רומא 2016/17 :: מקום שני עוד פעם

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    ולפני שמישהו ישאל על ססואולו: זה בלוף. הספונסר הוא הבעלים והוא מעביר אליהם כסף במודל דומה לזה של סיטי ופריז.
     
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    הם (ואני) "אוכלים סרט" שהכנסה של 120מ' הפכה ל220 תוך 5 שנים, בסופם רומא עקפה את מילאן ואינטר. Fact. וזו המציאות אותה בחרתי להזכיר בדיון שמדבר על הכנסה שנתית. אף אחד לא מתעסק בבולשיט (מועדון גדול\קטן יותר) פרט לכמה טרולים בטוויטר (לא אני) וכאלה שמתייחסים אליהם ברצינות (כן, אתה).

    ראית פעם תאגיד ענק שנכנס לכדורגל וחתם על חוזה ל3 שנים? זה מינימום 5 ולאחרונה כולל אופציות לעוד 5. אין שום קשר לחולצה נקיה (רצון אישי שלי) או איצטדיון (רעיון שבוטל לפני שנים) אלה לקפיצה השנתית שרומא יוצרת סביב הbrand שלה.
    מה שאפשר לדרוש היום אי אפשר היה לדרוש לפני שנתיים (אז היה לרומא פחות עוקבים בפייסבוק מאינטר. אם אתה עדיין רואה בזה מדד).
    מה שאפשר יהיה לדרוש בעוד שנתיים אי אפשר לדרוש היום.
    קח מחשבון, תחשב כמה תסריטים ריאלים ותבין שיצאת כאן "הלבנת הון".

    אף אחד לא טוען אחרת. להיפך, רומא הצליחה לעקוף שני מותגי על בהכנסה השנתית => כנראה שיש למישהו שם מושג מה הם עושים => "כנראה" שיש סיבה מצויינת לא לחתום על חסות בינונית שתחסום שיתוף פעולה עם תאגידים גדולים יותר בעתיד הקרוב ובטוטאל תפסיד להם כסף.

    היא אמורה לעקוף את רומא בחזרה כבר השנה (פורטו וזה).

    סתם לידע כללי:
    אין שום הבדל בין הקשרים: פסז'-אמירטס למילאן-אמירטס. אם כבר, קבוצת האם של פסז' מהווה ספונסר לברצלונה. כנ"ל לגבי סיטי (וכל שאר המועדונים מאותה בעלות) ואטיהאד. שתי קבוצות שונות לחלוטין שהקשר היחיד בינהן הוא השותפות העסקית (ספונסר-לקוח).
    בקיצור, מיתוסים לעצלנים.

    הדוגמא הכי קרובה לMapei היא Exor בבעלותה יש את FCA (יצרנית פיאט\קרייזלר\Jeep) ומועדון כדורגל אחד בשם יובנטוס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/17
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  3. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אני מבין שצריך להקים פה פורום כלכלה ולחנך את כל הפעוטות (אנחנו) לחינוך פיננסי, רק השאלה שלי, מי הבנק שיממן את הלימודים הללו?<_<
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    קובי, אתם בלי ספונסר מאז 2013. זה מגוחך. האינפלציה בכדורגל מטורפת וכל המועדונים נמצאים במצב דומה. כולם חותמים על חוזים ארוכי טווח שנקטעים מהר מאוד לטובת חוזה חדש ומפלצתי, לרוב עם חברה אחרת. תמיד זה "עוד שנתיים המחירים יהיו גבוהים יותר". ולמרות זאת אין מועדון ענק ללא ספונסר. אתה יודע מי לא באמת מועדון ענק? רומא. אז שיקחו את הכסף שמציעים להם במקום לצעוק "אנחנו מועדון ענק תשלמו לנו כסף של מועדון ענק" או "בעוד שנתיים נהיה מועדון ענק אז תכינו את הארנקים!". קבוצה ללא ספונסר זה לא מצב שקורה כי אין אף אחד שמוכן להיות הספונסר. זה תמיד "אין אף אחד שמוכן לשלם את מה שדורשים", וזה תמיד תוצאה של מועדונים שחיים קצת בסרט ברמה כזאת או אחרת לגבי כמה המותג שלהם שווה. והם מסרבים לקבל פחות מתוך תפיסה שזה יוריד את ערך המותג והמחיר הנמוך יהפוך למעין סטנדרט שממנו יצאו העסקאות הבאות. שזה אולי נכון, אבל זאת המציאות. תסתכל עם מי רומא חולקת את הזכות להיות הקבוצה האיטלקית שלא מחזיקה בספונסר הכי הרבה זמן: לאציו. מועדון שכל המהות שלו נכון להיום הוא אכילת סרט לגבי מעמד המועדון בעולם הכדורגל האיטלקי ובכלל.

