דיון הליגות הנמוכות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

  1. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    לא. אלה 2 קבוצות שונות, זמנית, של אותו מועדון שהיה וצריך להיות אחד הגדולים בארץ, הרבה מעבר למקום ראשון זמני. באחת הנוער הוזנח גם על ידי הבעלים ובעיקר על ידי מי שמחזיק את המועדון הזה טהור לעד ונוער לא מעניין אותו, אחת מנסה לשקם את אותו נוער בדיוק. הלוואי שמקום ראשון זה מה שיגרום לבית"ר ירושלים לבעוט את אותם "אוהדים" ולהחזיר ליציעים עשרות אלפי בית"רים, אבל זה רחוק מלהיות המצב.
    להחזיר שחקני בית של בית"ר, ולייצר דור חדש של שחקנים כאלה בעתיד הקרוב - חשוב לי הרבה יותר מלדוג משאר קבוצות האיזור את השחקנים שלא מספיק טובים להן (במקרה שלנו, אין כאלה).

    מתקן. רק עונה שעברה התקציב שלנו היה הרבה מעל מיליון שקל, וברור שנעשית עבודה לא טובה, למשל בתשלומי תיאום מס גבוהים על עובדים שיש להם עבודה נוספת בשכר גבוה.
    הדיבורים הכי רחוקים שהיו זה שאנחנו רוצים להתברג בפלייאוף העליון, ואם יזדמן לנו להיאבק על עלייה, אז אולי (אבל לא יזדמן). אם אתה שואל אותי, אני מוכן לסיים גם במקום 6 וגם במקום 10 כל עוד תהייה קבוצה אטרקטיבית, ועאטף נראה כמי שיהפוך אותנו לכאלה, גם אם זה לא החלוץ הכי טוב בליגה, והלוואי היינו מצליחים להביא חלוץ אחד יותר מוביל, וזה חלק מהעבודה הלא מספיק טובה שנעשתה, אבל הציפיות שלנו בהתאם ואין הרבה הבדל בין מקום 6 למקום 10, חוץ מכמה מריטות שיער של החטאות של עדיקה או מבטים נואשים לספסל כשלא מצליחים להבקיע.
    חוץ מבן אור, זדה וכהן יש לנו 2 בלמים של צמרת ליגה א' שכבר שיתפו פעולה בעבר, את ירין הלל, וגם ציון זקן, עוז אריאל והצעירים מבית"ר נראים טוב במשחקי האימון מול קבוצות מהליגה עד עכשיו, וזה כשאופיר עמרם פצוע. בניגוד לשעריים שכולה אסופת צעירים ושחקני נוער, לנו יש שחקנים יותר מנוסים שרצים ביחד, אפילו שרובם שיחקו בעונה שעברה בליגה ב'.

    הממממ... נגיד המנהל המקצועי שלנו, היה עד לפני טביב מנהל במחלקת הנוער של בית"ר. וגם המאמן גידל בעצמו כמה שחקני בגילאי נערים. זה לפני שהעזיבו אותם. אנחנו קיימים 3 שנים, כשהתפצלנו, זמנית, מאחת הקבוצות הכי גדולות בארץ וביי פאר הכי גדולה באיזור, ואנחנו רוצים לחזור להיות היא. מה שמעניין אותי זה כמה בוגרים של המחלקה ישתלבו אצלנו, וכמה בוגרים אנחנו בעתיד נייצר.

    גם אנחנו שובתים היום ממחזור הגביע, אבל זה לא עניין של ביטוחים שאף פעם לא היווה לנו קושי, אלא יותר קשור לזה שבהכח קבעו מחנה אימון לתאריך הזה, ואנחנו סובלים ממצוקת מגרשים.
     
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    סיבוב ה' בגביע: ראיתי את יפו מנצחת 2-1 מוצדק את אזור החלשה על רקע הנוף של חיריה, 5 דקות מהם תחנה הנוחה מאוד של צומת אזור. אזור חלשה טילים, והבנתי שבגול הראשון בדקה ה-4 גובזה חגג על ההגנה המחוררת שלהם. יפו המשיכה לתקוף עוד 90 דקות, שבאמצע קיבלתי טעימה מהיריבות ההזויה שלהם עם הרבה צהובים (ואדום לרונן פרץ שזה בכלל בונוס לקראת מחזור הפתיחה בשבילנו) על המגרש, שהוציאה את גובזה מהכלים ובהיעדרו לא היה מי שיבקיע, וכמעט מכות בין לא ברור מי למי ביציע. בדקה ה-95 אזור כובשת גול בחאווה של הלייף מהרמה סתמית של כדור חופשי שוולובלסקי וההגנה של יפו ממש ביקשו שיכנס, ואכן נכנס, ושלח את קובי כהן לחגוג בהתרסה מול אוהדי יפו.
    ההארכה התנהלה על מי מנוחות לגמרי, עד שבדקה ה-119 עדן אולירי הבקיע את השני של יפו, וגרם ל-300 אוהדי יפו, ש-270 מהם חצו גיל 40 ולא היו מסוגלים לעודד במשך 120 דקות, לפצוח בשירת הפועל אזור זונה. קצת אחרי אלכס באסוק מאזור ועוד אוהדים או שחקנים או אנערף ניסו להתחיל עוד קטלה...

