אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,237
    לייקים שהתקבלו:
    489
    מה בכלל הקשר רמת הליגה? הוא דיבר על רמת האצטדיונים שם.
     
  2. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    תמיד אמרתי שזה משפיע רבות על רמת הליגה אז תכלס אם מצב המגרשים שם לא בסדר אפשר להבין למה הם לא מגיעים להישגים גדולים בסופו של דבר. יאמר לזכות האוסטרים שיש להם שיטת אימונים טובה בהרבה יותר מבישראל
     
  3. yuvalu Member

    הצטרף ב:
    ‏10/10/17
    הודעות:
    134
    לייקים שהתקבלו:
    7
    מין:
    זכר
    די חברים אי אפשר להמשיך ככה, הבנו את הפואנטה כבר במשך עשרות עמודים. לפחות אל תחזרו על אותו הדבר. זה פורום אצטדיונים ומגרשים ולדבר על הנושא ההוא זה אחלה ואף מעבר לאחלה אבל לא צריך יותר מדי חפירות על זה ובטח שלא כשמדובר באותו דבר בדיוק. כבר שבועות שזה הדבר היחיד שאני שומע מפה.
     
    Abu George אוהב/ת את זה.
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אותה כתבה ביוטיוב
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    תכל'ס זה גם נובע משיעמום של חוסר עדכונים. מעבר להתקדמות ההדרגתית של שיפוץ בלומפילד ואי אלו חלקי גג שהונפו בטדי, אין ממש על מה לדווח. עוד לא חנכו מגרשים מחודשים כמו בית שמש ובוקעאתא (בני ממבע). לא ממשיכים בעבודות בטבריה. לא חושפים תמונות חדשות מהעבודות על המגרש החדש של קריית ים או מהאצטדיון של עראבה או של מוקייבלה ואחרים. לא מתחילים בעבודות על היציע המערבי בכפר קאסם. בינתיים לא מבצעים עבודות פיתוח באצטדיונים העתידיים של אשדוד או אילת למשל או של קרית אתא, רהט, קרית אונו, ראש העין, אבו גוש ושאר הפרוייקטים שדווחו בפורום בעבר. לא חשפו שום עיצוב עתידי מאז החשיפה של העיצוב המיועד לאצטדיון החדש של נצרת וגם לא עיצוב לשיפוצים של מגרשים אחרים (כמו אצטדיון גרין). לא אישרו בינתיים שום פרוייקט מעניין ולא עיצובים סופיים לפרוייקטים שמחכים להם (כמו אצטדיוני חדרה, רחובות, מגדל העמק, רהט, קרית גת, נהריה, רמלה ואחרים) אז מרוב שיעמום חופרים על סתם נושאים לא אקטואליים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/3/19
  6. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    מקווה שאחרי הבחירות יהיה שר אוצר שידאג להוריד את מחירי הקרקעות ובכללי את יוקר המחיה כי זה גורם מספר 1 למחסור במגרשים ואצטדיונים. בנוסף לבטל גם את כל הבירוקרטיות המיותרות כך שרק אישורי בטיחות ותקינות המבנה יישארו כתנאי לבניית כל פרויקט בנייה בישראל. כל שאר הדרישות המיותרות שרק מעכבות את הפרויקטים השונים במדינה צריכות להיעלם.
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    זה לא קשור לעלות הקרקעות/יוקר מחייה/אישורי בנייה אלא לעלות הבנייה וסדר עדיפויות. מעטות הערים בישראל שנמצאות במצב של גבעתיים שאין להם שום עתודת קרקע פנויה ושאין שום קרקע חקלאית סמוכה שאפשר לספח לעיר לטובת אצטדיון. גם ערים גדולות וצפופות כמו תל אביב יכולות לאתר שטחים לאצטדיון. לרובן המוחלט יש עתודות שטח לא מנוצלות או שטחים חקלאיים שניתן לספח ממועצות סמוכות. נזכיר שללא מעט יישובים יש כבר אצטדיון ישן שניתן לבנות מחדש/לשפץ/להרחיב או לחלופין לבצע עיסקה של שיווק קרקע האצטדיון הישן שלרוב ממוקם בשכונה מרכזית יותר ובמקומו לקדם אצטדיון חדש על קרקע זולה יותר באזור תעשייה או שטח שמסיבות שונות לא ראוי לפיתוח עירוני למטרה אחרת (למשל הציעו לנצל שטחים כמו המעגל שנוצר בלב מחלפים גדולים למטרה כמו אצטדיון, כי אינו ראוי לפיתוח למטרות אורבניות רגילות). אבל עלויות הבנייה יקרות ולרוב הקבוצות (במיוחד קבוצות שלא בליגת העל) אין כל כך הרבה אוהדים שראשי ערים יסכימו לבזבז עשרות מיליונים עבור אצטדיונים חדשים עבורם, וגם בערים גדולות יותר רוב ראשי הערים לא רוצים ללכת בעקבות יונה יהב/מרים פיירברג וללכת על מיזמי אצטדיונים יקרים שספק מתי ואם בכלל יחזירו את עלויות הפיתוח. לבנות אצטדיון חדש הפך לעניין של מגלומניה שלא פעם ראשי ערים רוצים להראות שהם "חוסכים" ולכן יבטלו תוכניות של קודמיהם לבנות אצטדיונים חדשים או לפחות יקפיאו אותם שנים ארוכות (כמו שקרה למשל ב"הקפאת" תוכנית הארנה בראשל"צ, או במיזם האצטדיון בבת ים וכמובן במיזם האצטדיון הלאומי החדש ברמת גן בתקופתו של ישראל זינגר). ומכיוון שהקבוצות חלשות כלכלית ואין פה טייקונים שבונים אצטדיונים פרטיים וצריך להסתמך על ראשי הערים, אז אם לא באג'נדה של ראשי הערים לבנות אצטדיון אין מי שיבנה. משרד הספורט והטוטו אומנם הקימו את קרן המתקנים, אבל מטרותיה מיועדות לענפי ספורט שונים ולא רק לכדורגל, ולרוב היא מתנה גם את מתן מענקי ההשתתפות להקמת אצטדיונים רק בתנאי שראשי הערים והקבוצות והספונסרים ישלימו את מלוא התקציב להקמת האצטדיון. לכן לא פלא שגם אם כבר יש כסף בקרן המתקנים, הוא לא מנוצל כולו.

