כתבה מעניינת בהחלט. אני רק לא הבנתי דבר אחד. הנתון הזה של קרן המתקנים שנתן הארכת זמן להשתתפותו במימון מתקנים יקרים מעל 30 מיליון שקלים עד 2022 (ובתנאי שעבודות הפיתוח יחלו לא יאוחר מ1 בינואר 2020) כדי שיזכו למימון קרן המתקנים נאמר רק על הארנה בראשל"צ או על מתקנים מאושרים נוספים כמו למשל אצטדיוני חדרה ואשדוד, קריית הספורט באילת ועוד? ובקיצור מה השורה התחתונה מבחינתי? כל מה שלא בנו לפני 10 שנים יעלה פי שתיים אם יוקם לבסוף. ומתקנים שממשיכים לחכות שיקומו עוד יתגלו כיקרים בהרבה כשיושלמו בעוד 5 שנים ויותר ולמען האמת ספק אם יוכלו לעמוד בקיבולת המקורית או בשביל לקצץ בתקציב יקצצו גם בקיבולת הצופים המרבית.
עוד הבטחה של מגדל העמק להיערך לתכנון הממשי של האצטדיון העירוני החדש סמוך לגבול העיר עם יפיע שעל פי פרסומי עבר אמור להכיל עד 7000 צופים ובעלות לא הגיונית של 20 מיליון שקלים בלבד שרובם (דיווח משנה שעברה אמר שכבר גויסו 15 מיליון) כבר גויסו על ידי ראש העירייה (ובלי לדבר על הפנטזיה הלא ריאלית שהוא היה אמור להיחנך כבר באיזה אוגוסט-ספטמבר 2019) אושרו תקציבים לתשתיות ספורט במגדל העמק | | לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל
בדיחת אחד באפריל אני מניח. בטח כשאין בעיר שום אצטדיון ממשי (כולל נס ציונה אפילו) ושהקבוצות העירוניות היריבות לא בדיוק בשלות לשיתוף הפעולה. חשיפה: מנצ'סטר יונייטד תגיע למשחק ראווה ברחובות - ערים
וכעת מסתבר שבוטל המשחק גם במושבה ומותירים רק אופציה פחות ריאלית שעוד יתקיים בעתיד בספטמבר 2019 בחג הסוכות. בניגוד להכרזת העירייה, לא יתקיים משחק ראווה במושבה עם כוכבי ברזיל - מלאבס פתח תקווה
בעיריית ירושלים מצהירים כי שדרגו את נתיב הגישה מכביש בגין לקריית הספורט במלחה על ידי השקעה בעלות של 6 מיליון שקלים בקטע כביש המסתעף מכביש בגין דרום לחניוני קריית הספורט מה שאומר שכעת ישנה רמפת גישה ישירה מהכביש אל קריית הספורט במקום להיאלץ לפנות בצומת מרומזר או באחד המחלפים הסמוכים וזאת במטרה להפחית בפקקים שנוצרו בכביש בגין הסמוך בעת משחקים גדולים בקריית הספורט. (רלוונטי במיוחד לאורחים בטדי ובארנה וגם למרכז הטניס המיועד להשתדרג ובעתיד גם למרכז השחייה האולימפי). כביש בגין דרום: נפתחה היציאה המובילה לאצטדיון טדי וארנה - מיינט ירושלים - חדשות ירושלים חנוכת הרמפה, (ניתן לראותה בקצה הימני של מנהרת הכביש) https://cdn.isnet.co.il/dyncontent/tmp/228/2019_4_1_69119bc3-4d8a-423d-8e2a-91e7239de17e_510_1000_Fit_.Xxx בכל אופן עם כל הכבוד לשיפור הקטן הזה, מעניין אותי יותר האם ראש העירייה החדש ליאון יילך על פרוייקט שאפתני בהרבה (שהוקפא/בוטל/נדחה בעת כהונת ברקת) להקמת חניון תת קרקעי גדול בין טדי לארנה במטרה לשפר את מצוקת החנייה בקריית הספורט וההפרעה הנגרמת לתושבי השכונה הסמוכה.
