הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,226
    לייקים שהתקבלו:
    26,264
    מין:
    זכר
    צריך להבין גם שמצב בו הפועל נמחקת ומתחילה מחדש בליגה ג' לא טוב לנושים. אני לא בקיא כמובן בפרטים אבל ברגע שיש איזה מתווה של בעלות אז יש סיכוי להגיע גם להסדר כלשהו מול נושים. פיפ"א או פנימי בארץ.
    במקום שלא יקבלו דבר אז יקבלו חלק.

    מה שההתאחדות הסקוטית עשתה זה פגיעה בכדורגל מקומי שהיה חי על האולד פירם למעשה. שם כל קבוצות הליגות המקצועניות עשו הצבעה והרוב היה בעד ההורדה.
    יצאו צודקים אבל לא חכמים.
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,432
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    נתעלם מהעובדה שלא עזרו למכבי נתניה, המנהלת וההתאחדות יכולות לתרץ זאת כי הרעיון הגיע רק עכשיו, אבל למישהו יש ספק אם נניח הפועל כפר סבא הייתה במצב של הפועל תל אביב הדבר הזה היה קורה ?
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    עזבו עכשיו את נתניה. נתניה זה הסטוריה.
    תנסו לדמיין את עצמכם אוהדים של אשקלון או כ״ס ותגידו לי שההצעה הזו הגיונית.
    פשוט תמציאו חוק שלארבעת הבינוניות אסור לרדת ליגה וגמרנו.
    למה ללכת סחור סחור?
    משהו סטייל היורוליג בכדורסל שזה לא משנה מי לקחה אליפות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    amn ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  4. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,166
    לייקים שהתקבלו:
    934
    מין:
    זכר
    אופירע ואיציק זוהר צמד הליצנים מאשימים וממש חותכים את הקבוצות האחרות/שחקני עבר/אוהדים עמידים שלא נרתמים לעזרת הפועל ומצילים אותה. קודם כל, אני לא מבין מאיפה החוצפה להכנס לכיס של אנשים אחרים , ובטח שלא אשמתם שהפועל הכניסה עצמה למצב כזה.

    כמו שזה נראה הרכישה של קבוצת ניסנוב בנתיים זה אקמול לחולה לב. אמנם בנתיים הקבוצה לא תרד לליגה ג' אבל כל עוד לא יהיה איזה אוליגרך שיבוא ויכסה את החובות לפיפא המועדון הזה בסכנת קיום ממשית.
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    הם צבועים ברמה קשה. אייטם אחר כך הם מלהיטים מרואיין מנס ציונה שזה לא בסדר שיש העדפה לקבוצה גדולה ושזה לא בסדר שמה שכל מה שמעניין את המנהלת זה שיהיה גמר מכבי ת״א-הפועל ירושלים כדי למלא את היציעים וזה מחלחל לשופטים ולכולם.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הפועל ת"א = פרשת רות דוד.

    קראתי את השרשור של הפועל כמה חודשים לפניי, איזה מצחיק לראות את אוהדי הפועל מתכחשים בכל תוקף להעלמות שכרם של עובדי המועדון, מגנים בחירוף נפש על הקבוצה בלי לפתוח את העיניים.
    חבל שהעונש שהם יקבלו לא תואם את רמת זילות המקצוע.
     
  7. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,889
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    את המשך הדיון על מה שקורה בבית הדין בבקשה לפרסם בדיון המתאים (של בית הדין).
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    עוד אחד מיועצי האחיתופל של כבירי ומי שאשם גם כן בפיאסקו הגדול של המאה בכדורגל הישראלי: ניר ענבר. מתוך עיתון מעריב:
    ניגוד העניינים עם טוברוק, הזלזול במנדיונדו והפדיחה עם מנגה. ההתנהלות של מנכ"ל האדומים לשעבר דרדרה את המועדון.

    הכל התנהל כמו שוק, המועדון רקוב מהשורש. ההתנהלות של טביב בענייני כספים בלתי נסבלת. עם אדם כזה אני לא רוצה שום עסק". מנכ"ל הפועל ת"א, ניר ענבר, בינואר 2012.
    שלוש שנים לאחר מכן, אחרי שנתיים קשות תחת חיים רמון, האמינו בשורות האדומים שרוחות חדשות החלו לנשב במועדון. רמון הלא אחראי, שהגדיל את הגירעון במיליוני שקלים נוספים, פינה את השטח לטובת בארי בן זאב, וכולם האמינו שנפתח דף נקי ושפוי. אחד המינויים הראשונים של בן זאב היה זה של ניר ענבר. בתחילה שימש כיועץ משפטי, ומה־7 לפי במאי 2015, לפי פרסומים באתרי האינטרנט, הוא משמש כמנכ"ל המועדון. יחד עבדו השניים על בניית הסגל לעונה שאחרי.

