בחירות 2020 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/1/20.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    14 הצבעות
    32.6%
  2. כחול לבן

    13 הצבעות
    30.2%
  3. הרשימה המשותפת

    6 הצבעות
    14.0%
  4. עבודה-מרצ

    4 הצבעות
    9.3%
  5. ימינה

    3 הצבעות
    7.0%
  6. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  8. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  9. עוצמה יהודית

    0 הצבעות
    0.0%
  10. אחר

    3 הצבעות
    7.0%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    וואו. יש יותר נמוך?

    @Sturridge משרד הבריאות נמצא תחת ליצמן, שנמצא שם כי הוא... נבחר ציבור.
    בדיוק כמו שרמטכ"ל הוא לא נבחר ציבור, אבל כן מונה על ידי נבחרי ציבור.
    באמת צריך להסביר כאן א' ב' של דמוקרטיה?
    גם למפקד שלך בצבא אתה חייב לציית כי המפקד של המפקד של... המפקד שלו הוא נבחר ציבור. מספיק ברור?

    @oranfu זו לא כל המטרה. נגד מנדלבליט יש סיפור שמתגלגל כבר הרבה זמן ומסתירים אותו בגלל שהוא הצטרף יפה לקליקה המשפטית (או שהוא הצטרף כדי שיסתירו את הסיפור?). במדינה מתוקנת דברים כאלה צריכים לצאת לאור ולהיחקר. הרשות השופטת וחבריה כאן מנסים לטייח חקירה.
    אין שום קשר לנתניהו.
     
  2. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    סלח לי אבל היתממות במקרה הטוב. התיק נגד מנדלבליט נסגר לפני כמה שנים, לפני שהוא מונה ליועמ"ש. פתאום עיתונאי מזמין שאילתא והוא מחליט לחקור. בחייך, אלדד מונה למ"מ הפרקליט על ידי שר משפטים זמני שמונה על ידי ראש ממשלה שעדיין לא קיבל את אמון הכנסת דאז. 9 ימים לפני הבחירות הוא פותח חקירה בעניין המימד החמישי לאחר שהנושא פומפם בכל מקום על ידי תועמלני נתניהו. בהסכם הקואליציוני הליכוד דורשים שהוא ישאר בתפקידו עוד 6 חודשים. יש על מה לבקר את מנדלבליט והפרקליטות, גם בהתנהלות בסיפור הזה, אבל צריך להיות עיוור כדי לא לראות שאלדד פועל כמשרת של מי שמינו אותו

    דווקא עמית סגל בטור שכתב היום התייחס בצורה מאוזנת לסיפור אלדד-מנדלבליט.

    ועוד משהו יונמו, עם כל הקדושה שאתה מייחס לנבחרי ציבור, בו תסביר לי איזה ערך יש לנבחרי ציבור אם מישהי כמו אורלי לוי שנבחרה כחלק ממפלגה בגוש אחד עוברת לגוש אחר? אם היא, הנדל והאוזר שהבטיחו לא לשבת עם נתניהו היו משלימים לנתניהו ולימין קואליציה של 61 שמיישמת את מדיניות הימין מלא מלא, האם היית מדבר על שלטון העם ובחירת העם?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/20
    חייל שוקולד ו-oranfu אוהבים את זה.
  3. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @Lebron
    הפרשה של מנדלבליט לא נסגרה בכלל. כל הסיפור שם עדיין סגור עם צווי איסור פרסום. אגב, אהוד ברק רחוק מלהיות ביביסט וגם הוא בצד שנגד מנדלבליט בסיפור, אז זה ממש לא סיפור של 'כן-ביבי-לא-ביבי'.
    הלוואי ודן אלדד מתפקד כמשרת של מי שמינה אותו. כך הוא באמת משרת ציבור אמיתי.

