הפועל באר שבע 2016/17 - אלופים שנה שניה ברציפות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏17/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,547
    לייקים שהתקבלו:
    3,897
    ביטון גם שיחק מול יריבות קצת יותר איכותיות העונה
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  2. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    נקודה טובה.
    תוסיף על זה שאותו אירוע יכול לקבל פרשנות שונה באיסוף של חברות שונות שכולן מציגות את הנתונים כסוג של עובדה.
    אם תראה את כל הכדורי רוחב של דסה, אני בטוח שחלק מאלו שהוגדרו טובים ע"י אינסטט לא יוגדרו ככה על ידך ולהיפך.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    הכל תלוי איפה אתה קורא ומה אתה שומע...

    אני לא חושב שיש מי שטוען שהישראלים של באר שבע הם מעל הליגה, בטח לא ברדה שהוא כבר כמה שנים אחרי השיא שלו כך שזה לא רלוונטי לשפוט אותו, דווידזאדה שהוא מגן טוב בישראל וחלש בכל קנה מידה אירופאי, לא ביטון שהוא בינוני בדיוק כמו דסה ובטח לא צדק שהשנה רואים בדיוק בדיוק כל חיסרון וחיסרון שלו.

    עכשיו, צריך להגדיר מה זה מעל הליגה? אני לוקח את זה למקום של עובדות- בשורה התחתונה בוזגלו במשך 2-4 שנים מספק מספרים שהם אדירים בכל קנה מידה, אז נכון שאי אפשר לומר שהוא מעל הליגה, כי לא כמו זהבי, הוא לא מצליח לשמור על יציבות עונה שלמה והמספרים שלו באים בבום בתקופות מסויימות. אבל הוא ישראלי מהטופ של הטופ- יש עובדות, יש מספרים- שילוב של שערים ובישולים מספר 1.

    עכשיו מליקסון, אותו כנל כמו בוזגלו (ובדיוק כמו בן חיים החלוץ אגב), הוא לא ממצה את עצמו, הוא לא יציב, ולכן לא מורגש שהוא מעל הליגה לאורך שנה שלמה, כי הוא פשוט משחק חודש כן חודש לא בערך. בחודש שהוא טוב, ומוביל את הקבוצה, הוא חשוב יותר מכל שחקן פרט לוואקמה, יש לו איכויות ששחקנים ישראלים לא מסוגלים להתמודד איתם. הוא ובן חיים באותו סקאלה מבחינתי (את מליקסון אי אפשר לשפוט מספרית כי התרומה שלו היא בשחרור המשחק וניהול השטף, ולא בפעולות בתוך הרחבה כמו בוזגלו ובן חיים).

    פרט לבוזגלו ומליקסון, שהם 2 ישראלים אדירים ורחוקים מלהיות בינוניים, יש לנו ישראלים טובים מאוד, אין שום ישראלי בשוק (לא ליגיונרים) שהייתי מביא לבאר שבע אין צורך- אולי אולי דור מיכה.
    בשורה התחתונה, זו קבוצה של 5 זרים אדירים, חלקם היו מעל הליגה באופן בולט, חלקם עכשיו מעל הליגה, ולא צריך יותר מזה. הישראלים לחלוטין משלימים אותם ועושים את זה מושלם. אתה לא יכול לנצח את אולימפיאקוס, אינטר, סלטיק ולהדיח את סאות'המפטון באנגליה רק עם 4-5 זרים תותחים. אתה חייב מערכת שלמה שהיא אדירה. והישראלים נכנסים למשבצת הזו והם שווים כל הערכה שהם מקבלים (לא כזאת שאומרת שהם מעל הליגה.. זה תשים בצד).
    אתה אומר שהישראלים של באר שבע מעולים לליגה? מצויין, זו הדיעה השפוייה, אין מה לדחוף למעל זה, האמת שגם לא שמעתי דיעות שאומרות כך חוץ מעל מליקסון שהוא נתון לדיון.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אפשר לומר אותו דבר על דברים שביטון עושה במשחק. בסופו של דבר הם נמדדים לפי אותו קנה מידה של התכנה, אז שניהם יכולים לזכות מאותו ״הפקר״ של חוסר החדות של instat(לפי מה שאתה טוען, אני לא מכיר).
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    נשמע טוב, אשמח לקרוא דיון כזה.

