הליגה הלאומית 2016/2017

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י הרצליה, ‏1/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    8000 אוהדים הגיעו ביום שישי לקופסה המודרנית שעל כביש החוף. אלו בערך המספרים, אז באו קצת יותר, שהיו ממלאים את הקופסה הישנה בימיה הגדולים של מכבי נתניה, עוד לפני השיפוץ המטולא, הורדת שורות הספסלים והקטנת התכולה ל-7000 מקומות. בנתניה הגדולה של פעם היתה חגורה של רבבת צופים, דחוסים כסרדינים, שהיו באים כדי לראות הצגה בשבת אחר הצהריים.

    בשבת בבוקר כולם היו נפגשים בחוף סירונית בעיר לדסקס את מה שצפוי, ומי תהיה היריבה שתיפול שדודה לרגליו של עודד מכנס, ולראשו של דוד לביא. גם במרחק הזמן והשנים, מכבי נתניה נשארה בעיניי אימפריה. אמנם רדומה, פגועה ומקולקלת אבל כזאת שנשארה עם בייגלה מעל הראש, ופעם בכמה שנים קורים דברים שמזכירים את הסמבטיון השוצף קוצף של שנות ה-70׳ וטיפה משנות ה-80׳, עד האליפות האחרונה של 83׳, ולא נשכח את 82׳ כשנתניה הפסידה אליפות לאחת כמו הפועל כפר סבא, למרות שבמשחק העונה ביניהן פירקה אותה 2:5.

    כיוון שאנחנו נמצאים בעידן הזה שבו הכדורגל הישראלי יקום וייפול על זהותו עומק כיסו של בעל הבית, ולא על זהות המאמן – נתניה צריכה להסתכל על כל השנים האחרונות, הזוועתיות, שבה נקשר שמה לקודקודים שבאו לעשות עליה סיבוב. מאז נבחרה ראש העיר מרים פיירברג ועד שהוכתמה בחקירות סבוכות שפגעו מאוד בכוחה, בתדמיתה ומערערים את עתידה בנתניה, היא ניסתה ליצור זהות פטרונית בינה לבין הקבוצה. במונחים של כסף ציבורי, מדובר בעיוות שבא על חשבון איכות השירותים העירוניים שנתניה, עיר לא עשירה במיוחד, ועם תדמית בעייתית, מספקת לתושביה.

    מכבי נתניה, למרות הורדת 9 הנקודות, נמצאת בדרך הבטוחה לחזור לליגת העל, אבל את הנינוחות של יום שישי אחר הצהריים, תחליף המחויבות הגדולה להחזיק מועדון בליגת העל. האסונות הספורטיביים, השרלטנים שאחזו בגרונה של הקבוצה, והיחלשות השפעתה של פיירברג של השנים האחרונות, כל עוד אין בעל בית בעל שיעור קומה – צריכים לשמש תמרורי אזהרה בדרך למעלה.

    - מאת אביעד פוהורילס
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ההערה שלי לגבי טור הדעה היפה והמעניין של פוהורילס היא שיש בעל בית בעל שיעור קומה.
    מניח שפוהורילס התכוון בעל שיעור קומה מבחינת עומק הכיס- אבל ראוי להדגיש את זה.
     
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    מכבי נתניה זה מועדון שחייב להיות בליגת העל ועדיף שיהיה בצמרת. עדיף בהרבה את הקהל הזה ואת המועדון הגדול הזה על פניי הרבה מועדונים בליגת העל.
     
  4. idans Member

    הצטרף ב:
    ‏25/8/04
    הודעות:
    1,481
    לייקים שהתקבלו:
    27
    תודה על האיחולים. בזמן שאני קורא עד כמה כולכם אוהדי על ונאמנים, אני בתור אוהד סוג ז' אמשיך להתנדב לעבוד קשה יום יום ולגרום לצד האדום (שיהיה אחד בסוף) לגדול, אני יודע מה זה להיות אוהד הפועל בירושלים, אין לך הכרה, היינו שניים מתוך בית ספר שלם, היום תלכו לבתי ספר בעיר יש רוב לאוהדי הפועל, אין לנו מקום לילדים (והכי מוכשרים בעיר) שעוברים הסגרים ורוצים לשחק כדורגל רק בהפועל קטמון ירושלים, למעלה מ400 נשים בכל הגילאים יכולות לשחק כדורגל בירושלים, זה נשמע טריוויאלי אבל זה פשוט לא היה קיים. ובכוונה לא מדבר על פרויקטים חברתים ורק על הצד מקצועי, עוד קצת סבלנות ביתרים גזענים ואנחנו נהיה הקבוצה המובילה בירושלים, כשקהילה שלמה עסוקה בזה ולא יושבת ומשלבת ידיים ומספרים כמה הם נאמנים והכל מתוך האהבה, גם ההצלחה תגיע, אין אפס.

