הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לפחות זה לא קרה ברגע האחרון אלא יומיים קודם לכן. מבין את כל מי שלא רוצה להיכנס להרפתקאה המיותרת הזאת.
    הקטע שאין להפועל אפשרות לתפעל גם 'קבוצה רזה' שזה כולל קבוצה ללא לוזון המנהיג, ללא אלטמן, ללא חן עזרא, ללא גוטליב ועוד ועוד.
    אם לא מופיעים משמע ירידה של שתי ליגות אני חושב ככה שהגזירה הרבה יותר קשה אבל לשחק עם שחקני נוער ולהתבזות? לא יודע.
    ב-'ידיעות אחרונות' סיכמו את זה יפה: עיניים אדומות.

    - האמת שאני מתחיל להיות סקפטי אם היינו נשארים גם אם הסגל היה נשאר. נניח שהיה רוכש אז זה היה נותן בוסט אדיר, הקהל היה ממשיך ללוות את הקבוצה כמו הצבא האדום והטירוף של לוזון שווה עוד כמה נקודות, אבל אין לנו מי שיתן גול, הפחתת הנקודות תגיע מן הסתם ולמרות שעברנו משחקים קשים בפתיחת הסיבוב - הפועל לא מסוגלת ליזום. שוינפלד לא ישאר בכל מקרה כי הוא לא רלוונטי.

    * מה זה 'כבר שנים שהשאלה 'מאיפה הקסם' חוזרת - כאן בפורום, תמיד'. לא מכחיש את הבעיות, תהיה ספציפי, תהיה חד. הפועל בבלאגן מ-2013, זה ידוע. רק בעונה לאחר-מכן עם רב"ש קפצנו מעל הפופיק במידה ניכרת ורצינו להיאבק במכבי. עונה אחת אחר-כך עם ברקוביץ' ודומב הבאנו שחקנים מליגה א' וזרים בעשרים אלף שקל, אין יותר 'עונה פיננסית' מזה וגם מכרנו את ורמוט למכבי.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    http://images.wcdn.co.il/2300675-18.Xxx?crop=w635

    אם מישהו עדיין רוצה להאמין שלא עשו עלינו סיבוב ו\או להאשים את הנאמן קוטלר - הנה הכתבה ב-'וואלה' על שינוי הסעיף שהיה קריטי להפלת העיסקה.

    הסעיף שפוצץ את העסקה: יוחננוף נחשף לתביעות של עד 30 מיליון שקל הפרטים מאחורי הפגישה הדרמטית נחשפים: הרוכש המיועד של הפועל תל אביב כבר היה על סף חתימה על ההסכם, עד שגילה כי קוטלר שינה סעיף קריטי שהגדיל משמעותית את הסיכון. החובות לפיפ"א עלולים להוריד את הקבוצה לליגה ג'

    הדרמה שהתרחשה אתמול (שני) במשרדו של נאמן הפועל תל אביב עו"ד שאול קוטלר היא המשך ישיר לעונה השחורה שעוברת על המועדון. איש העסקים איתן יוחננוף כבר היה בדרך לחתום על חוזה רכישה מול קוטלר, אלא שרגע לפני שהוא הגיע מצא הצוות שגיבש את הסעיף שטירפד את העסקה.

    נחזור 24 שעות אחורה. יוחננוף גייס את עו"ד קובי סודרי ואת חשב הפועל לשעבר, יניב משולם, כדי שיעזרו לו לגבש תקציב ותכנית הפעלה עד סיום העונה. ביום ראשון נפגשו השלושה עם קוטלר ושמעו ממנו כי חובות פיפ"א יעמדו על 10מיליון שקל בלבד. יתרה מכך, קוטלר טען בפניהם שהוא "מגדר" את חובות אלו והוא מאמין שבסופו של דבר יעמדו על פחות מעשרה מיליון. אם כך יהיה הוא אמור היה לחלוק עם הרוכש את היתרה שתישאר מאותם עשרה מיליון. יוחננוף ואנשיו שאלו את קוטלר שוב ושוב אם הוא בטוח במספרים הללו ושוב ושוב שמעו את אותה תשובה בטוחה מהנאמן.

