אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    היום מנסים ככל האפשר למנוע מצב של אצטדיון מלא פעם בשבוע וחסר שימוש בשאר הזמן. ברור שאי אפשר לנצל את הדשא רק לאימונים (יקר לתפעל אצטדיון ועוד לאימונים בלבד וצריך גם לשמור על הדשא) אבל כשמתכננים אצטדיון עם שימושים שונים תחת היציעים כמו חנויות, מסעדות ועוד שיש להם גישה מבחוץ יש מוקדי משיכה קבועים. ניקח למשל את טדי וקרית הספורט במלחה. בטדי עצמו פועל מרכז ספורט עם אולמות סטודיו וחדר כושר גדול וקיר טיפוס מהגדולים בארץ. באולם הארנה הסמוך ייפתחו בעתיד אולם החלקה על קרח, מרכז רפואת ספורט, חנויות ועוד. בעבר דובר על רעיונות נוספים שנדחו כמו בריכה אולימפית תחת האולם או אולם אירועים גדול תת קרקעי. הבריכה האולימפית שמתוכננת סמוך להם אמורה לפעול גם כקאנטרי קלאב אזורי. הרחבה שתוכננה בין טדי לארנה אמורה גם להיות מוקפת בשורת חנויות במתכונת פאוור סנטר ומעליו מלון. בסמי עופר פועלים באצטדיון אולמות כנסים ואירועים לצד השטח העתידי המיועד לפיתוח לחנויות ואולי מגה קומפקלקס קולנועי. אירועים גם מתקיימים בחללים תחת היציעים במושבה ובנתניה ובנתניה גם פועל מרכז הבנייה הישראלי. בעולם גם מוכרים שימושים נוספים כמו מוזיאונים של הקבוצות, מלונות (עם מיתוג של קבוצות הכדורגל או שלא) קניונים של ממש, תחנות רכבת ועוד.

    ואני מסכים שקירוי מלא ליציעי אצטדיונים משפר במידה ניכרת את האקוסטיקה והאווירה במשחקים והרבה יותר נעים להיות באצטדיון מקורה בימים קרים שירושלים מלאה בהם ונעים גם שיש צל בימים חמים אלא שאז יכול להיווצר גם מחנק מחוסר אוורור. בירושלים גם לא לח כמו אזורי החוף ולכן למשל הגיוני יותר לקרות היטב את טדי ביחס למה שכדאי לקרות היטב את בלומפילד שם יכולה להיווצר סאונה לחה.

    טדי עצמו לא אשם בחוסר מימוש הפוטנציאל אלא מה שמסביב. הכדורגל הירושלמי חלש יחסית לתל אביב וחיפה (לא מבחינת הישגים דווקא) ועם כל הכבוד לבית"ר בנתוני מכירת מנויים למשל (בהשוואה נגיד למכירת המנויים של מכבי חיפה לאצטדיון בגודל דומה) או נוכחות קהל במשחקים האצטדיון נשאר ריק למחצה או יותר לעיתים קרובות (לא משנה מי אשם, לה פמיליה, הבעלים, הקבוצה עצמה). אפשר לראות זאת מסטטיסטיקת ממוצע הנוכחות העונה במשחקים של בית"ר בטדי. בעוד מכבי חיפה מתקרבת ל22,000 אוהדים בממוצע במשחק, אוהדי בית"ר בקושי מגיעים לכ8,100. ואם נדבר על קבוצות ליגה לאומית סטייל הפועל קטמון/הפועל ירושלים אז בכלל הפעלת האצטדיון למשחקיהן ממש לא משתלם (בהשוואה אפילו למשחקי הפועל חיפה או בני יהודה) אבל מצד שני קשה לדמיין את ירושלים מקימה אצטדיון קומפקטי עבורן עם איזה 6,000 מקומות. אם להשוות את הציפיות למילוי בלומפילד המורחב במשחקי מכבי, הפועל ובני יהודה ובלי לדבר אפילו על משחקי נבחרת בבלומפילד המורחב ולפוטנציאל הופעות בבלומפילד המשודרג שפתאום יוכל לארח הופעות לאיזה 35,000 צופים ברור שטדי רחוק ממימוש פוטנציאל דומה. בנוסף טדי סובל מבעיות נגישות קודם כל במונחי תחבורה בשל היותו מחובר רק בקווי אוטובוס מקומיים ורחוק יחסית הן מתחנה מרכזית ירושלים (למרות שבעוד שנים מספר מבטיחים כי תהיה לרכבת הקלה את הקו הירוק שיחבר בין תחנה מרכזית ותחנת רכבת האומה לאזור מלחה לצד קווים איזוריים כמו הקו הסגול והכחול שיחד עם הירוק יחברו את האצטדיון לשכונות רבות בעיר) והן עם קו הרכבת האיטי אליו מתל אביב (למרות שיש אי אלו הצהרות של ישראל כץ שאפשר ללמוד מהן שהמסילה בין בית שמש לירושלים תשופר ותשנה תוואי בחלקים מסויימים מה שיקצר את אורך המסלול וגם יאפשר להביא רכבות גדולות יותר ואפילו דו קומתיות וגם להסיע את הרכבת במהירויות גבוהות יותר בפחות משעה ואולי 3/4 שעה). בנוסף יש את בעיית המרחק הן מגוש האוכלוסייה של המרכז (בהשוואה לאצטדיון הלאומי בר"ג למשל) ולקבוצות הרבות שסביבו. אולי החלטה לארח בקביעות אירועים ממלכתיים ומשחקי נבחרת ימצבו אותו טוב יותר וכן פעילות אינטנסיבית להגדלת מספר האוהדים במשחקי בית"ר, דחיפה של אחת מקבוצות הפועל הירושלמיות לליגת העל (אולי גם איחוד הפועל י-ם/הפועל קטמון) אבל טדי תמיד ידדה מאחור מול בלומפילד או מתקנים אחרים שיקומו במרכז (אצטדיון למכבי ת"א למשל). אפשר אולי לדחוף לביצוע שידרוג אינטנסיבי באצטדיון ולהרחיבו ל40,000 מקומות כחלק ממיצובו כאצטדיון לאומי וביצוע שיפורי תשתיות סביבו אבל ירושלים זה עדיין לא תל אביב וטדי זה לא בלומפילד.

