התקדמות משמעותית בצד הדרום מזרחי. הנה 2 תמונות מאתמול של הגג בדרומי מבחוץ (נשארו עוד 3 ריבועי קונסטרוקציה להרכיב עם המנוף ולאחר מכן לחבר אותם אחד לשני לאחר ההתקנה): https://images2.imagebam.com/f8/3a/dd/0315f31313451353.Xxx https://images2.imagebam.com/16/4d/92/7f0d6f1313451382.Xxx תמונות של המשתמש אלעד מפורום בית"ר נט.
לא כל המגרשים הקטנים שנבנים אני מכיר. יודע שבקרוב ישלימו את מגרש הכדורגל בקרית ים ובינתיים מבצעים גם עבודות על מגרש הכדורגל בצפת והיו גם עבודות על מגרש כדורגל במוקייבלה (מועצה אזורית הגלבוע) וכנראה יש עוד כמה (למשל באר יעקב). יש גם אצטדיונים שנתקעו באמצע העבודות כמו אצטדיון טבריה. אצטדיון רחובות נמצא רק בשלבי פיתוח הקרקע. נזכיר שעבודות עפר בוצעו גם באשדוד ואילת אבל גם שם טרם הגיעו לשלבי בניית האצטדיונים ומגרשי האימונים שתוכננו. מבין האצטדיונים הקיימים שבשיפוצים אתה רואה שמבצעים עבודות בנוף הגליל (כולל הכשרת מגרש נוער לצידו) ובאום אל פאחם וביצעו שיפוץ קטן הקיץ גם באצטדיון עילוט שטרם הסתיים ובאצטדיון דלית אל כרמל שכנראה כן הסתיים (אבל העבודות להקמת מגרש אימונים בדליית עדיין רחוקים מסיום). אבל לא היה צריך לפרט את כל זה אם היית שם לב יותר לדיווחים השוטפים בפורום למה חדש בתחום האצטדיונים והמגרשים.
"חשיפה" לא מפתיעה. הנבחרת רוצה לשחק בבלומפילד שממוקם במרכז הארץ במקום להמשיך לנדוד לחיפה-ירושלים-באר שבע וכרגע מדובר על קמפיין מוקדמות מונדיאל קטאר 2022. אני מניח שזה גם תלוי באלו נבחרות יוגרלו מול ישראל במוקדמות (יריבות לא אטרקטיביות פחות יצדיקו שימוש בבלומפילד, וליריבות אטרקטיביות במיוחד יהיה ביקוש למשחק גם בסמי עופר או טדי, ותזכרו שטדי אמור לקבל עד אז תאי VIP ועוד לפני זה גם קירוי מקיף). אבל כמובן ייתכן גם שעוד לפני זה ייזמו משחק ידידות כלשהו ולא רק בבלומפילד. צריך לזכור שבעוד שנה בספטמבר 2020 יתחילו שוב גם משחקי טורניר "ליגת האומות" האירופי וכיוון שישראל משחקת בדרג השלישי מול יריבות פחות אטרקטיביות ניתן לשער שאת המשחקים הללו תארח באצטדיונים קטנים יותר כמו המושבה, נתניה וטרנר. חשיפה: בלומפילד יהיה האצטדיון המרכזי של נבחרת ישראל ובינתיים בבלומפילד, בעיות של מכירת מנויים לכיסאות שכלל אינם קיימים במציאות בגלל בעיות התאמה בין מפת ההושבה לבין המושבים שהותקנו בפועל שמספרם מעט קטן יותר. המקומות האבודים בבלומפילד: מינויים במאות שקלים נמכרו למושבים שלא קיימים - כדורגל ישראלי ועוד קודם לכן מחר ייצאו למשחק הנבחרת בבאר שבע 2 רכבות מת"א דרך השפלה והנגב המערבי (אחת ספיישל ואחת נסיעה סדירה שתכלול עצירה ספיישל), כולל גם מערך שאטלים בין תחנת הרכבת באר שבע צפון אל האצטדיון ובחזרה. הנהלת הרכבת אף דחתה קיום עבודות פיתוח על המסילה עד לאחר סיום המשחק ומעבר רכבות האוהדים בחזרה. בעיניי זה אחת מהחסרונות של בלומפילד שאינו כולל תחנת רכבת קרובה יותר לאצטדיון ומדובר על כמות אוהדים כמעט כפולה מאשר של אצטדיון טרנר. אם כי מצד שני חלק ניכר מהאוהדים גרים בת"א ובערים הסמוכות. ??? ????? ????? ??"? ???? ???? ??????