    גם ראשי ערים שרוצים לשדרג את הערים במבני ציבור, מקבלים שלל אופציות פיתוח מתחנה מרכזית חדשה, היכל תרבות חדש, היכל ספורט עירוני, שוק עירוני חדש ומקורה, קניון חדש וכן הלאה ולא מדבר על פרויקטים שאפתניים יותר כמו נגיד בית חולים חדש (כמו שלמשל מתכננים בבית שמש וברהט ובקרית אתא). וברור שהרבה יותר קהל יגיע להיכל תרבות חדש, הרבה יותר נוסעים לתחנה מרכזית חדשה, הרבה יותר צרכנים לקניון חדש וכולי מכמות אוהדים של קבוצות ליגות נמוכות שיטרחו לבוא לאצטדיון העירוני החדש.

    ואז מגיעים גם לבעיה האמיתית של חוסר היעילות הישראלית בביצוע בנייה מהירה (בין השאר בשל מחסור כרוני בפועלי בניין) כולל בנייה מתועשת (לדוגמה עדכנית, העיכובים שחלים בשדרוג אצטדיון בלומפילד והדחיות במועד השלמתו) וגם בעלויות המופרזות של בניית רוב האצטדיונים שמייאשת את רוב ראשי הערים. על כל מיזם זול כמו נגיד היכל הקונכיה בבאר שבע או אצטדיון עכו, צצים עלויות יקרות בהרבה בפרויקטים אחרים, שלעיתים מתגלים עוד בשלב התכנון שאומדן העלויות הולך ותופח, ולעיתים מתגלים ומתנפחים רק בשלב הביצוע (למשל האומדן הנוכחי של בלומפילד המורחב הוא 450 מיליון שקלים לא כולל גג. מי זוכר שרק לפני כמה שנים אמרו שההרחבה ל29,000 תעלה כ310 מיליון שקלים ואני זוכר התייקרויות בעלויות גם למשל בפתח תקווה ונתניה שבנתניה בכלל היה סיפור שחברת הבנייה פשטה רגל). נכון שלא כל עיר בונה אצטדיון בגודל בלומפילד. אבל מי מבטיח לאשדוד למשל שהאצטדיון שלה יעלה "רק" 230 מיליון ולא יותר מ300? מי מבטיח לנצרת שאצטדיון חדש יעלה 200 מיליון? מי מבטיח לחדרה שאצטדיון חדש יעלה רק 93 מיליון? לכן כשיש כאלה שמעדיפים לא להסתבך מלכתחילה עם בניית אצטדיון שיהפוך מ"הישג" להדגמה ל"כישלון" הביצועי שלהם ולעיתים גם לגירעון בתקציב העירוני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/19
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    אני אומר שאם הורסים אצטדיון זה רק אחרי שדואגים לאצטדיון חלופי במקום אחר. לדוגמא: אחרי שבונים ברעננה אצטדיון חדש אפשר להרוס את קרני ולבנות שם מגדלים.
    ידוע לי שגבעתיים וקרית מוצקין ערים בלי שטח פנוי ולכן הן צריכות קבוצות מאוחדות עם קבוצות מערים סמוכות כמו הפועל רמת גן גבעתיים. קרית מוצקין יכולה לשתף פעולה עם אחת הקבוצות מקרית ים.
     
