הפועל באר שבע 2016/17 - אלופים שנה שניה ברציפות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏17/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,600
    לייקים שהתקבלו:
    5,966
    הוא שחקן טוב מאוד אבל במכבי הוא לא רצה ולא יכל להישאר. זה בסדר גמור, אי אפשר לאפסן את כולם במגרש האימונים מחשש שיתרמו לב"ש. ההחלטה לשחרר אותו היתה נכונה (אם כי לא בחינם), ההחלטות שהתקבלו לאחריה קצת פחות.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  2. yakar Member

    הצטרף ב:
    ‏4/10/07
    הודעות:
    887
    לייקים שהתקבלו:
    269
    ראדי גדול ובעונה נהדרת.
    אבל אנחנו חייבים למצוא זר איכותי לעמדה שלו לעונה הבאה. זה לא הגיוני שאנחנו תלויים בו בהנעת הכדור.
    לא אמרתי להעיף אותו כמובן , פשוט לתת לו הרבה יותר מנוחה.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    @orimor2212 , אני מביא אותך לפה על כמה נקודות מעניינות שהעלת בדיון המחזור.

    צריך לשים את המטרות הנכונות, אלונה ברקת רוצה ומתאבדת על לייצר מסורת והצלחות, משהו שמכבי תל אביב לא צריכה להילחם כדי שיקרה, מכיוון שההצלחות והתמודדות בצמרת זה משהו קבוע שכבר ב-DNA של המועדון. אלונה ברקת יודעת שהיא רחוקה משם, היא נמצאת בנקודה שאם תחפש עכשיו לחשוב רחוק מדי מדי, או לחפש השקעות לעתיד, שלא יצליחו (סטייל 2 זרים מברזיל), זה משהו שיכול להרוג את הקבוצה מבחינה השגית. לכן חשוב לה ליצור כרגע שם לקבוצה, חשוב לה ליצור הצלחות במיידי, בטווח הקצר, מה שיגרור הכנסות טבעיות לאורך זמן (אצטדיון מלא עונה אחר עונה, אירופה) וזה למעשה יביא למצב שהמועדון יכול להתעסק ב"דברי אקסטרה" כמו לחפש פרוספקטים ולתת עליהם את הדגש. זה משהו שכרגע אני יכול להבין אותה למה היא לא נכנסת לזה. הרכישות של אוחנה, זריהן- הגיעו רק בזכות ההצלחות באירופה. אם לא היו הכנסות משם אני מניח שזה לא היה קורה.


    קודם כל, כן, אלו, ביטון זריהן ואוחנה זה חשיבה לעתיד. אתה כמובן צודק, הסגל מבוגר מאוד, אבל כרגע זה פחות מעניין, כי נבנתה כאן קבוצת על שכולם במערכת רוצים למצות אותה עד תום, ובינתיים מנסים תוך כדי- לבנות החלפת דורות. הרי ההגנה יכולה להמשיך לשחק עוד 5 שנים, בקישור כמובן שיש הרבה עבודה ועל זה המועדון עובד, כנ"ל בהתקפה.
    זה מתחבר לנקודה שרשמתי לפני כן, בנוגע למשאבים, אלונה רוצה לייצר משאבים, רוצה לייצר מסורת, וזה יקרה בעיקר בזכות הצלחה מיידית של כאן ועכשיו. משקיעים בנוער, את זה אני יודע מקרוב, הרבה אנשי מקצוע מעורבים ומנסים להכניס את המערכת למצב בריא, יש שם עוד הרבה עבודה. אלונה שופכת כסף, אבל סוף סוף זה כסף שגם נכנס, ורק בזכות הצלחות נוספות הכסף הזה ימשיך להיכנס.