    לפגישה אתמול בערב כבר הגיעו נציגי יוחננוף עם תכנית הפעלה. התקציב היה אמור להיות כ-22 מיליון שקלים, כשעשרה מיליון מתוכם כמובן מיועדים לפיפ"א. הצוות העריך כי הוא יוכל לבנות על ארבעה מיליון שקל הכנסות מכרטיסים ופרסום ויחד עם חיזוק נקודתי יצליח להשאיר את הקבוצה בליגת העל. נחזור לאותו רגע קריטי. סודרי עבר על החוזה בין הצדדים ושם לב כי קוטלר שינה את מה שהבטיח. באחד הסעיפים בחוזה הכניס הנאמן סעיף שאומר שאם יהיו תביעות של למעלה מעשרה מיליון שקל, קופת המפרק היא זו שתשלם את הפרש, אם יישארו בה עודפים. אומנם זה לא הנוסח המדויק, אך המשמעות אומרת שיוחננוף חשוף לתביעות של עד כ-30 מיליון שקלים להערכת הצוות שלו. כמה דקות עברו מאותו גילוי ויוחננוף, שכבר נכח במקום, החליט לוותר על רכישת הקבוצה.
    בסביבת יוחננוף מאשימים כמובן את קוטלר בהדלפת המשא ומתן לתקשורת וגם בהטעייה. אנשיו טענו אתמול כי אם קוטלר לא היה מתחייב על חובות של עשרה מיליון שקל בלבד לפיפ"א, המשא ומתן היה נפסק במקום. לעומת זאת, בהפועל טוענים כי קוטלר התייעץ עם המנכ"ל ניר ענבר שמחזיק בתואר פיפ"א מאסטר ועם עוד מספר עורכי דין בתחום וקיבל חוות דעת מהם כי הרוכש יצטרך לשלם רק בעבור התביעות שכבר עומד בהם פסק דין. על כן, סכומם הכולל לא היה אמור לעלות על עשרה מיליון שקלים. כמו כן, נראה היה שפסיקות CAS לא תקפות וכי הוא לא יצטרך לשלם בעבורן.
    קוטלר היה משוכנע כי הוא יצא עם שלל אישי מאותם עשרה מיליון שקלים שישולמו על אותן תביעות. אלא שאתמול הוא קיבל טלפון מהיועץ המשפטי של התאחדות לכדורגל, אפרים ברק, שדרש ממנו להפסיק להבטיח כי פיפ"א תתחשב במצבה המשפטי של הפועל וכי את הארגון לא מעניין מי העומד בראשה. כידוע, פסיקות אבדג'י ודוס סנטוס שייכות לחברה מפורקת שהחזיקה בהפועל לפני הראל החזקות. אבל אחרי הדברים של ברק, אותו סעיף כבר השתנה וגרם לטרפוד העסקה.
    כרגע, לקוטלר נותר למצות את המשא ומתן עם האחים ניסנוב המציעים רכישה על ידי קבוצת אנשי עסקים. קבוצת הרכישה מציעה להפעיל את הפועל בתקציב נמוך שיספיק לה עד סיום העונה, כשכל אחד מאותם אנשי עסקים יגייס שני מיליון שקלים למועדון. גם במקרה הזה החובות לפיפ"א עדיין יהיו בתוקף. במקרה כזה, אם פיפ"א תעניש את המועדון בהורדת נקודות וקנסות גדולים עתיד הפועל שוב יהיה בסכנה. אחד מאנשי העסקים שעומדים מאחורי האחים ניסנוב הוא איש העסקים עובדיה קוקו. גורמים בהפועל טענו אתמול: "בכל פעם שביקשו מהאחים ניסנוב כסף, מני ויצמן היה שולח אותם לקוקו", ככה שכרגע גם ההערכות בעניין זה שהמהלך לא ייצא לפועל.

    קוטלר יצטרך להכריע עד היום בלילה אם הוא מפסיק את פעילות המועדון, כשהמשמעות היא ירידה אוטומטית לליגה ג' וכנראה פירוק המועדון, או שהוא ימשיך להפעיל את הפועל תל אביב על ידי מכירת שחקנים לפחות עד תום העונה, מתוך תקווה שיגיע איש עשיר מאוד שחובות פיפ"א לא ירתיעו אותו מלרכוש את המועדון. אם לא יגיע אחד כזה, קוטלר יצטרך באיזשהו שלב להפסיק את פעילות המועדון כדי למחוק את החובות.
    הבשורה שאמורה להקל על קוטלר היא שאיש העסקים מני ויצמן הגיע להסדר עם קופת לאן, בנק דיסקונט ומכבי תל אביב על חובותיו. כידוע, ויצמן היה ערב אישית לכל הגופים הללו ולטענת אנשי הפועל הוא הגיע להסכם על תשלומים עם כל אחד מהגופים הללו.
     