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מה הפועל רעננה צריכה את קרני עד שייבנה אצטדיון חדש? במילא היא לא משחקת בו אלא רק מחלקת הנוער. לא תמיד אפשר לחכות לאצטדיון החדש לפני שנפרדים מהישן, במיוחד אם העירייה בונה על מכירת המגרש הישן לטובת איסוף חלק מתקציב הבנייה של החדש. אם לא מפנים אותו יותר קשה לשווק אותו לבנייה עם תנאי שהמגרש הזה יפונה רק עוד שנתיים שלוש. אז נכון שיש אצטדיונים המיועדים להריסה שכבר הכינו תוכניות בינוי למגורים בשטחם לפני שהקימו בכלל אצטדיונים חדשים (למשל האצטדיונים הישנים של נהריה ואשדוד) וספק אם יוכלו לממש אותם ממילא לפני שיקימו את האצטדיונים החדשים. אבל לא פעם החלופה היחידה האפשרית היא רק משחק באצטדיון שבעיר אחרת. קודם כל אם בניית האצטדיון החדש אמורה לקום בשטח אצטדיון ישן (נגיד אם ירצו לבנות מחדש את לויטה או וינטר, אז הקבוצות שלהם יצטרכו לשחק באיזה נתניה או פתח תקווה, ואין לי מושג איפה קריית גת למשל תוכל לשחק כשמתכננים לבנות בה אצטדיון חדש בשטחו של הישן). אבל גם יש מקרים בהם אמורים להקים אצטדיון חדש במיקום אחר ועדיין צריכים להרוס את המגרשים הישנים רק בשביל לממש את זכויות הבנייה של הקבלנים שרכשו אותם לבנייה ושילמו על כך לעירייה. ממילא גם לא פעם האצטדיונים הישנים לא מתאימים לליגות הגבוהות ולכן אין סיבה לחכות עד שיבנו את החדש לפני שיפנו את הישנים, כי ממילא הקבוצה תצטרך לארח באצטדיון בעיר אחרת שמאושר לליגות הגבוהות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/3/19
  10. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    את קרית אליעזר הרסו שנה אחרי שבנו את סמי עופר. וקרית אליעזר תופס יותר שטח מקרני וסמי עופר עולה יותר מפי 10 ממה שיעלה להקים ברעננה אצטדיון מינימלי לליגת העל. כך גם בנתניה הרסו את הקופסא הרבה אחרי שחנכו את האצטדיון החדש
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נתניה וחיפה הן ערים עם עתודות קרקע גדולות והרבה יותר עשירות ולא היה דחוף להן לפנות את המגרשים הישנים לפני שהושלמו החדשים. כל מקרה לגופו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/4/19
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    לרגל בואו של גולדהאר למשחק הכתרת קבוצתו מכבי ת"א כאלופה (באצטדיון נתניה) ומסיבת העיתונאים הלילית שערך לאחר המשחק, נשאל שוב לגבי האצטדיון העתידי של הקבוצה.
    גולדהאר: "יותר מאשמח שאיביץ' יישאר לחמש שנים" | ישראל היום
    מכבי תל אביב: מיטש גולדהאר בראיון אחרי הזכייה באליפות - וואלה! ספורט
    מיץ גולדהאר: "סיפוק ענקי, הכי מתוק שיש"
    מיץ' גולדהאר, ראיון אליפות מיוחד | ספורט 1
    גולדהאר: "העונה הזו מתוקה כי התחברה בה עבודה של שנים" - מועדון הכדורגל מכבי תל אביב
    ???????: ?? ????? ????? ????, ???? ?? ???

