אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,575
    לייקים שהתקבלו:
    5,534
    ליברמן בווין ווין כאן. או שנתניהו יתקפל והוא יקבל מה שהוא רוצה, או שהוא יפיל את הרכבת הקואליציה וירוויח עוד מנדטים מהפופוליזם של האנטי חרדים בבחירות החדשות.
     
  2. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לא יהיו בחירות. אם יהיו, ליברמן בסכנת מחיקה בגלל שסיכל ממשלת ימין. אין לו באמת אינטרס להגיע לשם. בסוף הוא יקבל איזו מתנה להציג לבוחריו וירד מהעץ.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,333
    לייקים שהתקבלו:
    26,295
    מין:
    זכר
    בוחריו של ליברמן שונאים חרדים ולאו דווקא זה יפגע בו.
    אבל אני גם חושב שברגע האחרון יגיעו להסכמות.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    תן לליברמן לזייף את התוצאות של הבחירות הוא מעביר מנדט אחד ממנו לכחלון. הוא לא ביקש מעולם להיות לשון מאזניים שהכל תלוי ברצון שלו להתפשר.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,860
    לייקים שהתקבלו:
    2,229
    מין:
    זכר
    ממש לא חושב ככה.

    מיסטר "בוא נפציץ את אסואן, ונמחוק את עזה, וללא נאמנות אין אזרחות" - אחרי שנגמרו לו כל הקלפים "הביטחוניסטים" לשחק עליהם, (אחרי הכהונה הדי כלומניקית שלו כשר ביטחון, ואחרי שבעיני רבים התברר שאולי בכלל מעולם לא היו לו קלפים ביד, אלא רק בלופים) - וואלה עכשיו הוא מצא קלף חדש לשחק עליו..:
    הקלף האנטי חרדי.

    דם חדש. כיוון חדש לקריירה הפוליטית שלו. וריענון מתבקש לערימת הסיסמאות הישנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/5/19
  6. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,222
    לייקים שהתקבלו:
    6,069
    יש פה מישהו שמוכן להסביר למה שתי מפלגות עם יותר משלושים מנדטים כ"א לא הולכים ביחד לנשיא? אני באמת ובתמים לא מבין איך בן אדם אחד מסוגל להרוס כבר שנים את המדינה. במקום ממשלה עם שתי מפלגות שאמורות להיות מהמרכז הפוליטי מעדיף נתניהו ממשלה לא יציבה מלאת אנטי ישראליות ואנשים לא דמוקרטיים. בהולנד אני מגן תמיד על ישראל, אבל בינינו, אין שום הגיון מה שביבי עושה. לפחות אם חושבים בצורה דמוקרטית...
     
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,392
    לייקים שהתקבלו:
    2,655
    @סיונרה
    בחלק מהדמוקרטיות קיימים עוד מאפיינים מלבד שלטון הרוב.
    אחד המאפיינים האלה הוא שלכל אזרח יש את אותו הכוח הדמוקרטי. המשחק שאתה מנסה לשמר עם בג"ץ הוא לא דמוקרטיה - בה לכל אזרח יש כוח שווה בשלטון - אלא אוליגרכיה, בה לקבוצה מצומצמת מאוד יש חלק גדול מאוד מהכח. ברגע ש15 שופטים שאף אחד לא בחר בהם ומעולם לא שילמו דין וחשבון על המעשים שלהם לציבור באים ומקבלים כוח לבוא ולהגיד לחמש מיליון אזרחים שהחוק שהם מנסחים לא קביל בעיניהם ולכן הוא לא עובר -
    זו לא דמוקרטיה אלא אולגירכיה. זה המצב היום, ואת זה חובה לבטל. זה שעד לא מזמן הם היו באותה קליקה עם ראשי ממשלה ונשיאים לא משנה את העובדה שברמת החוק אין כאן שיוויון בין האזרחים.
    ביבי מקבל החלטות כי מיליון אזרחים בחרו בו. ליברמן צריך לריב עם האדמו"ר מגור כי למועצת גדולי התורה יש מאות אלפי אנשים שתומכים בהם. לבג"ץ אין אף תמיכה כזו, אף גב אזרחי כזה, והם אף פעם לא ביקשו אותו. להם יש יותר כוח מלציבור כי הם אנשים עליונים יותר, חכמים יותר, מוסריים יותר ואובייקטיביים יותר מכולנו. זו לא דמוקרטיה.