    לא בהכרח. גם לכדורגל יש חוקים דטרמיניסטים לכאורה, אבל שופטים שונים נוטים לשרוק בצורה שונה במצבים דומים (ללא קשר לטעויות שיפוט).
    מספיק ששני אנשים עם תפיסה שונה עובדים באופן קבוע על אחד מהם ומקבלים תמונה שונה לחלוטין.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,226
    לייקים שהתקבלו:
    7,089
    כמה הערות, בעיקר בגלל התגובה למעלה שהיא לא נכונה בכל כך הרבה מובנים:

    1. כתבתי בשנה שעברה, מידיעה אישית, שאחרי שסיכמו ומדדו את כל הפרמטרים השונים במערכות הקיימות בקבוצה שלנו, בן ביטון היה מקום ראשון בדירוג הכללי, וזה כשיש אצלנו מפלצות פיזיות כמו אוגו ונואקמה.
    כושר גופני, כמות ספרינטים למשחק, כוח מתפרץ, השילוב של כל הפעולות שהוא עושה במשחק, דירגו אותו ראשון בקבוצה במדדים השונים שנמדדו.
    כתבתי, וקיבלנו הוכחה השנה, שעם נתונים כל כך מרשימים (הבחור הפולני בקבוצה אמר שהמדדים של ביטון הם באותה איכות עם מדדים של שחקנים בעמדה שלו בליגות הראשונות באיטליה, גרמניה וספרד), זה רק שאלה של זמן עד שביטון יפרוץ. והשנה בן ביטון פרץ בגדול והוא נותן עונה עצומה בעיקר באירופה שם הוא התמודד בצורה אדירה עם קיצונים מהשורה הראשונה.
    לפי השמועות יאחד מהמועדונים הגדולים בבלגיה יגיש הצעה על ביטון בינואר, כשאלונה הבטיחה לו שאם ימצא מחליף הוא ישוחרר כבר בינואר (דור אלו?), ובכל מקרה השמועות מדברות על כך שאם זה לא יקרה בינואר זה יקרה בקיץ.
    חשוב גם לציין שלביטון יש דרכון צרפתי.
    מבחינתי, ביטון היום מבחינה הגנתית טוב בהרבה מכל מגן בארץ (היחידי שבאיזור שלו זה דסה, שלטעמי אולי עדיף עליו התקפית אבל נופל ממנו כמעט בכל פרמטר הגנתי) והוא מישהו שיהיה לנו קשה מאוד להחליף, בטח אם המחליף יהיה מהשוק הישראלי.
    מספיק היה לראות את המשחק בכפר סבא שבו נתנו לביטון מנוחה ופתחנו עם מתן אוחיון, אחרי מחצית שבה האגף הימני היה מת ביטון נכנס והוביל לשינוי אדיר במשחק.
    גם אתמול בפתח תקווה, ההוצאה של ביטון בשביל חלוץ נוסף בעיקר פגעה בנו והאגף הימני נעלם לגמרי.

    2. מליקסון הוא רמה מעל הליגה כאן. כשהוא נפצע בשנה שעברה הפער שלנו נעלם וכמעט איבדנו את האליפות. הוא הוביל את הקבוצה שלו לאליפות והיה כל כך טוב בפולין עד שנרכש על ידי קבוצת צמרת בצרפת. אותה קבוצה גם סירבה למכור לנו את מליקסון בזמנו והוא הגיע אלינו רק אחרי שהיא פורקה רשמית. כלומר גם בצרפת החזיקו מאוד ממליקסון.
    בנבחרת ישראל מליקסון לאורך שנים לא קיבל את הקרדיט שהגיע לו. שחקן כמו וורמוט בכושר איום ונורא הועדף עליו בקמפיין הקודם.