    כתבתי כמה פעמים שראוי לחוקק שנבחר ציבור מחויב במידה מסוימת למצע שתחתיו הוא רץ.
    אורלי לוי אבקסיס - שווה את המנדט שלה והוא לא כזה אנטי-נתניהו. זה שהיא רצה עם אנשי אנטי נתניהו זה סיפור אחר, אבל בפועל - עם גשר היא הביאה 70א קולות בלי שהיה מדובר ב'רק לא ביבי', עם העבודה היא כנראה הביאה חלק מהמצביעים שלה בזמן שהחלק השמאלני-מדינית יותר עזב למרצ (שגדלה, ולא כי ברק ושפיר הביאו מצביעי ליכוד פתאום). הריצה האחרונה בהחלט היתה טיפשית אלקטורלית והיא הפרה הבטחת בחירות מפורשת, אבל את המהלך המשמעותי עשה בני גנץ בלבד.

    אבל יודע מה, כבר היו מקרים כאלה, אז לא צריך לשחק ב'מה אם'. שניים מהמהלכים הדרמטיים ביותר במדינה - ההתנתקות והסכם אוסלו - עברו אף על פי שבבחירות התקבל רוב שהתנגד למהלכים האלה ברמת ההצהרות לציבור. אז לשאלתך -
    אם בג"ץ היה אומר לאריאל שרון "אתה ראש ממשלה ואתה יכול לעשות התנתקות, אבל נבחרת על סיסמת 'דין נצרים כדין תל אביב' אז אתה לא יכול לפנות את נצרים בקולות האלה ובשביל התוכנית הזו אתה חייב ללכת לבחירות ולזכות באמון העם כשהתוכנית ידועה להם" - אז הייתי בהחלט מרוצה מבג"ץ, ואני אשמח מאוד אם ככה הוא יתנהג.
    הבעיה היא שכיום בג"ץ פוסל הכרעות נבחרי ציבור לא בגלל ש'הציבור לא רוצה את זה' (טענה דמוקרטית לגיטימית),
    אלא על סמך 'לדעתנו העליונה והסבירה זה לא טוב' (טענה אוליגרכית לגיטימית, טענה דמוקרטית לא-לגיטימית).
     
    Maccabi Diamond, abcd, zivmay ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    התיק של מנדלבליט כן נסגר, היועמ"ש דאג לסגור את התיק וכך גם בית המשפט העליון. לתת כדוגמא את ברק כמי שנגד מנדלבליט זה לא טיעון.

    אז למעשה אתה אומר שהנאמנות של אלדד לא צריכה להיות למדינת ישראל ולאזרחים, אלא למי שמינה אותו. לפי מה שאתה אומר, אם הוא צריך להיות משרת של מי שמינה אותו ,אם מי שמינה אותו רוצה שהוא יפתח חקירה נגד יריב פוליטי זה מה שהוא צריך לעשות ואם הוא רוצה שהוא יסגור תיק נגד קרוב משפחה שלו זה מה שהוא צריך לעשות. ומאחר ואוחנה זה שמינה אותו, אז גם כשייכנס ניסנקורן לתפקיד אם הוא ימשיך זמנית בתפקיד עד למינוי הקבוע הוא צריך להישאר נאמן לשיטתך לאדון אוחנה. אתה באמת לא רואה את הכשל הלוגי בתפסיה הזאת שלך?

    מה שאתה אומר לגבי אורלי לוי זה גניבת דעת. מי שהיה מעוניין בממשלת ימין מלא מלא, היה מצביע לאחת ממפלגות הגוש ולא למפלגה עם התפיסה הכי ניצית לגבי ישיבה עם נתניהו בגוש השני. תמצא לי אדם אחד ששם אמת בקלפי ורצה שתקום פה ממשלה בראשות נתניהו על טהרת גוש הימין בלבד.

    דעתי אגב על העריקה בימי אוסלו לא שונה. זה מסריח וזה מסריח.

    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/20
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    איך בדיוק מינוי של שר זה משרת ציבור? השר עצמו הוא בסך הכל מינוי של הציבור.
     