    התכנית שלך תמיד הייתה אצטדיון למכבי. אנחנו יודעים מה קורה עם בלומפילד, אך האם יש משהו חדש בגזרת הבית שישמש רק את מכבי?

    "קודם כל, נתניה הייתה נהדרת עבורנו מהרגע הראשון בו יצרנו איתם קשר ואני מודה להם על השנים האלה. אבל, היה לנו קשה לפעול מחוץ לבית שלנו, מחוץ לגרעין האוהדים שלנו. אנחנו מצפים לחזור ללב של האוהדים שלנו ולבסיס. לשחק מחוץ לבית שלנו עלה לנו בנקודות, אפשר לטעון כך. אהבנו את בלומפילד, ונשמח - בכל מקום שהוא - בין אם בלומפילד או במגרש אחר, שיהיה אצטדיון שנוכל להגיד שהוא שלנו, בכל מבנה שהוא וכזה שמתאים לקהל שלנו. המצב בנתניה לא אידיאלי, אבל אני נותן קרדיט לקהל שמגיע לכאן, להנהלה ולנתניה שעושים את המרב עבורנו, אבל אנחנו משתוקקים לחזור ולשחק בקרבת הקהל שלנו".

    נזכיר שבעבר גולדהאר שקל בין האופציות גם לרכוש את אצטדיון בלומפילד המשופץ כך שיהיה בבעלות מכבי ת"א (ליתר דיוק בבעלותו) בזמן שהיה נראה שהפועל ת"א תעבור לבת ים. אבל בין התוכניות המאוחרות יותר הוא העדיף אצטדיון רווחי יותר עם שטחי מסחר ופוטנציאל קיבולת גדול יותר משל בלומפילד המורחב. מעניין אם הוא יישב לדון כעת בביקורו הנוכחי עם עיריית רמת גן לגבי האופציה של האצטדיון הלאומי (שבדיוק בימים אלו נידון עתידו) שבעבר רצה לממן חלקית את בנייתו מחדש ולקרוא לו על שם הוריו. בכל אופן כבר ברור שלא מדובר על אצטדיון שייבנה ממש בקרוב ומכבי ת"א צפויה לשחק לפחות 5 שנים באצטדיון בלומפילד בהתאם לחוזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/4/19
  13. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    תמונה של התקדמות הגג בדרומי מהמשחק אתמול:
    https://i.imgur.com/ryc3opA.Xxx
     
    צ. שיף, Hovavi ו-~Omri~ אוהבים את זה.
  14. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,237
    לייקים שהתקבלו:
    489
  15. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,357
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    ההתאחדות זה עוד גוף רקוב שצריך לפרק. פיצוי של 125 מיליון שקל בשביל להתפנות משם עאלק, כאילו אבא וסבא של יו"ר ההתאחדות לדורותיהם הביאו את הכסף מהבית.