בחירות 2019: פעם חמישית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏24/12/18.

?

למי תצביע בבחירות 2019

  1. הליכוד

    13 הצבעות
    23.6%
  2. העבודה

    4 הצבעות
    7.3%
  3. כחול לבן

    17 הצבעות
    30.9%
  4. כולנו

    2 הצבעות
    3.6%
  5. הימין החדש

    3 הצבעות
    5.5%
  6. מרצ

    5 הצבעות
    9.1%
  7. הבית היהודי/האיחוד הלאומי/עוצמה יהודית

    2 הצבעות
    3.6%
  8. חד"ש-תע"ל

    3 הצבעות
    5.5%
  9. ש"ס

    1 הצבעות
    1.8%
  10. אחר

    5 הצבעות
    9.1%
  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה שבנט דחף למשהו, והמשהו הזה נראה לך כמו רעיון טוב, לא אומר שזה באמת רעיון טוב. אין פה שום לוגיקה, רק wishfull thinking שלך בהקשר הזה. יכול להיות שזאת תתברר בתור תוכנית טובה, יכול להיות שהיא תתברר בתור תוכנית גרועה, זה עוד מוקדם מדי לדעת.
    האם?
    האם?

    כשאתה מדבר על לוגיקה, אתה מדבר על יוון העתיקה לפני המצאת הסטטיסטיקה?
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה אם הטיעונים שלך נגמרים ב'האם?' וב'אולי כן ואולי לא' אני לא חושב שיש על מה לדון יותר.
    אולי גם רקטות בדרום גורמות לילדים שם לצאת מחושלים יותר וסך הכל זה טוב. אי אפשר לדעת עדיין. נצטרך לחכות שהם יהיו בני 40 כדי לשפוט.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה צודק, דרך יותר נכונה לנהל דיון היא להגיד דברים ולא לגבות אותם בשום דבר. אני בסך הכל שואל אותך "האם זה נכון?" אתה כמובן לא יכול, כי מוקדם מדי בשביל להבין. עצם העובדה שאתה מביע עמדה כלפי משהו לא הופכת אותה ליותר נכונה ממישהו שרוצה לקבל יותר נתונים. בניגוד לחפץ ממתכת שנופל עלייך מהשמיים, להכריח ילדים ללמוד משהו עם מורה ברמה לא מספקת רק כדי לגזור סרטים לא בהכרח יעשה להם טוב, ויש דבר שנקרא "עלות אלטרנטיבית". אנחנו לא חיים בעולם של משאבים בלתי מוגבלים וכל החלטה שאתה לוקח באה על חשבון משהו אחר שאפשר לעשות באותם המשאבים (זמן, כסף, עמידה בפני לחץ).
    וכן, אם הטענה תהיה שנזקים מילדות שבה יורים עלייך טילים כל יום היא שאחרי 30 שנה תהיה לך פחד ממחוייבות וחוסר אפשרות לקיים קשרים אינטימיים עם נשים, אז וואלה, זה אולי ישמע לך מוזר, אבל תצטרך 30 שנה על מנת לבדוק את התזה שלך.
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה יודע מה, במחשבה שנייה, למה שלא אתן לך את ההזדמנות להעמיד אותי על טעותי. האם יש לך נתונים על אנשים שלא היו הולכים להייטק ובזכות התוכנית של בנט התקבלו? האם יש לך נתונים על הישגים במתמטיקה של אנשים כאלו?
     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,910
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    וגם אז זה לא יהיה מובן מאליו. אולי בזכות שר האוצר לאזרחים נהיה יותר כסף בשביל מורים פרטיים. שום תוכנית שבנט מתגאה בה לא תביא תלמיד שלא לימדו אותו קרוא וכתוב ל-5 יחידות במתמטיקה בלי מורים פרטיים.
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,910
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    שני דברים על פייגלין. להגיד שב-20 שנה בפוליטיקה הוא לא עשה כלום זה שקר עלוב. הוא היה ח"כ זוטר שנים ספורות ולא שר משפטים או שר חינוך. מה כן,ראיתי בפייסבוק טעימה מהחוקים שהוא קידם כשהיה בכנסת, והוא לא יוצא שם ליברל. די איתן כבל הייתי אומר.
     
