתה לא שומע אפילו מה אוהדים שאיתך ביציע שרים. מתי יהיה שם גג כבר? בית"ר בצדק מבחינתה כמובן מנצלת את זה כדי לתקוע ביציע הזה את אוהדי היריבה.
הפלוס הענק בטדי זה יציע עישון. סוף סוף יש אזור תחום, ללא ילדודס, שאפשר לראות משחק בשקט עם ענני עשן שמקיפים אותך.
היציע הדרומי בטדי זה אחד הדברים הדביליים שאיי פעם עשו . הוא מזכיר את החוויה ביציע המזרחי בר"ג או את היציע ב' בקריית אליעזר . פשוט מוציא את החשק לבקר שם , יציע מאוד רחוק מהדשא ובקושי שומעים את מי שיושב לידך . מי שתיכנן את זה פשוט הרס את האיצטדיון . לקח את האיצטדיון שאולי היה הטוב בארץ וריסק אותו עם תכנון לא מתאים ולא נכון . גם גג לא יעזור - אני באמת לא מבין למה לא המשיכו את האיצטדיון וסגרו אותו כמו שהוא?? סתם שיגעון גדלות וניסו להתחרות בגודל של סמי עופר - חבל , חבל מאוד.
היציע לא באמת רחוק מהדשא כפי שניתן לראות בתמונה. ההבדל בזווית של היציע שהיא מתונה יותר מיתר היציעים, מה שאיפשר תכולה גבוהה יותר. ככל שיושבים גבוה יותר, מתרחקים מהדשא, אבל כל עוד יושבים למטה או באמצע אין בעיה. אני מאמין שברגע שיותקן הגג מעל היציע, חווית הצפייה תהיה טובה באופן משמעותי. הזווית אמנם תהיה עדיין קצת פחות טובה מיתר היציעים, אבל האקוסטיקה תשתפר פלאים. http://s2.thingpic.com/images/qz/hQBJy1r5uvFh9nqhs6snKzke.Xxx
שעתיים לפניי אתה תוכל למצוא מספיק חנייה מסביב של הרבה פחות מ-20 דקות הליכה חבר. תכוון בוייז לבית אבות בית יונה. זה איזור הכי קרוב לאצטדיון שלא חסום (כלומר, מ18:00 לא תוכל להתקדם ממנו לאצטדיון) ובאיזור יש 2 חניונים של בערך 30 רכבים שסביר להניח יתמלאו באיזור 18:40 ומעלה. ייתכן שבגלל שאתה מגיע מהכניסה הראשית לב"ש זה יקח אותך בדרך שתתחיל להחסם ב18:00, אבל גם הדרך החלופית תהיה בסדר, שוב, בהנחה שאתה באיזור 18:00 כבר בבאר שבע. או עוד אופציה - בדר"כ כשבאים מהכניסה הראשית לבאר שבע, עומדת משטרה לפני הכניסה לעיר ומפנה לחניית עפר שמגיעה לחניון ליד יציע האורחים. אף פעם לא הייתי צריך לחנות שם אבל החבר'ה של סאות'המפטון נסעו משם אז אני מניח שהחנייה תפתח גם מחר. זו דרך עפר, וכל עוד אין גשם היא סבבה לגמריי. שם יש לך מספיק חנייה, וזה חוסך לך את הכניסה לב"ש.