לבלומפילד יש 3תחנות רכבת קרובות אליו: תחנת רכבת ההגנה ותחנת רכבת וולפסון ולמעשה גם תחנת הרכבת צומת חולון בסוף רחוב בן צבי. זה אולי קצת יותר הליכה מסמי עופר אבל בטח שלא נופל מבאר שבע ברמת הקישור הרכבתי. אם יעבדו על קישור תחבורתי ראוי יהיה אפשר לשלב את הרכבת במערך ההיסעים לבלומפילד. @צ. שיף
באר שבע לא צפופה כמו דרום תל אביב-יפו וכמות האוהדים שצריך לשנע לאצטדיון של 16,000 היא לא כמו לאצטדיון של 29,000. זה לא עניין כמה תחנות רכבת יש בעיר אלא כמה נגישות תחבורתית יש בין האצטדיון לתחנות הרכבת. חוץ מזה עד כה התנסו בבלומפילד באירוח משחקי הקבוצות העירוניות כלומר גרעין האוהדים הוא ברובו מקומי. לעומת זאת במשחקי הנבחרת מצפים לקהל מכל רחבי הארץ ולא רק מערי גוש דן והסביבה. ובכלל מה טוב בלשחרר הצהרות מראש במקום לחכות ולראות בכלל מי היריבות בקמפיינים. אולי הן לא אטרקטיביות ורצוי אצטדיון קטן מבלומפילד? ולמה להתעלם מאצטדיון טדי שעובר שדרוגים כמו הקירוי ויצירת מתחם VIP רק בשביל בלומפילד שלא חסר לו משחקים בשל שלושת הקבוצות שמשחקות בו? בלומפילד צריך להיכלל ברוטציה בין האצטדיונים שמארחים את משחקי הנבחרת אבל לא צריך לארח אותם בבלעדיות. אם הוא היה אצטדיון לאומי אמיתי ועם קיבולת של 40,000 ויותר עוד מילא היינו אומרים שבמדינה עם אצטדיון לאומי הוא מארח את כל משחקי הנבחרת ללא יוצא מהכלל. אבל אין בו יתרון יוצא דופן מול טדי וסמי עופר חוץ מזה שהוא קצת חדש יותר ובעיר מרכזית יותר ולכן הרוטציה בין האצטדיונים צריכה להימשך. ובהמשך צריך לקוות שיכללו אצטדיונים נוספים. מנצרת ואשדוד וחדרה ורמת גן והרצליה וכל מתקן מעל 10,000 שיתאים. וגם אצטדיונים קטנים יותר יוכלו לקחת רוטציה לפחות במשחקי הנבחרת הצעירה וכו'.
לדעתי צריכה להיות רוטציה בין האצטדיונים גם בגביעים וגם בנבחרות. דרום ת"א צפופה אבל בתכנון נכון אפשר לשלב בין הרכבת לבלומפילד. קח למשל את השאטלים - אחד השאטלים יוצא בסמוך לתחנת וולפסון. זמן נסיעה ממוצע מוולפסון לבלומפילד 5-10 דקות כשאין פקקים. כשיש מן הסתם יותר אבל יש פתרון בדמות נתצי"ם וכד'. אפשר גם לחלק את 3 תחנות הרכבת למניעת עומס - טרמינל צפוני, דרומי ומזרחי - לכל מקום לפי יעד הנסיעה. כמובן יש את אפשרות האופניים גם. בעונת 17/18 הייתי ברומא בגמר גביע בין יובה למילאן - שאמנם יש שם מטרו - אך האולימפיקו נמצא בקצה העיר והדבר הכי קרוב שמגיע אליו (וגם במרחק הליכה) זה רכבת קלה שהתפוצצה וההגעה לשם לא הייתה בהרבה יותר נוחה מהאמצעים שיש בארץ ובטח שהחזרה (קווי לילה בלבד עבדו) הקטע הוא ששם זה יחסית הלך מהר - בגלל עניין של תכנון. ברגע שיש תכנון הכל עובד כמו שצריך.
