בוא נסיים להתווכח על הכתבות של ווינט ובתור אחד שמגיע מהתחום תתן קצת ערך מוסף בנושא. תתעלם לרגע מהכתבה ותספר לנו מה דעתך על הפיתוח של תחנות הרכבת, המיקום שלהן והקשר ביניהן ובין העיר על שמה נקראת התחנה.
תחנות רכבת צריכות להיות מחוץ לעיר, כמו שקורה בפועל(כולל בתל אביב) כאשר מזינים אותן אוטובוסים/רק"לים. בנוסף גם צריך כמה שיותר קוים מזינים שמתואמים עם זמני ההגעה של הרכבת. משרד התחבורה אמנם יצא בקול תרועה עם תכנית שילובים, אבל בין התכנית הזאת למציאות אין שום קשר.
אז נניח שיש רכבת של 30 דקות לתל אביב, אני צריך גם לחכות לאוטובוס אצלי בעיר, לסוע איתו בכל התחנות ואז זה מוסיף לי עוד חצי שעה-40 דקות פלוס הרבה מאוד אי ודאות לנסיעה היומית בהלוך, ועוד 30-40 דקות בתוך העיר השנייה שאני מגיע אליה? בפועל יוצא שעה וחצי, למה שאני פשוט לא אגיע עם האוטו שלי לעבודה?
זה לא קשור בכלל למיקום של תחנת הרכבת. הבעיה פה היא תחבורה המזינה שהיא כיום לא מספיק טובה, ואני לא מחדש פה שום דבר. דשנו בזה מספיק בשרשור אקטואליה, הגורם המרכזי לכך הוא המחסור ההולך וגדל בנהגי אוטובוס, אף אחד היום לא רוצה לעבוד בקו. קרא את מה שכתבתי על קו 62 שהיה אצלנו בעיר. אגב בעתיד ה-30 דקות האלה שאתה מדבר עליהם הולכים להיות חלום רטוב, זה כי הטומטומים לא השכילו לבנות מסילה רביעית באיילון.
כיצד התחבורה המזינה יכולה להיות מספיק טובה כשתחנת הרכבת רחוקה ממרכז העיר? כל מטר שאוטובוס נוסע זה זמן להגיע לתחנה. וככל שהעיר גדולה יותר ככה צריך יותר אוטובוסוים. וככל שיש יותר אוטובוסים יש יותר עומס ליד התחנה וזה מעכב. אחד המאפיינים של תחבורה ציבורית בישראל זה אוטובוס שמגיע כבר למקום שאתה רוצה אבל תקוע ברמזור 5 מטר לפני התחנה כשאתה ממהר לרדת, קח את זה ותכפיל בכל השאטלים שמגיעים.
שיתחילו לבנות מקומות תעסוקה ומגורים סמוך לתחנות הרכבת ויגדילו את הנגישות לתחנה ברגל. מי שחשוב לו אז ימצא דרך לגור ליד התחנה. תראה לדוגמא את התחנה בהרצליה, אתה יכול להביא לשם אוטובוסים כמה שתרצה, ועיריית הרצליה אפילו הגדילה לעשות ומספקת שאטלים בחינם (אולם את לוחות הזמנים שלהם יותר קשה להשיג מאשר מידע על הכורים האטומים של איראן) לאיזור התעשייה שמשמש ככתובת העיקרית לאנשים המשתמשים בתחנה. אולם למצוא דרך נורמלית להגיע ברגל מהתחנה לאיזור התעשייה זה משהו שלא חשבו עליו בכלל. http://4.bp.blogspot.com/-LSgoobxapfc/VH1yAEMXgsI/AAAAAAABgW0/Rghz1q1Li0g/s1600/%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%9C%D7%99%D7%94.Xxx בפועל היה אפשר לפתוח את הצד השני של תחנת הרכבת להולכי רגל במקום להוסיף 10 דקות הליכה כמעט לכולם. וזה לא המקום היחיד שבו עושים את הרעיונות המטומטמים הללו במקום אשכרה לחשוב איך אפשר להוריד רכבים מהכביש.
קודם כל אתה בהודעה הראשונה דיברת על תל אביב, שם דווקא יש מקומות תעסוקה ליד תחנות רכבת. כנ"ל תחנת בני ברק. אני לא ממש מכיר את הרצליה אז לא יכול להביע דעה, אני יודע שליד רכבת הוד השרון הולכים להקים מרכז מסחרי, זה בנוסף לשכונות המגורים שנבנות באיזור. אבל אתה צריך להבין שברגע שאתה מקים רכבת מחוץ לעיר לא תמיד יש שם שטחים לבניה,כמו במקרה של רכבת הקוממיות או רכבת משה דיין בראשון.
אז אתה לא מקים שם תחנת רכבת. בפרפרזה על מירי רגב : "מה שווה תחנת רכבת אם אף אחד לא יכול להגיע אליה". בת"א זה המודל הנכון ועיריית ת"א גם הפכה את האיזור הזה ל"סיטי החדש" שם ירוכזו גורדי השחקים והמשרדים.
לא הייתה אופציה אחרת זה כבר טיעון חזק מאוד. לא יודע אם הכל נשקל בהחלטה, אבל מנסיון הולכי רגל פוטנציאלים לא נמצאים בשיקוליהם של מקבלי ההחלטות, מכיוון שהם לא נוסעים ברכבת. בסופו של דבר המטרה הסופית היא להעביר אנשים ממכונית לרכבת, אם אני צריך להתקע בפקקים בתוך העיר רק כדי להגיע לחצי שעה נסיעה ברכבת אז לא עשיתי בזה כלום.
אז מה רצית? שיבנו מסילת רכבת במיוחד לאלה שעובדים באיזור תעשייה? תראה אני באמת לא רוצה להישמע מתנשא,אבל יש דברים שאתה צריך ללמוד יותר על תחבורה ציבורית, ובאווירה מנומסת זאת בוא נסגור את הערב. שבוע טוב ו-ואמוס יובה
סילבסטר סטאלון הלך לעולמו. https://scontent.fsdv2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21458278_726450164219186_5022058484917604831_o.Xxx?oh=18bd53a5e5422deefea0385b5940807c&oe=5A1F8D8E