הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שמישהו בהנהלה יתעשת ויפטר את קורצקי אבל מאוד לא אהבתי לשמוע את ההתבטאות שלו על כך ששחקני הנוער איבדו כיוון. תהיתי בהתחלה על איזה 3 הוא מדובר - עמית ביטון שחקן הרכב כבר הרבה זמן; שולימייסטר אמנם לא היה בסביבה בגולים אבל תפקיד של מאמן להדריך את השחקנים וכנ"ל שי אליאס. האחריות צריכה להיות של הותיקים, אבל אין לנו מנהיגים בקבוצה. ידין היה בחוץ והרוש ודגני(50-50) זה לא מספיק. בעונה ההיא של שייע היו לנו שחקנים כמו שמעון, שביט, אבוקסיס ועוד. לא הפעם. הפועל ירדה ליגה ודווקא במשחקי הבית שלה זה קורה. הלחץ בהפועל הוא הכי גבוה אבל אנחנו רואים היפקרות, אנחנו לא משחקים כמו קבוצת תחתית.
    ברשצקי ובנבישתי החמיצו אתמול מצבים שאין סליחה על כך, סבתא שלי שמה את הגולים האלה והיינו יורדים למחצית ביתרון מבטיח. בנבישתי כנראה לעולם לא יהיה שחקן משהו ולא היה מגיע להפועל בסיטואציה נורמלית וברשצקי - אין לנו זמן כרגע לחכות שהוא ישתפר.
     
    ייא אוהב/ת את זה.
  2. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,888
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    לא חושב שהפועל תרד ליגה כמו שאתה בטוח. גם אם לא תנצח את המשחק הבא, במשחקי הפליאוף אתם יכולים לנצח אצ הפועל אשקלון והפועל כפ"ס, וזה 6 נק' חשובות. הפועל כפ"ס פוגשת הערב את מכבי פ"ת במשחק בלתי אפשרי, ואשקלון את מכבי ת"א. שבוע הבא אשקלון במשחק סופר מעניין נגד בני יהודה, וכפ"ס במשחק חוץ בלתי אפשרי נגד ק"ש. אתם גם תתארחו במשחק חוץ קשה, נגד בני סכנין.

    שוב, קשה לי לראות את הפועל אשקלון וכפ"ס מוציאות 2 ניצחונות עד סיום הליגה (כולל הפליאוף), אפילו במשקים בין עצמן.
    אבל אתה כן צודק לגבי מחוייבות, מי בהפועל ת"א מחויב חוץ מהרוש? גם אם דגני יהיה מחוייב ב-100%, הוא שווה 2-3 טעויות קריטיות במשחק (כמו אחת אתמול, שבפוקס לא הסתיימה בשער). ידין לא מסוגל לשחק 3 משחקים ברצף, בנבנשתי, אליאס, סיטון, צ'יבוייקה הם שחקני ליגה לאומית. טוטו תמוז - הוא עוד במועדון בכלל? מה הטעם לשתף את דודו ביטון כל משחק ל-5 דק'? במה זה לעזאזל יכול להועיל?

    אז כן, קורצקי כשלון מהדהד, אבל מי כן יכול לחתום במועדון עכשיו כדי להוציא מהסגל הנוראי הזה נקודות? רוצים עכשיו לצרף את קשטן להנהלה, ובמה זה יעזור? כמו שגוטמן היה שם?
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שקשטן בגילו המופלג ואחרי הניתוק מהכדורגל היה מסכים לרדת לדשא, וחבל. לא צריך אותו כעוד אוכל חינם במערכת. אולי התפקיד הזה של מנג'ר מקצועי יכול לעזור אבל לא במצב הנוכחי ולא במתווה הנוכחי. אין לי מאמן כרגע בשלוף לתת לך, הלוואי וגיא לוזון היה נשאר, אבל קורצקי נכשל במקומות הקודמים ולא יתכן שהוא מקבל את הפועל ת"א כפרס. הלחץ אצלינו בתחתית הרבה יותר גדול מאשקלון או כפר-סבא ואנחנו מובילים ובועטים בדלי.
    חלק מהשחקנים דווקא רצים, רק החלוצים הזרים לא מחויבים, אבל הם לא בנויים ללחץ של תחתית ויש ליקוי מקצועי גדול. דגני רוב העונה הזו בסדר למען האמת, דווקא ביטון מתגלה כנק' תורפה ושולימייסטר כלל לא היה באיזור בשני השערים.