    ולגבי השטויות שכתבתם פה, בפעם האחרונה שהיתה הצעה לאיחוד עם 7 מליון שקל שקטמון גייסה על השולחן של סאסי והוא סירב, 93% מחברי העמותה הצביעו בעד פירוק מלא של קטמון ואיחוד. יוסי ליפקין שהיה אמור להיות הבעלים של הקבוצה המאוחדת כיום נציג בוועד המנהל שלנו, אז כנראה שאנחנו לא נוראים כל כך, גם אני לא אהבתי את הפרק המתנשא של אהבת חיי ואני חושב שעשינו טעויות ועוד נטעה בדרך, אבל מפה ועד השטויות והחוסר ידע שאתם כותבים פה המרחק גדול.
    מי שחי את זה יודע שהפועל ירושלים לא למכירה ויש הרבה דברים לא כשרים, עכשיו דודו דהן מנסה למצוא רוכש לצערי כולם יודעים שזה לא יצליח, ברגע שסאסי לא יהיה בהפועל הנושא יסגר בשלוש שניות, לפחות מבחינתי. עד אז נמשיך לבנות תשתית חזקה להפועל ירושלים האחת שתהיה במהרה אמן.
     
    Sir Alex Ferguson, סמואל אטו ו-עידן444 אוהבים את זה.
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,304
    לייקים שהתקבלו:
    7,256
    צחקתי בקול עם ה״יש רוב לאוהדי הפועל בבתי ספר בירושלים״. בטח, כי ילדים מסתכלים על פעילות חברתית ולא על הצלחות מקצועיות, הם עד כדי כך חכמים. אני ירושלמי חבר, לא תצליח לעבוד עליי, כמו שלא תצליח לעבוד עליי בשאר הדברים כאן. אני יודע מי אתם, יודע שגם אם תהיה אופציה לחזור להפועל ירושלים רובכם לא תרצו לחזור, וזה הכל. איבדתם את המהות, אתם משחקים נגד הפועל ירושלים ושמחים בגולים. אין יותר גרוע מזה, אין יותר רחוק מהרומנטיקה והאהבה של הכדורגל מאשר הדבר הזה.

    עריכה: קודם כל, 90 חברי עמותה לקחו חלק בהצבעה ״החשובה בתולדותינו״? 90 מתוך מאות לא?
    דבר שני, ברור לי שיש אצלכם כאלו שרוצים הפועל אחת ורוצים להתאחד עם הפועל ירושלים. אבל יש גם את הצד השני, את אלו שראינו ב״אהבת חיי״, ופה הנפילה שלכם. שלא תטעה, תמכתי בכם בהתחלה, עד שגיליתי יותר ויותר אוהדים כאלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/4/17
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    idans - רוב הדברים שכתבת הם טובים ואני שופע ברכות ומחמאות עליהם, אבל כאחד שאוהב את הכדורגל הישראלי מעבר להיותו אוהד אומלל של מכבי נתניה, אותי מעניינת הפועל ירושלים. זו שבשנות ה-90 משכה אלפים של אדומים ליציעים וזו שהביאה לכדורגל הישראלי את הדרבי הירושלמי, שהיה אחד המשחקים הצבעוניים ביותר שאני זוכר כילד.

