מילאן 2017/18 :: נולדים מחדש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Alta Tensione, ‏7/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    לא מסכים עם מדד כזה. לדוגמא:

    דקה 1:09. לא היה שער. כן הייתה פעולה אישית גרועה.

    סוסו וג'אק לא מהירים מספיק כדי לשחק באגפים ברמה הנדרשת. אופי המגנים שמילאן רכשה מעידים על כך שהייתה נכונות לנצל את האיכויות של סוסו (יצירת מצבים\איום על השער) מעמדה הגיונית יותר, כמו זו של איסקו\סילבה בריאל\סיטי (מצטער אם ההשוואה ספרדית מדי).

    ספגתם 16 שערים. 2 מהם על ספאטה? אוקי. כמה מהם על רומאניולי? מוסאקיו? בונוצ'י?

    היא ברורה מאוד. הראשון כישרון צעיר שצריך ללמוד את המשחק האיטלקי ולהשתלב בהדרגה, והשני חלוץ יקר נוסף שהגיע ל"כאן ועכשיו" אך די ברור שאי אפשר לבנות קבוצה גדולה עם חלוץ כזה.

    אין מאמן 1 בעולם שהיה נוהג אחרת.

    לא לפי מה שהוא משדר. התחושה היא שפשוט נגמר לכם הכסף שברובו נזרק על שחקנים שהיה אפשר להביא בחצי\שליש מחיר ללא תגיות בולשיט כמו "אחד הקשרים הטובים באיטליה מזה שנים" ובאורח פלא מציגים יכולת טובה יותר.

    כדי לשמור על "המשכיות" לא?

    האם העבודה שהוא לא מספיק טוב גם לג'נואה אינה גוברת על הרצון הזה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/17
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    1. יפה. טעות של מוסאקיו שבמקרה לא היתה גול. כמה כאלה הוא עשה העונה?
    2. עמדה הגיונית יותר אולי תאורטית. בפועל אני לא רואה את זה קורה. שחקן אגף יכול להצליח גם בלי להיות מאוד מהיר. זה בדיוק מה שעשינו כל העונה שעברה. אם זה לא מספיק טוב - אז אנחנו מוותרים על מעט השחקנים שכן הראו רמה גבוהה בעונה שעברה (סאגת דונארומה, רומניולי מודח מההרכב בתחילת העונה, ועכשיו גם ג'אק וסוסו משנים תפקיד. זה אומר 11 שחקנים חדשים בהרכב. זוועה).
    3. אין לי כח לעבור שער-שער בשעה הזאת. אם מדברים על טעויות אישיות נטו - מעט מאוד על מוסאקיו. 2 על זפאטה, 2 לפחות על קסייה, ועוד לא מעט על בונוצ'י. יש שערים שסופגים כחלק ממהלך כולל שמערב את כל שחקני ההגנה וזה משהו שאפשר לסבול כשמדובר בקבוצה חדשה. שער שהוא נטו טעות אישית של בלם זה סיפור אחר.
    4. קליניץ' היה החלוץ שמונטלה ביקש. קליניץ' לא טוב מספיק לשאיפות שדורשים ממונטלה. את מי אתה רוצה להאשים כאן? את אובמיאנג שאולי היה מוכן להגיע? אם מונטלה סמך על קליניץ' לעתיד הקרוב - זה עליו. בדיוק כמו שהפשלות של בונוצ'י עליו, בלי קשר לאיזה מאמן היה מתנהג אחרת.
    5. לפאדולה מתחילת העונה בעיקר פצוע, אבל הוא דוגמא, לא מהות. לא אמרתי שהוא אמור להיות שחקן רוטציה במילאן כשהיא תחזור לעצמה. אמרתי שמהפכות עושים לאט, ואם יש שחקנים שאפשר לשרוד איתם עוד עונה - עדיף לעשות את זה. עדיין הייתי מעדיף בלוטי-לפאדולה על פני סילבה-קליניץ' (אם כי זה לא שווה מבחינה תקציבית, אבל תאורטית חלוץ של 65מ' יורו).

