חדשות, שמועות והעברות :: 2023/2024 - נאפולי אלופת איטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ADP, ‏16/7/16.

  1. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    למה שזה יהיה שיוויוני?
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  2. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    למה שזה לא יהיה שוויוני?

    הסיבה היא כדי לקדם את התחרות בליגה, את איכות המוצר, ובעיקר מכיוון שזה לחלוטין לא רלוונטי שאינטר זכתה באליפות בשנת 1965, לכך שהיא צריכה לקבל יותר כסף מפרוזינונה.

    הסיבה העיקרית - איכות המוצר.
     
  3. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אינטר לא אמורה לקבל יותר בגלל שזכתה באליפות ב1965, אלא בגלל שהיא מביאה יותר רייטינג.

    אפשר גם לקבוע שאיכות המוצר ישתפר אם ההכנסות מליגת האלופות, הקהל, הספונסרים ומכירות השחקנים יתחלקו באופן שווה - מה ההבדל?
     
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    היא מביאה יותר רייטינג, כי היא יותר עשירה, ויותר חזקה. אתה צריך לשפר את שאר הקבוצות על מנת שהמוצר יהיה טוב יותר וכך הרייטינג יעלה.

    הקהל, הספונסרים וכו׳ - כל זאת נובע מעניין זכויות השידור כקו פרשת המים. צריך לחלק אותו באופן שווה, כדי שכולם יוכלו להתחזק. פרוזינונה חשובה לליגה בדיוק כמו יובנטוס. אניילי מוזמן להקים סופר ליג. במקרה זה, אף אחד כבר לא יתרגש ממשחק בין יובנטוס לבאיירן. נו, עוד משחק. אוהדי הכדורגל בברגמו פשוט הרבה יותר חשובים מאוהדי הפלסטיק האלה של הקבוצות הגדולות שאפילו לא טורחים להגיע במשחק נגד רומא.

    פער הכסף בין הקבוצות הופך את הכדורגל למוצר בינוני וצפוי מאד. צריך לשנות את זה.
     
    Bravo'Al'HaLancia ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  5. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    למה הפער בהכנסות מהקהל והספונסרים נובע מזכויות השידור?
    למה לא להתחלק גם בכסף ממכירות שחקנים ומוצרים? בכלל בוא נחלק את השחקנים, זה יצור הרבה יותר שיוויון .

    אגב, מי מבטיח שהכנסה שיוויונית יותר תשפר את הליגה? זה יכול גם להחליש את החזקות הרבה יותר מאשר שזה יחזק את החלשות והליגה תהיה הרבה פחות מעניינת .
    אין שום הבטחה שפרונינזה תשתמש בכסף באותה חכמה שיובנטוס הייתה משתמשת בה (בגלל הסיבה שלאחרונה יש אנשי מקצוע, גם בתחום הכספים, טובים יותר) ותפיק ממנו תועלת דומה או גבוהה מזו שיובנטוס הייתה מפיקה.

    אגב2, אם נחלק את המשכורות במקום העבודה שלך באופן שווה יותר, ככה שהמנקה ירוויח יותר ביחס למנכ"ל, זה ישפר את החברה שלכם?

    אגב3, אם הכדורגל הוא מוצר בינוני וצפוי, למה ההכנסות בשוק כולו גדלות בקצב כזה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/18
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    אנחנו כאן בעניין שיפור של מוצר, לא בעניין של משכורת המנכ"ל לעומת העובד הזוטר.

    זה העניין - אוהדי הקבוצות הגדולות מתייחסים לקטנות כאל עבדים נרצעים שרק צריכים לשמן את המנגנון הזה של סקודטואים רצופים.

    לשאר אתייחס מהמחשב.
     
  7. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    זה בדיוק אותו עיקרון.

    אף אחד לא מתייחס לקבוצות הקטנות כעבדים - כל אחד מקבל לפי השווי שלו בעיני המשלם. אתה מציע לשדוד קבוצות אחרות .
     
  8. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    יובנטוס, אינטר, נאפולי, מילאן ורומא שודדות יום יום את הקבוצות הקטנות. אינני יודע אם אתה שם לב לכך, אבל זה מה שקורה.
     
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    כל עסק בעולם למעשה המטרה הסופית שלו אחת - לגבור על כל מתחריו ולהפוך למונופול. סילוק כלל השחקנים מהשוק כך שלא יקבלו כלל נתח שוק, הוא החלום של כל עסק. אנדראה אניילי עושה זאת מצוין - הוא מתנהל טוב בהרבה ממתחריו, והצליח לבנות אימפריה ששולטת באיטליה. מבחינתו, פרוזינונה ואמפולי יכולות שלא לקבל אגורה שחוקה מכספי זכויות השידור, הרי למה שיקבלו? אין שום סיבה. כמובן שאניילי אינו לבד, אילו סונינג היו במקומו, הם היו עושים אותו דבר - כאמור, זה תפקידו של כל עסק.