ואם כבר ענייני תחבורה, בלומפילד צפוי להיפתח בדיוק כשאחד מצירי התנועה הראשיים בקרבתו, שדרות ירושלים, ייסגרו לעבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה. בשל סגירת שדרות י-ם: כך תגיעו לבלומפילד
משה ליאון ראש העיר בא היום (יום שלישי) לאצטדיון טדי לבחון את עבודות הקירוי ואף נתנו לו לשחק קצת עם המנוף ???? ??????? ?????? ?? ????? ?????? ???? מתחדשת: קורת גג ראשונה הונפה בטדי נ.ב. לא הבנתי למה הם קוראים לזה "קורת גג ראשונה" כידוע לנו העבודות לא התחילו היום וכבר הרכיבו כמה חלקי גג בשבועות האחרונים. https://images.one.co.il/images/d/dmain/ms/gg1400223.Xxx
ובזמן שמשה ליאון חולם על עוד משחקי נבחרת ומשחקי גביע בטדי, המכירות המאכזבות של מכירות הכרטיסים לחצי גמר גביע המדינה בין מכבי ת"א ובני יהודה, כ12,500 עד כה, (וזה עוד אחרי שנתניה-חדרה ביקשו לוותר על טדי ולקיים את חצי הגמר שלהם באצטדיון נתניה הביתי והקטן יותר) מביאה גורמים בהתאחדות לצאת בכלל נגד קיום משחקי חצי גמר או גמר גביע המדינה וגם משחקי נבחרת בטדי. ??? ???, ??? ???? ???: ????? ??? ????? ???? בין התלונות והתירוצים של אוהדי מכבי ת"א לביקוש המועט לכרטיסים של אלופת ליגת העל העונה, עלות הכרטיסים, היעדר תגבור של רכבות ספיישל מת"א לתחנת מלחה לחצי הגמר כשגם שירות הרכבות ממלחה נפסק הרבה קודם לשעת סיום המשחק, וכמובן המרחק היחסי מתל אביב (טוב הבנו! שנה הבאה אתם רוצים גמר גביע בבלומפילד). אבל בעיניי גם מגעילה תגובת "גורמים בהתאחדות" כפי שמצטט מהכתבה: גורמים סביב ההתאחדות הודו היום כי “צריך להפסיק עם הכניעה הזו לקיום המשחק בטדי. יש איתו בעייתיות וצריך להפסיק לחשוב כבר על מה יגידו אם לא יהיה משחק בירושלים, כל הגורמים הפוליטיים שעושים בלאגן”. עוד הוסיפו בהתאחדות: “יש שני אצטדיונים עם קיבולת של 30 אלף. טדי וסמי עופר. בשנתיים האחרונות הגמר היה בטדי, ביקשו שנעשה בטדי את החצי ואת הגמר בסמי עופר וזה מה שנעשה”. יפה איך ש"הגורמים בהתאחדות" מתנערים מאחריותה לכשלים בארגון שלבי הגמר כמו תיאום מוקדם עם רכבת ישראל, תמחור נוח יותר או חזרה ל"הצגה כפולה" של שני חצאי הגמר כמו שעשו למשל בשנה שעברה בסמי עופר. הרי גם כשהלכו לקראת נתניה וחדרה לקיום חצי הגמר שלהם באצטדיון נתניה "הביתי", עדיין הכרטיסים לא נחטפו וספק אם בטדי מחר יהיו הרבה יותר אוהדים ממה שיהיו בנתניה היום. בסופו של דבר גם אצטדיון סמי עופר רחוק מתל אביב כמו שאצטדיון טדי רחוק. אז נכון שבשנה הבאה בדיוק כמו שנתניה וחדרה ביקשו להעביר את חצי הגמר לנתניה, אני מניח שבני יהודה ומכבי ת"א היו מבקשות להעביר את חצי הגמר שלהם לבלומפילד ואילו השנה כשמסתמן שהגמר יהיה נתניה-מכבי ת"א, כנראה גם הן היו מבקשות לקיים אותו בנתניה ולא בסמי עופר (נ.ב. זה נכתב לפני שנודע שדווקא בני יהודה ולא מכבי ת"א העפילו לגמר מול נתניה). בטווח הארוך יותר כדאי להתאחדות להפסיק לקבוע חודשים מראש היכן ייערכו חצי הגמר והגמר ב"אצטדיון ניטרלי" ולהחליט זאת רק בהתאם לזהות הקבוצות שמעפילות אליהם. וגם דרוש אצלה עבודות הכנה טובה יותר לפני המשחקים כמו למשל להיערך לסבסד את עלויות הכרטיסים למחיר נוח יותר, לוודא את שיתוף הפעולה של התחבורה הציבורית ובמיוחד הרכבת עם זמני המשחק כולל "רכבות ספיישל". ובמקום להאשים את משרד הספורט ועיריית ירושלים ב"כפיית שימוש" בטדי, לבדוק קודם כל את עצמם והיכן הם טעו בהיערכות למשחקי חצי הגמר.