בוא נזכיר שהאלטרנטיבה התל אביבית המובילה לאצטדיון בלומפילד היתה הקמת אצטדיון ממש צמוד לתחנת הרכבת בצומת חולון ואילו מכבי ת"א התעניינה בין השאר באזור גלילות שגם שם מתוכננת בעתיד תחנה נוספת (גלילות צפון) או לחלופין באזור אצטדיון רמת גן (קרוב לתחנת רכבת בני ברק, אם כי יש ביקורות לגבי נגישותה ממתחם איילון ונדרש שם גשר יעיל להולכי רגל). אצטדיון טדי גם סמוך לתחנת רכבת (אם כי יעילותה מוגבלת בשל תוואי המסילה אף שמתקדמים פתרונות עתידיים לשיפור תוואי המסילה וגם הפיכת מסלול הרכבת ליותר אטרקטיבי לאחר שימשיך במנהרה אל מתחם תחנת החאן ואולי אל ממילא והעיר העתיקה) וגם אצטדיון המושבה. אצטדיונים עתידיים כמו חדרה ורחובות גם תוכננו בקרבה לתחנות רכבת (בחדרה מדובר על מסילה חדשה "המסילה המזרחית"). בנתניה קוראים להקמת תחנת רכבת נוספת על המסילה הקיימת לצד האצטדיון. כדי לשפר את הנגישות מסמי עופר לכיוון תחנת הרכבת ומרכז התחבורה חוף הכרמל מתכננים גשר להולכי רגל מהאצטדיון אל פארק מת"ם וגם אצטדיון הברפלד במרחק הליכה מתחנת רכבת. לאצטדיון אשדוד החדש גם אמור להיות תחנת רכבת קרובה, אולי לא בשלוחה של המסילות לנמל אבל כן באזור התעשייה הסמוך לו. גם מודיעין שומרת קרקע לצד תחנת הרכבת פאתי מודיעין עבור אצטדיון עירוני. גם בתוכניות המתאר של אשקלון תוכנן למקם את האצטדיון העירוני החדש שבתכנון בקרבה לתחנת רכבת (על בסיס הסטת חלק ממסילת אשקלון-באר שבע). ברעננה אחת האלטרנטיבות למיקום האצטדיון החדש הוא ליד תחנת הרכבת שמתוכננת בשפיים. בקיצור אצטדיונים גדולים בליגת העל כמו בלומפילד וטרנר שאינם סמוכים לתחנת רכבת ולכן דורשים שאטלים בין התחנה לאצטדיון נחשבים כחלופה פחות מוצלחת, גם אם בעתיד יתקנו חלק מהליקוי התחבורתי על ידי רשת רכבות קלות עירוניות כמו קו אחד לבלומפילד, אצטדיון נתניה, אצטדיון המושבה, אצטדיון טרנר ואצטדיון אילת ואפילו 3 קווים לאצטדיון טדי. תכנון ראשוני לאצטדיון אשקלון החדש שהצגתי פה בעבר על פי תוכנית המתאר לעיר שגם בקרבתו תוקם תחנת רכבת http://www.lb-arch.co.il/wp-content/uploads/2018/04/ashkelon-shtila-0058_00000-LR.Xxx
בינתיים האצטדיון בבאקה אל גרבייה לא מאושר למשחקים ולכן את משחק גביע המדינה שלה היא תיאלץ לארח באיחור באצטדיון בית שאן המרוחק יחסית. באקה אל גרבייה תבקש לדחות את משחק הגביע מול מגדל העמק
המדיניות של באר שבע לא לאפשר אימונים באצטדיון טרנר כדי לא להרוס את הדשא למשחקים מרגיזה את המאמן של נבחרת צפון מקדוניה שמתאמנת ומתארחת במלון באשדוד שלטעמה מרוחקת מדי מבאר שבע. נבחרת ישראל: מסיבת עיתונאים של מקדוניה הצפונית | ספורט 1
התכנון הוא שתוך שנתיים תהיה רכבת קלה בקו האדום, ואז תהיה הקלה כי קהל שמגיע מאזור פ"ת/ר"ג/חולון/בת ים יוכל להגיע ברכבת הקלה ולא באמצעי תחבורה אחרים. בכל מקרה,גם אם יש רכבות ליד אצטדיונים, זה לא מבטיח שהרכבות יפעלו בשעה שמסתיים משחק. זה קורה היום במשחקי ליגה כשהרכבת האחרונה יוצאת לפני שמסתיים המשחק.
בתור מהנדס בנין,שעבד כמה שנים בקונסטרוקציה. יש לי משו להגיד לכם לגבי תכנון,הוא שווה לתחת. תכניות מתאר,תכנון מפורט וכל שאר הירקות זה בלוף אחד גדול לעיריות כדי להגיד שהן מנסות לפתח. לבקש תכנון זה הדבר הכי זול בפרויקט. אל תאמינו לשום התקדמות בפרויקט,הדרך לדעת שפרויקט הוא רציני הוא ברגע שנשפך הבטון כי משם אין דרך חזרה. תכנונים,עבודות עפר הן כסף קטן מאוד . לכן לעיריות אין בעיה לבזבז אותו בשביל תעמולת בחירות או וואטאבר. נקודה למחשבה.