    ואי אפשר להאשים את אניילי/סונינג. תכליתם יחידה - חיסול כל המתחרים וזכייה בכל הקופה. זכותם וחובתם לדאוג לאינטרסים של בעלי המניות שלהם - האוהדים. מבחינת אניילי/סונינג, שפיורנטינה תקבל 0 ושתתפרק, זה לא רלוונטי עבורם.

    אבל במילה "תתפרק" מתחילה הבעיה. אני מסתכל על הנושא בראייה קפיטליסטית טהורה - לא אכפת לי לא "לשדוד" אף קבוצה, שכל אחד יקבל את מה שהוא מביא (מכיוון שלפני 100 שנה מישהו החליט שלהקים קבוצת כדורגל בטורינו זה רעיון טוב, במקרה קראו לו אניילי והוא הצליח) ושלום על ישראל. אני דואג לאיכות המוצר, ומכאן אני כותב את מה שאני כותב.

    איפה תתחיל הבעיה? כאשר יתברר בעוד שנים מספר, לא רבות, לעניות דעתי, שהכדורגל הוא מוסד סגור שבו לאוהד הקבוצה הקטנה אין שום תקווה. הוא לא יוכל לזכות בשום דבר, כי סונינג זכו בהכל (אניילי, נגיד). אין לו סיבה להגיע למגרש, ממילא אין לו סיכוי לנצח.

    בטווח הארוך, אם לקבוצה יש יותר תקציב - היא תהיה חזקה יותר. זה די פשוט. אם אתה חושב אחרת, זה בסדר, אבל תיזכר מה היה כאשר אלסיו סקו היה צריך להסתפק בלגרוטלייה במקום בבנעטיה. הקבוצות החזקות יתחזקו מהתחרות, ובטווח הארוך, כאשר סכום זכויות השידור יעלה, כי הליגה תהיה מעניינת יותר - המצב יתייצב מבחינה כלכלית.

    אין כאן יחסי מנכ"ל-עובד. יובנטוס צריכה את ג'נואה מאד, יותר מאשר את ברצלונה. הליגה המקומית צריכה להיות מעניינת, אחרת אין סיבה לראות את המשחקים של יובנטוס. רוב האנשים פה בפורום התאהבו בליגה הזו כשהיא הייתה מעניינת ותחרותית.

    האם הן גדלות כמו ה-NFL וה-NBA? האם יש קבוצת כדורגל ששווה כמו הקבוצה הגרועה ביותר ב-NBA? פיניקס סאנס, הקבוצה הגרועה ביותר ב-NBA (אחת הגרועות) שווה יותר מיובנטוס. זה נראה לך כמו ענף שמממש את מלוא הפוטנציאל שלו?

    @FelaKaT
     
  10. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אתה מניח הנחות קש ואז תוקף אותן - זה לא עובד ככה.
    ההיסטוריה מוכיחה שאי שיוויון בהכנסות מובילה לקריאות הליגה או קבוצות? אם לא, אני לא יודע על מה אתה מתבסס כשאתה אומר שקבוצות יתפרקו.
    אם נלך לאנלוגיה שלך ונניח שזה נכון שכל חברה רוצה להפוך למונופול בתחומה - זה רק מוכיח את הפואנטה. מאטות מאוד החברות שהופכות למונופול, אם בכלל והשוק רק הולך ומשתכלל (חוץ ממקומות בהם הרגולטור מנסה להנדס את השוק, כמובן)

    בנוגע לאניילי ו100 שנים, אם בגלל זה הוא מקבל יותר,מעניין למה גנואה מקבלת פחות.

    זה אולי נכון במקרה שהעוגה גדלה כמו בפריימר ליג, לא במקרה שאתה מנסה להנדס את העוגה ולחלק אותה באופן מלאכותי.
    במצב השני אתה מתעלם מההשלכות האפשריות של קיצוץ בתקציב של הגדולות (בערך כמו שכל רגולטור נכשל בחיזוי כל ההשלכות של ההחלטות שלו, נדמה לי שזה נקרא אפקט הקוברה)
    האם סאקו נכשל בגלל חוסר בתקציב או בגלל התנהלות לא נכונה? האם מארוטה נכשל בשנה הראשונה שלו בגלל כסף ובשניה הצליח רק בזכות הכסף?

    יובנטוס צריכה את ג׳נואה בדיוק כמו שהמנהל צריך את העובד.
    היום יש יותר אוהדי כדורגל מאשר בעבר ובכל מקרה מציע לך לבדוק איך התחלקו זכויות השידור בזמן שהתחלת לאהוב כדורגל איטלקי - נראה לי שתופתע.

