בחירות 2020 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/1/20.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    14 הצבעות
    32.6%
  2. כחול לבן

    13 הצבעות
    30.2%
  3. הרשימה המשותפת

    6 הצבעות
    14.0%
  4. עבודה-מרצ

    4 הצבעות
    9.3%
  5. ימינה

    3 הצבעות
    7.0%
  6. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  8. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  9. עוצמה יהודית

    0 הצבעות
    0.0%
  10. אחר

    3 הצבעות
    7.0%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,915
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    קשה לאמוד את זה במנדטים. אני לא מאמין שאנשים הצביעו לכחולבן רק בגללם, אבל הם היו ההוכחה שכחולבן לא שמאל.
     
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    בדיוק כמו ששר אוצר לא יכול לעשות הכל לבד ולדעת הכל, ככה גם מרידור לא יכול לעשות הכל ולדעת הכל. מה ששר אוצר כן אמור לעשות זה להתוות דרך ולקבל החלטות מקרו - לא מיקרו. למשל, הוא בהחלט יכול לבחור להסיט עוד כסף לבריאות או לנכים, אבל כיוון שהתקציב הוא לא בור ללא תחתית, הוא גם צריך להחליט - על פי האפשרויות שהפקידים יציבו בפניו - מאיפה הוא לוקח את הכסף הזה ועל חשבון מה. סביר להניח שזה לא כל כך פשוט, בטח במדינה עם תקציב ביטחון כל כך גדול ותקציב חינוך ענק שמתבזבז על מערכת איומה.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם - אז. ואיזה קטע, זה מה שהוא עשה.
    אין לך מושג באיך אמורה להתנהל מדינת חוק ואתה מצפה שהיא תתנהל כמו רפובליקת בננות. לכל מדינה יש את המאפיינים שלה, המאפיינים שאתה מצפה שהיו בישראל (ע"ע הענקת סמכויות שרירותית בין כל מני גופים שדרוריקו קובע) לא קיימים באף מדינה מודרנית.
    כחלון למרות שהוא שר (לא נבחר ציבור) יש הגבלה על הסמכויות. הוא מתח אותה לקצה דרך עושה דברו באב"ד (שאיכשהו מצליח גם לעשות מה שכחלון אומר לו וגם להיות "פקיד אוצר חוצפן") עם הוראות שעה ללא מקור תקציבי שמטרתן הייתה לשפר את מצבו בבחירות. הוא קיווה שהגירעון לא יתגלה דרך כל מני קומבינות שמבקר המדינה מסרב לחשוף, ואיכשהו שאול מרידור שנלחם על קיום החוק במדינה הוא האשם בגירעון.
    מי שלא פעל לקיום של רפורמות שיאפשרו התייעלות למערכת הבריאות (והחינוך, ביטחון, חברות ממשלתיות וכו') אלו השרים, ובראשם מר כלכלה וכחלון. אגף התקציבים לא מוכן להעלות תקציבים בלי רפורמות, אבל כחלון התעלם מהם פעם אחר פעם ונכנע לכל התכתיבים של קבוצות הלחץ האפשריות. אתה לא יכול גם להאשים אותם בזה שכחלון במו ידיו בזבז את הקופה הציבורית ונתן את הכסף לקבוצות לחץ, וגם בזה שהם לא עושים כל מה שהוא אומר. זה פשוט לא אפשרי בעולם שבו להיגיון הפנימי שבטיעונים יש משמעות.