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה איזה נתונים אתה מצפה לראות שיגרמו לך להגיד 'בואנה, זה שר חינוך מוצלח'.
    עלייה של 2000 תלמידים בכמות הניגשים ל5 יחידות מתמטיקה כשהציון הממוצע נשאר אותו דבר.
    עלייה בכמות הסטודנטים למקצועות ההנדסה, מדעי המחשב ומתמטיקה.
    פתיחת שתי אוניברסיטאות חדשות (דה פקטו).
    תמיד אפשר לבחון נגזרת שנייה ושלישית ורביעית ולהגיד שיש הרבה שאנחנו לא יודעים. יכול להיות.
    ועדיין, כרגע את הקדנציה במשרד החינוך צריך לשפוט לפי הנתונים שיש לנו. בנט רצה לקדם אג'נדה מסוימת - דגש על מקצועות ריאליים - וכל הנתונים שיש אומרים שהוא קידם את זה. אם מישהו חושב שזה לא יעד ראוי - לגיטימי, אבל זה לא משנה את העובדה שבנט הצליח במה שהוא ניסה לעשות. שמדובר באדם שמקדם את תפיסת העולם שלו. לכן גם בתחום הבטחוני, אם מישהו לא מאמין בכיוון שלו - שלא יצביע לו. אם כן - שכן יצביע לו, פשוט כי הוא מצליח לקדם את הדברים שהוא מאמין בהם אם נותנים לו את הכח.

    @YYY בקיצור, אין שום פרמטרים אובייקטיבים שבהם ניתן למדוד שר חינוך. נטו אינטואיציה או לשפוט לפי האלפית אחוז שיוצא לחלקנו להיתקל בו במציאות. זו הטענה שלך? ואתה פשוט נתקלת באלפית אחוז כושלת ואני באלפית אחוז מוצלחת?

    פייגלין נמצא 20 שנה בפוליטיקה. לרוץ נגד ביבי לראשות הליכוד ולהפסיד זה לעשות כלום. לעשות את זה שלוש פעמים זה לעשות כלום שלוש פעמים. לרוץ לפריימריז בליכוד חמש פעמים, לפרוש פעמיים, להפסיד פעמיים ופעם אחת להיות ח"כ שלא באמת מקדם שום אג'נדה - זה בדיוק לעשות כלום. אז נכון, אף פעם לא היה לו כח משמעותי בידיים לעשות איתו כלום, אבל בפועל הוא מנסה למתג את עצמו כאיזה פוליטיקאי חדש וערכי עם עמדות שאף אחד לא מכיר כשדה פקטו מדובר באחד האנשים הכי לעוסים שראינו. גם מספר 2 שלו, הרב חיים אמסלם, הספיק לצבור רצף כשלונות נהדר. מרד בש"ס, לא עבר את אחוז החסימה עם עם-שלם, לא השתלב בליכוד, הובס בבחירות לרבנות ירושלים (ח"כ, שר, רב - העיקר ג'וב), לא השתלב בבית היהודי וכרגע חונה בזהות. אגב, גם הוא רחוק מאידאולוגיה ליברטריאנית לחלוטין, בדיוק כמו פייגלין. כרגע הרכבת האידאולוגית של פייגלין עצרה בליברליות ואולי זה יספיק כדי למשוך מספיק דוסים-היפסטרים וליברלים-מיואשים כדי לעבור את אחוז החסימה, אבל בסופו של דבר מדובר בבדיחה פוליטית. כח צריך לתת לאנשים שהוכיחו את עצמם בתפקידים קטנים יותר. שקד בלטה כח"כית ולכן התקדמה, סמוטריץ' בלט כח"כ ולכן מתקדם כרגע, גבאי תקף את מתווה הגז ומינוי ליברמן ולכן התקדם להנהגת מחנה השמאל. לעזוב אותם בשביל משיחי שקר כמו פייגלין וגנץ זה בדיוק מה שהופך את הפוליטיקה הישראלית לתחרות פופוליזם ולא תחרות הישגים.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    עלייה בכמות הסטודנטים למקצועות ההנדסה וכו' זה הישג של שר החינוך הקודם. כל מי שמושפע מהרפורמה של בנט נמצא היום במקרה הכי מוקדם בצבא או בדרום אמריקה.
    לגביי השאר, אילו שתי אוניברסיטאות חדשות נפתחו? מן הסתם זה עניין תקציבי, ואז זה יורד מאוניברסיטאות קיימות שמדרדרות בתקופתו במדדים בינלאומיים.
    ציון ממוצע במתמטיקה לא אומר כלום אם המבחנים נהיו קלים יותר או שרמת הלימוד ירדה.
    אם המטרה שלך היא שר שמצהיר על דברים שאתה אוהב ובפועל יכול להיות שכלום לא ישתנה, אז אני מסכים שבנט נתן אחלה קדנציה. אני מעדיף לשפוט עם יותר נתונים.
     
