אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אגב, בנושא בריאותי לחלוטין - מיגון הרופאים. משרד הבריאות מתרשל בתפקידו. אפשר רק להניח כיצד הוא מתנהל בנושאים שהם לא ממש בתחום המומחיות שלו.
    בקוריאה הבינו שאין דבר גרוע יותר מרופאים שנדבקים או נחשפים לחולה קורונה ושמים את עיקר הדגש על המיגון שלהם. הרופא הוא האיש שבא במגע עם הכי הרבה אנשים בכלל, ובפרט עם הכי הרבה חולים עם "מחלות רקע" למיניהם.
    בישראל משרד הבריאות, כנראה בגלל מחסור במסיכות שנובע מהתנהלות שאננית לפני המשבר ומהכנה מוקדמת לוועדת החקירה, לא דורש מבית החולים למגן את הרופאים והאחיות שלא במחלקות קורונה מעבר למסיכה כירורגית. מה שקורה זה שצוותים רפואיים נכנסים לבידוד בכמויות כי נחשפים לחולים בלי ציוד מגן מספיק (כי שם ההנחיות דווקא די ברורות) וחלקם אף הופכים לחולים. זה יוצר עומס על שאר הצוותים מה שמגדיל את הסיכוי לטעויות ואת הסיכוי לחלות. רואים כמעט בכל המדינות שזאת אחת הבעיות בכל המדינות שקרסו.
     
  2. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,340
    לייקים שהתקבלו:
    4,554
    לא, אני לא מטומטם.
    צריך להעניש את החרדים שהפרו את הבידוד ביד קשה ואם צריך לבודד אזורים "נגועים" אך לא לעשות סלקציה בטיפול רפואי.

    WHITERM,

    קודם כל החרדים הם לא השותפים הטבעים שלי, אני חילוני טהור. אתה מתבלבל אני לא חושב שמי ששונא חרדים הוא אנטישמי אלא פשוט רוצה שיויון בנטל ובצדק.
    אני נגד שנאת חינם גם אם היא "מוצדקת" לפי אידאולוגיית העולם שלי. בטח שלא לשנוא או לדרוש שלא יקבל טיפול רפואי בגלל האוכלוסייה שהוא משתייך אליה.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,089
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    מסכים שהתעוררו מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. לפי מה שאני קורא המוסד הביא הלילה מיליוני מסכות כירורגיות ו-25 אלף מסכות מסוג N-95(מקווה שהפעם לשם שינוי הוא הביא את המסיכות הנכונות ולא מסיכות של פורים) גם ערכו מכרז מהיר ונתנו למפעל בשדרות "להדפיס" מסיכות. לזכותו של משרד הבריאות יאמר שהוא לומד מהר את הקורונה ומנסה להתאים את עצמו. למשל הגדלת הבדיקות, למשל הרעיון המבורך עם הפלזמה.
     
  4. WHITERM Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/18
    הודעות:
    1,218
    לייקים שהתקבלו:
    252
    מין:
    זכר
    אני רק השתמשתי בביטוי אשר ביבי אוהב לציין.
    אני לא מתבלבל בכלום,אני רק מציין את החשיבה וההתבטאויות של ה"ימין" הקיצון בפורום.
    אין פה כוונה שלא להעניק להם טיפול[בסופו של יום הינם אזרחי ישראל כמוני כמוך],אלא אם יהיה מחסור של מכונות הנשמה,האם לא נדרש לוותר על מכונות לקהילה החרדתית אשר השתינו על הנהלים וחוקי ההסגר ולתת עדיפות לשאר האוכלוסיות אשר כן התחשבו בחוקים.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הבעיה היא לא עם זה שהתעוררו מאוחר.
    הבעיה היא שכבר היה אמור להיות להם מלאי של מסיכות, שכנראה נלקח על ידי עובדי בתי החולים כשהתחיל העניין בסין, כתוצאה מאי-הקפדה של ניהול המלאי. זה לא שהקונספט של מגיפה ויראלית שעוברת דרך מערכת הנשימה הוא חדש באיזושהי צורה. רק בשנה שעברה הייתה התפרצות של חצבת שהיא מדבקת פי 10 ודורשת מיגון רציני.
    הבעיה היא שהם מוציאים הנחיות שהם בעצמם לא מאמינים בהם, ומסכנים את הצוותים הרפואיים, רק כדי לטעון לאחר מכן בוודעה החקירה שהיו להם אמצעי מיגון לרופאים בהתאם להנחיות שהם הוציאו בפועל.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,089
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    זה מחזיר אותי לשאלה שהעלתי פה לפני כמה ימים. איך זה שנגיף מצ'וקמק מצליח לתפוס את כל העולם עם המכנסיים למטה, נתנו לי פה כל מיני הסברים, ישראל היא לא היוצאת מהכלל, עד עכשיו טפו טפו טפו היא מהמדינות שיחסית מסתדרות הכי טוב עם הקורונה. אולי היו יכולים להשקיע יותר, אבל את הסיכומים צריך להשאיר אחרי שנתגבר על הדבר המזויין הזה. כרגע אנחנו רק בהתחלה.
     