    אבל אני באמת מנסה להבין מה הטיעון העקרוני שלך. בונוצ'י, קסייה, ביגליה וקליניץ' - כולם הפכו משחקני ליגה בולטים לשחקנים גרועים?
    מילא קונטי נפצע, הקאן לא התאקלם וסילבה צעיר מדי. מילא מוסאקיו ורודריגז בינוניים מדי מראש. על הרביעייה הראשונה אי אפשר להתווכח שהם נראים העונה הרבה יותר גרוע מאיך שהם נראו בעונה שעברה. כל אחד מהם שכח לשחק כדורגל או שהבעיה איפשהו מעל זה?
     
  3. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    יאללה עברתי על השערים שספגנו:
    שער 1 (מחזור 2 מול קליארי) - קסייה מאבד כדור בהגנה.
    שער 2 (מחזור 3 מול לאציו) - פנדל אחרי עבירה של קסייה.
    שער 3 (מחזור 3 מול לאציו) - וולה של אימובילה על בונוצ'י (ההגבהה על רודריגז).
    שער 4 (מחזור 3 מול לאציו) - בזיון כלל הגנתי.
    שער 5 (מחזור 3 מול לאציו) - מתפרצת.
    שער 6 (מחזור 4 מול אודינזה) - מסירה אחורה של רומניולי (?) לשחקן יריב.
    שער 7 (מחזור 6 מול סמפ') - טעות אישית של זפאטה.
    שער 8 (מחזור 6 מול סמפ') - טעות אישית של זפאטה.
    שער 9 (מחזור 7 מול רומא) - דזקו כובש על מוסאקיו (ורומניולי).
    שער 10 (מחזור 7 מול רומא) - נאיינגולן בועט למרות שמירה של רומניולי, פלורנצי ראשון לריבאונד.
    שער 11 (מחזור 8 מול אינטר) - איקרדי מסתנן בין בונוצ'י למוסאקיו.
    שער 12 (מחזור 8 מול אינטר) - פריסיץ' לוקח את מוסאקיו, איקרדי חופשי בין בונוצ'י לרומניולי.
    שער 13 (מחזור 8 מול אינטר) - פנדל בעקבות עבירה קלה של רודריגז.
    שער 14 (מחזור 10 מול קייבו) - קסייה מוסר בהגנה לשחקן יריב בלי להסתכל.
    שער 15 (מחזור 11 מול יובה) - היגוואין על רומניולי.
    שער 16 (מחזור 11 מול יובה) - היגוואין על רודריגז.

    זאת הגנה חדשה וברור לי שסופגים שערים מול מהלכים קבוצתיים מוצלחים או מול חלוצי-על. בשביל להתמודד איתם צריך הגנה מגובשת וחזקה ואולי באמת נגיע למסקנה שמוסאקיו או רומניולי לא טובים מספיק כדי ליצור הגנה כזאת. אבל זאת הגנה של סקודטו, לא הגנה של טופ4. בשביל הגנה של טופ4 מספיק ששחקני ההגנה שלך לא יעשו שטויות על בסיס שבועי. 3 כאלה של קסייה, 2 כאלה של זפאטה, ועוד 1 של רומניולי. אלה 6 שערים שצריך להמציא unforced errors בכדורגל בשביל לקטלג אותם. לא בושה להפסיד לסלבדור ולא בושה לספוג מהיגוואין, איקרדי או דזקו.

    לדעתי לא מעט מהשערים האלה נובעים משיטת המשחק של מונטלה שלא מצליח ליישם אותה אצל השחקנים שלו טוב מספיק. יכול להיות שיקח לזה עונה להיטמע (גם אצל פפ בסיטי זה לקח שנה וחצי מליארד יורו), אבל בינתיים גם זה עליו.



    (בליגה האירופית - מול רייקה מסירה גרועה של בונוצ'י ופנדל של רומניולי ומול וינה נגיחה חופשית על זפאטה)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/17
    Un bombón אוהב/ת את זה.
  4. עודד (אוהד הצלחות) Member

    הצטרף ב:
    ‏24/2/09
    הודעות:
    978
    לייקים שהתקבלו:
    133
    מדהים בעיניי שהצלחת לעבור על כל הגולים ולא למצוא את האשמה של בונוצ'י אפילו באחד מהם.
     