    אשקלון הייתה קרובה פעמיים כבר להוציא נקודות במשחקים קשים, אשדוד חזרה מסמי עופר עם כל הקופה והפועל ת"א לא הייתה מצליחה לעשות את זה ובני-יהודה כבר נחה עכשיו. את הפועל כפר-סבא לא ניצחנו העונה כבר פעמיים וזה ביזיון. הלחץ רק הולך וגובר ואני לא סגור על המערכים של שאר הקבוצות אבל קורצקי אצלינו משנה יותר מדי ולא מנהל את המשחקים כמו שצריך, ההרכב היום הוא זה שצריך לשחק.
    טוטו תמוז עדיין במועדון והוא פצוע, אמור להיות כשיר במחזור הבא. אני הייתי משחק עם דודו ביטון ביחד עם הירש בשפיץ, חצי חלוץ ועוד חצי חלוץ זה חלוץ שלם. היחיד בקבוצה הזו שיש לו ביצים ולמרות שהוא שחקן מעצבן, וכלום לא מזיז לו - עומרי אלטמן. רק חבל שאין מאמן שיתן לו סטירה ויגיד לו למסור.
     
  4. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,888
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    קורצקי מת מפחד לרדת ליגה, אני לא חושב שהוא באמת נח וקפוא במקום כמו שזה נראה.
    אגב, בפעם האחרונה שהוא אימן את אלטמן, אבו-זייד והירש זה היה בהפועל פתח תקווה, ואתה יודע איך זה נגמר.
    אני לא חושב שכל החבורה הזו רוצה לחוות את אותו התסריט.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אף אחד לא רוצה להיכשל אבל כנראה שאין לו את היכולות. אומרים לפעמים שעבודת הגנה זה תלוי במאמן, והתקפה זה כבר הכישרון של השחקנים. הפועל מופקרת. כדורגל זה מקצוע מלחיץ והלחץ בהפועל גדול מקבוצה רגילה שהיא בתחתית. גם בגלל הקהל - לכל דבר יש אפקט חיובי ושלילי, 'השם הגדול' שעדיין יש לנו, העובדה שמחקנו כבר את המינוס של הנקודות וגם הרמה הנמוכה הזו בליגה. אני לא משליך דברים שקרו בעבר על מה שיקרה מבחינת השחקנים לפחות, לא חושב שזה נכון, בעוד אצל קורצקי יש כשלונות מצטברים. גם דה-סילבה, יבואה ובן לוז ירדו ליגה עם כפר-סבא, אז מה? כל אחד מהם היה תותח בהפועל.
     
  6. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,888
    לייקים שהתקבלו:
    6,454
    כפ"ס ירדה ליגה עם סגל שחקנים של מקום שני, לא סתם זה נחרט ככשלון הגדול ביותר של אלי אוחנה.
    (יבואה, אבובקרי, בן לוז, ישראלביץ', ידין, לוז, דה-סילבה, מליקסון).
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אוהדי הפועל לשחקנים - "זה יהיה אסון אם נרד". שלושה ימים לאחר ההפסד לבני יהודה, שחתם שלושה משחקים ללא ניצחון באצטדיון המושבה, כ-30 אוהדים אדומים הגיעו למתחם חודורוב ודרבנו את השחקנים לקראת המשך המאבקים בתחתית. "אסור לכם לרדת ליגה", קראו האוהדים לשחקני הקבוצה כשהגיעו למתחם האימונים. תחילה האוהדים שוחחו עם הבעלים שרון ניסנוב וזאב גרינברג, כשלאחר מכן עלו אל כר הדשא ושוחחו עם השחקנים על מצב הקבוצה עוד לפני שהתחיל האימון. אחד האוהדים, מראשי האולטראס, אמר לשחקנים: "אנחנו מבינים את המצב ורוצים שכולכם תתגייסו למען המועדון הזה שקוראים לו הפועל ת"א. גם אם אתם חושבים שזה לא אסון שנרד ליגה, תדעו שזה אסון ענקי והחיים של הרבה אנשים פה יהרסו במצב שכזה". "אנחנו לא מקללים, לא שוברים את הכלים, באנו רק להבהיר לכם מה אנחנו מרגישים ומקווים שתפנימו את זה. צריכים לדאוג שהקבוצה הזו לא תרד ליגה וזה ברגליים שלכם".

    טוב מאוד שמישהו בא להעיר את השחקנים. בליגה פח הזו, ירידת ליגה היא אסון. השחקנים חייבים לתת הכל ולהיות קצת יותר 'רעים'. לא האמנתי שניקח כל-כך מעט נקודות במשחקי הבית. המשחק בדוחא אבוד בלי קשר לבעיה במרכז השדה, אבל לאחר מכן מתחיל הפלייאוף.
     