  6. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    המינוי של שר במקרה הזה הוא גם לא של הציבור, אלא מינוי זמני על ידי ראש ממשלה לפני שהוא קיבל מנדט מהציבור למינוי קבוע. ברגע שקיבל את המנדט אותו שר מסיים את תפקידו בתפקיד.

    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
  7. optimus Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/11
    הודעות:
    920
    לייקים שהתקבלו:
    121
    אין ספק שאין צדק בכך שראש מפלגה שנבחר ע"פ הבטחות הבחירות שהוא נתן ולאחר שהוא מקבל את המנדט פועל בדיוק ההפך ממה שהוא הצהיר. אבל כמו שאמרו כבר זה קרה כבר ובנושאים הרבה יותר מהותיים ולא נעשה דבר, זו המציאות, אי אפשר לעשות דבר מלבד לחכות שתסתיים הקדנציה ולהעניש את אותו נבחר ציבור\מפלגה בבחירות.

    אגב ע"פ הסקר של חדשות 13 57% מקרב מצביעי כחול לבן תומכים בממשלת נתניהו-גנץ - ‫סקר: 62% בעד ממשלת נתניהו-גנץ; רק 31% מאמינים שהרוטציה תקוים | חדשות 13
     
  8. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    שים לב שהתייחסתי לאורלי לוי, גנץ אמנם הפר את הבטחת הבחירות המרכזית אבל יש לו נסיבות מקילות (3 מערכות בחירות, משבר קורונה, משבר כלכלי, סיכוי גבוה ל-61+ לגוש נתניהו בבחירות רביעיות) וניכר שלפחות חלק ממצביעי כחול לבן תומכים במהלך בהתחשב באותן נסיבות.

    מה שאורלי לוי עשתה שונה לחלוטין כי היא פשוט עברה גוש. אם הייתה במסגרת המשא ומתן בגוש של גנץ, יחד עם האוזר, הנדל, פרץ ושמולי זה היה יותר מובן. מעבר בין גושי זה בגידה בצורה הכי מובהקת בציבור הבוחרים.

    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
  9. optimus Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/11
    הודעות:
    920
    לייקים שהתקבלו:
    121
    לאורלי לוי יש כמעט את אותן נסיבות מקלות כמו לגנץ.

    מה עם הנדל והאוזר, הם עדיין שייכים לגוש השמאל? גם אם בבחירות הבאות נתניהו יהיה מחוץ למשוואה?
    בסופו של דבר גם גנץ ופרץ עברו לגוש הימין לפחות עד הבחירות הבאות או עד הכרעת בג"ץ, נכון זה לא מה שהתכוונת אבל ליפול על אורלי כאשר גנץ מפרק את הגוש שהוא מוביל לרסיסים והולך להיות עלה תאנה בממשלת ימין זה קצת לא הוגן. אורלי לוי ראויה לביקורת באותה מידה שגנץ ופרץ ראויים לה.
     
  10. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    לא מסכים, גנץ לא עבר לגוש הימין, הוא אמנם הקים ממשלה עם גוש הימין אבל ניהל משא ומתן מטעם הגוש שלו, במטרה להקים ממשלה מתונה יותר, שוב בהתחשב בנסיבות. הוא לא הסכים לתת לנתניהו וגוש הימין פסגת התגברות ושליטה ללא מיצרים. ימים יגידו אם הוא הצליח או לא.

    אורלי לוי ערקה לגוש הימין, בחבירה לגוש הימין היא למעשה הפכה לעוד אחת מנאמני נתניהו וחיזקה אותו במשא ומתן נגד גנץ. אין שום נסיבות מקלות במקרה הזה.

    קח לדוגמה את האוזר והנדל, הם הרבה יותר ימנים ממנה, אמנם הפרו הבטחה לא לשבת עם נתניהו אבל לפחות הייתה להם את ההגינות לא לחבור לגוש הימין, למרות הצעות מפליגות שהם קיבלו, בזכות העריקה של אורלי. הם חברו לגנץ במשא ומתן כי הם רצו עם גנץ על הטיקט של ממשלת אחדות, נכון שהם לא רצו שזה יהיה עם נתניהו, אבל הם לא ערקו לגוש הימין.