  7. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,340
    לייקים שהתקבלו:
    4,554
    1. אתה מתבלבל כי אתה מצטט אותי ודופק ציטוטים של ימין קיצוני וביבי, אך זה רלוונטי? זה כמו שאני אכתוב שאני מזהה אצלך תהליכים של גרמניה הנאצית.
    2. לפי דרוריקו יש לו כוונה לא לתת להם טיפול.
    3. איך קבעת שכל הקהילה החרדית השתינו על הנהלים? ביום רגיל ההלוויה שהייתה שלשום(אני חושב) לא מגיעים 400 איש אלא רבבות. מספיק כבר עם הכללות.
    4. אם יהיה מחסור של מכונות הנשמה אז יהיה פרוטוקול מסודר במי מטפלים ומי לא, ולא לפי אמונה\אידאולוגיה\לאום.

    כבר רשמתי את זה, אין לכם הכרות בסיסית עם הקהילה החרדית והזרמים שם. יש את הפלג הירושלמי הקיצוני שעושה את רוב הבעיות.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,089
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אז לא הבנת אותי נכון. צריך לתת להם טיפול, אבל במקרה שמספר החולים הקריטים יעלה על מכונות ההנשמה צריך לתת עדיפות לחילונים. מקווה שלא נגיע לשם. וזה נורא קל להיטפל רק לפלג הירושלמי, אבל למעשה עד לפני שבוע-שבועיים כל החרדים שמו פס על ההנחיות. אתה לא יכול להביא ל-50 אחוז מאושפזים רק מהפלג הירושלמי. עכשיו כולם בבני ברק ילדים טובים ושומרים על ההנחיות, עד לפני שבוע לא היית יכול להכניס סיכה לרחוב רבי עקיבא. בגלל זה כל העיר עכשיו נגועה.
     
  9. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,340
    לייקים שהתקבלו:
    4,554
    1. לפני שבועיים כולם זרקו זין. אחוז האוכלוסייה החרדית מול החילונית אולי יכולה להסביר את המספרים. אני אפילו לא רוצה להתייחס לקושי להגיע לאוכלוסיה הזאת. אני עבדתי עם האוכלוסייה הזאת ואני יכול לציין את הניתוק המוחלט שלהם והקושי של המסרים להגיע. החרדים ש"קצת" יותר מחוברים לטכנולוגיה גם לפני שבועיים התחילו לבצע את ההנחיות אבל לצערנו הרוב מנותקים.

    2. עדיפות נותנים לפי מצב רפואי ולא לפי שום דבר אחר. בטח שלא לפי חילוני\דתי\חרדי או יהודי\ערבי\שמאלני\ימין\גבר\אישה...
     
    Clichy ו-LFC-Gerrard1 אוהבים את זה.
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,089
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    החרדים לא צריכים אינטרנט, יש להם את הרב שלהם שאומר להם מה לעשות. הבעיה שהרבנים עצמם זלזלו במגיפה והורו לקהילות שלהם להמשיך להתנהל כרגיל. למה אני שמהיום הראשון מילאתי את כל הנהלים צריך לאכול אותה בגלל זה?
     
  11. WHITERM Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/18
    הודעות:
    1,218
    לייקים שהתקבלו:
    252
    מין:
    זכר
    1.פעם ראשונה שציטטתי אותך בשלושת העמודים האחרונים,לאחר שתייגת אותי וענית על דברים אשר שאלתי משתמש אחר ולא אותך.
    2.הוא תיקן את עצמו אח"כ והתכוונן שחשיבותם לעומת השאר עקב ההתנהלות שלהם היא גורמת לכך שהם ירדו לתחתית הרשימה אם לא יהיה מספיק מכונות הנשמה לכולם.
    3.לא הכללתי את כולם,שאלתי שאלה.לא מדבר אך רק ועל ההלוויה של אתמול,אלא על כל מה שהולך אצלהיים מאז שהגבירו את האכיפה על ההסגר.
    4.על סמך מה קבעת את זה? אם אתה כבר מתנהג כנביא ויודע מה הולך להיות,אשמח לדעת לפי מה כן יבוסס הפרוטקול.
     