    כל רגע שיש לנו סגל יותר טוב- זה בונוס מטורף. אנחנו מתמודדים עם קבוצה עם הכנסות טבעיות מטורפות ביחס אלינו, אנחנו מתמודדים עם קבוצה שבכל פן יכולה להוציא יותר מאיתנו, אנחנו שנתיים עם סגל טוב יותר, בהבדלי שכר גדולים מאוד, זה מטורף. שנה הבאה מכבי תל אביב תעשה מה שצריך וסוף סוף תפגע בשחקנים? אז כנראה שכבר לא יהיה לנו הסגל הכי טוב, אסון ? ממש לא, אז נצטרך להילחם שוב עם הרבה אופי על המקום ואולי נסיים במקום השני, לא יקרה כלום, בסופו של דבר מי שעובד נכון עם הכסף חייב ליצור יתרון על פני קבוצות אחרות, ואם נסיים במקום השני אז שם יהיה מקומנו, אנחנו כלכלית רחוקים ממכבי תל אביב, מה שאנחנו עושים כרגע זה מטורף, זה לא יכול להיות בסיס לציפיות הגיוניות לאורך זמן. לא תמצא בליגות הגדולות קבוצה שזוכה באליפות לאורך זמן כאשר הוצאות השכר שלה משמעותית נמוכות מכמה קבוצות אחרות בליגה (@amn יתקן אותי אם אני טועה). במידה ומכבי תל אביב תעשה הכל נכון, ומתי שאנחנו נפסיק לפגוע בצורה מטורפת בכל הזרים שלנו, אז כנראה שלא נוכל להתמודד על האליפות, לא אסון.


    ומה יקרה אם אלונה תעזוב? אין לדעת. אם זה יהיה עוד שנה אנחנו כנראה נהיה בבעיה, אם זה יהיה עוד 15 שנה, בתקווה שאז נהיה קצת יותר קרובים למעמד של מכבי תל אביב או מכבי חיפה מבחינת מותג והכנסות טבעיות.
    מה עם התפרקות כלכלית סטייל בית"ר? אם זה יקרה זה יקרה, אף אחד לא יוכל להבטיח שלא... היינו כבר במקומות חשוכים, אם נחזור לשם.. נחזור, עדיין נהיה פה.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אוחנה, זריהן, חלאילה, ביטון ואלו הם לא השקעות לעתיד לטעמך?

    לדעתי זה בדיוק הפוך, המערכת בב״ש מספיק חכמה כדי להבין שהשלד הבא של הקבוצה לא יבוא מקפטנים לשעבר שחוזרים במיוחד או ישראלים שמכבי לא חפצה בהם, אלא מהישראלים הצעירים של היום שאותם צריך לבנות לצד הסגל הקיים.
    זו נקודת זכותה גדולה לב״ש.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    לא הבנת אותי. גם רשמתי- ההחתמות האלו בהחלט מהוות רצון לבצע חילופי דורות ואולי אולי השקעה לעתיד בפן הכלכלי. שזו הנקודה שלי, באר שבע פחות מתמקדת כרגע בהשקעות- אלא אך ורק לייצר עתיד מקצועי איכותי. אוחנה הגיע בסכום (רכישה) גבוה מאוד, לא בטוח שמישהו בבאר שבע בונה יותר מדי על רווח כספי, אלא רוצים ממנו אימפקט מקצועי כל עוד הוא פה (כנ"ל זריהן, אלו, ביטון), מה שמצליח מאוד עד כה (בערך 5 שערים ו-5 בישולים עבור קשר אמצע שלא משחק קבוע, זה נהדר). כמו כן, התכוונתי יותר לזרים, כמו שמכבי עושה, מביאה זרים על מנת לנסות לעשות עליהם רווח כלכלי בעתיד. זה כרגע מאוד רחוק מאיתנו. המועדון עדיין לא יכול לנסות להתעסק בסוג כזה של השקעות כי קודם כל רוצים ליצוק בסיס חזק מאוד של הצלחות ותארים כאן במיידי. ברגע שיהיה בסיס מוצק מאוד של קבוצת צמרת קבועה, יהיה קל יותר להתפנות לנושאים כמו אלה- של ניסיון לייצר רווח כלכלי משחקנים, כרגע זה פחות עומד על הפרק.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אמנם אני לא יודע, אבל אני חושב שגם מכבי לא מחתימה זרים צעירים רק כדי לעשות עליהם רווח. המחשבה היא שאותם שחקנים כן יוכלו להימכר בעתיד, אבל זה לא שונה משחקן כמו אוחנה.
    בשני המקרים מדובר בשחקנים צעירים ומוכשרים שיכולים להוות שלד חדש למועדון ויחד עם זאת גם יכולים להימכר בעתיד בסכום לא רע.
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    לא יודע, תראה את דוגמת הברזילאי, או שג'ורדי מסלף את האמת או שזו כן דוגמא לכך.