    ההחתמה הראשונה של הצמד הייתה זו של איאד אבו עביד מבית"ר טוברוק. כמו בלא מעט החתמות באותה תקופה, הטקס היה קבוע: השחקן (שבמקרה הזה לווה באביו ובאחותו) היו מגיעים לגג הפנטהאוז של בן זאב, חותמים על החוזה עם היו"ר והמנכ"ל, ומיד לאחר מכן מצטלמים לסטיקר ה־WELCOME שאפיין את המועדון ועד מהרה הפך לבדיחה.
    לבקרת התקציבים דווח שאבו עביד נקנה ב־550 אלף שקל, אלא שבהסכם המקורי בין המועדונים לא צוין סכום העברה. רק שנה מאוחר יותר התברר מדוע הוא לא צוין, כשעמית גולדשטיין חשף באתר "וואלה" את ההסכם בין אמיר כבירי לבעלי טוברוק אריק איזיקוביץ', שבו התחייב כבירי לרכוש את טוברוק תמורת שמונה מיליון שקלים.
    אותו חוזה מגלה גם את ניגוד העניינים שבו היה נתון המנכ"ל/היועץ המשפטי ענבר, ושעליו ידעו כל המעורבים. בסעיף 5.3 בחוזה, שנחתם ב־22.5.15, נכתב במפורש כי "בגין כל תמורה שתשולם לצדדים כאמור בהסכם זה, יחלקו הצדדים בשכר הטרחה של עו"ד ניר ענבר בסך חמישה אחוזים מכל תמורה כאמור".

    לא מדובר בטעות. שחור על גבי לבן מובהר כי לעובד המועדון, שבמקרה הוא גם אחד מעורכי הדין של איזיקוביץ', יש זכות לגזור עמלה מכל עסקה בין המועדונים. ולא רק זה. בסעיף אחד קודם, 5.2, נקבע כי ענבר יהיה הבורר במידה ויתגלו מחלוקות בין כבירי לאיזיקוביץ'. מינהל תקין זה בטוח לא.
    כמעט כל מי שהיה מעורב בהפועל ת"א בשנים האחרונות חוטף אש בעקבות קריסת המועדון. מחיים רמון דרך מני ויצמן ועד אמיר כבירי - אף אחד לא יצא נקי, ובצדק. רק איש אחד עמד תחת הגשם ונותר יבש – המנכ"ל ענבר. לא השומר בכניסה למתחם חודורוב וגם לא מנהל הקבוצה - המנהל הכללי של הארגון הזה.
    אלא ששיחות עם אנשים שעבדו איתו לאורך השנה וחצי האחרונות מגלות פן אחר בהתנהלותו של המנכ"ל. ישנם כאלה שמגדירים אותו כ"אופורטוניסט שדאג בעיקר לאינטרסים שלו". אחרים טוענים שהיה אדיש ולא הקשיב לאזהרות הגורמים המקצועיים שהזהירו אותו מחוסר האחריות הכלכלי, שלמעשה הוביל את המועדון עד לחדלות פירעון.

    "לא רק שענבר לא שימש כשומר הסף כפי שהיה אמור, אלא שהוא התעלם מהנורות האדומות, ואשם לא פחות מהבעלים במצב המועדון", אמרו גורמים שעבדו לצדו. "העיקר שיש לו תואר מאסטר של פיפ"א", הם התבדחו השבוע ותהו כיצד דווקא הוא זה שנשאר אחרון כדי לכבות את האור.

    של מי החוב הזה?