התוכנית המקורית של היציע הדרומי היתה שיהיה זהה ליציע הצפוני ובאמת חבל שמבחינת עיצוב הוא לא תואם לשאר היציעים שלא לדבר על פשרות מכוערות כמו "המנהרה" המכוערת בפינת המגרש בחלק המזרחי של היציע , השורות שחסרות בו למעלה בפינה המזרחית שפונה למתקן השנאים של חברת החשמל או החיבור המכוער בינו ליציעים המזרחי והמערבי וכמובן היעדר גג. אבל דוגרי "יש היגיון בשיגעון" ואם כבר היה צריך להרוס את שאר היציעים באצטדיון, או לכל הפחות את היציע הצפוני, ולהתאים אותם לעיצוב ולקיבולת של הדרומי. בתכלס ישראל וירושלים לא צריכה את מימוש תוכנית העבר להגדלת האצטדיון ל53-50 אלף צופים, אבל אצטדיון לאומי של 40,000 זה עוד הגיוני. ובינינו אם למכבי ת"א יעלה כ700 מיליון שקל הקמת אצטדיון חדש ל40,000 צופים ברמת השרון או רמת גן ולפחות 450 מיליון שקל בלקחת את האצטדיון הלאומי הקיים ולשמר את היציע המערבי שבו כחלק מאצטדיון מחודש, אני מעריך שבירושלים יעלה כ100 מיליון שקלים הריסת היציעים (הריסה פנימית בלי פגיעה בחזיתות החיצוניות ואפילו בחללים שתחת ליציעים) ובנייתם מחדש בקיבולת גבוהה יותר כדי שהאצטדיון יגיע גם לכ40-35 אלף צופים (תלוי אם יוסיפו שורות בעיקר גם ביציעים המזרחי והמערבי או רק בצפוני) ועם תאי VIP כמו שבהרבה ארצות מבצעים בהצלחה הריסת יציעים ובנייתם מחדש לצרכים שונים כמו ביטול מסלולי אתלטיקה ועוד. כמובן שיעלה יותר אם נוסיף תוכניות סביבתיות כמו הקמת החניון התת קרקעי שתוכנן בינו לארנה ל1,700 רכבים או גג חדש שיכסה את כל היציעים אבל עדיין כמה שיפוצים שלא ייעשו זה יהיה הרבה יותר זול מכל תוכנית אחרת לאצטדיון לאומי חדש וגם זמן הביצוע יכול להתבצע תוך שנה או יותר (בעיקר אם ירצו לבצע עבודות בהדרגה כדי שהאצטדיון ימשיך לתפקד כשרק יציע אחד סגור כל פעם). אבל צריך תוכנית מסודרת וביצוע מסודר ולא אלתורים שיוצרים מראה מגובב. וזה אגב לא סותר את שמירת האופציה להרחבת הענק העתידית בעוד 22-20 אלף מקומות. ונראה בינתיים שפריסת המערכת הסולארית על הגג בטדי קרובה להשלמה גם על היציע הצפוני: http://www.02ws.co.il/images/alldaypics/webcamB1611231530.Xxx
תתקשר מחר לאיצטדיון טרנר/תשלח הודעה פרטית לדף הפייסבוק של המועדון ותברר, במשחקי הליגה לאורחים יש חניה נפרדת על דרך אפר שצמודה לאיצטדיון, לדעתי תצטרך להראות להם כרטיס ליציע של אינטר או אישור שרכשת כרטיס ליציע החוץ כדי להיכנס, אבל זאת דרך ישירה מהכניסה לעיר עד לאיצטדיון, מה שיתן לך חניה נוחה באיזור האיצטדיון וגם יחסוך לך את הפקקים בסוף המשחק. לדעתי גם מחר חניית האפר ליד האיצטדיון תהיה אך ורק לאוהדי קבוצת החוץ...
יש איזה משהו שאפשר לכתוב בwaze כדי שאוכל להגיע בקלות לחניה הזו? האם ניתן להגיע אליה גם כשהדרך תהיה חסומה על ידי המשטרה? תודה לכם! לגבי טלפון של טרנר - לצערי לא מצאתי באתר... יש איזה טלפון בגוגל שלא עונים.
אם אתה מגיע מכיוון צפון (מאמין שאתה לא אילתי) אז יש הוראות בכניסה לעיר. חניית האורחים מוקצית לאוהדי אינטר.
התכנון המקורי ליציע הדרומי הוא יציע קטן בעל מפלס אחד שמנותק משאר האצטדיון כפי שניתן לראות בתמונה הבאה ולפי דעתי אם זה מה שהיו עושים זה היה מושלם בשביל לשים שם קהל חוץ: https://static.wixstatic.com/media/4918ff_be07b82dc79b43efa5595184b1347276.Xxx/v1/fill/w_991,h_516,al_c,q_90/4918ff_be07b82dc79b43efa5595184b1347276.Xxx לגבי העובדה שבדרומי אין גג תמיד טענתי שמבחינתי מה שצריך להשלים בשיפוץ כדי שטדי יחזור להיראות אסתטי זה להחליף את הכיסאות בצפוני ולסיים רק את הקירוי בפינות של הדרומי (מה שישפר עוד יותר את האקוסטיקה של המזרחי והמערבי) ולהשאיר את האמצע חשוף כדי לבטל לחלוטין את האפקט של הקהל חוץ שמגיע לטדי - גם ככה הסיכוי היחיד שנצליח להביא יותר מ-22,000 אוהדים למשחק יהיה רק אם נגיע לשלב בתים כלשהו באירופה וזה לא משהו ריאלי נכון לעתיד הקרוב.
