סביבה קורה רוב האקשן, המניעים ברורים. אני זרקתי לחברה שלי חצי בצחוק שמעיין הולכת לנצח כי שומרים עליה. אף פעם לא נכנסתי באמת לקונספירציות כאלה אבל היה מוזר שענבר הדליקה אש ראשונה, אח״כ הלהבה שלה תפסה קצת גובה בזמן שאצל מעיין רק התחילו להופיע גיצים, ואז פתאום מעיין שורפת את החבל בלי שום בילד אפ ללהבה שלה.
בקרוב, קשת ורשת יעברו לערוצים 12 ו-13 בהתאמה וערוץ 10 לערוץ 14. אני מבין את הפיצול של ערוץ 2, כל זכיינית רוצה אפיק משלה, אבל מישהו מוכן להסביר לי את ההיגיון במעבר של ערוץ 10?
גם הרבה יותר קל ללחוץ 12 שנמצאות ספרה ליד ספרה בשלט לעומת 13/14. בכל מקרה, מעניין איזו זכיינית תיקח את הבעלות על חברות החדשות של ערוץ 2. רשת או קשת. מה שכן, אני לא באמת חושב שיש מספיק תכנים לשני ערוצים נפרדים שישדרו 24/7. בטח שלא לשתי מהדורות חדשות באותו הזמן. דבר אחרון. חשוב לציין שהשינוי הזה, שיחל מה 1.11, גם יגרום לכך שכל הערוצים ישדרו סוף סוף ב HD.
זה מיתוס נחמד, אבל אני חושב שיש עשרות סיבות אחרות למה ערוץ 2 היה יותר פופולרי. המהלך הזה לא באמת ישנה משהו מהותי-בקשת יהיה כל השבוע ריאליטי ותוכניות זבל ועלה התאנה של "עובדה" וברשת יהיה סתם ריאליטי וזבל-אבל זה טוב שנגמר הדבר שנקרא "ערוץ 2" על שלל משמעויותיו והשפעותיו, ויהיו סתם שלושה ערוצים מסחריים עם רייטינג בינוני. יעשה טוב לכולנו.
בשיא הרצינות, אני חושב שלא ראיתי ערוץ 2 כבר 5 שנים,אולי אפילו יותר. לא מתוך איזה מחאה כועסת או משהו, התוכן שם פשוט משעמם להחריד. היוצאת מן הכלל זה הישרדות שנתתי לה משום מה הזדמנות, אבל כמו בכל העונות הקודמות חתכתי באמצע(למרות ששתי העונות הראשונות היו נהדרות)
ממה שאני יודע לתקופה מסוימת תהיה מהדורת חדשות משותפת במתכונת המוכרת לתקופה מסוימת. כמות התכנים לא אמורה להיות בעיה, בשני הגופים מברכים על העניין. שתי הזכיינות ניכסו לעצמן שלל תוכניות ריאליטי לקראת המעבר (רשת מנצחת במאבק הזה, אפשר לומר - לקחו את האח הגדול מפוצץ הרייטינג, ומלכתחילה יש להם שני פורמטים שהם הסבילים ביותר בז'אנר חשיש בהם יותר תוכן, המירוץ למיליון והישרדות. גם תחרויות המוזיקה של רשת מצליחות יותר. באשר לשאר התכנים - מסורתית קשת יותר מכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר (וזה לא שרשת סוגה עילית). חוץ מעובדה וארץ נהדרת המאוסה אני מעריך שישדרו זבל טהור שמשום מה חלק גדול מהאוכלוסייה אוהב. יש שם התנגדות נחרצת לשידורי ספורט כך שלא רואה את זה קורה. לרשת לעומת זאת יש שתי תוכניות תחקירים (המערכת של מיקי חיימוביץ', אבודים) והיסטוריה של שת"פ להפקת סדרות דרמה כך שמעריך שיהיו כאלה. כן משדרים שם ספורט כך שלא יפתיע כלל אם יאבקו על זכויות שידור למשחקי הנבחרות, למשחקים המרכזיים בעתיד ולמספר משחקים בטורנירים בינלאומיים, ואני משוכנע שישדרו משחקי צ'מפיונס. צפו גם לחזרה לאופנה של תוכניות אירוח ושידורן במקביל, ולמאבק עם יס והוט על סדרות רכש.