    הצליחה לעקוף אותן מבחינה מקצועית וניצלה את הכסף מליגת האלופות (שהן לא קיבלו עקב כישלונות מקצועיים) כדי לעקוף אותן. הכנסה מליגת האלופות זה שקר כל עוד המקום שלך בו לא מובטח. זאת עקיפה "מזוייפת" ואתה יודע את זה טוב מאוד כפי שהתגובה שלך על פורטו הראתה. ההכנסות הטבעיות (קומרשל + זכויות שידור מקומיות + איצטדיון) של אינטר ומילאן גבוהות משל רומא.

    ההשוואה לסיטי ופריז היא לא במובן שהבעלים הוא גם ספונסר (אתה לא צריך ללכת רחוק עם דוגמאות כי היריבה העירונית שלי חיה על הקשר הזה מאז שהתחלתי לצפות בכדורגל) - ההשוואה נעשתה במובן של בעלים שמהווה ספונסר (לאו דווקא חולצה) של המועדון ששייך לו ומשתמש בקשר כדי להזרים סכומים גבוהים למועדון, סכומים שגבוהים יותר מהערך הריאלי שהמותג שווה. ססואולו לא באמת שווה לרומא ונאפולי מבחינת הכנסות מסחריות ושנינו יודעים את זה טוב מאוד. לא זוכר את המספרים (יכול להיות 28 מיליון אולי?), אבל הסכם החסות הוא משולב חולצה/איצטדיון ואני חושב שהוא הגבוה בליגה אחרי זה של יובנטוס. אין פה שום מיתוס.
     
  5. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,325
    לייקים שהתקבלו:
    2,539
    מין:
    זכר
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    לדוגמא?

    ל"חיים בסרט" הזה קוראים - שאיפות. באמת מוזר לך שרומא מעדיפה להכניס 0+0+0+20+20 על פני 7+7+7+7+7 ומנסה לבסס את הדרישה שלה על הצלחה מקצועית (וכמובן החשיפה שזה יוצר)?
    מה שאתה אומר זה - "היי, אתם מועדון קטן, מי אתם בכלל שאתם מנסים לגדול ולאיים על מילאן שלי?! לא מספיק הפער המקצועי שפתחתם אז גם עקפתם אותנו בהכנסות?? fake revenues!! (בכל זאת עידן טראמפ) חיים בסרט אתם!! תקחו את ה7-8מ' ותגידו תודה!".
    הבוסים של רומא מכוונים הכי גבוה שיש. אם הם מאמינים שהם יכולים להשיג שותפות גדולה באמת, לא שווה לספוג עוד עונה או 2 ללא ספונסר (שזה נשמע מצחיק כי כל כמה חודשים מתווספת שותפות חדשה. אתה פשוט לא רואה אותם על החולצה), גם אם קיים סיכון לעוד דחיית איצטדיון\אי הגעה לצ'מפיונס ליג? אתה מציע להיסגר מראש על סכום בינוני שנועל אופציות הרבה יותר שוות בעתיד הקרוב? שישארו קבוצה "כיפית" עם כדורגל יפה אבל שלא יעיזו להזיז הצידה מועדונים ענקיים "באמת".

    ההבדל הוא שרומא עובדת כבר שנים על פול גז בכל המישורים, בעוד שלאציו מחכה שמשהו ממש טוב יקרה לה.

    עקיפה מזוייפת זה ליצור נתיב הכנסה זמני שלא היה לפני כן (וספק אם יהיה בעתיד). רומא קפצה מעונת צ'מפיונס אחת (ראניירי\מונטלה) לעונת צ'מפיונס אחרת (גרסיה\ספאלטי) עם +100מ' להכנסות. הפרסים מהצ'מפיונס ליג קצת עלו אבל אתה לא מזהה כאן איזושהי מגמה? 8מ' יורו "מסכנים" מאיזו wind אמורים להזיז לקבוצת משקיעים שרושמת נסיקה כזו ומנסה ליצור מותג בינלאומי עם התאגידים הכי גדולים ביותר בספורט?
    מילאן יצרה את שמה במשך 2-3 עשורים. הוא לא יכול להחזיק מעמד מעל מועדון "לא גדול" כמו רומא ללא עונת צ'מפיונס?
    למילאן אין לאן לגדול במישור הזה (מותג). רומא רק בתחילת דרכה. לכן כל סיבוב בליגת האלופות נספר לא רק בדו"ח נקודתי אלא גם בתגובות השרשרת שהוא יוצר, עד שלבסוף תגיע איזו Turkish airlines.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/17
    Dayatso אוהב/ת את זה.
  7. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,158
    לייקים שהתקבלו:
    934
    מין:
    זכר
    בנתיים עם איך שרומא מביכה בליגת האלופות גם כשהיא מעפילה לשם, לא ממש נראה לי שזה ימשוך איזה turkish airlines או משהו דומה.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  8. Dayatso #BlackAndWhite#