    אני באמת לא מצליחה להבין איך אפשר להצדיק את המהלך של אורלי לוי. זה פשוט נשגב מבינתי. אצל גנץ יש סקרים שמעידים על תמיכה של כמחצית ממצביעי כחול לבן במהלך בהתחשב בנסיבות, איזה בוחר ששם אמת בקלפי תומך בעריקה לגוש הימין?

    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
    שי אוהב/ת את זה.
  11. optimus Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/11
    הודעות:
    920
    לייקים שהתקבלו:
    121
    גנץ הגיש בקשה לבג"ץ שלא ימנעו מנתניהו להרכיב את הממשלה אע"פ הכתב אישום, זה נראה לי שהוא נאמן של ביבי, למען האמת אני לא אפול מהכיסא אם הם יבקרו את בג"ץ אם וכאשר הוא יקבל את העתירות נגד ביבי. ואמנם אורלי ערקה לגוש הימין (אחרי שכחול לבן רצתה להישען על הרשימה המשותפת בניגוד גמור להבטחות שלהם) אבל זה גנץ שפירק אותו אע"פ שהוא זה שהיה אמור להוביל אותו והלך עם ביבי.

    מבחינת המהות שזה פגיעה באמון הבוחרים גנץ שיקר ואמר שהוא לא ישען על המשותפת (למרות שזה היה די ברור שזו האופציה היחידה שלהם במטרה להעיף את ביבי אבל הוא שיקר כדי לקושש קולות ימין) וזה הוביל לעריקה של אורלי לוי, עכשיו אם אורלי לוי רצה על הטיקט של תמיכה בגנץ בכל מחיר, כולל תמיכה במשותפת , אז היא פגעה באמון בוחריה בדיוק כפי שגנץ פגע באמון בוחריו לגבי הישענות על המשותפת.

    אני לא מנסה להצדיק את אורלי לוי, אני פשוט חושב שהיא מעלה באמון בוחריה בדיוק כמו שגנץ ואחרים עשו. הם אשמים באותו מידה.
     
  12. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,849
    מין:
    זכר
    אגב, ימינה/ המחנה הדמוקרטי/ איתמר בן גביר, הם אנשים שלפני הבחירות אומרים די בפומבי שלדעתם צריך לשנות את הדרך בחירת השופטים, שיש לקדם את פסקת ההתגברות וכו'. ביבי? ממה שאני זוכר כמעט בכל ראיון שלו הוא הגיב בביטול לרצון להחליף שופטים, לבצע רוטציה וכו' וכו'.
    גם כשכן העביר ביקורת, היא היתה מאוד מתונה. בטח ביחס לאיך שהוא מדבר/ מקדם מהלכים, אחרי שהוא נבחר.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אפשר בבקשה להפסיק לקרוא לזה גוש הימין. יש שם מספיק מפלגות ואנשים שהיו גם מקימים כפר ערבי בלב השרון ומביאים לשם פלסטינים מעזה אם זה היה מתאים להם אישית (ע"ע חסינות לביבי, תקציבים לישיבות, ומקום טוב יותר בפריימריז).
     
    Sturridge ו-oranfu אוהבים את זה.
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,771
    לייקים שהתקבלו:
    19,426
    אורלי לוי היתה בוגדת במצביעיה אם היתה יושבת בממשלה שנתמכת ע"י המשותפת? בוחריה של אורלי לוי הם שמאל לחלוטין.
    היא פשוט גנבה קולות של מצביעי מרצ והעבודה, חד משמעית.
    אפילו כשלושה ימים לפני הבחירות היא התראיינה ואמרה דברים במסגרת העקרונות של השמאל.

    רגע אחרי הבחירות היא פתאום תוקפת את השמאל ואומרת שהיא לא רצתה ללכת עם מרצ...

    שרמוטה פוליטית.
     
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    כל יהודי שהיה יושב בממשלה שנתמכת ע''י הרשימה המשותפת הוא בוגד
     
    italiano אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.