    ועכשיו אני חוזר ושואל אותך ספציפית על גשרים ליד אצטדיונים בארץ. איזה אצטדיון נתקלת שהגשר המוביל אליו כולל טיפוס של 30 מדרגות?
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    באצטדיון בנתניה גם החל לפעול פארק טרמפולינות כפי שרשמתי לפני מספר שבועות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    יאללה חודש מאי, 17 יום לסיום העונה בליגה, 22 ימים עד משחק גמר גביע המדינה בטדי (ושנה בדיוק מאז צצה השמועה חסרת הכיסוי שאצטדיון טרנר יורחב לכ21,000 צופים) ועדיין מלבד השמועות שהצגנו כבר לפני שבועות וחודשים לא ברור לי מה הולך לקרות בפועל בפגרת בקיץ במתקני ליגת העל. האומנם טדי יעבור שיפוץ כלשהו לפני ואחרי המכביה? האומנם לויטה יעבור שיפוץ והרחבה רציניים (בניית יציע נוסף) בכ40 מיליון שקלים גם אם הקבוצה נופלת לליגה הלאומית? האם ייבנו בקיץ יציע נוסף באצטדיון נתניה עבור מכבי ת"א (לעבור לר"ג כבר לא נראה אופציה)? האם הפועלים יחזרו בקרוב לעבוד על שידרוג בלומפילד? האומנם יתקיימו עבודות השיפוץ באצטדיון דוחא (בין השאר מסך תוצאות, שדרוג אזור הקופות ועוד)? אצטדיון עכו יעבור שינוי כלשהו לקראת חזרת הפועל עכו לליגת העל? הפועל רעננה נשארת בנתניה או שתעבור להרצליה? יבוצעו שינויים כלשהם במתקנים באשקלון, אשדוד, קריית שמונה וסחנין בפגרה (במיוחד קריית שמונה וסחנין שקיבלו מכתבים כי מתקניהם לא יאושרו במצבם בעונה הבאה)? האם אשדוד תציג בקיץ את הדמיית האצטדיון החדש שלה ותתחיל לבנות אותו עוד בסתיו?

