בית"ר ירושלים 2016/2017 - מסיימים שוב במקום השלישי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מה לעשות שאין לנו עשרות מיליונים כדי להלחם בב"ש ומכבי. אני לא מצליח להבין מה הבעיה. שיחקנו אחרי בן שמעון כדורגל מצויין העונה.
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,430
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    אנטואן קונטה יעבור כנראה לעמדת הבלם לפי וואלה ספורט.
    החלטה מעולה שכתבתי כאן בדיון שצריך לבצע אותה לא מזמן, מעניין לנסות אותו גם בקישור האחורי.
     
    Drama2 אוהב/ת את זה.
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    בוא ניקח את היתרון הברור היחידי שיש לבית"ר על כל קבוצות הליגה, ונעשה איתו ניסויים. הגיוני סה"כ.
     
  4. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אם אני לא טועה, באותה כתבה ציינו לגבי סוגיית מגן ימני ישראלי, ובאמת זו בעיה כי אין מגן ימני ישראלי פנוי לקבוצה שרוצה לרוץ גבוהה.
    הרבה תלוי בסוגייה אם רואדה יישאר או לא.
    דיידיה ברוסו על המדף, יכול להוות תחליף יותר מראוי לקלאודימיר.
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    גם מגן זר ברמה הזו יהיה קשה מאוד למצוא.

    חסוס רואדה בלם אדיר, לדעתי הטוב ביותר ששיחק בבית"ר למעט טרטיאק, אבל בואו לא נשכח שלפניו היה סזאר ארסו, שגם הוא בלם נהדר, ושטביב גם הביא את דה סילבה, שבשיאו היה אחד מהבלמים הטובים ביותר ששיחקו כאן. אם יש משהו שאי אפשר לקחת לטביב, זה את הפגיעה שלו בזרים. הבעיה היחידה, והיא בעיה גדולה, היא שטביב יהיה מוכן להקריב את אירופה ולעלות עם כחילה ומורי כבלמים, או קונטה ומורי כשקלטינס מגן ימין, כדי לחכות לסוף הקיץ ולמצוא בלם זר בגרושים.
    בשורה התחתונה, יהיה יותר קל למצוא בלם מחליף מאשר מגן ימני, ואין שום טעם להעביר את השחקן הטוב ביותר בבית"ר מהעמדה שלו, שזה משהו שמתאים לבן שמעון נגיד לעשות.

    בקשר לקלאודמיר, הוא אחד הטובים ביותר בבית"ר מאז שמימר הגיע, הטוב ביותר בקישור ללא ספק. אין סיבה לחפש לו מחליף ואם מביאים, אז שיהיה שדרוג אמיתי (לא שאני מזלזל בברוסו, פשוט אני לא רואה אותו כשדרוג לקלאודמיר).
     
  6. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אני דווקא לא מסכים עם השלילה שלך בנוגע לקונט בעמדת הבלם. נכון שיש לו קרוס ברמה אחרת (להגיד הכי טוב בליגה זה להוריד מכבודו), אבל יש לו ראיית משחק + משחרר כדור מהיר + יודע לתת כדורי עומק, לכן אפשר להפיק ממנו תועלת מרובה גם בעמדה אחרת.
    אותי האמת יותר מפחיד מקלטינס מגן ימני זה סאבו מגן ימני, מאז ששיחררו אותו קדימה באמצע העונה - ראינו בית"ר הרבה יותר מסוכנת (אני לא בדקתי את זה אבל אני די בטוח שבכל משחק ללא יוצא מן הכלל שהוא שיחק בחלק הקידמי - הוא היווה איום רציני)
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    את אותם הדברים אפשר היה להגיד על מייקון. אני חושב שמגן שיש לו את כל התכונות שמנית זה בונוס סופר משמעותי לקבוצה, ושוב, בלמים אפשר למצוא. מגנים זה מצרך שקשה יותר למצוא ובטח באיכות כמו של קונטה. אין שום סיבה לתקן את מה שעובד כל כך טוב.

    סאבו בקושי שיחק מגן ימני העונה. אם איינבינדר יעזוב אז לדעתי הוא יעבור לעמדת ה-50/50 בקישור, כשז'אורז'יניו יותר קדימה וקלאודמיר/קלטינס יותר מאחורה, ואם לא אז זה הוא נגד ז'אורז'יניו עם אפשרות לגוון עם שניהם. סאבו מאיים מאוד מבחינה התקפית, הבעיה שהעונה הוא היה מנחוס ברמה אחרת. אם חצי מהמצבים שלו היו נכנסים הוא היה מלך השערים שלו.
     
  8. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,958
    לייקים שהתקבלו:
    10,134
    ע"פ הגישה הזאת גם בהפועל ב"ש היו מחכים יותר מ-40 שנים לאליפות, הרי הם התמודדו מול מכבי ת"א שעשירה מהם פי 2 בערך ולקחה להם 3 אליפויות על הראש עם שישיה בגמר הגביע. המשיכו לנסות לעשות את המקסימום עם התקציב והנה זה הצליח.