    הסכמים קואליציונים הם בדיוק הדמוקרטיה. זה שהמפלגות בצד שלך מעדיפות לזרוק את הקול שלך לפח ולילל 'רק לא ביבי' בהפגנות מביכות לא הופך את זה ללא דמוקרטי אלא הופך את הנציגים שלך לדבילים. אין שום חוק טבע שקובע שליברמן והחרדים והדתיים והליכוד חייבים ללכת ביחד. יש התנהלות ילדותית של מחנה השמאל שמעדיף בכוח לפסול את הערבים ואת החרדים ואת הליכוד ואת ה'פשיסטים' ואז להתפלא שאף אחד לא סופר אותו. שמעת לאחרונה מפלגת שמאל שמוכנה להתפשר? שמעת את לפיד מוכן לחתום על פסקת ההתגברות תמורת גיוס חרדים? שמעת את גנץ מוכן לחתום על אי-נסיגות תמורת ויתור על חוק החסינות? שמעת את זנדברג מוכנה לשבת בקואליציה תמורת נישואי גאים?
    כלום. הכל-או-כלום כשהם במיעוט. אל תאשים את הדמוקרטיה, תאשים את הנציגים שלך ששמים את ביבי במצב שבו הוא חייב להיכנע לחרדים. לפני 7 שנים, כשלפיד ולבני היו מוכנים להיכנס - בתנאים שלהם, גיוס חרדים ושמירה על בג"ץ - זה הסתדר יפה מאוד, עד שהם החליטו שיותר חשוב להם להיות ראשי ממשלה. אין אף ראש מפלגת שמאל שמוכן לוותר בפסיק על משהו, אז אל תאשים את השיטה.

    לא אוהב את הליכוד? מה לעשות, מיליון איש הצביעו לו. לא אוהב את החרדים? מה לעשות, הם מאות אלפי אנשים. אם יש לך בעיות עם עמדות העם - אל תקרא לעצמך דמוקרט. הציבור יחליט את מה שהוא רוצה. אתה מוזמן לבוא ולטעון שנבחרי הציבור מרמים את הציבור, אבל אני חושב שברור לכולנו שאם יהיו בחירות שוב - מעטים מהליכוד יעברו למפלגה אחרת ואף אחד מהחרדים לא יעבור. הנציגים שלהם מייצגים אותם בדיוק כמו שהם רוצים. אגב, בהתנתקות ברור לכולם שזה לא היה המצב וכנ"ל באוסלו. אבל שם אף אחד לא צייץ, כי אונס הדמוקרטיה היה לטובת הליברלים.

    אגב, לידיעתך, לא צריך לרכוש טנקים באיביי. הצבא שייך לציבור. אם הרמטכ"ל יקבל מחר פקודה לחסל את האופוזיציה - כולם יסרבו פקודה. אם הוא יקבל פקודה לכבוש את ירדן בשביל הווסאח של ביבי - גם נסרב פקודה. מאוד פשוט. לביבי אין צבא שכירים שתלוי בו, יש לו את צבא העם שכרגע נותן בו אמון. יעשה שטויות לא דמוקרטיות - יאבד את האמון ונשלח אותו לעזאזל. בינתיים העם מרוצה ממנו. רובו הגדול, גם אם אתה לא.

    כשאתה מחלק לדתיים-חילונים ברור שחוקים דתיים יהיו רלוונטיים. כשאתה מחלק לסוציאליסטים-ליברטריאנים אז חוק שכר מינימום - שמונע ממני לעבוד במחיר שמקובל עליי - הוא כפייה מצד אחד לצד אחר, וכן הלאה לגבי כל חוק, כולל סמים (כפיית סאחים על סטלנים) וכו'.
    בכל מקרה אין כפייה על האזרח. רוצה לפתוח עסק במדינה? בתנאים של המדינה. גם אי אפשר לפתוח כאן פיצרייה ולתת לעכברים לרוץ שם חופשי, אז זו כפייה תברואתית? לא. בבית שלך תעשה מה שבא לך אבל בעסק של המדינה תעשה מה שמתאים למדינה. זו לא כפייה. כפייה זה כשהמדינה נכנסת לך לבית ומכניסה אותך לכלא כי אתה גבר ששכב עם גבר, או כשהמדינה נכנסת לך לבית ושמה אותך במעצר כי לא הסכמת להתגייס או לשלם מיסים. על זה יש כפייה. אין אף כפייה כזו על אף סעיף הלכתי (מלבד סעיפים שמוסכמים בלי קשר להלכה, כמו לא תרצח).