    בכל מקרה, ממליץ לך קצת ללמוד על איך שהממשלה בישראל פועלת ואיך הסמכויות מתחלקות בין גורמים שונים. לגביי משרד האוצר, אתה מוזמן להקשיב לפרק של "ערך מוסף" לגביי מבנה משרד האוצר. כמובן שזה לא יפריע לך לכתוב שטויות, כי הרי המטרה היא לא להתווכח אלא להמשיך לשקר לעצמך ששווה להצביע לנתניהו למרות שהוא אחראי על התנהלות כלכלית פושעת בתור ראש ממשלה, והממשלה שלו למרות שנהנתה ממזל חסר תקדים הביאה את ישראל עם מעט מאוד כלים להתמודדות עם המצב שאנחנו מגיעים אליו כיום.
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אגב, זה גם לא בדיוק נכון. יש תקציב שאושר בממשלה ובכנסת והשר לא יכול להחליט שהוא מזיז כסף מא' לב' אלא צריך לעבור דרך הכנסת וועדת הכספים.
    השר יכול לעשות את כל מה שהחוק מאפשר לו, שזה בין היתר להחיל הוראות שעה ולהעניק פטורים ממס (במקרה של שר האוצר).

    התפקיד של אגף התקציבים הוא להכין לדאוג שהממשלה תוכל ליישם את המדיניות שהיא קובעת לעצמה תחת המגבלות התקציביות הקיימות. אם השר מחליט לחרוג באופן שהחוק לא מאפשר לו מהמגבלות התקציביות, אז זה תפקידו של אגף התקציבים לדאוג שזה לא יקרה.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,893
    לייקים שהתקבלו:
    14,645
    מין:
    זכר
    מה הקשר להצביע לנתניהו יא חתיכת טרול, אני אמרתי עכשיו משהו על נתניהו? אתה זה שדוחף אותו לכל מקום. מאשים אותי שאני עושה תעמולה מסוות לביבי בזמן שאתה עושה בדיוק את אותו הדבר לבני גנץ. כל הדיבורים היפים שלך מנותקים מהמציאות, המציאות שבשטח לא המציאות שבגרפים המדומיינים שלך. מה הנכים כבר ביקשו? משכורת 40 אלף שקל ולשכה כמו למרידור? הם בסך הכל ביקשו שיצמידו את הקצבה שלהם לשכר המינימום כדי שהם טיפה יהיו מעל המים, וזה אפילו סוכם עם שר האוצר! כמה בן זונה בן אדם יכול להיות בשביל להפיל את זה? חוץ מזה שמי שמקשקש פה זה עתה, חופר לי פה מגילה על איך אמורה להתנהל מדינת חוק כשאפילו מרידור עצמו אמר שהוא הפיל את הקצבה בגלל ממשלת מעבר(לא שאני שם זין על מה שהוא אומר)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/20
    italiano אוהב/ת את זה.
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,893
    לייקים שהתקבלו:
    14,645
    מין:
    זכר
    ואגב אני אשאל אותך עוד משהו, אתה אומר שאגף התקציבים לא מוכן להעלות תקציבים בלי רפורמות. אז למה כל הזמן נותנים כסף לצה״ל? לרכבת ישראל? לחברת חשמל? לתעשייה אווירית? כי אני לא זוכר שעשו שם רפורמות. איפה אז היתה ״מדינת החוק״ הזאת שלך.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם להצביע על הכשלים של נתניהו, שאני עושה עוד כשבני גנץ עשה חיים בתאילנד אחרי צבא, זה תעמולה לבני גנץ, אז אין יותר דבר כזה לא-תעמולה.
    יש דבר כזה שנקרא תקציב. אם מישהו מחליט לתת חלק מהתקציב בלי סמכות, אז אין לאגף התקציבים ברירה אלא להתנגד ולהצביע על כך. האם נעשתה עבודת מטה על מנת לוודא שהמטרות של העלאת הקצבה עושות זאת בצורה המיטבית?
    מרידור לא יכול להפיל חוקים. מי אתה חושב שהוא? אמרתי בורות?
    בחיפוש קטן העליתי שאתה כרגיל מדבר ללא מושג. ר' מכתבו של שאול מרידור בנושא.
    https://img.wcdn.co.il/f_auto,w_1000/2/7/8/4/2784348-46.Xxx