    "לא הייתי יכול לבגוד עוד בעקרונות שלי. הזדעזעתי מדברים שקרו במועדון. יש פה עניינים שוויצמן יער צריכה לחקור", אמר ענבר בינואר 2012 לעיתון ה"ארץ". לבקשת הקפאת ההליכים שהגישה הפועל ת"א לבית המשפט צורף נספח שמפרט את מצבת החובות של המועדון. באחד הסעיפים, ממש לקראת סוף הרשימה הבלתי נגמרת, מצוין חוב גם למנכ"ל ענבר בגובה 360 אלף שקל. ענבר טוען בתוקף כי מדובר בשכר שמגיע לו ומסביר כי הסכום נרשם לצד הספקים כתוצאה מטעות של האנשים שהכינו את הדו"ח לבית המשפט.
    טענות אחרות כלפי ענבר נוגעות להתנהלות לא אחראית, למשל בנושא שכר הדירה של הזרים. כמעט לכל אחד מהשחקנים שנחתו במועדון נכתב בחוזה סכום מסוים המיועד לשכר הדירה, אלא שקלאודיו בומבה ולוקאס וינטרה בחרו לגור בדירות יקרות בהרבה, והמועדון היה צריך לנקוט אחת משתי אפשרויות: לנקות משכרם את ההפרש או לדווח לבקרה ולעדכן על ההטבה שניתנה להם מעבר לכתוב בחוזה. וינטרה, למשל, גר בדירה שעלותה הייתה יותר מ־15 אלף שקל בחודש, בעוד שבומבה בחר במגדל הפאר ברחוב אילת, שם שילמה הפועל כ־10 אלף שקל. הסכום שהוקצה לשניים בחוזה היה בסביבות ה־5 אלף ש"ח

    סיפור נוסף הוא חוזהו של המאמן ססאר מנדיונדו, שהוחתם על ידי בן זאב עוד טרם כניסתו של כבירי למועדון. לטענת כבירי, הוא רצה לפטר את מנדיונדו עוד לפני פתיחת העונה, אך החליט לחכות. לטענת כבירי, ענבר הבטיח לו שסיכויי התביעה להתקבל נמוכים מאוד, אבל מהר מאוד התברר ההפך, ולמצבת החובות של המועדון נוספו 10 מיליון שקל, שפסק קא"ס נגדם. לטענת ענבר הוא אמר לכבירי כי אם ישלם לו את ה-180 אלף דולר, הסיכויים לתביעה קטנים אך יסתבכו אם לא ישולם סכום הפיצוי שנקוב בחוזה.

    חוזה לך ברח

    "שיטת עבודה דפוקה מהיסוד. הפועל ת"א נראית ומתנהלת בדיוק כמו האישיות של טביב, וזה מזעזע", אמר ענבר בינואר 2012 לעיתון "הארץ". בתחילת 2016, כשבהפועל הבינו את גודל הבור שאליו נקלע המועדון, צורף להנהלה יו"ר קבוצת הכדורסל, רמי כהן, במטרה לבצע חיתוכים בבשר החי. כמה ימים לפני הגעתו של כהן, הגיש סמנכ"ל הכספים תומר נשר לחשב יניב משולם חוזה חדש שנחתם עמו. "שינוי נוסח בלבד", הוא אמר כשנשאל על ידי משולם מה ההבדל בין החוזה הישן לחדש, שאושר כמובן על ידי המנכ"ל ענבר.
    אלא שהשינויים הקוסמטיים הללו כללו מצנח זהב בדמות 12 משכורות שהובטחו לנשר במידה ויפוטר מהמועדון, ובחוזה שלפני כן הופיעו רק בנספח. זה היה החוזה השלישי של נשר מאז שהצטרף למועדון כשבראשון היו לו שישה חודשים בלבד. כמה חודשים לאחר מכן נשר עזב והסכים להתפשר עם הפועל המתרסקת על תשלום של שמונה משכורות בלבד. את הכסף, אגב, הוא מעולם לא ראה, מפני שהוא ניתן לו בצ'קים דחויים, שמהם כבר לא ייצא דבר.
    גם ענבר, כמובן, מחזיק בסעיף דומה. אם היה מפוטר לפני הקפאת ההליכים, המועדון היה מוכרח לשלם לו 12 משכורות נוספות. "יש עובדים ששכרם הולן במשך חודשים, כולם הרגישו שהם טובעים, אבל לענבר היה מצנח זהב. ככה בדיוק הוא התנהג לפני הקפאת ההליכים", אמר השבוע עובד לשעבר במועדון.
    "הוא כנראה התאהב בתואר הזה של המנכ"ל", אמר בכיר במועדון, שמבהיר כי לא ימחה דמעה אם השופט אורנשטיין יכריז היום על פירוק וישחרר גם את ענבר מתפקידו. "הוא לא באמת שלט בכל הכאוס שהיה סביבו. זה שהוא לא הבהיר לכבירי כמה גרוע המצב או לחלופין לא שם את המפתחות כשהבין לאן העסק הולך, הופך אותו ללא פחות אשם מהבעלים במצב הקבוצה", סיכם.
     