    הצטרף ב:
    ‏30/1/16
    הודעות:
    327
    לייקים שהתקבלו:
    129
    מין:
    זכר
    אני עם @zitto strunz, רומא שואפת להיות מועדון גדול ועושה את זה יפה מאוד.
    להבדיל ממועדונים אחרים, סטייל מנצסטר סיטי, לרומא יש את היתרון שיש לפסז וזה הקסם של העיר שלה.
    תוסיפו לזה כמה שנים טובות בצמפיונז בשלבי הנוקאאוט אולי אפילו יצליחו להעפיל לפיינל פור בעשור הזה בדרך פלא. והם בהחלט יוכלו להתבסס כמותג בסדר גודל של פסז/דורטמונד/צלסי, לרומא יש פוטנציאל שאין לזלזל בו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @zitto strunz,

    ״לדוגמא״ = צ׳לסי יצאו מחוזה עם אדידס בו הרוויחו כ-30 מיליון פאונד לעונה רק כדי לעבור לנייקי ולקבל 60 מיליון פאונד לעונה.
    Chelsea agree £60m-a-year kit sponsorship deal with Nike

    לגבי השאר - קרי, ״כולם״ - אני לא זוכר עוד דוגמא כזו, אבל יותם מוזמן להמשיך מכאן.
     
  10. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,839
    לייקים שהתקבלו:
    1,737
    לא פעם ראשונה אגב. אם אני זוכר נכון גם לumbru שילמו קנס על יציאה מחוזה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. eran.m Member

    הצטרף ב:
    ‏16/3/08
    הודעות:
    499
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    אלו ההכנסות מהחסות על החולצה , המלבישה והספונסרים בלבד ( ללא התשלומים מאופא ומהליגה ) ?
    ואם יש לך דוחות יותר מפורטים שמכלילים את כל ההכנסות של המועדונים אני אשמח לראות.
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    כן, אלו כל ההכנסות המסחריות. זה אומר ספונסר חולצה, מלבישה ושאר חסויות (שילוט בימי משחק, מותגים אקראיים שמופיעים באתר הרשמי ועל חולצות אימון וכד').

    כאן תמצא פירוט עבור העונה האחרונה שיש לגביה נתונים מלאים (15/16):
    https://twitter.com/i/moments/861867444385849344

    https://pbs.twimg.com/media/C_X1lMmXgAALmSY.Xxx

    כאן אפשר לראות למשל שבעונה שבה שיחקה בליגת האלופות ואפילו הרוויחה בונוסים נאים על העפלה לשמינית, רומא הכניסה רק 20 ו-30 מיליון יורו יותר ממילאן ואינטר (בהתאמה) בעונות שבהן לא שיחקו באירופה. אם מתחשבים בכך שההכנסה מליגת האלופות הסתכמה בכ-70 מיליון יורו, ההכנסות ה"טבעיות" של רומא היו בסביבות 160 מיליון. יש גרף נוסף שמראה עד כמה רומא התקדמה מבחינה כלכלית בשנים האחרונות וזה בהחלט ראוי לציון, אבל המרחק בינה לבין מילאן ואינטר עדיין משמעותי. ליגת האלופות זה הדבר היחיד שמאפשר כרגע יתרון על פני המילאנזיות, לפחות עד שתשלים בניית איצטדיון מתי שזה לא יהיה. הבעיה היא שעד אז, סביר להניח שהמילאנזיות יברחו שוב פעם לאור ההשקעה המחודשת של הסינים והאופציות השיווקיות שזה פותח. מה גם שאיטליה מקבלת נציגה נוספת בליגת האלופות החל מהעונה הבאה, כרטיס שסביר להניח ילך לאחת המילאנזיות שתעפיל בעצמה למפעל ותבטל את היתרון הזה מבחינתה של רומא. אם תעיף שוב מבט בגרף שלמעלה, תראה שרומא עם ליגת אלופות "שווה" 234 מיליון יורו. מילאן עם ליגת אלופות באקלים הכלכלי הנוכחי מגרדת את ה-300 מיליון.
     
    eran.m, Bianconeri ו-EO11 אוהבים את זה.
  13. eran.m Member

    הצטרף ב:
    ‏16/3/08
    הודעות:
    499
    לייקים שהתקבלו:
    11
    מין:
    זכר
    .Grazie

    מהתרשים ניתן לראות שיש 7 קבוצות שמכניסות כ 100M אירו , מרשים , אולי זה מבשר טובות לגבי עתיד הליגה שלנו.
     
  14. Dayatso #BlackAndWhite#

    הצטרף ב:
    ‏30/1/16
    הודעות:
    327
    לייקים שהתקבלו:
    129
    מין:
    זכר
    ואז אתה רואה את זה ומבין כמה אנחנו רחוקים מלחזור לקדמת הבמה...

    *באנחנו אני מתכוון לקלצ׳יו

    https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170522/f8108806e21c347d94f3d42aa361bd9b.Xxx


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  15. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    השנה זה לא מתבטא כל כך במגרש. נאפולי לא נמצאים בטופ 20 והם נותנים פה בראש ללא מעט קבוצות.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.