    בכל מקרה, הנקודה היא שכרגע ההעדפה של באר שבע היא להביא שחקנים יותר מוכחים בנקודת זמן הנוכחית (והכוונה בעיקר לזרים. כי מבחינת ישראלים כן יש התחלה של צעדים בנושא- חלאיילה לדוגמא) מאשר שחקנים צעירים עם איזשהו אופק כלכלי (ראיקוביץ', הברזילאי)- ואת זה רשמתי כתשובה לאורימור שהעלה כבעיה את העובדה שבאר שבע לא דואגת להכנסות עתידיות משחקנים אלא חושבת רק על הטווח הקצר, שתבין.

    בנושא אוחנה- קנינו אותו במיליון יורו חצי כרטיס. זאת אומרת כדי להרוויח נצטרך למכור ב-2 מיליון יורו, ייתכן ונקבל סכום גבוה יותר, ייתכן שלא. אני רק אומר שזה לא מעניין כרגע את אלונה אם תרוויח עליו כסף או לא, היה חשוב לה קודם כל- להביא שחקן איכותי שיכול לתרום מקצועית לקבוצה כבר עכשיו.

    לאלונה בוודאי שיושב בראש איך מייעלים את המערכת ודואגים יותר לעתיד, כרגע אבל הרבה יותר חשוב לה ליצוק את עצמנו עמוק עמוק בבסיס של קבוצות צמרת קבועות בישראל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/4/17
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אם אתה מגיב לדברים שאורימור אומר זה דבר אחד.
    הטענה שלי בכל אופן היא - ששני המועדונים דואגים לסגל שלהם שיהיה הכי חזק שאפשר באופן מתמשך, וכהכנה לעתיד חשוב להביא שחקנים צעירים עם פוטנציאל ושחקנים כאלה תמיד יהיו בעלי פוטנציאל מכירה(לאו דווקא חייב לעשות רווח על אוחנה מספיק שתמכרו אותו באותו סכום וזה כבר סכום יפה שאפשר להשקיע שוב).
    אני לא חושב שב״ש עושה משהו שונה ממה שמכבי עושים בקטע הזה(אם זה מה שאורימור טוען) אלא שכל מועדון עושה את זה במדיניות אחרת.
    מכבי היא יעד מספר אחד לישראלים בכירים והיא יכולה להרשות לעצמה להשקיע בזרים ״צעירים״ שאותם אכן קל יותר לשווק לאירופה(בנוסף לאישיו שיש לאנשי מכבי עם המחירים שדורשים הקבוצות בארץ) מאחר והיא מסתמכת לא מעט על החתמת אותם ישראלים(טיבי, זהבי, גולסה, טב״ח הבלם, ריקן, בניון, ייני וגם כאלה שכבר היו אצלה כמו אלברמן, עטר, יצחקי).
    בב״ש מסתמכים על בחירת זרים נכונה כדי להביא את שחקנים ה-״כאן ועכשיו״, ומקיפים אותם החל מהעונה בישראלים צעירים.
    בסופו של יום, ב״ש הצליח למכור את דוידזאדה, ביטון בדרך ואני מאמין שיש לא מעט שחקנים שהם יכולו לעשות עליהם רווח יפה אם תבוא ההצעה הנכונה.


