אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    921
    לייקים שהתקבלו:
    422
    כשיש כסף אפשר להתווכח על סדרי עדיפויות ולאן כדאי או לא כדאי להשקיע את הכסף של התושבים..כשעירייה בגרעון, מלבד ההוצאות שמוגדרת כהכרחיות, המטרה הראשונית היא קודם כל לסגור את הגרעון, ככה שמבחינת תקופה, כנראה שזה לא הזמן הנכון לאשר פרוייקט כזה..מצד שני אין שום סיבה לא להכריז רשמית על פרוייקט עתידי.

    לגבי קרני, אני חושב שציינתי את זה כבר פעם אבל הוא בבעלות ההסתדרות..אם ירצו פעם להרוס אותו לטובת פרוייקט אחר, יצטרכו לשלם להסתדרות סכום לא קטן ככה שגם הנושא הזה לא כלכך פשוט
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,020
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אז אני מניח שיש לעירייה מקורות כלכליים אחרים וקרקעות אחרות לספסור (ואם לא אז ממילא מתכננים לספח לעיר קרקעות מצפון לה ממועצת חוף השרון). מאוד מוזר לי שראש עיר שרק לפני כמה חודשים דיבר "גבוהה גבוהה" על קריית ספורט שלמה עם היכל כדורסל ברמת ליגת העל ואצטדיון ב70 מיליון שקלים ועוד מתקנים בשווי כולל של יותר מ100 מיליון שקלים לכל המתקנים (אם כי יש לציין שלגבי האצטדיון הוא דיבר על רצון למצוא ספונסר ולא לממן את זה מקופת העיר) וכעת מתקפל לחלוטין מכל השקעה שהיא למעט מיליון שתיים שיילכו לאצטדיון לויטה בכפר סבא.

    אני מסכים שבמעט מאוד ערים אצטדיון כדורגל יהיה בראש סדר העדיפויות בהשוואה למבני ציבור אחרים (מתנ"סים, היכלי תרבות, מוזיאונים, בריכות שחייה מקורות ומחוממות, היכלי ספורט, בתי חולים, מוסדות אקדמיים, פארקים עירוניים, קניונים ועוד), בטח כשרוב הקבוצות לא מושכות הרבה קהל כמו הקבוצות הגדולות והקהל של רעננה מצומצם במיוחד. אבל אם העיר רואה את עצמה כבית לקבוצה בליגת העל היא צריכה להתייחס לנושא בהתאם. אחרת בשביל מה להתאמץ, שתאפשר לקבוצה לנשור לליגה א' ולחזור למגרש קרני (שגם הוא צריך כבר שיפוץ) או שתאחד אותה עם קבוצה מאזור השרון כמו הרצליה או כפר סבא או רמת השרון (שבכך יעשו קיצור דרך לקבלת קבוצה בליגת העל עם תקציב מוגדל יותר מכיוון שחלקו יגיע מרעננה) או שיעבירו אותה כקבוצה לעיר אחרת (נגיד הוד השרון או רמת השרון) שתהיה מוכנה להקים אצטדיון ליגת על וגמרנו. (והאמת אומנם פה מדברים על רעננה, אבל בהחלט יש קבוצות נוספות שהלוואי היו עוברות לערים סמוכות כדי לקבל תשומת לב טובה יותר וסיכוי לאצטדיון משלהן, למשל הפועל חיפה לקריות, בני יהודה לחולון למשל וכו').

    וגם ראש העיר צריך להיזהר בלשונו מהבטחות גדולות שאין ביכולתו לקיים. בסופו של דבר זה מחזיר אותנו אחורה לסירוב של ראשי העיר הקודמים ובמיוחד זאב ביילסקי להקים אצטדיון חדש בעיר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/19
  3. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    הפתרון הוא פשוט - העונה רעננה תרד ליגה וסיימנו את הדיון.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     
  4. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,014
    לייקים שהתקבלו:
    1,378
    גם אם יקטינו את הליגה ל10 קבוצות, רעננה תשחק בליגת העל.
     
  5. Jakur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/2/13
    הודעות:
    2,535
    לייקים שהתקבלו:
    852
    מין:
    זכר
    אמר כל אוהד כדורגל ב8 שנים האחרונות וטעה :)
     
  6. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אין מה לעשות, יש פה בארץ אולי 12 קבוצות עם קהל מכובד להביא למשחקים ובליגה יש מקום ל-14 קבוצות.

    בהינתן זה שחלק מהקבוצות עם הקהל לא באמת יכולות להיות בליגת העל כרגע (קטמון, הפועל פ"ת, איזה קבוצת אוהדים מאשדוד) - תמיד יהיו לנו פה בליגה ה3-4 קבוצות שמביאות 130 אוהדים למשחק בית.

    זה לא שיש פה במדינה 25 מועדונים עם קהל ואיזה ביש מזל איכשהו תמיד יש 4-5 קבוצות בליגה קהל בליגת העל.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,943
    לייקים שהתקבלו:
    10,119
    רעננה כבר 6-7 שנים ברציפות בליגת העל, ניהול טוב, קבוצה יציבה בסך-הכל עם הצלחות נקודתיות כמו פלייאוף עליון וחצי גמר גביע.
    אבל איך אתם מצפים מהם להגדיל את גרעין האוהדים כאשר הם לא משחקים בבית שלהם, זאת הבעיה המרכזית, שקבוצות כמו רעננה, חדרה, נס-ציונה ואחרות מצליחות להגיע לליגת העל פעם במי יודע בכמה זמן ועד שזה קורה לא יכולות לארח בעיר שלהן ומפסידות את הכמה אוהדים שכן היו באים ומתחילים מסורת של הגעה למשחקים. העונה אפילו מועדון עם עבר ובסיס אוהדים סביר כמו הפועל כפ"ס יצטרך לנדוד ואולי יפסיד עוד כמה מאות של ילדים שהיו מצטרפים השנה ליציע.