    אני לא מאמין שיהיו בחירות, אבל לליברמן יש סיכוי גדול כאן למשוך מנדטים מלפיד. אם יהיו אותן תוצאות רק ש5 מנדטים יעברו מכחולבן לליברמן -
    יהיה לו קייס חזק מאוד מול החרדים. זה שכחולבן-עבודה-מרצ מתעקשים להפוך את עצמם ללא רלוונטיים לא אומר שגם הוא צריך לעשות את זה.
     
  8. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    זה דווקא אחד הדברים הטובים שקרו בפוליטיקה הישראלית בשנים האחרונות-התחדדות החלוקה לגושים. זה מצב עדיף על כל מיני ממשלות אחדות רעועות מהתקופה שמפלגת העבודה הייתה מוכנה לשבת עם כל אחד בשביל תיקים. ככה צריך להיות, רפובליקנים מול דמוקרטים.

    ולמה אתה מחשיב את הליכוד למפלגת מרכז? זו מפלגת ימין לכל דבר בשנים האחרונות, כבר אין שם כאלה שמדברים על שתי מדינות.
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני חושב שאתה לא מאבחן נכון את מצביעי לפיד. הרבה יותר משהם אנטי-חרדים, הם שבט לבן. לא יצביעו לרוסי.
     
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,254
    לייקים שהתקבלו:
    4,950
    בעולם שבו ראש הממשלה חושב על מה שטוב למדינה, אולי. בעולם שבו נתניהו מעדיף מה שטוב לנתניהו, וזה קואליציה שתזרום איתו לחוקים שישאירו אותו מחוץ לבית המשפט, אין לזה סיכוי.

    יש בעיה במה שביבי עושה. יש בעיה גדולה הרבה יותר בכך שהמפלגה שלו, במקום להתייצב נגדו, מורכבת מחבורה של פודלים כנועים שמקריאים דפי מסרים מטעמו.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    רשמת מלא בלי להתייחס למצב שבו האנשים שבאמת נבחרו על ידי הרוב, אבל עדיין על ידי פחות מ55% מהאוכלוסיה יכולים להחליט שהם מעוניינים לשמר את השלטון שלהם בכל מחיר, לדוגמא על ידי ניתוק תקציבים מאיזורים בהם לא בחרו במפלגות שלהם, או התערבות בהליך הבחירות, ואין אף גוף שיגביל אותם. אתה מחליט להפוך את ישראל לדמוקרטיה בסגנון תורכיה בה לראש הממשלה תהיה אפשרות לבטל בחירות שלא הלכו לטובתו, בזכות העובדה שיש לו רוב שהביא אותו לתפקיד, מי אמר שרצון הרוב הוא לא שראש עיריית ירושלים יהיה איש של הקואליציה?
    כל ההודעה שלך רק מדגישה את הצורך בגוף לא נבחר שיגביל את שני הגופים האחרים (אין שני גופים אחרים אבל נניח). פיסקת התגברות של 61 מנדטים מבטלת לחלוטין את הכנסת כגוף המחוקק ואת בית המשפט כגוף השופט. חבל שלא ניתן לממשלה גם את סמכות השפיטה, הרי הרוב בחר בהם.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,222
    לייקים שהתקבלו:
    6,069
    @Michael Carrick
    עזבתי את ישראל וחזרתי להולנד בשנת 2001. מבחינתי יש מפלגות יותר ימיניות מהליכוד. בסה"כ אני מאמין שהליכודניק האמיתי מאמין בפשרה עם הפלסטינים. תומך ימין לא בהכרח בעד ארץ ישראל השלמה. כך לפחות חשבתי תמיד. זה נתניהו שמאז ותמיד העדיף את המתנחלים (הקיצונים), והחרדים. אתה חושב שממשלה עם ליברמן והחרדים תהיה יציבה יותר מממשלה עם כחול לבן? אני כבר עכשיו מוכן להמר שאם ליברמן יירד מהעץ הממשלה הבאה לא תשרוד ארבע שנים.