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    השמועות מדברות על כך שכבר בזמן הקרוב שיינפלד ואלטמן ימכרו, לדעתי גם יבקשו מאוהדי הפועל תל אביב לשלם כבר עכשיו על המנויים עד עונה הבאה, אז כניראה שהנאמן יעשה הכל כדי להחזיק את הקבוצה בחיים עד לסוף השנה בשביל לנסות להרוויח כמה שיותר זמן בשביל למצוא רוכש.
     
  4. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,889
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    גם אם ימכרו את שויינפלד ואלטמן. ויודע מה? גם את הרוש, עזרא וגוטליב. עדין, איך הם חושבים להמשיך להחזיק את הקבוצה בליגת העל?
    תקציב רזה ושחקני נוער לא יעזרו לקבוצה מבחינת פיפ"א, שכבר פועלת להוריד את הקבוצה ליגה (תבעיה שהגישה ת'ון על פרשת לוטם ז'ינו).

    לבקש מהאוהדים לשלם עבר עכשיו על מנויים לשנה הבאה - ברור לך שזו עבירה על החוק שדינה מאסר, נכון? א'-ב' בכל עסק הוא שאסור למכור ללקוח מוצר, במחיר מלא, שלא בטוח שיהיה קיים (ראה ערך פרשיות הנדל"ן לאחרונה). כל פעם שהרעיון הזה עלה, הגורמים הרלוונטים כבר ביטלו אותו. שוב, כי הוא לא חוקי.

    נתנו להפועל תל אביב תקופה מסויימת למצוא רוכש - לא מצאו. אחר כך נתנו להם כמה ימים - לא מצאו. אחר כך נתנו להם עד ה5.1 - כנראה שלא ימצאו. אז מה מצפים? להמשיך עם הקבוצה ככה כמו שהיא עד סוף העונה (כנראה שגם לא יורידו לה נקודות, כי נו.. זו הפועל ורוצים לתת לה אטרקטיביות בשביל רוכש עתידי) עד שימצאו? זה לעשות צחוק ממכבי נתניה, הפועל פתח תקווה ואום אל פאחם.
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    אפשר בהחלט לחדש את המנויים כבר העונה. אנחנו עשינו את זה לפני שנתיים לפני גמר הגביע כשמי שעשה מנוי לטרנר לעונה לאחר מכן קיבל זכות ראשונים לכרטיס לגמר הגביע.
    מוסיפים סעיף למנוי או מחתימים את רוכשי המנוי על טופס נפרד שאומר שרוכש המנוי יודע שיכול להיות שהקבוצה תשחק בליגה הבכירה ויכול להיות שלא.
    במקרה שלנו למשל לא ידעו מתי טרנר יהיה מוכן וכמה משחקים נארח בירושלים, ולכן כל מי שרכש מנוי גם חתם על טופס שהוא מאשר שבחתימה שלו על הטופס הוא רוכש מנוי שיתכן שחלק מהמשחקים בו ישוחקו מחוץ לבאר שבע. ואכן, גם את משחקי גביע הטוטו, גם את המשחק מול תון במוקדמות האליגה האירופאית וגם את משחק הליגה הראשון מול מכבי תל אביב "אירחנו" בירושלים, מה שאומר שבערך 5 משחקים מהמנוי התקיימו מחוץ לבאר שבע.
    כל עוד הדברים נכתבים בצורה ברורה ומפורשת והלקוח מבין אותם ומסכים להם אפשר בהחלט מבחינה חוקית למכור את המנוי לעונה הבאה.
    שים לב כי מי שהעלה את הרעיון הוא עו"ד (קובי סודרי).
    האם בית המשפט יאשר את הבקשה למכור מנויים לעונה הבאה? זה כבר נושא אחר וזה כבר קשור לשיקולי בית משפט אבל מבחינה חוקית אפשר למצוא פתרון כדי שזה יקרה.
     