    Lebron ו-alexshw אוהבים את זה.
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה
    למה אתה לא עונה לשאלה ששאלתי אותך כבר? איזה נתונים בעולם יגרמו לך להגיד 'צודק, שר חינוך מוצלח'. יש כאלה?
    אתה מסוגל להתיחס לשאלה ולנהל דיון ענייני או שכל נתון שישלף כאן תגיד את ה'אולי לא' האוטומטי הזה?

    ולא, יותר סטודנטים להנדסה לא קשור לשר החינוך הקודם כי את התקצוב לפקולטות למדעים מדויקים בנט שינה, לא שי פירון.
    אתה מוזמן ללכת לשאול דיקנים לפקולטות כאלה, אבל אם הם יתמכו בבנט אתה תגיד שאי אפשר להאמין לאף אחד כנראה.
    לקדם פתיחת אוניברסיטאות חדשות (אריאל והבינתחומי) זה גם משהו לא טוב עכשיו, כי זה בא על חשבון אחרות. פשוט לוגיקה מדהימה.
    יותר עושים מתמטיקה בלי שהממוצע יורד? ננפיץ שכנראה המבחנים קלים יותר, למרות שאין שום נתון סביר שמגבה את זה.

    בקיצור, אין שום נתון בעולם שלא תוכל לזרוק את ה'אולי לא?' המביך שלך בתגובה, ולכן לא הבאת שום נתון אמפירי שלפיו אתה בוחן דברים.
    יצאת מנקודת הנחה שבנט דפוק, פירשנת את כל הנתונים האפשריים בצורה הפוכה מהפרשנות הסבירה והגעת למסקנה המפתיעה שבנט דפוק.