הבעיה העיקרית של העירייה כרגע , זה שמי שיושב במגרש {וינטר } כרגע לא מעוניין בשום שיתוף פעולה איתם , וינטר לא שייך לעיריית ר"ג, הוא חכור לעמותה למען המכבי בר"ג ל158 שנים . בקרוב יהיו התפתחויות בנושא . אני יכול להגיד לך בוודאות - להגיד שהעירייה לא רוצה , זה פשוט לא נכון .
אני לא התכוונתי לתוכניות העתיקות של האצטדיון מלפני 17 שנה ליציע הדרומי הנפרד. אני מדבר על התוכניות להרחבה שהוצגו ב2009 להקמת היציע הדרומי בצורה זהה לצפוני לפני שהחליטו לשנות את התכנון כדי להגדיל את הקיבולת. ולתכנן אצטדיון בכוונה מראש בלי גג לאוהדי חוץ בשביל אקוסטיקה זה דבר נבזי. ירושלים היא עיר די קרירה ומגיע גם לאוהדי חוץ הגנה מקור וגשם ואיכות סבירה לעידוד (ואגב להקצות 10,000 כיסאות לאוהדי חוץ זה מוגזם). כשבשיפוץ בלומפילד לא רצו לשים גג במיוחד ביציעים הצפוני והדרומי זה בגלל חשש לפגיעה באיכות הדשא בגלל הגובה הנמוך של היציעים ובשל העלות של הגג, זה לא המצב בטדי. חוץ מזה לאצטדיון טדי יש יומרות להיות אצטדיון לאומי וזה אומר שמלבד משחקי בית"ר יש גם משחקים שציבור כללי יגיע אליהם ואין סיבה ש10,000 מתוך 30,000 צופים במשחקי נבחרת, גמר גביע ואירועים נוספים יסבלו מתנאים גרועים יותר. בלי קשר בשום אצטדיון אסור להתייחס כמו זבל לאוהדי חוץ, לשלוח אותם לחניונים מרוחקים ומאולתרים של מגרשי עפר, לשווק להם כרטיסים מביתני קופות הזויים ואפילו מתוך מכוניות או להושיב אותם ביציע מבודד ומוזנח (אפילו אם הוא לא מגודר כמו כלוב). אני למשל לא יודע איזה תנאים יצפו באצטדיון נתניה אם מכבי ת"א תקים יציע זמני לאוהדי חוץ. האם למשל לא תהיה להם גישה לחדרי השירותים שקיימים ביציעים האחרים?
קשה לי להאמין שקבוצה בליגה א' (בינתיים עוד בסכנה אפילו ליפול לליגה ב') שהיתה על על סף פירוק כמה פעמים לא ניתנת להכנעה של פיצוי כספי או מתן קרקע לקומפלקס מגרשי אימונים חלופיים ואפילו אצטדיון קומפקטי או הפשרת הקרקעות שלה לבינוי וסגירת דיל כמו הכנסת העירייה כבעלים משותף של וינטר או משהו בסגנון כדי להביא אותו להשמשה מחודשת לכמה קבוצות. בתכלס המשחקים הכי מלאים באצטדיון וינטר זה של כפר קאסם (עברה לשחק בו ב2015 וזאת העונה השנייה והאחרונה שלה בו) שבעונה הבאה כבר תעבור לאצטדיון המחודש שלה בעיר (מתוך התוכנית של מוטי בודק לאצטדיון של 7,000, שלב א' יכיל יציע מערבי של 2,000 צופים שייבנה במהירות). אם כפר קאסם ואחרות שיחקו בו ואם בני יהודה הבעלים של אצטדיון התקווה מאפשרת בו משחקים לקבוצות אחרות כמו הפועל כפר שלם ומכבי יפו זה בטח ניתן לטיפול. אחרים היו כבר גם אומרים לאחד את הפועל והכח ר"ג אבל אני כבר לא מדבר על זה. בפועל יש פה אנטיגואיזם מצד הנהלות 2 הקבוצות שלא מצליחים להפוך את וינטר לאצטדיון ניטרלי והסכם שימוש משותף (אפילו אם זה כולל תשלום דמי שכירות של הפועל להכח) ולכן עיריית רמת גן צריכה להיכנס לבעלות עליו וגם לדאוג לשיפוץ נוסף שלו ורצוי גם להחליף את כל הכיסאות שיוצרים כיתוב הכח ר"ג. וחוץ מזה גם להיערך להסדרת מגרשי אימונים לשתי הקבוצות. ואני אצפה כמוך להתפתחויות טובות בנושא.