  12. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,340
    לייקים שהתקבלו:
    4,554
    WHITERM,

    איזה עניין של נבואה? זה לא ברור שיהיה פרוטוקול(הנחיות אם זה לא ברור) במי לטפל ומי לא? גם היום שאתה רוצה לעשות ניתוח אז אם ככל שהמצב שלך יותר קריטי מקדמים אותך בתור, בסוף הכל נובע משיקול רפואי של הצוות.
    כיום אני עושה פיזיותרפיה במכון במרכז שאין להשיג בו תורים בדרך כלל אבל אני אחרי ניתוח אז ברור שדחו לאנשים עם בעיה כרונית את הטיפול וקיבלו אותי. המצב הרפואי שלי יותר קריטי.

    הרי ברור שלא יעדיפו אזרחים לפי נתונים כמו לאום\מין\אמונה אלא לפי מצב רפואי.
     
  13. WHITERM Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/18
    הודעות:
    1,218
    לייקים שהתקבלו:
    252
    מין:
    זכר
    1.לא מדובר על לפני שבועיים כאשר אנשים עוד היו שאננים,מדובר כעת על לפני שבוע וקדימה,אז האוכלוסיה החילונית לא זרקה זין,אלא רק החרדים.
    עבדת עם האוכלוסיה הזאת,אז הינך אמור לדעת טוב מאוד שהם מקשיבים לרבנים שלהם.הרבנים שלהם השתינו על ההסגר והחוקים וגרמו לכל האוכלוסיה להדבק.זה שהאוכלוסיה שם מעדיפה להאמין באדם בן 90 אשר אינו מבין בטכנולוגיה,רפואה ומדע ובוחר להשתין על ההנחיות זאת אך ורק אשמתם.בסופו של דבר אף אחד לא הצמיד להם אקדח לראש והכריח אותם לצפצף על ההסגר.

    2.לא מסכים.אני אדם אשר פעל עפ"י הנהלים ואני חולה אמור לקבל העדפה לטיפול על פני אדם אחר אשר בחר במודע לצפצף על החוקים ולהסתכן בהדבקה ולהיות חולה.


    לא עד לפני שבוע.יש חלקים באוכלוסיה אשר עדיין מצפצים על החוקים.

    לא משנה לי אם הם פלג קיצוני,מתון או סתם.הם בחרו לצפצף על החוקים ועל ההסגר,מדוע שנעניק להם טיפול במקום אדם אשר כן פעל לפי החוקים וההסגר?
    כל התירוצים שזה רק "פלג קיצוני" לא משנה דבר.

    2השורות האחרונות לא מופנות אלייך DORIKO
     
  14. WHITERM Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/18
    הודעות:
    1,218
    לייקים שהתקבלו:
    252
    מין:
    זכר
    לא,צר לי אבל עם ליצמן שום דבר לא ברור והינו רק מוכיח זאת עם ההטרלות שלו.

    מה שאתה אומר עובד בעולם מתוקן,אבל יש גם עדיפות לאנשים בעלי ממון וקומבינות.

    בנוסף,למה אדם אשר בחר לצפצף על החוקים וההסגר באופן מפורש יקבל עדיפות על פני אדם אשר הלך לפי הנהלים?
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הסבירו לך מה מסובך בלהתכונן לנגיף ספיציפי. הסיפור עם מכונות ההנשמה לדוגמא הוא לא בהכרח מחדל כי מה ידע שאלו התכונות הספיציפיות של הנגיף שיתקוף אותנו יום אחד. מנגד, הקונספט של נגיף שמפיץ עצמו באוויר שיוצא מדרכי הנשימה ומשתולל באוכלוסייה הוא דבר ידוע שקורה אחת לכמה שנים, מן הסתם לא בהיקף הזה.
    לא כל העולם נתפס עם המכנסיים למטה, יש מדינות שהצליחו להכיל את ההתפרצות ולשמר את הכלכלה ברמה מסויימת. גם הן לא ידעו שהולך להתפרץ נגיף קורונה וגם הן לא ידעו שום דבר שאנחנו לא ידענו.
    ההבדל ביניהן ובינינו זה שהן בנו מערכות שיודעות להתמודד עם בעיות ולהתאים את עצמן לבעיה הספיציפית. ישראל לא.
    לנגיף קורונה הבא אנחנו כנראה נהיה מוכנים יותר. אבל אין שום סיבה להאמין שכיגיע אסון מסוג אחר (רעידת אדמה, צונאמי או משהו שאני לא יכול לחשוב עליו) אנחנו לא נמצא את עצמנו במקום מאוד דומה של חוסר אונים.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 3, אורחים: 96)

  1. אמיר ע
  2. Scouser
  3. MaxAaRons