    משער שגם אם הוא יהיה שר ביטחון ויפסיק את ירי הרקטות זה לא יהיה קשור אליו אלא תוצאה של שר הביטחון הקודם, או בכלל תהליכי עומק בחברה הערבית, או סתם עליית מחירי המתכת בעזה, הוא שינוי כיוון האוויר שמקשה על ירי תלול מסלול. בסדר, טיעונים כאלה תמיד אפשר להעלות. אולי גם בנזמה במקום מסי בארגנטינה היה מביא שלושה מונדיאלים. אי אפשר לדעת שלא.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בעולם שאתה חי בו, "אולי לא" על פני "בנט הדתי הגבר על עשה דברים שרק עוד 5 שנים נוכל לבחון אותם אבל אני יודע שהם אש" זה יותר מביך.
    מצחיק שאתה בא אליי עם הטענה למחסור בנתונים אמפיריים, כאילו אתה לא התעלמת והפכת את הערכים שלך להצלחה בהקשר הזה. סתם לידע כללי, עצם העובדה שקיים נתון, לא הופך את זה לאמפירי. אתה רוצה להוכיח משהו, אתה צריך להראות סיבתיות לא רק קורלציה. אשמח להבהיר לך בהזדמנות את ההבדל אם תרצה. אתה יכול לתקצב מה שאתה רוצה, אם אין לך יותר סטודנטים להנדסה אז לא יהיו לך יותר סטודנטים להנדסה. האם שכר הלימוד ללימודי הנדסה ירד בהשוואה לתקופה שלפני בנט? התשובה היא לא. האם שכר הלימוד להנדסה נהיה זול בהשוואה למתחרים לתקופה שלפני בנט? התשובה היא לא. לכן, כנראה שהתשובה לא נמצאת בשר החינוך אלא בסטודנטים שלמדו תחת שר החינוך הקודם ורואים את השכר של מתכנתים ומהנדסים ורוצים גם. איך בדיוק התקצוב הזה בא לידי ביטוי? אם התקצוב בא לידי ביטוי בהורדת הסטנדרטים של לימודי ההנדסה, אז את ההשפעה השלילית של ירידה ברמת המהנדסים הישראלים לעומת מהנדסים הודים ופקיסטנים בעשירית מחיר, נדע רק בעוד כמה שנים.

    אריאל הפכה לאוניברסיטה לפניו, והבינתחומי לא באמת הפך לאוניברסיטה, בסך הכל מעניק דוקטורט במשפטים. אבל יודע מה, זאת מדיניות שאני יכול להסכים איתה. כל שקל שהלך לאוניברסיטת אריאל שלא היה הולך למכללת אריאל, צריך להבחן כמו ששקל שהולך לאוניברסיטה א' ולא לאוניברסיטה ב' צריך להבחן. יש לך אוניברסיטאות קיימות שמדרדרות מדי שנה בתקופתו של בנט במדדים הבינלאומיים (נשמע לי כמו משהו אמפירי) ויכול להיות שבמקום לתקצב מכללה בינונית היה עדיף לתקצב אוניברסיטאות ברמה עולמית באותו הכסף.

    ולגביי השאלה הראשונה, אז לגביי חינוך, כנראה ששום דבר. אני לא מיהרתי לקבוע שהוא כישלון, כי בכל תחום המדדים הם אחרים. כשממנים מנהל חדש למחלקת נוער, ובאותה עונה עולה השחקן הכי טוב בהיסטוריה לבוגרים, צריך להיות חסר יושר או סתם אידיוט כדי לטעון שזה בזכות המנהל החדש. לוקח זמן לדברים כאלו לשקוע, את ההשפעה של שר האוצר נתניהו על הכלכלה הישראלית ראו אחרי יותר מ5 שנים אחרי שהוא הפסיק להיות שר אוצר, מה לעשות? זאת המציאות.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה
    אז כל הדיון הוא שאני חושב שאפשר לראות תוצאות מבנט כבר עכשיו ואתה טוען שנראה רק עוד כמה שנים? שכוייח.
    לא רואה שום סיבה לזלזל בנתונים עכשויים של מסיימי 5 יח"ל מתמטיקה ועלייה בסטודנטים למדעים מדוייקים.
    הסיבתיות ברורה מאליה - זה מה שמשרד החינוך קידם ותיקצב ומיתג בשנים האחרונות.