  8. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני דווקא מאוד מרוצה מהצעד הזה, סלים היה שחקן גדול ויש לו חלק של כבוד בהיכל התהילה של הפועל ת"א. כרגע כולם 'זרים' בהפועל, בעלים שאומרים שלא יהיה אסון אם לא נרד ליגה, סגל שחקנים שאפשר להזדהות אולי רק עם הצעירים, עם רייכרט עאלק, אולי עם הרוש ובעיקר עם ידין גיבור הדאבל. אני לא יודע איך סלים בתור איש מקצוע וחושב שתפקיד סקאוט או מאמן נוער לא צריך לקבל הנחתה מלמעלה לפי רומנטיקה, אבל מניין לך לדעת שזה שידוך כושל? הלוואי שגם שביט אלימלך היה הופך לחלק מהמערכת. בכל מקרה כבר היו המון פרסומים כאלה ובסוף הם עלו בתוהו.
     
  10. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    לפי וואן רייכרט החלים מהפציעה מהר והוא עשוי לשחק.
    אני מאוד מקווה שהוא יהיה כשיר כי בלעדיו ובלי ידין אנחנו עם אמצע של אליאס ואבו זייד וזה באמת, אבל באמת, אמצע של ליגה לאומית.
    נקווה לתיקו בסכנין.

    אגב, המשחק בסכנין יהיה בשבת ב20:30 בעוד שמשחק הכדורסל הוקדם לשבת ב18:30.
    מה עשינו בזה? כלום. העיקר שבטלויזיה אפשר יהיה לראות את שני המשחקים.

    בפועל אוהדי הפועל שתכננו ללכת לשני המשחקים ייאלצו לבחור באחד מהם.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    הפועל כל כך סיבכה את עצמה עם ההחתמה של קורצקי כמאמן. ברור שהסנקציות על הקפאת הליכים וכל הסיפורים עם שחקני הסגל שכן רוצים ללכת ולא רוצים לשחק השפיעו, אבל זו קבוצה בלי אופי שכרגע נראה שכל נקודה בשבילה היא כמו זכייה בגמר גביע. הסגל מספיק טוב בשביל לשרוד אבל המנטליות של המאמן הזה, שחודרת לשחקנים בסופו של דבר, גומרת את הקבוצה. לא סתם הצלחנו לעשות מהפך מולם ב-10 שחקנים, לא סתם גם בני יהודה החלשה עשתה מהפך. קורצקי לא מתאים לקבוצה במצב של הפועל, היה עדיף ללכת על פיגורה שאולי עבר זמנה אבל הניסיון שלה שווה פי כמה מהכלום שקורצקי מביא איתו. קשטן למשל.
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    הייתי מפטר את קורצקי כי אין מה להפסיד.
    זה לא שכרגע עם קורצקי הסיכויים לרדת ליגה הם 60% ואם יבוא מאמן אחר הסיכוי עשוי לגדול ליותר מזה.
    לא מסוגלים לנצח איתו משחקים. אנחנו לא במחזור 8 שאפשר לבלבל את המוח על לתת זמן וכאלה.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לחץ כבד מופעל על הנהלת הפועל תל אביב לבצע שינוי על הקווים, המאמן מגיב בכעס: "לא מצליח לייצר הרכב קבוע, לא הכל תלוי בי". השחקנים מגבים אך מבקרים אותו, בקבוצה תוהים באיזה מקום כדאי לסיים

    1. לחץ לבצע שינוי בעמדת המאמן, קורצקי מתגונן בכל הכוח

    המבחן האמיתי הראשון של הנהלת הפועל תל אביב הוא בכל הקשור למאמן, מנחם קורצקי. הלחץ על הנהלה לשינוי מאחורי הקווים מגיע גם מתוך המועדון וגם על מכיוון האוהדים. בינתיים אין שום כוונה להנהלת הקבוצה לזעזוע, למרות הלחצים. כך או אחרת, קורצקי מנסה להתגונן בכל הכוח. "מזל שבפירוק של הפועל לא האשימו אותי", אמר אמש בכעס אחרי ה-0:0 של הקבוצה מול בני סכנין, שהותיר את הקבוצה מתחת לקו האדום עם 17 נקודות, מרחק ארבע נקודות מהפועל כפר סבא שמדורגת מקום אחד מעליה בטבלה. "אני עושה הכל כדי שנצליח. משנה שיטה, משנה הרכבים, אבל לא הכל תלוי בי. יש פציעות, יש הרחקות ואני לא מצליח לייצר הרכב קבוע שרץ. אנשים איבדו קצת פרופורציות בשבועיים האחרונים".