    שאר התוצאות בסיבוב ה', שרובו נדחה בגלל האדחא:
    עוד אתמול אבי גלבוע ניצחו 1-0 את הפועל הרצליה
    מ.ס. דימונה - הפועל מחנה יהודה: 1-2
    בית"ר כפר סבא - הפועל הוד השרון: 1-4 בפנדלים אחרי 2-2
    עירוני קרית גת - סקציה נס ציונה: 2-0
    הפועל כפר שלם - מכבי שעריים: 0-1 בהארכה
    והפתעת היום:
    מכבי יבנה - הפועל בקעת הירדן: 3-1
     
  3. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    אייסקרים, אל תתנשא.
    קשה מאוד ליצור קהל צעיר - ויש כזה - מקבוצה שלא הייתה קיימת כלל 8 שנים. חלקנו ראה משחקים עוד במגרש הפחים שהיה ביתנו 25 שנה. היום אנחנו מתאמנים בו (בערך) פעמיים בשבוע. לא לזלזל באנשים בני 40 פלוס. אנחנו מעודדים יותר כשהטמפרטורות נמוכות. העיקר שהבאנו למשחק חוץ בגביע 300 איש שרובם לא מכירים את הסגל. במשחק בשבוע הבא יהיו כבר הרבה יותר.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  4. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    ואגב, אין הפתעה בניצחון של בקעת הירדן. יש שם מאמן שאימן בליגת העל ובנבחרות הצעירות. לי אין ספק שנכון לנקודת הזמן הזו, בקעת הירדן היא הקבוצה הכי מאומנת בליגה, ולא ראיתי אפילו דקה מהמשחק שלה.
     
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    היו לכם אתמול 300 אוהדים מסורים ונהדרים, אבל מעט מאוד מהם בגיל של לעודד, ועוד פחות מהם מעודדים גם ברגעים שממש מצריכים את זה, למעט בסוף בשירת אזור זונה... יש לזה סיבות ונסיבות, אבל ציינתי עובדות על דברים שהם בעוכרי המועדון שלכם.
     
  6. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621

    בעוכרי?
    אפילו לא בעיה קטנה. אנחנו עדיין מגיעים במסות שאין לקבוצות אחרות ויש כל כך הרבה דברים טובים במועדון שלנו (שניים מהם על גב חולצות השחקנים) שזה אפילו לא בעיה...
     
  7. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    לדעתי היעדר של קהל שיכול לדחוף את הקבוצה ושיש לו השפעה על המשחק ועל היריבות זו כן בעיה, במיוחד לקבוצה שמבוססת על בעלות אוהדים, על חיבור למסורת ועל שחקנים צעירים, אפילו שאלה מסות גדולות מאוד ביחס לקבוצות אחרות בליגה א' וקבוצות מעל, ואפילו שיש במועדון הזה הרבה דברים טובים (שאת חלקם גם אני ציינתי, בלי להבין אם אתה מתכוון לדלתות פנדור או ספונסר אחר). זה כן מה שהיה למועדונים אחרים שהיו באותו מצב כמו שלכם והתקדמו.
    ואני לא בא בקטע של השוואות בולבולים, אלא של דברים שלדעתי חסרים לכם, ובהם אתם צריכים להשתפר ולהשקיע כדי להגיע למקומות שלהם אתם מייחסים כמקומות הטבעיים של מכבי יפו.
     
  8. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    נורדיה, מה האופציות לאירוח המשחק הראשון בליגה?
     
  9. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    @Ice Cream
    המנהל המקצועי היה (בעבר)
    המאמן גידל (בעבר)
    ואז הם עברו למקומות אחרים...
    תקימו מחלקת נוער אלטרנטיבית וכשתעלו ממנה שחקנים דבר איתי על שחקני נוער שאתם מעלים.
     
    oFiRzZz ו-Nigel de Jong אוהבים את זה.
  10. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אצטדיון לוד, מחר יפורסם סופית ורשמית.