    3. צדק בשנה שעברה נתן עונה אדירה. הוא בדרך כלל פותח את העונה חלש ואז נכנס לעניינים (גם בשנה שעברה וגם העונה), אבל הוא היה הבלם הטוב בליגה שנה שעברה וגם כשסוארס היה פצוע ההגנה עדין הייתה יציבה מאוד כשטאהה נכנס להרכב הרבה בזכות צדק.

    4. אופיר דוידזאדה מבחינת נתונים, אתלטיות, כושר גופני, מהירות, פיזיות, הוא עם בסיס אדיר להצליח. הוא אגב היה שני במדדים הכללים לבן ביטון בשנה שעברה. הבעיה היא שהוא תמיד היה פחות טוב התקפית מביטון ובכלל לא תרם מספיק התקפית, וכן העובדה שבחר ללכת לחלום האירופאי בכל מחיר גם אם זה אומר לחתום בקבוצה שמשחקת בלי מגינים טבעיים ועם שלושה בלמים ושני קיצונים. ועדין, דוידזאדה נקנה במיליון יורו על ידי קבוצת צמרת בבלגיה, אסור לזלזל בזה.


    * מי שמחפש בהפועל באר שבע הנוכחית יוסי בניון, חיים רביבו ואייל ברקוביץ' לא ימצא כאלה. גם אלי אוחנה, טל בנין וערן זהבי אין בישראלים שלנו. אבל שחקן כמו דוידזאדה, ושחקנים כמו ביטון, צדק ומליקסון (למרות שעם כל שנה שעוברת הדיבור עליו צריך להילקח בערבון מוגבל), בהחלט יכולים להשתלב בליגה איכותית יותר משלנו, אומנם הם לא יהיו הטובים בליגה כמו בליגה שלנו, אבל הם בהחלט יכולים להשתלב גם בליגות חזקות יותר.

    * לפי מה שהבנתי, גנק פנתה לברדה וגיששה לגבי חזרה שלו בינואר עם השתלבות בתפקיד מקצועי בסוף העונה הבאה.
    * לפי מה שהבנתי 2, לפחות שתי קבוצות מה - MLS גיששו לגבי מעבר של ראדי אליהו בינואר.
     
  7. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    הם יכולים, והם יכולים שלא. אתה לא תדע את זה.
    הם גם יכולים לספר משהו שונה ממה שאתה חושב שהם מספרים כי אתה לא מכיר את הגדרות האיסוף.
     
  8. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    גם המדדים הפיזיים שמשה כותב עליהם הם תלויים בפרשנות של האנליסט את הנתונים הגולמיים.
    גם במדדים הפיזיים יש יותר מדרך אחת למדידה שכל אחת מהשתיים שאני עבדתי איתן (GPS מול מצלמות) טוענת להיות טובה יותר.
    וגם אחרי שכבר קיבלת נתונים מעובדים, ממערכת אחת שאומרת משהו אחר מהשנייה, ע"פ האנליסט או החברה המספקת,
    מגיע השלב שמנסים לקבוע "אינדקס" כלשהו שגם שם הסובייקט מתערב על מנת לקבוע איזה "ניקוד" יקבל כל מדד.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338


    היום לפני שנה, המשחק ששינה את התמונה. היינו במקום השני, הגענו לחצר האחורית של הטרבליסטית ויצאנו עם 3 נקודות עם שער שני בלתי נשכח, שמליקסון מקפיץ מעל ראיקוביץ, זורק אותו באוויר ונותן אחלה שער שבעולם. משחק שבחצי השני לא היה שום איום על היתרון שלנו עד לאותו דפלקשיין שנכנס לשער וגרם למתח רב.
    באותו ערב עלינו למקום הראשון, מקום שלא שיחררנו אותו עד לרגע זה חוץ משבוע אחד שירדנו למקום שני וחזרנו אליו מיד.
    מאז אותו ערב, אנחנו מספר 1 וצריך להמשיך ולשמר את זה, זה קשה מאוד, אבל עם הסגל הנוכחי זה תלוי בעיקר בנו.
     