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    מדהים בעיניי שהגבת בלי לקרוא את התגובה.
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    כנראה עוד בקשה אישית של מונטלה (לא לקרוא את ההודעה).
    --

    תודה על הבדיקה והסיכום.
    *קאליניץ' זהה לעונות הקודמות. מאמין שהוא יתן את ה10-12 שערים שלו, אבל די ברור שאין לו את היכולת להצדיק את המחיר המוגזם ששולם עליו. פרט לכך שמדובר ברכישה גרועה בפן העסקי, הוא לא טוב מספיק לקבוצה שסימנה לעצמה מקום בליגת האלופות וגם לא לזו שמכרה אותו.

    *ביגליה אף פעם לא היה שחקן יציב ולצד הופעות טובות הציג המון day-offs שלמעשה ביטלו את האפשרות שישחק בקבוצה גדולה יותר, עד שבגיל 31, לאחר עונה פחות טובה מהקודמות, הגיעה מילאן, שילמה עליו קרוב ל20מ' (למרות שעוד רגע נגמר לו החוזה), ונתנה לו את התפקיד הכי חשוב בקבוצה חדשה לחלוטין. יכול להיות שהוא יתאפס על עצמו בהמשך העונה אבל בנתיים הרושם הראשוני זהה לציפיה שהייתה ממנו בקיץ - זה פאקינג גדול עליו.

    *קסייה הוא ילד בן 20 עם תכונות מאוד מסויימות שאפשר לבנות מהן שחקן גדול בעתיד. הוא יכול להיות בורג מצויין במערכת שכבר עובדת, אך בלתי אפשרי לבנות עליו קישור חדש לחלוטין (ועוד לצד ביגליה) ולצפות שזה יעבוד from day one. הטעויות האישיות הן חלק מההשקעה בו ואינני חושב שמדובר ברכישה רעה. עם זאת, כשמשקיעים 30מ' בשחקן, צריך שיהיה איזשהו רעיון איך לנצל את היתרונות שלו. אצלכם זה מרגיש כמו "בוא נקנה שמות ואז נראה מה אפשר להרכיב מהם". שילוב הקשרים שלכם (לא משנה אם השלישי הוא הקאן או בונונטורה) לא נראה טוב לא על הנייר ולא על המגרש, ואין שום רפרנס מהעבר ששילוב כזה של שחקנים כל כך לא שלמים יכול ליצור הגנה והתקפה ברמה הנדרשת.

    *את מוסאקיו לא ראיתי מספיק, בעיקר כי העביר את השנים האחרונות אצל הפיזיותרפיסטים. נגדנו (ה4-0 באירופית) הוא נראה רע מאוד. לא הייתי עושה את ההימור הזה תמורת סכום כל כך גדול. אבל זה רק אני.

    *בונוצ'י? כפי שאי אפשר לשייך את הגעתו לצמד המנהלים, כך גם לא את הביקורת על היכולת שלו. לא הייתה שום אפשרות לצפות את זה מראש. לדעתי זו תקופה שתעבור לו אך כרגע עליו לספוג את הביקורת בדיוק כמו מונטלה כי הרבה יותר מבאס לנפץ את הבועה על שאר הרכש המדהים שעשיתם.

    *רודריגז לא היה "בינוני מראש". הוא פשוט נעלם מהרדאר בשנתיים האחרונות (לפני כן היה אחד המגנים המבטיחים באירופה). יכול להיות שמדובר בשחקן קצת עצלן שלא שמר על הכושר שלו ואפשר לתקן את זה (כי כדורגל יש לו). עד כה הוא יצר חור לא קטן אבל ההזזה שלו לשלישיית הבלמים אמורה לסדר את זה.

    *קונטי התחיל רע מאוד ונפצע, אך בעיניי זו רכישה גדולה בפן המקצעי ותשאר כזו גם אם לא תראו ממנו משחק אחד טוב העונה. הבעיה החוזרת היא שגם הוא נרכש בסכום כפול מערכו המקצועי. זה הרגיש בסדר עם הכסף הסיני אבל בדיעבד, החלק השני של החלון היה כושל דווקא בגלל הבזבזנות הזו.