    הגידול באחוזים גדול יותר בכדורגל אבל דורש בדיקה(אחרי בדיקה שטחית,האחוזים די דומים). אני לא יודע אם הכדורגל ממלא את מלוא הפוטנציאל שלו, אבל בטוח ששיוויון בהכנסות לא יוביל אותו לשם בדיוק כמו שלשווי של פיניקס אין קשר לשווי של יובנטוס (שאגב, שווה ומכניסה פחות מיובנטוס על פי פורבס).
    וכן, מנצ׳סטר יונייטד לדוגמא שווה יותר מהקבוצה בעלת השווי הגדול ביותר בnba (גם כן על פי פורבס) אבל כאמור אין לזה כל כך משמעות .
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/18
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    האם אתה חושב שבnba לא צריך מס מותרות ומס יוקרה, אם ככה?

    (לקיחת הדיון למקום של כלכלה חופשית בה הרגולטור נכשל, וימשיך להיכשל, בהנדסת השוק אינה רלוונטית. הכדורגל שונה מכיוון שהוא מוצר, מוצר שצריך להשתפר).

    גנואה כנראה מקבלת פחות על המאה שנים כי יש לה פחות כוח בהתאחדות.

    אתה מציע להגדיל את העוגה על ידי כך שתתן את כל הכסף ליובנטוס ושותפותיה. זה הגיוני, אתה אוהד יובנטוס. אין סיבה שתרצה שפיורנטינה תקבל כסף. אני מציע להגדיל את העוגה באמצעות שיפור היכולות של כל השחקנים גם יחד.

    אני לא אמרתי שקבוצות יתפרקו, אמרתי שהמטרה של אניילי היא שהוא יקבל את כל הכסף וששאר הקבוצות מבחינתו יתפגרו (כנ"ל לגבי דה לאורנטיס, סונינג ושות'. אולי אצל פאלוטה זה שונה, כי בספורט האמריקאי נהוג שכדאי שיהיו הרבה שחקנים טובים, אחרת המוצר יהיה כושל).

    כשאני התחלתי לאהוב כדורגל איטלקי - היו הרבה שחקנים שיכלו לנצח. זה מה שחשוב, מבחינתי שיובנטוס, ברצלונה, אינטר, מנצ'סטר סיטי ואחרות תשלמנה מס מותרות כמו ב-NBA כדי שיהיו יותר שחקנים טובים. זה לא מאד משנה לי איך זה יקרה - מה שמשנה הוא שיהיו שחקנים רבים שיכולים לזכות בתארים. אחרת, זה מוצר כושל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/18
  12. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    לא מכיר את הNBA או את המיסים האלה ככה שקשה לי לענות על זה.

    (הכדורגל לא שונה - מדובר בשוק בדיוק כמו כל שוק אחר ולכן הדיון הוא כלכלי)

    אבל למה? אם הקריטריון היחידי הוא "שלפני 100 שנה מישהו החליט שלהקים קבוצת כדורגל בטורינו זה רעיון טוב, במקרה קראו לו אניילי והוא הצליח" למה יובנטוס מצליחה יותר מגנואה?

    אתה לא מציע לשפר את יכולות של כל השחקנים גם יחד - אתה מציע להחליש חלק בוודאות ואולי לחזק אחרים. אני מציע שכל אחד יקבל את מה שמגיע לו.

    כן כי רק אמריקאים מבינים בספורט או עסקים.

    לא מבין למה המודל לחיקוי שלך זה הNBA - אחד הענפים הכי פחות תחרותיים ששחקן אחד יכול לשנות את תמונת האליפות.

    בינתיים העובדות הן שהכדורגל בעולם נמצא בתנופה, ההכנסות גדלות והעניין גדל בלי ששום ליגה תהיה שיוויונית בחלוקת ההכנסות שלה, כמובן יש כאלו שיותר (פרמיירליג) וכאלו שפחות (לה ליגה) אבל זה לא המצב בשום ליגה ומעולם לא היה (שוב ממליץ לך לבדוק מה היה מצב חלוקת זכויות השידור באיטליה בזמן שהתחלת לאהוד אינטר או סתם מה היה המצב לזמנים שאתה מתגעגע אליהם), ככה שהפתרונות לבעיות של הכדורגל האיטלקי לא טמונות בחלוקה שיוויונית של הכסף.
     