    בנוגע ל?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/4/17
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338

    בנוגע לכך שהם זרים לעונה הבאה ויותר להשקעה. זה מה שג'ורדי טוען, או שהוא משקר, או שזה נכון וזו דוגמא למשהו שבאר שבע לא יכולה להרשות לעצמה לעשות.

    בנוגע לשאר הדברים, אנחנו פחות או יותר אומרים את אותם הדברים.
     
    Sir Alex Ferguson ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    לא זכור לי שהוא אמר שהם כאן כדי למכור אותם, אבל נניח וכן, איך זה סוטה ממה שאני כתבתי?
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    לא סוטה, ייתכן והבנתי אחרת מה שרשמת לפני כן, לא משנה.
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אם זה עושה סדר אז אני אבהיר את מה שאני טוען וזה שכל שחקן צעיר שאתה מחתים הוא בו-זמנית שחקן שאתה מפתח כדי להיות חלק מהשלד של הקבוצה ופוטנציאל למכירה עתידית.

    זה שראיקוביץ׳ יוכל להימכר בעתיד בסכומים מאוד גבוהים יחסית לישראל זה נחמד, אבל אני חושב שבמכבי יעדיפו לשמור עליו כמה שהם יכולים כי אף אחד לא רוצה לאבד שחקן מצויין(ראה ערך החוזה של ערן זהבי והניסיון השארה שלו כנגד ההצעה האדירה מסין, ראה ערך טב״ח החלוץ).
    שחקן טוב גם מכניס כסף למועדון ע״י הצלחה ספורטיבית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/4/17
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,383
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    ברור ששני המועדונים דואגים לסגל הכי טוב בכל זמן נתון, פשוט באר שבע רואה בעיקר את זה, כמעט ואין השקעה עתידית כרגע גם אם קונים כמה שחקנים צעירים.

    לגבי מיכאל אוחנה - חתם תמורת 4.5 מיליון שקל לפי פרסומים, זה 1.25 מיליון יורו, יותר מאשר בן חיים עלה למכבי, עם 50٪ לאשדוד. סיכוי נמוך מאוד שבאר שבע גם פשוט תחזיר את הסכום אליה.
     
  14. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    בן-חיים עלה למכבי סך הכל קרוב ל-1.4 מיליון יורו אחרי שהשלימו את הרכישה שלו ממכבי פתח-תקווה בקיץ האחרון.


    חשוב לציין שבעסקת מיכאל אוחנה 50% מהרווח יועברו לאשדוד, כלומר - 4.5 מיליון השקלים הראשונים הולכים ישירות לב"ש, בלי חלוקה.
    בהינתן התנאי הזה, אני חושב שהם יוכלו גם ליהנות משחקן טוב מאוד לשנתיים (נגיד, אולי אפילו יותר), וסיכוי סביר שלכל הפחות להחזיר את ההשקעה על רכישת כרטיס השחקן שלו.


    עם קצב עליית המחירים של השנה וחצי האחרונות ובהנחה שכבר בקיץ הקרוב נראה עוד עסקאות בעולם סביב ה-100 מיליון יורו, לא הייתי שולל שהם יוכלו גם להגיע לעיסקה שתאפשר להם רווח של מעל מיליון יורו (שזה לא הרבה פחות מהרווח הפוטנציאלי של מכבי על בן-חיים אם יימכר ב-2.9 מיליון יורו (סעיף השחרור שלו) בקיץ הקרוב).

    אם אוחנה ייתן עונה דומיננטית בשנה הבאה (בדגש על אירופה, הליגה "פחות" חשובה בגלל המוניטין של הליגה הישראלית), אני בהחלט רואה הצעות בסדר גודל של 3-3.5 מיליון יורו לפחות. אם יגלה שיש לו שורשים אירופאיים? זה אפילו תרחיש סביר מאוד בהינתן עונה טובה.
     
    Sir Alex Ferguson, Love Is Red ו-לירן אוהבים את זה.
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    תגדיר ״השקעה עתידית״.
    בעיני כל החברה שהגיעו השנה - אוחנה, זריהן, חלאילה, אלו וביטון - הם השקעה עתידית.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.