  6. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,889
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    @Sir Alex Ferguson
    הבקשה נדחתה לא כי לא יודעים איפה הקבוצה תשחק בעונה הבאה, אלא כי לא בטוח שתהיה קבוצה בעונה הבאה. זה הסעיף היחידי שמונע מהרעיון הזה להתממש.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  7. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אני לא באמת מבין בכל העניינים המשפטיים האלה אבל הסיפור הזה של ליגה ג' נראה לי ריאלי הרבה יותר ממה שנדמה היה בהתחלה.
    האמת שכבר יותר מעניין אותי שיחקרו את מה ואת מי שצריך לחקור.
    אני בטוח שיש פה דברים פליליים ולא מעניין אותי רמון, כבירי או טביב.

    איזה חוסר אונים.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לא ליגה לאומית.
    לא ליגה א'.
    אשכרה ליגה ג'.

    מעניין לעצמי מה חושב לעצמו אמיר כבירי. לא האחראי היחיד אבל מהאחראיים היותר גדולים, הוא בעצם הפקיר את הקבוצה במהלך הזה.
    קשה לדעת מה יהיה עוד 5 שנה. אני אהיה בן 29. הטירוף לכדורגל תמיד יהיה שם ויזכיר לי שאני ילד לדעתי, אבל בכל-זאת, זו חתיכת המתנה.
    לא האמנתי לרגע שזה יהיה המצב, הדמעות כבר לא יורדות - נגמרה האספקה.
    הייתי אומר שאני הולך להיבחן בקבוצה בליגה ג' ואולי עוד ייצא ממני משהו, הייתי בלם לא רע בגיל העשרה. אבל אין מצב-רוח לבדיחות.
    כמו שחשבתי, ההלוויה הייתה ביום שבת, וכמו שאנחנו אומרים כבר כמה שנים - "בכל עונה אני חושב שלא יכול להיות יותר גרוע"...
    בגללך הלב שלי נשבר.
     
  9. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מה ציר הזמן למה שיקרה בהפועל?
    מתי החלטות וצעדים קונקרטיים יתבצעו?
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,227
    לייקים שהתקבלו:
    26,264
    מין:
    זכר
    מחר יש את הדיון
     
  11. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,889
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    כבירי לא אשם במה שקרה להפועל, אבל הוא זה שגרם לקריסה להגיע יותר מהר מהצפוי. החובות תמיד היו, אבל כל הכספים שנשפכו על רייכרטים, גוטמנים ושויינפלדים למינהם רק הקדימו את הקץ. העיקר התפאר שעשה בדיקות אימות חובות לפני שנכנס לתפקיד. אכן כך, בדיקת אימות חובות לא הצליחה לעלות על כך שיש למועדון סכום חובות שנוקר ל-100 מליון שקל.

    מה שהולך לקרות, ככל הנראה, זה דבר כזה; המועדון יכנס לתהליך פירוק, וכל רוכש יוכל לקנות את הפעילות של המועדון. כלומר, המועדון יהיה נקי מחובות, ויוכל להחליט מחדש עם איזה ספקים יעבוד, מגרשי אימונים, צוות ניהולי, צוות מקצועי וכמובן גם שחקנים. לדוגמה, נניח יוחננוף מחליט לרכוש את הפעילות של המועדון, הוא כמובן יתחיל מליגה ג' או לאומית או מה שבית הדין יחליט. כל כח האדם במועדון יפוטר, אך יהיה אפשר לגייס אותם מחדש במשכורת אחרת ושפויה יותר.לדוגמה; יוכלו להגיד לחן עזרא - שמע, המשכורת שלך גבוהה לי מדי, אתה משוחרר, ומצד שני להגיד לשיש - אתה נשאר איתנו. אתה רוצה להשתחרר? חפש קבוצה שתשים עליך ככה וככה כסף.
     
  12. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    לא יאמן שאנחנו הולכים לשחק נגד ביתר עזרא. איך יקראו לנו? א.ס. אדומים תל אביב?
    ועוד שנה נגד פאקינג ביתר יבנה המצחיקה , במגרש קצלה הדלוח בעיר... בלתי נתפס.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אם הפועל ת"א מתפרקת ומתחילה מחדש בליגה ג' ואף אחד לא הולך לכלא הכדורגל כאן מת.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,357
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    אין כאן כדורגל שימות.
     
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,959
    לייקים שהתקבלו:
    10,135
    oFiRzZz ו-Gianzola אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.