  9. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,601
    לייקים שהתקבלו:
    5,967
    @Raulito,

    נו, נרגעת? הכל בסדר, בסופו של יום.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    האמת שלא. כביכול במצב החדש שנקלענו אליו זה יהיה אבסורד להתלונן אבל חרב האיום של ירידת ליגה עדיין חיי ובועט. נכון שכביכול לשחקנים, אלה שיישארו, יש יותר שקט נפשי עכשיו להתרכז בכדורגל, ועדיין. את הנקודות יורידו בצדק ופתאום האמירה הבטוחה: 'עם סגל השחקנים הזה ועם לוזון ויחד עם דחיפת הקהל - נישאר בליגה למרות הפחתת הנקודות' - כבר לא נראית כל-כך אפשרית. אלטמן יעזוב ולדעתי הוא לא האחרון ובין-כה חסר לנו חלוץ והסגל מה-זה קצר. מה שכן, לפחות לא נחדל פעילות, קבוצת נוער כנראה לא תהיה ונרד בכבוד. גם ליגה לאומית תהיה מכה קשה אבל לפחות נילחם על זה ומשהו היה צריך לקרות.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מישהו יודע לעשות סדר במה שקורה עכשיו? הרגו אותי עם כל הספינים
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לפי הידוע לי:
    הפועל ת"א כן מתפרקת, אבל פירוק זה לאו דווקא מליגה ג'.

    - 9 נק' יורדו, גם אם לא היום.
    - עומרי אלטמן כבר נמכר, להפועל באר-שבע או מכבי חיפה. ייתכן ועוד שחקן בכיר יעזוב
    - שוינפלד בדרך למכבי.
    - ינסו להגיע להסדר כלשהו עם מנדיונדו, אבדי ודוס-סאנטוס ולצמצם את החובות. חלק מהחובות ישולמו מיידית.
    - גיא לוזון אמור להישאר והסגל יתוגבר בשחקנים מושאלים מקבוצות אחרות.
    - השחקנים יתבקשו לחתום על חוזה שונה, לקצץ בשכר ומי שממש לא יסכים - יעזוב, אין ברירה.
    - הבעלים החדשים אמורים להזרים 7 מיליון שח להפעלת הקבוצה עד לסיום העונה.
     
  13. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,601
    לייקים שהתקבלו:
    5,967
    הציפיה לצאת מזה ללא פגע היא לא מציאותית. with that in mind, הכל בסה"כ בסדר גמור.

    מקצועית, אתם מוצאים את עצמכם 6 נק' מתחת לקו האדום, פחות או יותר עם אותו סגל (מינוס שחקן או שניים מרכזיים, פלוס תרומות ממכבי חיפה או שחקנים זולים אחרים) ועם אותו מאמן. אולי - לדעתי ממש לא - תרדו ליגה ותעלו בקלות שנה לאחר מכן.

    כלכלית, מרבית החובות נמחקים ואתם נשארים חייבים כ-30 מ' ש"ח לשחקני ומאמני עבר שתבעו דרך מוסדות בינ"ל. הפועל טיפסה מבורות גדולים יותר בעבר.

    היה ברור שכך יקרה, וזה בכלל לא קרוב לתרחישי האימים והספינים שכולם בלעו בשקיקה בשבועות האחרונים. עם כמה שאתם אוהבים לחשוב שכולם נגדכם, אף אחד לא ייתן לכם - או לאף קבוצה מרכזית אחרת בכדורגל הישראלי - להיעלם. הכל בסדר.
     
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,383
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    באופן כללי, עשו להפועל סוג של תספורת. יש את התאגיד הישן שבפירוק ויהיה בניהול הנאמנים כקופת פירוק, ויהיה את הניהול של האחים ניסנוב, נקי מחובות מקומיים (החובות לפיפא נשארים), שיצטרך להפריש אחוזים לקופת הפירוק לאורך כמה שנים. הנושים לא ממש יראו כסף מזה.
    תכלס האחים ניסנוב לא יוכלו להחזיק אותם לאורך זמן, אבל יש להם עכשיו מרווח נשימה וסיכוי גבוה יותר למצוא רוכש רציני.

    די אבסורדי.
     
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אז הם קיבלו את הקבוצה נקייה מינוס חובות אופ"א ?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.