    באופן כללי, לדעתי היה אפשר לעשות את זה אחרת ולהרוויח קבוצה הרבה יותר שלמה בהווה, ללא פגיעה בפרוספקטים העתידיים. הקיץ הזה היה בנאלי ברמה של ילד FM שהוסיף לעצמו 240מ' יורו בeditor. מקווה בשבילכם שלסינים תהיה סבלנות לעוד חלון כזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/17
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    קובי, בקיץ רשמת דברים ברוח אחרת לגמריי. אי אפשר להיות חכמים בדיעבד ולהפיל את האחריות על המנהלים שביצעו מרקאטו אדיר על הנייר ומה לעשות, זה לא מתחבר בפועל.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  8. עודד (אוהד הצלחות) Member

    הצטרף ב:
    ‏24/2/09
    הודעות:
    978
    לייקים שהתקבלו:
    133
    לא האשמת את בונוצ'י בבירור באף אחד מהשערים. או ש"חמקו בינו לבין..." או ש"וולה של אימובילה על בונוצ'י" שלא בהכרח אומר בבירו שהוא טעה.
     
  9. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    לא. זה מה שאתה הבנת.

    ההודעה האחרונה מופרדת לנקודות על מנת להקל על משתמשים להגיב לגופו של עניין.
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    כי רציתי לעשות אבחנה לפי מה שנקרא בטניס unforced errors.
    יש טעות כמו פנדל טיפשי או מסירה אחורה שבה אין על מה לדבר.
    ויש מצב שבו בלם פשוט מפסיד לחלוץ.
    השער הוא אותו שער, אבל אני לא חושב שצריך להשוות בין בלם שמסי בורח לו לחצי שנייה 25מ' מהשער ומעיף בעיטה לפינה לבין בלם שמוסר כדור לחלוץ יריב בתוך הרחבה שלו. יש טעויות ויש 'שער באשמת-'. אז כשאני כותב שאיקרדי ברח לבונוצ'י אני בהחלט מאשים את בונוצ'י בשער, אבל אני לא חושב שזה אותו דבר כמו הפשלות של קסייה וזפאטה.

    אגב, הן ביחס לזפאטה והן ביחס לקסייה אני מאשים את מונטלה. אצל זפאטה זה פשוט האמון שהוא מקבל (ועוד לפני בלם סביר למדי כמו פאלטה), אבל אצל קסייה נראה בבירור שהוא לא מצליח לעשות את מה שמונטלה דורש ממנו.

    קובי -
    אם קליניץ' שווה 10-12 שערים ומונטלה התעקש על ההגעה שלו - הוא אשם.
    הנעת הכדור של מונטלה באופן ברור לא עובדת אצל קסייה, וגם ביגליה לא מסתדר עם זה. תתאים את עצמך לשחקנים שלך.

    בהתחשב ב9 שחקנים חדשים שהגיעו (בלי א.דונא וקונטי), אני לא חושב ששחקנים אחרים היו מועילים יותר. אני כן חושב שפחות שחקנים היו מועילים יותר, ושהסתכלות של 'היתה לנו קבוצה שנה שעברה, מה היה חסר בה?' עובדת הרבה יותר טוב מאשר 'בוא נבנה קבוצה חדשה מאפס'.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    לא, זה מה שאתה רשמת בתגובה ל @סמואל אטו שתהה אם ישנו סיכוי שהעסק לא יתחבר:
    אז אלא אם ״חומר השחקנים פשוט טוב מדי״ = הם שחקנים שלא תואמים את השאיפות וזה מרקאטו לא איכותי כפי שעושים ממנו, אני חושב שקל מאוד להבין למה התכוונת, ושום כתיבה מתנשאת על טרולים וכל החרטה הזה לא תשנה את זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/17
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    מונטלה הוא מאמן. זה התפקיד שלו. הוא לא "התעקש" על קאליניץ' על חשבון חלוץ טוב יותר. אין סיבה שלא יתן את הOK שלו אם האלטרנטיבה היא להמשיך לעבוד עם באקה. כל ה"בקשה אישית" וה"התעקש" לא קשורות לתפקיד המאמן באיטליה.