    אמיר ע קיבל ממני לייק כי לדעתי הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה סוף לתקופת השחיתות של ביבי. ישראל צריכה מדינה שבה הרב הדמוקרטי (אם הוא עדיין קיים...) יגיע לפשרות עם השכנים שלנו ותחזור להיות מדינה משגשגת אמיתית. אהה, וזה לא אומר שנחלק את ירושלים או נחזיר מיליוני "פליטים" ערבים. מדינה שבה יש הפרדה בין דת ומדינה וזה אומר שגם החילונים צריכים טיפה יותר לכבד את המאמינים בארצנו. לצערי ביבי לא יביא שום שינוי ואנחנו נמשיך בבלאגן עד שאולי יבינו את הדברים שכרגע כתבתי.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אין אפשרות לכבד את הדתיים יותר מאשר מכבדים אותם בפועל, בזה שנותנים להם לחיות את חייהם ולא מפריעים להם. אם הרצון של הדתיים זה להכנס לחילונים לתחתונים ולהשתקע שם, אז לא משנה כמה החילונים ינסו, זה פשוט לא יעבוד.
     
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,392
    לייקים שהתקבלו:
    2,655
    @סיונרה
    ככה זה בחירות וככה עובד רוב. אולי תגיד לטראמפ להיות נשיא רק שנתיים ולתת להילארי שנתיים כי בסך האזרחים זה פחות או יותר חצי-חצי?
    אל תנסה להמציא חוקים חדשים אחרי שהמחנה שלך מפסיד. זה אנטי-דמוקרטי. החוקים ידועים מראש לכולם.
    כל הטיעון המופרך של 'פסקת ההתגברות תאפשר ל61 חכים לעשות שואה' פשוט לא מחובר למציאות. אז לא תהיה פסקת ההתגברות, ואז יהיו 61 חכים שרוצים לעשות שואה, והם יעבירו את פסקת ההתגברות תוך עשר שניות. אז מה ההבדל הגדול? באמת נראה לך שבמצב שבו הממשלה והכנסת והעם רוצים לעשות משהו מטורלל כלשהו מה שיעצור אותם זה 15 זקנים? לא ברור לך ש61 מטורללים שיעבירו חוק לפיזור הכנסת יכולים להעביר שניה לפני זה חוק לפיזור בג"ץ? באמת נראה לך שזה שחוקקו את פסקת ההתגברות לפני כן זה הסיפור הגדול?

    אתה ממשיך לדבר על 'ביטול הכנסת' ומתעלם באופן מופגן מזה שהכנסת מייצגת את רוב העם. החוקים שהכנסת מעבירה הם החוקים שרוב העם רוצה להעביר (בשקלול המשחק הדמוקרטי). פסילות החוקים שנעשות על ידי אולגירכית בג"ץ הם אלה שנעשות נגד רצון העם. הן אולי מתאימות לתפיסת העולם שלך, ואולי אפילו לתפיסה של 55 מנדטים, אבל זה רק צירוף מקרים. מילא אם היית נותן כח מסוים לאופוזיציה, הם נבחרו על ידי העם. אבל לא, הכוח של בג"ץ לא נובע מזה שהם מייצגים את המיעוט, אלא נטו מזה שהם אנשים עליונים, כמו שהם טוענים בעצמם - השופט מחנך את עצמו לאובייקטיביול ולכן ההחלטות שלו עדיפות על ההחלטות של האזרח הפשוט. הוא אדם-על. הערכים שלו עליונים על הערכים שלך.

    אין שום קשר בין רוב לבין שפיטה, זה משהו שאתה מתעלם ממנו. השופט הוא פקיד שאמור לשפוט לפי החוקים שהציבור חוקק, בדיוק כמו שהקצין אמור להילחם לפי ההחלטות של הציבור והרופא אמור לחלק תרופות לפי ההחלטות של סל התרופות שהציבור קבע. את הערכים הציבור קובע, את ההחלטות הפקידים מיישמים. אין שום מקום לפקיד שלא נבחר על ידי הציבור לערער על ההחלטות של הציבור. אין כאן שום פגיעה בשיפוט.