    אצל שי פירון (קצת יותר דתי מבנט, אגב) קידמו 'למידה משמעותית'. לא יודע מה זה ואולי זה עבד או לא, אבל אני לא רואה בזה ערך גדול.
    אצל בנט רואים בבירור שמה שהוא רצה לקדם באמת התקדם בפועל. האם יכול להיות שמסתירים ממנו אינספור עובדות מפורשות פחות? יכול להיות. אני לא קונספירטור, ואני שופט את בנט כשר חינוך לפי הנתונים שיש לי כרגע, שהם בדיוק הנתונים אליהם הוא כיוון בתחילת הקדנציה.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הסברתי לך למה העליות האלו הן בין שקר ובין סתם הזיה, ההשפעה של בנט תוכרע עוד כמה שנים. אני בכלל לא מזלזל בנתונים, אבל זה פשוט לא בזכותו. אתה בכלל טוען שמיתוג הוא מה שגורם לסטודנטים ללמוד הנדסה, ולא העובדה שהם רואים את פערי השכר בין סטודנטים חלשים להנדסה וסטודנטים מוצלחים בתחומים אחרים. אולי בכלל הפערים האלו הם בזכות בנט, זאת תהיה טענה הגיונית בערך באותה מידה.
    מה מעניין אותי ששי פירון דתי או לא, האנשים שלמדו בבית הספר כשהאו היה שר החינוך הלכו באחוזים גבוהים יותר ללמוד הנדסה, אתה מוזמן לטעון שזה בזכותו, אני לא אחלוק עלייך.
    זה שהוא כיוון למשהו וזה קרה, לא אומר שזה קשור למשהו שהוא עשה. הוא יכול לקדם משהו, אם הסטודנטים שהולכים בהמוניהם ללמוד הנדסה כבר יצאו ממערכת החינוך כשהאו נכנס לתפקיד, אז אין לזה שום קשר אליו, לא משנה מה הוא רוצה לעשות. גם כלכלת ישראל צומחת בקנדציה של כחלון למרות מדיניות נוראית והרסנית, אז זה בזכותו?
     
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה
    אתה לא יכול להציג אותי כתומך ב'בנט הדתי' ואז לתקוף אותי כשאני מזכיר ששי פירון גם היה דתי ולו אני לא מפרגן.
    אם בנט מתקצב אוניברסיטאות יותר לפי כמות סטודנטים למדעים מדויקים ובעקבות זה אוניברסיטאות מנסות למשוך סטודנטים ממדעי הרוח או החברה למדעים מדוייקים, אז זה משהו שקורה בזכותו. ברור שלא הכל בזכותו, אבל הוא מחזק מגמה חיובית. זה כל הסיפור. בנתונים שיש - הוא מצליח.


    אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, אבל אם זהות יעבור אני חושב שזה סולל את הדרך לממשלת ביבי-גנץ.
    משער שהמבנה יהיה ליכוד-חוסן-חרדים-כחלון\ליברמן\אורלי, אבל אולי אפילו ליכוד-כחולבן-כחלון\ליברמן\אורלי, כלומר מרכז לגמרי. זה כמובן תלוי ביכולת של גנץ לבצע פעילות עצמאית פוליטקאית-מניאקית כלשהי ובביטחון של ביבי שהוא לא יתקע ברגע שיוגש כתב אישום, אבל אני משער שהוא יעדיף כל דבר על ממשלה שגם בנט, גם סמוטריץ וגם פייגלין יכולים להפיל כל רגע. הרבה יותר קל לעבוד עם פוליטיקאים מאשר עם אידאולוגים.

    האפשרות היותר סבירה היא ממשלת ימין-חרדים כמו היום, אבל בשביל זה צריך תנודה ימינה בסקרים.
    יהיה נורא אירוני אם זהות יעברו וח"כים מתוכה (במיוחד אמסלם ואולי גם רונית דרור) יפרשו לסיעה נפרדת ויסגרו לביבי 61...
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לפני כמה שבועות כשהימין החדש רצו לתקוף את גנץ, איילת שקד אמרה שאנחנו לא מדינה פשיסטית ולא צריך להעריץ גנרלים. הסכמתי. עכשיו פייגלין לוקח להם קולות אז הם שולפים את קלף ה"היינו מלא שנים בצבא".
     
    סיונרה ו-Ajax Amsterdam אוהבים את זה.
  15. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    ניימאר: "אגיע לישראל"

    ביבי ובולסונרו מזמינים את ניימאר לישראל והאחרון נענה. כנראה הוא שמע צוללות ולא התאפק...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/4/19
    Lebron אוהב/ת את זה.