    מה שבטוח זאת התנהלות לא מסודרת. בשלב הזה שפגרת הקיץ כבר באופק היו צריכים כבר להתפרסם הדמיות, מכרזים, בחירת קבלנים, הזמנת חומרים, הרכבת חלקים טרומיים במפעלים והובלתם לאתרי התארגנות ליד האצטדיונים ואפילו הכשרת השטח לעבודות וכולי. אבל במקום זאת יש "שקט תעשייתי" במובן הפשוט של המילה ויש הרגשה ששוב חצי מהפגרה תתמסמס עד שיחלו העבודות המובטחות במתקנים השונים וחלקם יגרור גם חיפוש מתקנים חלופיים לפתיחת העונה הבאה עד שיושלמו (ואני כללתי כאן רק את מתקני ליגת העל שמיועדים בפגרה לעבור שיפוצים. אם הייתי מוסיף את ההבטחות למתקנים מהליגות הנמוכות יותר אז הרשימה היתה ארוכה בהרבה, כפולה ומכופלת).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/5/17
  4. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    לפחות בירושלים יש תקווה אחרי 3 שנים כשסופסוף העירייה פרסמה בתקציב השנתי שלה באופן רשמי שהיא מקצה (כולל מימון הטוטו) כ-117 מליון ש"ח לטובת שיפוץ ושדרוג האצטדיון והכי חשוב השלמת הגג ביציע בדרומי.
    בנוסף, לפני כחצי שנה יצא סרטון רשמי שמציג הדמייה של טדי לאחר השיפוץ הנ"ל מטעם חברת אריאל ומשרד הארכיטקטים GAB.

    מה שבטוח זה שעד הגמר גביע לא יתחילו לעשות כלום בגלל הלו"ז הצפוף אבל לאחר מכן יהיו 5 שבועות שלמים עד לטקס שלא תהיה שום פעילות באצטדיון ואם באמת ירצו להתחיל עשות משהו אז לפחות את החלפת הכיסאות בצפוני יהיה אפשר בוודאות לסיים בזמן הזה.

    אני מקווה שעד המשחק נגד ספרד באוקטובר נראה לפחות כיסאות חדשים בצפוני וגג בדרומי (אם לומר את האמת התאי VIP שמתוכננים להיבנות במערבי לא כל כך מעניינים אותי...)
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מסתבר שבית"ר נורדיה בונה לארח את משחקיה בליגה א' במגרשי הספורטק בעמק הארזים ליד רמות ברגע שיושלמו (ולא למשל באצטדיון גבעת רם). היא אף טוענת שהאצטדיון שלה בספורטק יוכל להכיל עד 2,000 צופים (אם כי להזכירכם דיווחתי כי הכוונה של העירייה לדאוג כי יהיה שם יציע קבוע של 1,000 מקומות בעוד היציע המקביל יהיה זמני וניתן לפירוק).

    מומי דהן: "הרבה חיכו שניכשל, גם בבית"ר ירושלים, אבל הצלחנו" | כל העיר

    ובלי קשר ישיר בעיר פועלת קבוצת כדורסל קטנה של בית"ר ירושלים המשחקת בליגה א' ובאחד האולמות הקטנים בעיר המכיל 150 צופים בלבד. מכיוון שליד אצטדיון הספורט אמור להתווסף בעתיד אולם ספורט ל1000 צופים, אל תתפלאו אם בעתיד גם קבוצת הכדורסל תעבור לשחק בו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/5/17
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    שי ארצי כתב ישראל היום פרסם היום (http://www.israelhayom.co.il/article/474493) כי בסוף חודש מאי כבירי צפוי להיפגש שוב עם נציגי חברת הבנייה הסינית CMEC בנוגע לבניית האצטדיון בבת ים וכן שהסדיר את מרבית חובותיו. ברור שכעת לאחר ניתוק הזיקה בינו לבין הפועל תל אביב שדווקא פרסמה מכתב לגבי שביעות רצונה מתוכנית השיפוץ לבלומפילד, ולאחר קידום התוכניות לאצטדיון פרטי וגדול יותר למכבי ת"א (כרגע נראה שאולי יוקם באור יהודה ליד מחלף מסובים), לא ברור למי מייעד כבירי את האצטדיון שעוד אמור להיות מהגדולים במרכז ובארץ כולה. כמובן שניתן לדבר על מיזם חלופי להפועל תל אביב לדחיפת קבוצה קטנה יותר מליגת העל כגון בני יהודה לתפיסת מקומה באצטדיון החדש במקום לחלוק את בלומפילד. מורכב יותר יהיה מיזם לקידום אחת או יותר מהקבוצות מהליגות הנמוכות מ"הסביבה" ובמיוחד כאלה שבעלי מתקן צנוע ומיושן ואולי גם איחודם (למשל הפועל בת ים, הפועל צפרירים חולון יניב, הפועל רמת גן, מכבי קביליו יפו, הפועל נחלת יהודה מראשל"צ ומועמדות אחרות) בתקווה להעלות את הקבוצה לליגת העל ולאצטדיון החדש אם כי מדובר בסיכון לא קטן הן בהצלחת המיזם לבניית קבוצה לליגת העל, הן ליצירת גרעין אוהדים גדול מספיק למלא את האצטדיון ובמיוחד סיכון בכישלון איחוד קבוצות. כמובן שאפשר גם לדבר על שינוי תוכניות האצטדיון מקיבולת של עד 30,000 צופים למבנה קטן יותר עם אופציות הרחבה שיהיה קל יותר למלא ואולי בכלל לשנות את אופיו לחלוטין ולהגיד "ביי ביי" לתוכניות לאצטדיון כדורגל ולהחליפן בתוכניות לארנה לאומית רב תכליתית שתגמד את הקיבולת של היכל מנורה מבטחים ואפילו הארנה בירושלים, כזאת שתאפשר מעל 15,000 צופים באירועי כדורסל ועד 20,000 במופעים (ולמי שלא יודע בת ים הציעה בעבר להקים בשטחה ארנה לאומית להוקי קרח לכ5,000 צופים וכן מתקנים אחרים) אבל שוב ללא קבוצה ביתית, במתקן שיבנה רק על אירוח מופעים ומשחקי נבחרת ואירועים לאומיים כמו גמרי גביע וכולי מדובר במתקן שעלול להיות גירעוני. וכמובן תמיד יכול להיות שאם הסינים ייכנסו למיזם האצטדיון שיחליטו גם להתחבר "לקבוצה האדומה" ולמשוך אותה באמצעות מימון ואפילו בעלות חלקית לאצטדיון ואולי גם לסייע לה לשוב לליגת העל מהר יותר. אבל כמובן הכל ספקולציות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/5/17
  7. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,356
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    אמיר כבירי לא כשיר להתעסק עם סכומי כסף כאלה.
     