בלומפילד אתמול המזרחי https://scontent.fhfa1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56158449_10218972059916996_6884335282699632640_o.Xxx?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fhfa1-2.fna&oh=d8d56be39a9395f19f41bf330ac6e715&oe=5D0E3EAB הפינה הצפון מזרחית והצפוני https://scontent.fhfa1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56757325_10218972060597013_660993426744934400_o.Xxx?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fhfa1-2.fna&oh=79efd4de3e99f9f7d4e0b5075b122589&oe=5D40194E המערבי (שימו לב למה שנראה כמו הרכבת מסגרת הפלדה למעטפת על הקרקע) https://scontent.fhfa1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56472415_10218972058716966_8425485705894952960_o.Xxx?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent.fhfa1-1.fna&oh=c4ae5d81e24982bb639e5a7ace5dabb0&oe=5D0F028C הדרומי והפינה הדרום מזרחית https://scontent.fhfa1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56163451_10218972059356982_6081366884442177536_o.Xxx?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fhfa1-2.fna&oh=82e16c4a55b00098faa44c757d21e97d&oe=5D0A5616 מנהרת השחקנים במערבי https://i.imgur.com/Vp5YozP.Xxx מבט מהכניסה למנהרת השחקנים ליציע המזרחי ממול https://i.imgur.com/cDbw2Ha.Xxx זווית שונה לכניסה למנהרת השחקנים https://i.imgur.com/8NyQ4Kt.Xxx טרקלין האירוח לאח"מים https://i.imgur.com/T6EU54j.Xxx המרפסת של טרקלין האח"מים https://i.imgur.com/wbrXQz7.Xxx חלל הכניסה תחת היציע הצפוני (יציע הבית של אוהדי הפועל ת"א) https://i.imgur.com/cf9dPWP.Xxx חלק מחללי הפנים תחת היציעים https://i.imgur.com/9Lh0ova.Xxx https://i.imgur.com/t6AJjlU.Xxx קטע מהיציע המערבי https://i.imgur.com/TdjuOrF.Xxx קטע מהיציע הצפון מערבי https://i.imgur.com/o42rAqM.Xxx קורות קשת הגג https://i.imgur.com/ddOubYr.Xxx https://i.imgur.com/GwXHftz.Xxx https://i.imgur.com/1q0aG0I.Xxx ומבט מהמנוף הממוקם בפינה הדרום מזרחית ברחבה (אך נראה לי שאולי זאת תמונה ישנה יותר מלפני כמה ימים בגלל השמיים נטולי העננים וחלקי הבטון ליציעים על הקרקע) https://scontent.fsdv2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56553694_1637453839732250_4419245168301965312_n.Xxx?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent.fsdv2-1.fna&oh=0800c74409a1c02c6e5b77e7280fedfd&oe=5D3FB354
החל מהשבוע: עבודות תשתית להקמת הרכבת הקלה סמוך לאצטדיון טדי - מיינט ירושלים - חדשות ירושלים https://cdn.isnet.co.il/dyncontent/tmp/219/2019_3_24_77dad30c-5c9a-449e-8261-c594d926524d_510_1000_Fit_.Xxx
גם 10 חודשים זה ״כמה חודשים״... אין סיכוי שהאצטדיון יהיה מוכן לתחילת העונה הבאה. אולי לקראת סוף 2019. אסור לשכוח גם שדברים בארץ תמיד מתעכבים ונדחים שוב ושוב. מישהו זוכר מתי בנו לאחרונה בארץ מתקן שנחנך במועד המקורי? לא נראה לי שבלומפילד יהיה יוצא דופן מהבחינה הזאת.
בין סעיפי התקציב החדש של עיריית כפר סבא, נכלל תקציב של 3.7 מיליון שקלים לשדרוג אצטדיון לויטה. לא יודע אם זה תקציב שיספיק בשביל לשדרג אותו לליגת העל אם הפועל כפר סבא תצליח להעפיל ליגה. רפי סער על תקציב העירייה: "אנחנו מחויבים לנהוג באחריות מרבית לאור הפערים הרבים שנוצרו לאורך השנים" - צומת השרון כפר סבא