    Nave, Sir Alex Ferguson ו-amn אוהבים את זה.
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,957
    לייקים שהתקבלו:
    14,654
    מין:
    זכר
    לפי הדיווחים מליקסון התאושש מהפציעה ובמשחק הקרוב הוא כבר יהיה בסגל. לדעתי אלה חדשות מצויינות לב"ש,שקצת ירדה ביכולת שלה לאחרונה ואין מרענן טוב יותר ממליקסון
     
    לירן ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לפחות לפי 'וואלה ספורט' - יובל שבתאי ביקש לעזוב:
    קשרה של הפועל באר שבע, יובל שבתאי, שהגיע בקיץ האחרון, שוחח עם ראשי המועדון ובירר האם יוכל לקבל שחרור בחודש ינואר. על פי גורמים בקבוצה, הקשר שהשתלב טוב אך לא מקבל מספיק דקות, חושב על מעבר לקבוצה אחרת בה יהיה שחקן משמעותי יותר, כשבשלב זה בהפועל באר שבע עדיין לא החליטו אם להיענות בחיוב לבקשה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, הפועל רעננה רוצה לצרף את הקשר ומחכה לתשובה מהבעלים אלונה ברקת ומהמאמן ברק בכר בנוגע לשחרור כשכעת מתברר שגם השחקן הביע סוג של רצון לעזוב, כשמלבד רעננה, ישנן קבוצות נוספות שעוקבות אחר התפתחויות בגזרת שבתאי.

    מאוד קשה לשמור על סגל כל-כך עמוק. שימו לב למשל שבהפועל של הדאבל ערן זהבי היה מחליף עוד לפני שהיה מה שהיה, זנדברג עזב בינואר. ידין שיחק בלם לפעמים והיה לנו את יהודה חוטא. גם מכבי חיפה לא הצליחה לשמור על ספסל כל-כך עמוק לפני עשור וקצת ועובדה שבאדיר וברדה עזבו להפועל. מהראן ראדי ראה שלא מתאים לו להמשיך במכבי. מצד שני אני במקום יובל שבתאי כן נשאר, לא כל פעם יש הזדמנות לשחק בבאר-שבע ולרעננה הוא תמיד יוכל לחזור. אולי אם היה יכול לעבור למכבי חיפה זה סיפור אחר.
    לגבי הישראלים של באר-שבע - בוזגלו העונה רמה מעל הליגה ללא ספק, לגבי השאר אני לא חושב. אני פחות מחזיק ממליקסון למרות הקסם שיש לו ברגליים. שיר צדק הבלם הישראלי הטוב ביותר. ראדי בולט לטובה אבל רמה מעל הליגה הוא לא. רמה מעל מה שיש למכבי זה כן.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    קלאסי לשלב במקומו שחקן מהנוער, בשביל ה10 דקות בממוצע למשחק לא צריך שחקן ליגה כמוהו.
     
    amn ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    שבתאי עשה את שלו בבישול בסנט. מארי. אפשר להבין אותו וחבל עבור שחקן בגיל כזה שיבזבז את שנותיו הכמעט אחרונות כשחקן משלים של 10 דקות פעם ב-3 שבועות, בסגל עם אוגו, ראדי, הובאן, בראון, אוחנה וגם מליקסון- אין מה להחזיק אותו, צריך להיענות לבקשתו לדעתי.
     
  14. HapoelRG Member

    הצטרף ב:
    ‏23/9/13
    הודעות:
    439
    לייקים שהתקבלו:
    165
    הפוך.
    דווקא בגלל שאלה שנותיו הכמעט אחרונות כשחקן אני לא מבין למה הוא רוצה לעזוב, הוא לא איזה שחקן צעיר שצריך להוכיח את עצמו ומתבזבז בספסל, הוא בפסגה שהוא יכול להגיע אליה.
    תסיים את השנה תיקח אליפות ותחזור לרעננה אם תרצה, מתי עוד תהיה לו הזדמנות להיות בחגיגות אליפות?
    אולי אפילו הוא ישחק במשחקים חשובים כמו שנכנס לשחק באנגליה מי יודע?
    חייב להגיד שלא מובן לי.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הוא עדיין חבר של השחקנים ויוכל להגיע לחגיגות אם יתרחשו בסוף..
     
מצב נושא:
הנושא נעול.