    אף בן אדם שפוי לא יערער על הקביעה שאוהדי הפועל קטמון יצרו מועדון כדורגל שמצליח חינוכית, שיווקית ובאופן יחסי גם מקצועית.
    אתה טוען שאתה רוצה קבוצה אדומה אחת. האם אתה יכול להתחייב שלפחות 95% מאוהדי הפועל קטמון שהיו בעבר אוהדי הפועל ירושלים (לא מצאתי ניסוח אחר) רוצים קבוצה אדומה אחת? האם גם הדור שלא ידע את יוסף רוצה קבוצה אדומה אחת? ובהנחה והתשובה היא כן, האם הפועל ירושלים היא חלק מהרצון או שבעיניי אותם אוהדים זו צריכה להיות הפועל קטמון מתוך אמונה שיום אחד הם יצליחו להוביל שינוי תודעתי ולגרום לכולם לקרוא להפועל קטמון בשם 'הפועל ירושלים'?

    התחושה שלי היא שהרצון שלכם לגדול גרם לכם לאבד את הדרך. "קלטתם" גם אנשים שאין להם חיבור להפועל ירושלים והיא לא מעניינת אותם.
    להבדיל אלף הבדלות, גם הנצרות בראשיתה ראתה את עצמה כיהדות חדשה ומשיחית, עד שגם בקרב הקבוצה הנוצרית נוצרה הבדלה בין הנצרות ליהדות. אני חושב שאתם לקראת אותו התהליך - ושוב, מותר לכם ואין ספק שיצרתם קבוצה מיוחדת מאוד, אבל תשאלו את עצמכם האם אתם לא הורסים את הפועל ירושלים יותר משיוסי סאסי, האיש שלטענתכם בגללו הקמתם את הפועל קטמון מלכתחילה, הרס אותה?
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  7. idans Member

    הצטרף ב:
    ‏25/8/04
    הודעות:
    1,481
    לייקים שהתקבלו:
    27
    אני לא יודע מי מזין אותך בשקרים שאתה כותב פה אבל לפחות תבדוק לפני, 90% מ493 חברי עמותה שהיו בזמנו הצביעו ומתוכם 93% הצביעו בעד פירוק מלא של קטמון ואיחוד.
     
  8. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    לא מבין על מה הויכוח.
    הייתי בדרבי הירושלמי האחרון. היו בחוץ אולי 2 מעלות, 50 אוהדי הפועל ו-600 אוהדי קטמון. לא הרגשתי בכלל שזה דרבי. במעמד קהל אחד. הפועל ירושלים זו התעקשות וכל הכבוד לקטמון שעקפו גם מקצועית את הפועל ירושלים, כי עכשיו אין שום צידוק אחר, מה גם שקבוצת הנוער של קטמון תשוב ותשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית עם הפועל ירושלים וכך גם קבוצת הנערים א' שתשחק בארצית.
    לדעתי אפשר בשבוע למזג בין שני המועדונים, שהפועל קטמון תהיה הפועל ירושלים, בהנהגתה ובפורמט שהתגבש - 51-49 לטובת האוהדים (או 3-4 בדירקטוריון), ואז הפועל ירושלים - כמותג - תשוב ותהיה קבוצה גאה בעצמה ואולי גם מועמדת ליגיטימית לשוב לליגת העל.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  9. idans Member

    הצטרף ב:
    ‏25/8/04
    הודעות:
    1,481
    לייקים שהתקבלו:
    27
    יש הרבה אמת במה שכתבת, אין ספק שככל שעובר הזמן זה יהיה קשה יותר ויותר, אני מאמין מאוד שכמו שעבדנו לפני בהצבעה הקודמת גם ההצבעה הבאה תעבור, למרות שאחרי כל כך הרבה זמן הבנתי שלא תהיה כל עוד סאסי חי (אני לא רוצה לכתוב בפרהסיה על השערות למה הבנאדם מחזיק בקבוצה יחד עם יענקלה שחר הכי הרבה זמן בכדורגל הישראלי אבל תנסה לנחש). דבר מעניין ביציע, זה האוהדים המבוגרים אלו שחוו את הזכיה היחידה ב73 הם אלה שלא רוצים באיחוד ונלחמים איתנו על זה בלי סוף, הדור הצעיר לדוגמא הבריגדה שרובם לא ידעו את יוסף בעד איחוד ואפילו הובילו לפני כמה חודשים הפגנות מול ביתו של סאסי לאחר פניה של אוהדי הפועל שנשארו במקורית, זה צבר תאוצה, הפעיל לחץ וכרגיל ברגעי האמת לפני הדרבי הצד השני התקפל ורצה להפסיק...כל מה שדברנו פה זה בלי להכנס לנושא העמותה של סאסי, על החובות הבלתי ידועים, על 13 מליון חוב לעיריה, על זה שבאחד הסיבובים האחרונים סאסי ניסה אשכרה למכור לנו את השם (לא אפשרי בלי העמותה ששם כל הבעיה ומה שמונע איחוד), ועוד מליון דברים שקורים מאחורי הקלעים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,958
    לייקים שהתקבלו:
    10,134
    מההיכרות הקטנה שלי עם הנושא יש כאן מצב מאוד בעייתי שיכול להיפתר על הצד הטוב ביותר רק אם סאסי יחליט למכור ומאחורי הקבוצה המאוחדת יעמוד איש עסקים אמיד(אורי אלון או יוסי ליפקין למשל) שיהיה מקובל על שני הצדדים. מה הסיכוי שזה יקרה? לא גבוה.
    אני לא רואה את סאסי מוכר אם לא מכר עד עכשיו, אוהדי קטמון שאני מכיר אומרים שיש לו אינטרסים מעבר לכדורגל כמו השתלטות על נדל"ן שקשור לאגודה וזאת הסיבה העיקרית שהוא לא משחרר כי הוא חושב גדול וקדימה וגם כנראה שאחרי כל מה שעבר(באשמתו הגדולה חייב לציין) הוא נהנה לעשות דווקא וגם האגו משחק אצלו.