    השרים. בראשם ראש הממשלה וכחלון. התקציב אמור לעבור בממשלה ובכנסת אחרי שהוא יוצא מהאוצר. הם לא שולטים במדינה וכפופים לדרג הפוליטי (כפי שצריך להיות). השרים, בעיקר אלו במפלגות "הדמוקרטיות", לא מעוניינים להלחם מול קבוצות הלחץ ומוותרים להם פעם אחר פעם, כדי לזכות בקולות במרכז הליכוד.
    בוא נגיד שאם עד עכשיו חשבתי שאתה מדבר מחסור הבנה בלבד, עכשיו די ברור שאתה מנסה לעשות פה ספין גרוע. אשכרה מאשים את אגף התקציבים בזה שתעשייה אווירית (זכור לי שמישהו בממשלה קשור אליהם באיזו צורה) לא מתייעלים כבר שנים למרות שכולם ממליצים. אגב חברות ממשלתיות, הדבר הכמעט ראשון שכחלון עשה כשנכנס לתפקיד זה להשפיל את ראש רשות החברות אורי יוגב, שבמשמרת שלו החברות הפכו לרווחיות בפעם הראשונה בתולדות המדינה והוצבו סטנדרטים לדירקטורים באותן חברות (שהשרים שלך רצו לבטל אגב, כדי שלא יפריעו לוועדי העובדים שלהם לעשות מה שבא להם וכדי שחברים שלהם יוכלו לקבל ג'ובים).
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,893
    לייקים שהתקבלו:
    14,645
    מין:
    זכר
    אבל אתה לא עונה לי על השאלה. אתה אמרת שאגף התקציבים מתנה העברת כספים ברפורמות. לא בצהל, לא בתעשייה אווירית, לא ברכבת, לא במשרד החינוך בטח שלא בישיבות היו רפורמות, למה פקידי האוצר אישרו להעביר להם תקציבים. למה שאול מרידור מרשה לעצמו לעצור באמצע העלאת קצבה לנכים אבל שותק כשנותנים לצה״ל עוד תוספת מחוץ לתקציב? איפה אז היו הסמכויות האלה שהרצאת עליהם כאילו אתה דוקטור למדעי המדינה?
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הוא לא עצר באמצע כלום. אין לו סמכות לעצור כספים כי זה לא תפקידו. אף אחד מעולם לא השתמש בסמכות שלו כדי להעלות את תקציב הנכים ולכן מרידור לא עצר כלום.
    לגביי השאלה, עניתי לך 30 פעם: פוליטיקאים
    לגביי תקציב הביטחון, אם זה בא על חשבון קיצוץ בתקציבים של משרדים אחרים (ע"ע קיצוץ רוחבי) אז לאגף תקציבים אין מה לעשות עם זה. מותר למשרדים לוותר על כסף שהם ביקשו לטובת כסף אחר. אגב, הממשלה יכולה גם להחליט על יעד גירעון אחר, וזה לא עניינו של אגף התקציבים. אבל היא לא יכולה (לפחות בלי לשקר כפי שכחלון ונתניהו עשו) לקבוע יעד גירעון א' ולפעול כאילו היעד הוא א' + ב'.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,893
    לייקים שהתקבלו:
    14,645
    מין:
    זכר
    על חריגות בתקציב שמעת מר מדעי המדינה?
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    על סטייה מנתיב שמעת? איך זה רלוונטי?
    השר לא יכול להחליט בעצמו שהוא מוציא כסף רק כי בא לו.
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @yakov_y
    בימינה קשה למצוא מזרחים? רפי פרץ, אופיר סופר, איילת שקד. 3\6.
    על נשים בהחלט דיברו, אבל בפועל קיבלו פחות ממה שציפו. בכל מקרה במקרה של הקמת ממשלה וחוק נורווגי - ייכנסו נשים.