  8. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,235
    לייקים שהתקבלו:
    488
    ערימה של ספקולציות. אני לא רואה מה הטעם להתייחס לנושא הזה כל עוד אין משהו רשמי. מלכתחילה כל הפרוייקט הזה היה נשמע מופרך.
     
  9. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    כשיסיימו את השיפוץ בבלומפילד עוד שנתיים (שגם ככה במשך הזמן הזה במדינה כמו שלנו לא יתחילו אפילו לערבל את הבטון בשביל אצטדיון חדש למכבי או הפועל) שתי הקבוצות יחזרו לשם, יהיו מרוצות מ-29 אלף מקומות ויפסיקו לבלבל את השכל על הקמת אצטדיונים חדשים.
     
  10. crazy man Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/17
    הודעות:
    27
    לייקים שהתקבלו:
    5
    מין:
    זכר
    יש חדש עם המגרשים הקטנים בטבריה/שדרות/אור יהודה ?
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    איך אתה יכול להתייחס למתקנים כמו האצטדיון הדי מפואר וגדול של טבריה שאמור להיפתח אולי כבר במרץ 2018 (לדעתי אין סיכוי שייפתח אפילו לפסח 2018) עם 5,260 מקומות ועם פוטנציאל הרחבה עתידית ל7,554 מקומות לאחר שייבנה בו המפלס השני והגג בעתיד ובין האצטדיון הקטנטן של שדרות המיועד ל800 צופים בלבד שאמורים להתקין בו מושבים וקירוי קל ליציע בתקופה הקרובה ולחנוך אותו הקיץ ובין המגרש באור יהודה שבסך הכל משופץ ולא שנבנה מחדש וגם ייפתח כנראה הקיץ.

    ואגב בויקיפדיה הוסיפו לפני 3 שבועות הדמייה מרשימה לאצטדיון של טבריה שרואים בה את היציעים המערבי והצפוני אבל לא מדובר בהדמייה שמשקפת את מה שיראו ב2018 אלא מה שיראו בעתיד כשייבנה בו המפלס העליון והגג.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/28/Bodek_Architects_Tiberias_Football_Stadium41.Xxx/1280px-Bodek_Architects_Tiberias_Football_Stadium41.Xxx
     
  12. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    בית שמש מוכן?
     
  13. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    "עם סיום העונה הנוכחית אצטדיון טדי יוצא לשיפוצים, לאחר מכן יתקיימו משחקי המכבייה וכמובן הטקסים שייערכו. בסיום כל אלה, יצטרך הדשא לעבור שיקום מה שאומר שטדי לא יהיה זמין לבית"ר במשחקים האירופאים וגם לא למשחקי פתיחת העונה הבאה."