תהיה תקופת הסתגלות ואני צופה שאחריה הזכייניות יתמקדו בהפקות אולפן זולות וסדרות מתוסרטות של יוצרים צעירים על חשבון תוכן ריאליטי עלית ותוכניות בהשתתפות טאלנטים שמאוד יקר לייצר אותן. אני חושב שאנחנו כצופים עם שכל רק נרוויח מהשינוי.
האמת שגם אני, מאז שגב האומה עברו לערוץ 10 (והסיפור הזה חשף כמה רשת הם גוף כושל). העניין של הספורט זה נכון, רשת תוכל לשדר צ'מפיונס גם בשלישי וגם ברביעי, וגם תוכל לשדר יותר מהטורנירים הבינלאומיים. לקשת לא חסרים פשעים נגד האנושות ברזומה (ריאליטי, דודו טופז והחייזרים), אבל היסטורית הם ידעו לשלב עם זה גם תכנים ברמה גבוהה-הבורגנים, הפרלמנט, פלפלים צהובים המצוינת, ארץ נהדרת בימיה היפים. ואני לא מזכיר את עובדה כי היא נרכשה מטלעד ולא הומצאה על ידם. רשת במשך 25 שנה ייצרו כמעט אך ורק זבל, וכשהייתה להם סוף סוף תוכנית סאטירה איכותית כאמור הם הצליחו לאבד אותה בשלומיאליות. מה כבר היה אצלם? המעגל של דן שילון? פספוסים? הטוק שואו המאוס של יאיר לפיד? אגב, אני עדיין חושב שהזכיינית הטובה ביותר מבחינת תכנים הייתה טלעד, חבל שהם הפסידו במכרז בגלל ניהול מזעזע.
א הרבה פעמים אני לוחץ 55 במקום 50. יש בזה משהו בכל זאת. אגב, הצופים הנאמנים של ערוץ 5 לא יודעים שאטלטיקו נפרדה מוויסנטה קלדרון וחנכה את מטרופוליטאנו החדש.
מישהו יכול לעשות לי סדר לגבי השינויים הצפויים בטי.וי? לאן עוברים מנובמבר ערוצי הסרטים ? מה יהיה בערוץ 22? הכוונה מה יהיה במקום רשת וקשת שעוברים לערוצים 12 ו13 בהתאמה תודה וסליחה על החפירה
ראיתי את הפרק המדובר של SNL. גל גדות הייתה מקסימה כתמיד, אבל צריך להגיד ביושר: עם כל ההערכה למוסד תרבותי ששורד 40 שנה וכל המי ומי של התרבות המערבית היו שם-זה פשוט מביך כמה זה גרוע. ולא, זה לא בגלל שאני ישראלי ואני לא מכיר את כל האקטואליה האמריקאית, כי החלקים הפוליטיים והסאטיריים בתוכנית הם מאוד מצומצמים, בד"כ זה מסתכם במערכון אחד+הוויקנד אפדייט (ואלה החלקים היותר מוצלחים). כל השאר זה מצעד ארוך של מערכוני נונסנס מגושמים וכתובים רע.
זה בערך תמיד היה ככה. היו להם תקופות טובות יותר ופחות, אבל תמיד היה מדובר בעיקר בהומור לא מאוד מתוחכם (הוויקנד אפדייט, שזה בערך מה שקיציס עושה בארץ נהדרת, באמת היחיד שטוב). זו כן במה שמסורתית מקדמת קומיקאים מעולים. העם האמריקאי מטומטם למדי שמת על השתטות וסוגד לסלבריטאים בקטע מוגזם, אז זה עובד עליהם מצוין. בארץ זה לא עובר ולא סתם הגרסה שניסו ברשת וכבר שכחתי את שמה ומשתתפיה לא החזיקה. בכלל אני חושב שההומור הישראלי הרבה יותר מילולי ויומיומי. אנחנו אוהבים לצטט פאנצ'ים ולהדביק אותם לסיטואציות. ההומור האמריקאי יותר פיזי ועוסק בהתנהגות כללית.