    אנחנו לא מנסים לחשוב בגדול, מקום 3 הוא כמו אליפות עבורנו ורק חסר שנגזור רשתות כמו שהפועל ת"א סל של אייזנברג עשו לפני עשור אחרי שהצליחו לסיים מקום שני למכבי. זה פאתטי בעיני וגם מבריח את הקהל, אני חושב שגם בעונות בתחתית עם קורנפיין ופניג'ל היה לנו ממוצע אוהדים גבוה יותר מאשר העונה. אם טביב יעשה את המקסימום להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר שהוא יכול, לא ישחרר שחקנים חשובים מדי קיץ, ישדרג את העמדות שבהן יש לנו שחקנים בינוניים במשך שנים וישקיע בכל המסביב(שיווק, קשר עם האוהדים, נוער וכו') תאמין לי שאני אהיה הראשון שיעשה מנוי.
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הם עושים את המקסימום עם התקציב, אנחנו עושים את המקסימום עם התקציב. על פי הטיעון הזה כל קבוצה יכולה להתמודד עם כל קבוצה ללא קשר לתקציב. זה פשוט לא נכון. בית"ר היא לא הפועל ב"ש, היא סוחבת על עצמה לא רק את העיר הגדולה הכי ענייה בישראל והצטמצמות של בסיס האוהדים שלה, אלא גם את האידיוטים מהלה-פמיליה שמרחיקים ספונסרים ואוהדים נורמלים מהמועדון.
    אני לא מאשים את אלי טביב שהוא מנסה שהמועדון לא יפסיד כסף, לדעתי זאת ההתנהלות הנכונה למועדון כדורגל ישראלי. מבחינתי המודל של בעל בית עשיר ששורף כסף ומדי פעם עולה לצ'מפיונס ומחזיר אחוז קטן ממנו זה לא דוגמא למודל מוצלח. כאילו זה אחלה שיש מישהו כזה, אבל אי אפשר לצפות מאדם להחליט לבזבז כסף שהוא עבד קשה בשבילו בשביל אנשים שמוכנים לשים כמה מאות שקלים בשנה על כרטיסים.
    זה לא אומר שאני מת על ההתנהלות של טביב, הוא מתנהל כמו סוחר אבטיחים כי זה מה שהוא, אבל בגדול אנחנו מוגבלים על ידי שלושה מועדונים עשירים בהרבה שיקנו כל שחקן שירשים אצלנו. אין לנו את הפריבילגיה לשלם לשחקן רוטציה כמו בוזגלו חצי מיליון דולר בעונה, ואני בסדר גמור עם זה. אפשר לשווק טוב יותר, אבל האוהדים חייבים להבין שכל עוד יש לנו קבוצה שעולה לכל משחק כדי לנצח ומצליחה לנצח את רוב המשחקים, אז זה אחלה של דבר. והעונה הייתה לנו קבוצה נהדרת (אחרי שבן שמעון עזב).
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    זה באמת נכון להשוות תקציבית בין בית״ר לב״ש?
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    רק העונה הפערים בין הקבוצות הפכו לגדולים בגלל ההכנסות הגדולות של ב״ש. בעונה שעברה הפערים התקציביים בין בית״ר לב״ש היו קטנים מאלו שבין ב״ש עצמה למכבי וחיפה, וכולנו זוכרים מי זכתה באליפות.

    זה לא תקציב, זו התנהלות. חסוס רואדה דוגמה נהדרת.
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    יש ישראלי בבית״ר שמרוויח כמו בוזגלו, ברדה, צדק ומליקסון?
     
  13. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אני בספק אם יש ישראלי בבית"ר שמרוויח כמו מיכאל אוחנה.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    שום סיכוי שזה נכון.
    אבל ב"ש מתנהלת בצורה טובה, ולכן לא משנה מה בית"ר תעשה, היא לכל היותר יכולה להיות מתחת לב"ש. ומכבי אמנם מתנהלת טיפה פחות טוב אבל התקציב שלה באמת גבוה בצורה שקשה מאוד להתגבר עליה עם רבע מהכסף. חיפה זאת לא דוגמא לכלום.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    פה נגעת בנקודה שאדם מדבר עליה. תקציב השחקנים של בית"ר נמוך משמעותית משל ב"ש וכמובן משל מכבי וחיפה, אבל מבחינת המספרים - בעונה שעברה התקציב של ב"ש עמד על 50-55 מיליון לפי פרסומים שונים, והתקציב של בית"ר עמד על 30 מיליון. אי אפשר להשוות את הפערים הללו לסכומים המטורפים שרצים אצל המכביות. מה זה קשור לאדם? כי אם טביב היה רוצה, הוא יכל להשקיע סכומים קרובים לב"ש, וחלק ניכר מכך לא מכיסו.

    החשיבות הרבה לתקציב גורמת לאנשים לפספס את המהות של הצלחה, וזו התנהלות נכונה. אם בית"ר ירושלים הייתה מתנהלת נכון, אז היינו מתמודדים על האליפות, ממוצע האוהדים בטדי היה גבוה בהרבה ממה שהוא עכשיו ובכללי האווירה סביב הקבוצה הייתה שונה. לה פמיליה אשמים שטביב כאן, ולכן הם הבעיה העיקרית, אבל אי אפשר להפחית מטביב את הבעיות שלו. קבוצה שמתנהלת נכון לא יושבת עם אחד הבלמים הטובים בארץ רק במאי, קבוצה שמתנהלת נכון לא מחכה עד יוני כדי לראות מי מאמן, וקבוצה שמתנהלת נכון לא מוכרת נכסים שלה בכל קיץ וכל פעם הולכת 2-3 צעדים אחורה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.