    אתה מדבר על צורך במציעוט לא נבחר שיגביל את השאר - בכיף. בא רק נחליט שבמקום 15 שופטים שבמקרה רובם בצד שלך, אלה יהיו 15 הרבנים ממועצת גדולי התורה. איך תחליט אז? דמיין שקמה כאן קואליציית שמאל-מרכז ומנסה להעביר חוק נישואין הומוסקסואליים, אבל בית הדין הגבוה של מועצת גדולי התורה קבועת שזה חוק לא תורני ולכן הוא נפסל. זה נשמע לך הגיוני?! זה נשמע לך דמוקרטי?! זו אולגירכיה פאר אקסלנס.


    @Michael Carrick
    הרוב? כן (ולכן הם גם ברחו מהעבודה של גבאי ופרץ המזרחים). המיעוט יכולים לעבור, וכבר שמעתי כמה כאלה. מספיק שליברמן ימשוך 5 מנדטים מה35 של גנץ ולפיד ויש סיכוי סביר שתקום אותה קואליציה רק שהחרדים יתקפלו כי ברור שליברמן רק מתחזק.

    @de Middenweg
    מדינת ישראל כרגע לא משגשגת באמת? באיזה מובן? יש כאן אבטלה מרקיעת שחקים? עסקים בורחים מפה?
    הכדורגל מחורבן, אבל המדינה בהחלט משגשגת.
    אגב, אני אשמח לשמוע את התוכנית שלך לעשות שלם עם השכנים שלנו בלי להביא לפה מיליוני ערבים או לחלק את ירושלים.
    בינתיים בהזדמנות הדמוקרטית היחידה שנתנו להם הם בחרו באירגון טרור רצחני כמו חמאס על פני ארגון טרור לייט כמו פתח, וביו"ש אנחנו מתחזקים דיקטטור (אמיתי, לא סתם אחד שקצת קיצץ בסמכויות בג"ץ) מכחיש שואה כי ברור לכולם שאם יהיו בחירות גם שם ארגון טרור רציני יותר יעלה לשלטון. פרופורציות.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    למען האמת אתה זה שמנסה להמציא חוקים חדשים, ולייבא אותן ממדינות שבהן אולי קיימת הכרעת רוב אבל הן לא דמוקרטיות (ע"ע רוסיה ותורכיה). העובדה שהרוב בחר במשהו לא הופכת אותו אוטומטית למשהו שלגיטימי במדינה דמוקרטית, אתה רוצה משהו אחר? תגיד את זה בקול, אל תבלבל את המוח עם הפרשנות האישית שלך לדמוקרטיה. הפרדת הרשויות זאת לא המצאה ישראלית, ישראל החליטה לאמץ את זה במסגרת המודלים המקובלים בעולם. העובדה שהועדה לבחירת שופטים לא נותנת וטו לחברי הכנסת מהקואליציה היא תוצאה של הצורך באיזון הפוליטיקאים ולא איזה הנחתה של חייזרים מלמעלה.
    הכרעת הרוב הוא אחד מהעקרונות החשובים בדמוקרטיה, לא היחיד. אתה יכול להתעלם מזה כמה שאתה רוצה, אבל זה פשוט הופך אותך לשוגה.
    61 מנדטים זה לא העם, זה הקואליציה, הקואליציה היא רק חלק מהגוף שנקרא בעגה הדמוקרטית המחוקק. אתה לא יכול לתת לחלק ממנו כוח בלתי מוגבל, כפי שאתה רוצה לעשות. העובדה שמישהו נבחר על ידי העם לא הופכת אותו למורם ממנו, מיקי זוהר ניסה לחוקק חוק שהיו לו בערך 13 תומכים בישראל כולל אותך, אדם שלא נבחר באופן אישי על ידי אף אחד במדינה. הוא רצון העם? האם פוליטיקאי שאונס הוא רצון העם? בעצם הוא נבחר, לכן מה בדיוק אמור להגביל אותו? הרצון הטוב של החברים שלו?