    היו בבית"ר ירושלים אנשים טובים שגידלו שחקני נוער (עוד משנתוני הילדים), טביב הגיע ובגיבוי שבשתיקה של מי שאכפת לו רק מב.ט.ל ייבש את המחלקה, עוברות לא הרבה עונות, ואנחנו ממנים את האנשים האלה לתפקידים, ונותנים לשחקנים שהם טיפחו בנוער ובנערים את הבמה הראשונה (או הראשונה האמיתית) בבוגרים. זו המטרה שלנו בנוגע לשחקני נוער בית"ריים, לא כמה שחקנים שלא היו מספיק טובים לקבוצות אחרות באיזור נקטוף בגיל 16.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/9/17
  11. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    זו מטרה מכובדת ואני תומך בה ובכם כמועדון ואתה יודע את זה,
    אבל כשתהייה לכם מחלקת נוער בנורדיה יהיו לכם שחקני נוער שלכם כמו שיש ליפו.
     
    Drama2 אוהב/ת את זה.
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אז זהו, שיפו נהנית מאיזור עשיר במחלקות נוער טובות שמגדלות הרבה שחקנים,הרבה מהם נפלטים בגיל נערים/ נוער/ סוף נוער, והם נופלים לידיה של יפו. כמובן שיפו כן משקיעה גם באיתור של השחקנים הללו, וגם בלבנות שם שיביא אליה את השחקנים האלה, ועושה עבודה יפה גם עם הצעירים שמגיעים אליה - אבל עדיין לא ממש מגדלת שחקני נוער בעצמה.
    הדיון הזה התחיל מזה שרון הזכיר שהם מתבססים על צעירים במקום על שחקני ליגות נמוכות ותיקים שדורשים סכומים, בהחלט בהצלחה סבירה (עד שהצעירים מצליחים קצת, מתקדמים הלאה, ויפו נשארת בליגה א'...), אבל לקבוצה שמתאמנת ומשחקת בתל אביב הרבה יותר קל להתבסס על צעירים כשאתה מוקף במחלקות נוער באיזור שמוציאות עשרות כאלה כל עונה.
    לקבוצות מחוץ לאיזור חיוג ו-03 אין מה להציע לשחקנים ממחלקות הנוער במרכז, ובאיזור שלהן גם אין מאיפה להביא צעירים, ויפו (וכפר שלם, ואזור) גם לא מגדלות את הצעירים שלהן בעצמן.
     
  13. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621

    אין לתאר...
    אדיר קדוש, שוער המשנה שלנו, גדל במכבי יפו מילדים א'. הוא בן 20 עוד מעט. מ-2010 הוא במכבי יפו. מתחיל עונה שמינית במועדון!
    The Israel Football Association
    נפלטים?
    בן רוזוליו, קפטן קבוצת הנערים של עירוני בת ים, ששיחקה בליגה הארצית, קם יום אחד והחליט ללכת להיות שחקן מן המניין בקבוצת הנערים של מכבי יפו ששיחקה בליגה המחוזית, ליגה מתחת לבת ים. ולמה זה? כי מיפו אפשר להגיע יותר רחוק. גם להיות שחקן בוגרים (כי אין בבת ים, וגם אין כל כך בצפרירים), וגם אולי להגיע דרך הבוגרים לליגה מקצוענית.

    ויש אינספור דוגמאות.
    למשל סאן טוריאל וטל פלקה, שחקני בוגרים בני 21. הם הגיעו ליפו אחרי נערים ב'. ביחד. מעירוני בת ים. שניהם עלו ביפו 3 ליגות. פעם בנערים ושתי ליגות בנוער. סאן הוא מלך שערי הקבוצה הבוגרת בעונה שעברה. זו העונה השישית שלהם במועדון.

    וזה שאנחנו בליגה א' נובע מהיעדר ממון. אני מת על כל הקבוצות שמוצאות משקיע ועולות לליגה הלאומית תוך כשהן זורקות הרבה יותר כסף ממה שהן צריכות - החוכמה היא לבחור ב-20 שחקנים טובים ומאמן ממולח ולא ב-20 שחקנים יקרים ומאמן בהתאם - רק כדי לשוב בתוך עונה לליגה א' מוכות וחבולות, ויש לא מעט מקרים כאלה בשנים האחרונות. החוכמה היא לתקוע יתד בליגה הלאומית ובבוא היום להגיע לליגת העל. ואת זה עושים רק דרך שחקני בית.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  14. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
  15. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,577
    לייקים שהתקבלו:
    359
    גם בעזרת ניהול נכון , בלי קומבינות . אפשר לתקוע יתד בלאומית . אין ספק ששחקני בית זה מרגש ויפה . אבל המון מהם לא מתאימים לרמות האלה. צריך להגיד את האמת . הפערים בין ליגות הנוער השונות ללאומית {וגם לפעמים לליגה א'} הם ענקיים !! והרוב הגדול של השחקנים לא ברמה הזאת