תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    קודם כל יפה ששינית את זה ל"גם אם היא לא מונופול באופן רשמי", זה כבר התקדמות. בכל מקרה לאגד כבר מזמן אין את הכח שהיה לה בשנים עברו. בסוף שנות ה-80 אם אתה זוכר היא ארגנה שביתה ובאמת סגרה את כל המדינה, היום היא כבר לא יכולה לעשות את זה, גם כי נתח השוק שלה הוא הרבה יותר קטן מאז(37 אחוז אגב) וגם כי היא יודעת שמשרד התחבורה יכול להעניש אותה ולקחת לה עוד נתחים ולהעביר לחברות "הקטנות"(חברות כמו קווים ומטרופולין הן כבר ממש לא קטנות) אין שום מקום להשוות לרכבת ששולטת על 100 אחוז מהקווים
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בשנה שעברה אגד איימה שאם לא תקבל כמה מיליארדים היא תשבות, כמובן שהיא עשתה את זה דרך ועד העובדים (אגד היא קואופרטיב) וכל המדינה הייתה בלחץ. בירושלים לדוגמא אין לאגד שום תחרות, ככה גם באוטובוסים בינעירוניים במקומות מסויימים.
    אז אתה מסכים איתי. משרד התחבורה בראשות ישראל "חבר הועדים" כץ, למרות התנהגות מחפירה של אגד במקרים מסויימים יכול,אבל לא עושה שום דבר כדי לצמצם את הכוח של אגד ולהגדיל תחרות עם החברות הקטנות באיזורים שבהם היא יכולה להתחרות. לדוגמא, קווים מסויימים בירושלים.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    לא יודע איך הסקת שאני מסכים איתך אם כתבתי שמשרד התחבורה כן לקח לאגד קווים. "התנהגות מחפירה" זאת הראייה הסוביקטיבית שלך. אגד זאת אחת החברות הטובות בארץ(ביחד עם דן ומטרופולין) ותאמין לי שלא פשוט להפעיל תחבורה ציבורית, בטח עם המחסור החמור בנהגים.
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    חדשות 2 - מחר: שביתה כללית ב"אגד" בכל הארץ
    חדשות 2 - היום: שביתה באגד באזור ירושלים
    ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת אגד - גלובס
    3 איומי שביתות מהשנה האחרונה. בירושלים איום שביתה של אגד אומר לדוגמא שעשרות ואפילו מאות אלפי אנשים לא יכולים להתנייד.
    אם זאת לא התנהגות מחפירה אז כנראה הסטנדרטים שלנו שונים, זה מסביר את חילוקי הדעות שלנו בנוגע לדודי אמסלם לדוגמא. אני חשבתי שזה סתם מחנאות ואולי נגיעות של חוסר יושר, מסתבר שזה פשוט סטנדרטים נמוכים להתנהלות תקינה.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    איומי
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    והם ימשיכו לאיים. מה הבעיה לסחוט את המדינה כשעל הפרק הזמן של מיליוני ישראלים ובעיקר החלשים בחברה, כשאתה יודע שהשר ממול חושב על הפריימריז הבא ועל החברים למרכז המפלגה ולא על איך לשפר את חייהם של תושבי ישראל.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אין לך מושג על מה אתה מדבר, אתה סתם פולט סיסמאות שמתאימות לאג'נדה שלך מהבית.. לא דן ולא אגד סוחטות את הממשלה. דן בהסכם סובסידיה האחרון קיבלה מיליארד פחות מההסכם שקדם לו, ותוך כדי שדן מחוייבת לשפר דברים אצלה כמו ולידציה מאחורה והגדלת מלאי האוטובוסים החדשים. בין היתר נקבע בהסכם שדן תיקנס ב-2000 שקל על כל אוטובוס שלא יצא בזמן. אגד אפילו לא חתמו עדיין על הסכם כי משרד התחבורה לא מוכן לקבל את התנאים שלהם, השיחות ביניהם כבר נמשכות כמה שנים. בין לבין שתי החברות לא שבתו אפילו פעם אחת. איך אפשר להשוות את זה לרכבת ולנמלים ששובתים כל שני וחמישי בשביל שישפרו להם את התנאים עוד יותר, שובתים שובתים לא מאיימות בשביתה.
     
    Gass12 אוהב/ת את זה.
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    יש אנשים שמאיימים שישרפו לך את העסק, אתה תחכה שישרפו כדי ללכת למשטרה או לשלם להם פרוטקשן?
    בפועל הסיבה שאגד ודן מוכנים להסכמים הללו זה כי מבטיחים להם בתמורה סובסידיות ובלעדיות על קווים במרכז הארץ. מי מונע רפורמה רצינית והכנסת תחרות בתחבורה הציבורית?
     
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מי שמונע צואה. הנה אמרתי את זה. מי שזה לא יהיה. כץ? נתניהו?
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    גם זה לא מדוייק, הקו האדום כשיקום יקח נתח גדול מהקווים שדן שפועלים על אותו מקטע. אותה דן באמצעות חברת בת התמודדה במכרז על הקו האדום והפסידה. גם כן מונופול.
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא הבנתי מה אתה רוצה.
    כשהקו האדום יפעל אז הוא יהיה מונופול אחר על אותו הקו. כמו שבירושלים ביטלו את כל הקווים שעל התוואי של הרכבת הקלה והפכו את סיטיפס למונופול על הציר הראשי של העיר. מיותר לציין מה קורה כשיש חפץ חשוד או שביתה של נהגי הקרונות.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אז מה אתה מציע? שכמה חברות יפעילו את אותו קו? זה מופרך מהיסוד
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    א. זה לא מופרך מהיסוד.
    ב. הייתה פה תחרות לאוטובוסים תחת מוניות השירות, אני מניח שאתה יודע שמשרד התחבורה מנסה בפועל לצמצם לחלוטין את הכלי הזה, למרות ההצהרות של ישראל כץ.
    ג. לא חייב את אותו הקו, מספיק קווים שהנוסעים יכולים לקבל החלטה ביניהם לפי רמת השירות והנגישות.
    ד. אני מציע ששר התחבורה יפסיק לסנדל את התחבורה הציבורית במדינת ישראל ויפסיק למנוע כל תחרות כנגד נהגי המוניות.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,092
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    מוניות השירות הן סרטן. כלי פרימיטיבי שקיים רק כאן ובטורקיה, ולא בכדי. מדובר בחאפרים שיוצאים מתי שבא להם, נוסעים דרך איפה שבא להם ועושים ים עבירות תנועה(למשל לעצור באמצע הכביש בשביל לקחת נוסע). הם הבעיה, לא הפתרון. עדיף לתגבר קוים מאשר לתת למוניות השירות "לעזור".
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני מבין שזה יותר קל להגיב לשורה אחת מתוך ההודעה שלי (כפי שעשית במהלך שהתחיל את הדיון הזה) אבל אתה לא יכול לעשות את זה לאורך זמן ולצפות שזה יהיה דיון רציני.
    אני לא אמרתי שאני בעד מוניות השירות, אבל חבר אחר שלך אמר את זה.
    כץ תומך בסבסוד מוניות השירות; רואה בהן פתרון לשבת וחגים - גלובס
    כמו כל דבר שגוזר הסרטים עושה שהוא לא החלפת כסף ציבורי בבטון ואספלט, גם המהלך הזה כושל לחלוטין.
    הם לא הבעיה. הבעיה היא שאין תחרות למפעילות האוטובוסים באיזורים שבהם תחרות הייתה מועילה לנוסעים. כיצד הורדת מתחרים עוזרת לטיפול בבעיה הזאת?