    אצטדיון תקין בעיר של הקבוצה חייב להיות תנאי הכרחי לקבוצה שמשחקת בליגת העל.
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    אלה שמתלוננים על רעננה והקהל שוכחים, או לא יודעים, שזה לא שהייתה פה מתישהו ליגה עם קהל שמגיע בכמויות סבירות ביותר מ-10 קבוצות. לכל אורך ההיסטוריה היו כאן קבוצות שממלאות יציע של 1000 איש בלחץ. בית"ר תל אביב, שמשון תל אביב, מכבי הרצליה, עירוני קריית גת ועוד, אלה לא קבוצות שמשכו רבבות. גם הפועל כפר סבא לא מתקרבת למלא את לויטה בדרך כלל, גם לא חצי, איצטדיון של פחות מ-6000 מקומות.

    וזה בסדר, אגב, ככה זה בכל הליגות הדומות בערך. גם בסרביה יש משחקים של 100 איש בקהל.
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    מה תעשה? תמנע מקבוצות לעלות כי אין להן איצטדיון תקין בעיר? מה זה יתרום?
    עדיף להוריד את הסטנדרטים, יש לך היום מכסת מקומות מינימלית כאילו אנחנו גרמניה, ומתעסקים בכל מיני לוקסוסים כאילו כל מתקן פה הוא מתקן ממוצע בארצות הברית. האיצטדיון בנס ציונה מוזר מאוד אבל אין סיבה שלא יותר לארח בו גם בליגת העל (ונגיד שלא, גם עם הברפלד עושים צרות והוא לגמרי בסדר).
     
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,943
    לייקים שהתקבלו:
    10,119
    אין בעיה שיורידו את הסטנדרטים אם אין בעיות יוצאות דופן של בטיחות ואין לי בעיה שיארחו בלויטה, רעננה, הברפלד, נס-ציונה, קרית גת ואפילו בבית-שאן שעד היום יש לי סיוט מזווית הצילום שם. לתת לקבוצה לשחק בליגת העל בעיר אחרת כאשר אין איזה מקרה חריג כמו שיפוצים באצטדיון(ע"ע בלומפילד) זה הזוי ומוריד את הערך של המותג יותר מאשר לשחק בהברפלד.
     
  11. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    זה הקטע שלהם, אין שם לחץ. גם אם רעננה תרד ליגה, מבחינתם - לא קרה כלום.
    משחקים כדורגל חופשי בלי אצטדיון ובלי אוהדים ואין מי שיפריע להם.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    בקרני אני עוד מבין למה לא מאפשרים לארח (כמו שאבין אם לא יתנו היום לארח בבית שאן), הייתי במשחקים בליגה ב' עם איצטדיון דומה, הם צריכים כרגע לארח בלויטה או הרצליה. חוץ מהם, כל ההתעקשויות מיותרות ובכל האצטדיונים שציינת אפשר לארח בליגת העל (אולי עם התאמות קטנות).

    ועדיין, אני לא חושב שצריך למנוע מקבוצה בלי איצטדיון בעיר לשחק בליגת העל. ה"מותג" של ליגת העל נפגע הרבה יותר מדברים אחרים.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    למה צריך להפריע להם? עושים עבודה טובה בזכות.
    יש קלישאה ישנה שאומרת שהכדורגל שייך לאוהדים, אבל זה שטויות במיץ. אוהדים זה חשוב מאוד, זה כל התרבות שעוטפת את הספורט, צריך לדאוג לרווחת האוהדים ולתת להם להשפיע ברמה כזו או אחרת, ברגע שיש אוהדים אי אפשר להתעלם מהם. אבל הכדורגל שייך קודם כל לקבוצות ולתחרות, והאוהדים לא צריכים להיות פקטור אם קבוצה מצליחה על המגרש.
     
    אבי סנדור אוהב/ת את זה.
  14. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    אי אפשר לקוות שקבוצה תרד ליגה רק כי אין לה אצטדיון. קבוצת כדורגל צריכה להתקדם בזכות המשחק על המגרש בלבד. די מדהים איך רעננה שרדה את כל השנים הללו בליגה בלי אצטדיון ביתי. קבוצות אחרות נשברות מזה ויורדות בחזרה ללאומית. צריך לתת לרעננה את פרס קבוצת העשור על כל השנים שהיא שורדת בליגה בלי אצטדיון ביתי וגם עשתה במהלך הקמפיין הלא נגמר פלייאוף עליון ובנוסף חצי גמר גביע המדינה שזה הישג מטורף לקבוצה בלי בית.
     
    אבי סנדור אוהב/ת את זה.
  15. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    נכון ואני מאוד מחזיק מהם ספורטיבית כמועדון. אבל כדי שהם יהיו שם דבר הם חייבים אצטדיון, ווותק (לא שמעו עליהם לפני העליית ליגה).

    עוד דבר, המיקום שלהם הוא לא ייחודי, לא צפון, לא דרום, לא פריפיריאלי ולא היסטורי, שום דבר פיקנטי או מרגש.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 20)

  1. בן ברום