    @EO11
    מה שציטטת מתייחס לדיון על איכות > כימיה. הבוסט הפרסונלי של מילאן ברור גם היום וגם בעבר. חלק גדול מההשקעות שנעשו טובות בעיניי גם אז וגם היום (גם אלה שאין להן עדיין ישום על המגרש). החלק השני של המארקטו כושל בעיניי, אז, בדיוק כמו היום. אם כל מה שאתה מסיק מכך הוא שהיללתי את המנהלים ועכשיו פתאום מטנף עליהם (סתם כי..מה האינטרס בזה בכלל?) הבעיה היא בהבנת הנקרא הבינארית והרדודה שלך.

    אם גם לאחר דיון כל כך מפורט אין לך אפשרות להגיב בצורה עניינית לאף נקודה ואתה בוחר לחפור בsearch כדי להצדיק ספאם קטנוני - אתה טרול לפי הגדרה וגורר את הדיון לאשפה. גם אם הייתי משנה את דעתי לאחר מס' חודשים ב180 מעלות (והמצב רחוק מזה) ומסביר את עצמי עם התייחסות לכל נקודה רלוונטית, זה עדיין היה שווה התייחסות בוגרת לגוף ההודעה במקום למשתמש.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אז ״חומר השחקנים טוב מדי״ באמת אומר דבר אחר לגמריי. הבנתי, הבעיה היא בי.
     
  14. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,689
    לייקים שהתקבלו:
    3,734
    ציטטת הודעה מאמצע יולי. לפני שמילאן ביצעה בכלל את חלק ה"כאן ועכשיו" של הרכש שלה (עליו עיקר הביקורת שלי). בזמן שעל הכוונת עמדו שחקנים כמו מוראטה\בלוטי\אובמיאנג ולא קאליניץ'. נושא הדיון ההוא מדבר על כמות גדולה של רכש יקר כמו בקיצים הראשונים של סיטי\פסז' ש"גובר" על עניינים פנימיים יותר כמו "כימיה" בין השחקנים.

    אני באמת מתקשה להחליט מה יותר מביך, עצם זה שעד עכשיו לא הבנת על מה מדובר, המוטיבציה שלך לחרבן את הדיון הזה עם התנגחויות אישיות ומשעממות, או הניסיון הכושל לקשר בין הדיון הנוכחי לדברים שנאמרו לפני שלושה וחצי חודשים עם עשירית מהמידע שיש לנו היום.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  15. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    קובי,

    מרטנס זה האימ-אמא של הפוקסים. אם מיליק לא קורע רצועה הוא היום שחקן רוטציה של אינסינייה שמביא 8 גולים בשנה. דז'קו ואימובילה היו שחקנים שבורים שהגיעו לקבוצות שבורות כלכלית שאין להן לברג' להביא משהו אחר. for god's sake איזה "עבודה" ומה בדיוק מתוכנן פה שצריך לקחת דוגמה? איקרדי = סילבה = השקעה לעתיד. סבבה. אני כיוונתי להשקעות בסגנון היגואיין שיובה ידעה בדיוק למה היא שמה 90 מיליון יורו. זה בדיוק מה שחסר לנו ועל זה דיבר מונטלה.

    אני רואה שיש לך פה בעיה עם קאליניץ' אבל אתה מתעלם מהניסיונות (החולניים!) לרכוש חלוץ על כמעט קיץ שלם וזה שהוא הגיע כברירית מחדל. אז אני אשאל: אם הוא לא, מי כן? אתה גם מתייחס להשקעה בו, ל-25 מיליון, כאילו זה 25 מיליון ב-2008. הכסף הזה קונה היום הרבה פחות ממה שקנה פעם. אתה יודע את זה וכולם יודעים את זה, אז מה הקטע? 200 מיליון בקיץ 2009 הספיק לריאל להביא את רונאלדו, קאקא ואלונסו. היום זה מספיק לך לניימאר אחד. ובמיוחד שאנחנו נתונים לסחיטה שכל העולם יודע שפתאום יש כסף אז אפשר לדרוש הרבה.

    ההשגה היחידה שלי מהקניות של מיראבלי ופאסונה היה האקאן וכתבתי את זה לא פעם. אבל גם במקרה שלו צריך להיות הוגנים ולציין שהוא בא אחרי חצי שנה בלי כדורגל תחרותי וגם בשאר הזמן שיחק בליגה לא באמת מתאגרת טקטית.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.