    @אמיר ע
    לגבי אורלי צריך ניתוח קלפיות יותר רציני אבל אתה כנראה צודק - קשה להאמין שהיא הביאה משהו (בניגוד לבחירות הקודמות ולאלה שלפניהן).
    לגבי האוזר והנדל אתה טועה. יש קרוב ל3 מנדטים של ימין-רך-אנטי-נתניהו שהרשו לעצמם להצביע לכחול-לבן בגלל דמויות כאלה (וטרופר).

    כחול-לבן (מלבד הנדל-האוזר) ואל"א הם ההוכחה לזה שאפס המחוייבות החוקית של נבחרי ציבור כלפי הבוחרים שלהם היא בעיה חמורה.
    לא כל פעם אפשר לתקן את ההצבעה תוך כמה חודשים. בהתנהלות נורמלית זה כמה שנים ומהלכים דרמטיים בין לבין (כמו התנתקות).

    הבעיה בעבודה זה שלא מבינים שהבהרה לאורלי (או לפרץ) שאין להם מקום לכנסת הבאה היא בדיוק מה שדוחף אותם לברוח לימין.
    הבעיה בכחול-לבן זה שהם חבורת גנרלים עם אפס כבוד לדמוקרטיה. מזל שזה מנוטרל עם אפס יכולת פוליטית.



    כל הדרמה על "מגפה ומשבר כלכלי בלי ממשלה!" לא מובנת לי. משרד הבריאות יכול לתפקד בלי בעיה ובסך הכל להעביר תקציבים קריטיים יצליחו.
    אחדות של ביבי-גנץ לא באמת תפטור את הבעיה כל עוד יש בחירות שמרחפות ברקע. להיפך, זה רק יגרום לעוד יותר פופוליזם.
     
    oFiRzZz ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  13. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,927
    לייקים שהתקבלו:
    2,560
    צריך להגיד את האמת. ההתנהלות של כחול לבן בשבוע-שבועיים האחרונים שערוריתית.
    לא הולכים למהלך כזה שנוי במחלוקת ושנוגד הבטחת בחירות של ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת בלי שמבררים שכל הגוש תומך במהלך כזה. אנחנו יודעים על 3 לפחות שמתנגדים נחרצות, כך שאני לא מבין למה מיהרו ליחצ"ן את המהלך הזה.

    מדובר במהלך בעל השלכות ציבוריות מרחיקות לכת, לציבור הציוני יהיה קשה לעקל ממשלה בתמיכת המשותפת, וקשה אף יותר לעקל בתמיכת בל"ד (שבהתחשב בהתפתחויות האחרונות נחוצה)

    לדעתי הם לא היו צריכים ללכת על המהלך הזה בכלל. אבל לפני שהחליטו להעלות אותו על סדר היום לכל הפחות היו צריכים לוודא שכולם און בורד.

    גנץ, שלח, לפיד ובוגי שמובילים את המהלך פוגעים משמעותית בסיכויים להביא לסוף שלטון נתניהו. אם הולכים לבחירות רביעיות ייתכן שהוא ישיג 61, ומבקביל הרשימה המשותפת צפויה להמשיך להתחזק על חשבון על גוש המרכז-שמאל.

    יש להם מזל שהקורונה מצליחה קצת להעלים את הפיאסקו הזה.

    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/3/20
  14. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    בבחירות רביעיות כחול לבן לא יעברו את ה-25 מנדטים
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,364
    לייקים שהתקבלו:
    6,838
    מה שהכי משעשע בכל הסיפור זה העבודה-גשר-מרצ. לקחו 3 מפלגות, אחת מרכז ימין (לפחות מדיני), אחת שמאל ציוני ואחת שמאל אנטי ציוני ואיחדו ביניהן. ועכשיו יו"ר החלק האנטי ציוני קורא ליו"ר החלק המרכז-ימין לאומי להתפטר ולהחזיר את המנדט.

    נו, מה כבר יכול היה להשתבש.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.