    2. קורצקי מקבל גיבוי וגם ביקורת מתוך חדר ההלבשה
    קשה להגיד שהשחקנים שותפים לדעה הרווחת בהפועל. בחדר ההלבשה המאמן דווקא מקבל את הגיבוי של השחקנים, כשאחדים מהם אומרים: "אוהבים את מנחם פה. הוא מכין אותנו מצוין לכל משחק. הבעיה שלנו היא בעיקר בניצול מצבים". עם זאת, יש ביקורת גם מקרב השחקנים. נדמה כי העובדה שהמאמן בחר לעבור בשתיקה על השתללות של ג'ון ציבויקה שנטש בזעם את מתחם האימונים השבוע באמצע אימון, גרם לשחקנים לתת לקורצקי פחות כבוד. אמש אזקיאל אנדואסל הוחלף בדקה ה-71 על ידי שחר הירש, וירד מכר הדשא בכעס אותו לא ניסה להסתיר. קורצקי שוב בחר להתעלם. "אסור ששחקנים יעשו פה מה שהם רוצים, בטח במצב שלנו", אמרו בקבוצה. בהפועל טוענים כי אנדואסל הגיע לקבוצה בגלל הקרבה של קורצקי לאסי דומה, המייצג את השחקן.

    3. באיזה מקום עדיף לסיים?
    בהפועל מנסים לשמור בכל זאת על אופטימיות מסוימת ולא לשקוע בדיכאון אחרי שהפועל כפר סבא פתחה ממנה אמש פער של ארבע נקודות. "הכל תלוי באיך נפתח את הפלייאוף. שני ניצחונות בהתחלה ונישאר בליגה", אמר אחד השחקנים. "הדברים כבר לא תלויים רק בנו" הודה קורצקי, "אבל הפער עדיין מחיק".
    "אנחנו מרוכזים רק בעצמנו", הוסיף גל שיש. "הבעיה שלנו היא ברגל המסיימת. אין לנו זמן לתירוצים, אנחנו חייבים להשתפר ולדעת לנצח משחקים כאלה". "הפועל תל אביב אף פעם לא מרימה ידיים", אמר המגן לנוכח המצב החדש בטבלה. "אנחנו מקווים שהמומנטום ישתנה לטובתנו עם פתיחת הפלייאוף". בהפועל החלו להתעסק בחישובים באיזה מקום כדאי לקבוצה לסיים. אם אשקלון תפסיד הערב לבני-יהודה האדומים יסיימו את העונה הסדירה במקום ה-13. אם חניכיו של יובל נעים יוציאו נקודה אחת, הפועל תסיים אחרונה ותארח את כפר סבא. "עדיף לנו כבר לסיים אחרונים." אמר אחד השחקנים.

    ******

    הביקורת שלי על קורצקי גדולה מאוד ומצד שני יש שחקנים שלא קשורים לענף וזה מאוד מעצבן. החמצות שאפילו בליגה לילדים אסור לראות. אני הרמתי ידיים ממזמן.
     
  14. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,431
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    הפועל תל אביב 2016/2017 - ליגה:
    אלי גוטמן - 2/12 נקודות, 6-3 שלילי - הפרש שערים.
    גיא לוזון - 14/42 נק׳, 15-10 שלילי - הפרש שערים.
    מנחם קורצקי - 10/24 נק׳, 5-5 - הפרש שערים.
     
  15. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מה באים להראות המספרים? שקורצקי בעל אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר?
    הוא גם שיחק מול היריבות הנוחות ביותר.

    הפועל קיבלה בהזמנה סדרת משחקים נוחה ביותר נגד החלק התחתון של הליגה (להוציא ביתר) בזמן שכפ"ס ואשלקון משחקות כמעט כל שבוע נגד ק"ש, פ"ת, מכבי, ב"ש או חיפה.
    כל מה שהפועל עשתה עם זה, זה שצמצמה את הפער מ9 נקודות (ערב הורדת 9 הנקודות) ל4 נקודות מהקו האדום.
    עם כל מה שעבר על הקבוצה הזו (פירוק, החלפת חצי סגל, שלושה מאמנים ומה לא), הפועל הייתה יכולה בהחלט לדעתי לסיים את הליגה הסדירה מעל הקו האדום.

    ירידת ליגה לא תהיה כישלון כזה גדול לנוכח מה שקרה פה, אבל כן תהיה תחושה שאפשר היה להימנע מזה. לפחות לדעתי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.