    ????? ???? ??????? ???? ?????? ?????? ????"?
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ובהתאם ביקורת מצד האוהדים.

    ynet זעם בעמותת אוהדי בית"ר: "הפכנו לזניחים בעיני העירייה" - ספורט

    אבל למען האמת זאת היתממות והתקרבנות מצד האוהדים. הרי זה היה צפוי מראש ואף היה לזה תקדים, השיקום שבוצע למגרש ולדשא לאחר המכביה ב2013. וגם בלי המכביה השיפוצים יכלו לקחת זמן רב יותר מפגרת הקיץ ובסופו של דבר השיפוצים הם גם למען האוהדים שייהנו למשל מההצללה ביציע הדרומי או הכיסאות החדשים וגם ממשיכת אוהדי VIP לתאים החדשים. על אוהדי בית"ר לקחת בחשבון שככל שאצטדיון טדי יהיה אצטדיון לאומי ממשי שמארח יותר אירועים ואולי גם מופעים, קודם כל הוא ייסגר לתקופות ארוכות יותר לביצוע שיפוצים ושדרוגים וגם הדשא בו ייהרס יותר ויצריך שיקום ארוך יותר. חייבים לציין שגם לאוהדים יש סטנדרטים נמוכים מ"אירופה". הם מתבכיינים על אי אירוח ביתי של איזה 3-2 משחקים מול קבוצות שוליות יחסית בשלבי המוקדמות האירופי בלי לפתח חלומות על השתתפות בשלב הבתים של הליגה מול קבוצות גדולות יותר ואצטדיון מלא. מה לעשות שירושלים מבודדת והיא לא גוש דן שגם אם אצטדיון אחד סגור יש אצטדיון אחר במרחק נסיעה קצר יחסית.

    בכל אופן ירושלים היתה יכולה להיערך גם אחרת גם בימים שבהם טדי סגור כדי לא להיאלץ לשלוח את בית"ר לארח מחוץ לעיר. האופציה הכי טובה היתה אם היה בעיר אצטדיון קומפקטי לקבוצות הפועל שמכיל כמה אלפי מקומות (בית"ר נורדיה צפויה לארח באצטדיון שבספורטק-קראפט) אבל ברור שאין עבור מיזם שכזה לא קרקע ולא תקציב (לפחות 30 מיליון שקלים לאצטדיון הכי בסיסי). אבל אפשר למשל לבחון האם ניתן לבצע התאמות באצטדיון האתלטיקה של גבעת רם לאחר שיארח את תחרויות האתלטיקה במכביה. לכאורה האצטדיון אמור להכיל 6000 מקומות ביציע המערבי שבו והיה אפשר להקים בו יציע זמני מצידו המזרחי כדי לאפשר תוספת של עוד נניח 3-2 אלף (מסוג הטריבונות שמוקמות בהר הרצל לטקס המשואות) או בכלל להיערך להקמת יציע קבוע כי להפעיל את האצטדיון שכבר קיים כמתקן אתלטיקה גם כאצטדיון כדורגל בעת הצורך יהיה זול יחסית.

    וגם לא בטוח שבית"ר תהיה היחידה שלא תפתח את העונה בבית. בהחלט יש סיכוי שגם סח'נין לא תשלים את השיפוצים בדוחא בזמן וגם לא ברור מה עם קריית שמונה ולויטה שקיבלו מכתבי אזהרה על אי ביצוי שיפוצים חיוניים באצטדיונים שנועדו להתבצע כבר ב2016 (אם כי במקרה של כפר סבא אולי נפילה לליגה הלאומית יחסוך ממנה את הצורך לעמוד בסטנדרטים של מתקני ליגת העל). גם אשקלון ואשדוד נוטות להתנדנד על קו הגבול בין מתקן מאושר למשחקים לבין מתקן שלא עומד בסטנדרטים ולמרות שביצעו בקיץ שעבר שיפוצים תמיד ייתכן כי ייאלצו לבצע סבב שיפוצים נוסף. גם לא בטוח שאצטדיון עכו יאושר בצורה חלקה בלי שינויים מסויימים ואולי אף הכנות לטריבונה נוספת שתגדיל אותו מעל 6,000 מקומות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/5/17
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ובסמי עופר רוצים להתקין מערכת חדשה לזיהוי אוהדים מתפרעים. למען האמת נראה שיש אצטדיונים אחרים עם אוהדים שנכנה "אמוציונליים" שהיה רצוי לשפר את מערכות הניטור ביציעים שלהם.

    ynet אצטדיון סמי עופר עומד להשתדרג - ספורט