  13. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,346
    לייקים שהתקבלו:
    2,547
    מין:
    זכר
    אני שוב אומר שהמצב בעניין של זכויות השידור בשנות ה-90 הוא לא מה שמשנה, אלא העובדה שרמת התקציב של חלק גדול יותר מהקבוצות הייתה שווה. זה שקרניוטי, גורי ופארמה הוציאו כסף שלא היה להם זו בעיה אחרת. אבל הבסיס הוא שלא תהיה קבוצה שיש לה מיליארד יורו בבנק, וקבוצה אחרת עם 20 מיליון יורו בבנק. לא מכיוון שיש לי חוש צדק מפותח, לא מכיוון שאני רוצה לשדוד את אנדראה אניילי, אלא מכיוון שהמוצר יהיה יותר טוב אם תהיה בו יותר תחרות.

    הכדורגל בעולם נמצא בתנופה מכיוון שיש שני סופרסטארים שמושכים אותו כלפי מעלה, מכיוון שכעת ניתן לצפות בו מכל מקום ובכל זמן, ומכיוון שהשיווק הוא הטוב ביותר שיכול להיות. השאלה כמה זמן זה יימשך, אם רק קבוצה אחת תזכה באיטליה כל הזמן (לדעתי - מעטים יצפו בזה, טמבלים כמוני למשל שממשיכים לראות משחקים משמימים). באיטליה הכדורגל לא ממש צומח מאז 2003 בערך, כשיש התעוררות קלה בשנים האחרונות. אני מניח שהוא יהיה פופולרי עוד יותר כאשר תהיינה חמש קבוצות חזקות.

    הפתרונות לבעיות של הכדורגל האיטלקי לא קשורות רק לחלוקה שיוויונית של הכסף, אבל הן בהחלט קשורות גם לזה.
    עובדתית, ענפי הספורט שלהם רווחיים כולם ובעלי פופולריות עצומה, מגלגלים כמות אדירה של כסף ויש סיכוי לרוב הקבוצות להיות טובות מאד עם ניהול סביר.

    כאשר מי שיחליט מה מגיע למי, הוא קרל היינץ רומינגה, אנדראה אניילי, פלורנטינו פרז, וסטיבן ז'אנג.

    מכיוון שהיא מנוהלת הרבה יותר טוב. אבל האם אי פעם ג'נואה תוכל להיות טובה כמו יובנטוס? במציאות שנוצרה, האם היא תוכל להתקרב אליה?

    מדוע יש שלוש אלופות באיטליה מאז 2002, ובין השנים 1985 ו-1995 היו 8?
     
  14. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    הכדורגל הצרפתי היה טוב יותר או פחות טוב לפני המכירה של פ.ס.ז'?
    בוודאי שהמצב בעניין של זכויות השידור בשנות ה-90 הוא מה שמשנה - אתה מביא את התקופה הזאת כדוגמא למה שאתה שואף להגיע אליו לכן חשוב מאוד לעסוק בקריטריונים של אותה תקופה.
    אין לי בעיה לשאיפה ליותר שיוויוניות בין הקבוצות, כן יש לי בעיה עם הדרך שאתה מציע להשיג אותה.
    ברור שתחרות זה אחלה - אבל לא על ידי החלשת החזקים.

    זה דורש הוכחה ועד עתה לא הצלחת לבסס את זה עם דוגמא או טענה קבילה אחת.
    אם כבר, אם אתה מסתכל על שאר הליגות המובילות בעולם, אתה יכול לראות בקלות שזאת לא הבעיה - כולן לא שיוויוניות, בחלקם הפערים גדולים יותר והכדורגל המקומי נמצא בתנופה אדירה.
    אולי עדיף לשפר דברים שקשורים לכדורגל, כמו תשתיות, נוער ומוסדות תקינים לפני שמנסים להנדס את כלכלת הקבוצות?

    אלו אכן עובדות, אך זה לא קשור לטענה שלי.

    לא, מי שמחליט צריכות להיות חברות הטלוויזיה, בדיוק כמו שספונסר מחליט כמה לתת לכל קבוצה.

    אחלה, שמח שהסכמנו שזה לא רק קשור לזה שמישהו החליט להקים קבוצה לפני 100 שנה.
    יובנטוס מתנהלת טוב (עכשיו, לפני זמן קצר במונחי כדורגל היא התנהלה קטסטרופה וקיבלה רביעיות מנמושות אירופה) ומצליחה יותר מג'נואה - למה הפתרון שלך הוא להעניש את יובנטוס?

    לא יודע, בין השנים 1985 ו1995 היו הכנסות זכויות שידור/ספונסרים/קהל/מכירות שיווניות בליגה?
    בגרמניה יש 4 אלופות ב18 שנים האחרונות והיא עדיין מצליחה לא רע. הטענה הזאת לא רלוונטית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/18
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,820
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    קודם כל יש הסופרליגה שמרחפת באוויר, אז אחרי ששמנו את האקדח על השולחן נעבור לסבר על שוק חופשי.
    במה הן שודדות אותן בדיוק?