    נשארנו עם מצב שבו נשארות 2 קבוצות לא מספיק חזקות ומבוססות שמתחרות ביניהן מי פחות בינונית בלאומית.
    עכשו נניח ויש מצב ובו הפועל יורדת לליגה א' ונעלמת מהמפה ספורטיבית אני גם לא רואה מהלך בו קטמון בולעת את הפועל כמו שהיה אצל הפועל ת"א סל. גם סאסי לא יתן לזה לקרות וגם יש יותר משקעים בין האוהדים שנשארו בהפועל(ואלה שנשארים בבית ולא תומכים ממש באף אחת מהקבוצות שזה האסון האמיתי של הפיצול) לאלה בקבוצת האוהדים. זה לא יהיה מהלך מאחד שיכול לסחוף אחריו את ההמון.

    מצב מאוד בעייתי שאני לא רואה אותו נפתר בקרוב, אם ליפקין לא הצליח בזמנו לשחרר את הקבוצה מסאסי עם הצעה נדיבה לא חושב שמישהו יכול.
     
  11. הפועל פתח תקווה Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/16
    הודעות:
    174
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    שנה הבאה תיפתח קבוצת אוהדים?
     
  12. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,096
    לייקים שהתקבלו:
    956
    מין:
    זכר
    לא.
    תקרא שוב מה שכתוב.
    בשום מקום לא כתבתי "קבוצת אוהדים"
     
  13. הפועל פתח תקווה Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/16
    הודעות:
    174
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    הכוונה שתיפתח קבוצה בליגה ג?
     
  14. Gabor_Marton Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/16
    הודעות:
    28
    לייקים שהתקבלו:
    16
    מין:
    זכר
    הדבר הכי קל מבחינתנו היה ללכת ולהקים קבוצה בליגה ג'? לא נראה לי שיש לך מושג במה מדובר בכלל. כמה אוהדים שלנו לדעתך היו מוכנים לעבור את הדרך חתחתים הזאת בליגות נמוכות? לכתת רגליים בכל מיני מקומות הזויים? באיזה סרט אתה חי? יש סיבה שבסוף העמותה החליטה ללכת בדרך אחרת. לאופציה של להקים קבוצת אוהדים בליגה ג' עבור אוהדי הפועל פ"ת יש סיכויים אפסיים להצליח.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  15. Gabor_Marton Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/16
    הודעות:
    28
    לייקים שהתקבלו:
    16
    מין:
    זכר
    כמה שנאה נשפכת פה מאנשים. גם אם יש ניחוח טיפה מתנשא בהתנהלות של קטמון, הם עשו דברים יפים ומותר להם גם קצת לעוף על עצמם. זה אנושי.

    לא יודע אם הויכוח פה הוא בגלל קנאה או שהשיח הפוליטי זולג גם לפה (כשקטמון כביכול על תקן השמאלנים האשכנזים התל אביבים המתנשאים וכו')
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/4/17
מצב נושא:
הנושא נעול.