תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    שוק החשמל הוא אחד הדברים המסובכים שיש. בטח אם אתה מוסיף את תגליות הגז והרצון של הממשלה שהוא יצא מהאדמה. הסיבה שהם רצו כל כך שהוא יצא היא בעיקרה גיאו-פוליטית ולא כלכלית.
    אתה ממשיך להתייחס למדינה, אבל המדינה היא הרבה מאוד גורמים. יחסית להתנגדות לכל מה שהוא לא דרג נבחר, אתה מאוד סלחן להחלטות של פקידים שאולי עשו טעויות לאורך התקופה בהקשרים האלו. אם פקיד עשה טעות ולא העריך נכון את הסכומים או הסיכויים, אז כל 9 מיליון האזרחים צריכים לשאת בנטל?
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,392
    לייקים שהתקבלו:
    6,851
    מה האלטרנטיבה שלך? להלאים ולהבריח משקיעים לתמיד?
    בעולם אידאלי פקיד שסרח מפוטר, ולהבא ימונו לתפקיד אנשים אחראיים יותר שטובת כלל הציבור מניעה אותם.
     
    Maccabi Diamond ו-zivmay אוהבים את זה.
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לאפשר להם רווח סביר ומקובל בעולם.
    מה זה סרח? אף אחד לא אמר שהוא מושחת. הוא פעל בעולם שדברים מסויימים היו ידועים. בעולם האידיאלי הזה אז אף פקיד לא היה רוצה שימצאו גז במשמרת שלו ולא מחלק רישיונות חיפוש, כדי לא להגיע למצב שאתה מתאר.
     
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    הצמדה למדד היא עדיפה מאשר לקבע מחיר גבוה שלא יכול לרדת. המתנגדים למתווה גם פשוט הציעו שמחיר הגג יהיה הרבה יותר נמוך מה4.8 דולר שנקבע בסוף.
    לתת נקודת זמן ספציפית שהמחיר בישראל היה נמוך יחסית זה דמגוגיה כי:
    1.כמעט בכל נקודות הזמן מאז המתווה המחיר היה גבוה ביחס לעולם, שמתי לך באחת ההודעות למעלה דו"ח של ארגון הגז העולמי מ2016, ב2019-2020 המחיר בצניחה בכל העולם.
    2.ישראל בניגוד לרוב מוחלט של המדינות מתבססת רק על גז מקומי, לא מייבאת שום דבר. גז זה לא נפט שאפשר לייבא אותו בחביות, צריך צינור מיוחד ולכן עלות השינוע גבוהה מאוד. היו נקודות זמן שהמחיר בבריטניה למשל היה 6 דולר ליחידת גז, אבל 3 דולר מהמחיר הלך רק על השינוע. להשוות את מחיר הגז בישראל למדינות שרוב או כל הגז שלהם מיובא זה דמגוגיה במיטבה.
    גם אם תשווה רק למדינות שמתבססות על גז מקומי יש עוד הרבה פרמטרים להתחשב בהם, למשל כמה רחוק בים נמצא המאגר או כמה עמוק באדמה נמצא הגז.

    וואו, יש לך את זה ביותר וואטאבוטיזם שלא קשור לכלום?
    אין לי חברים בהסתדרות, אין לי התנגדות עקרונית לכך שיפרקו את מונופול החשמל(למרות שמודה שאין לי ידע בתחום הזה ואני לא יכול להעיד על ההשלכות השונות).

    בפועל כל אזרח ישראלי משלם כיום סכום דו ספרתי עודף בכל חשבון חשמל, ואת הסכום הזה אפשר לייחס רק למחדל שנקרא "מתווה הגז". יש עוד דרכים להוריד את חשבון החשמל? נשמע לי מבורך.


    הכסף שהשקיע תשובה בחיפוש אחר המאגר מוערך ב100 מיליון דולר, אפילו קצת פחות.
    הרווח מכל מאגר גז(רווח, אחרי מיסוי, הוצאות ישירות ועקיפות וכו') הוא מיליארד דולר בשנה.

    אם הרווח של תשובה יהיה פחות ממיליארד דולר בשנה זה הופך אותו לפילנתרופ של הציבור? בהודעה שלך יש אפס התייחסות למספרים, זה נראה שגם אם היו קובעים מתווה כך שהתשואה של תשובה תהיה 1,000,000% היית מדבר בקלישאות של "הוא סיכן את עצמו, הוא לא צריך להיות פילנתרופ של הציבור" ושאר הקלישאות החלולות.

    אגב וסתם לידע הכללי, סיכוי של 35% למציאת גז נחשב גבוה מאוד מאוד בתחום הזה. ותשובה קיבל את הזיכיון במחשכים, תוך כדי שהוא נכנס להסדר כובל, ושילם על הזיכיון פחות ממיליון שקל.
     
    Sturridge ו-LFC-Gerrard1 אוהבים את זה.
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,392
    לייקים שהתקבלו:
    6,851
    איך נתונים מ2018 הם דמגוגים יותר מנתונים מ2016 או מתקופה של מגיפה עולמית? אתה חושב שמחירי הדלק והגז בעולם יישארו כפי שהם עכשיו לעד? זאת חכמה בדיעבד מה שאתה כותב.
    האם המחיר שנקבע הוא גבוה? כן. זה לא אמור להפתיע בהתחשב בכך שמדובר במונופול. האם זה עדיף על פני גז שנשאר באדמה או גז מולאם? גם פה התשובה היא כן. לא צריך לעשות מזה כל כך הרבה מעבר למה שזה.

    סכום דו ספרתי עודף בהשוואה למה? מעניין אותי לדעת כמה אתה מצפה לשלם.

    אני יודע שמדובר בסיכוי גבוה מאוד (האמת שהופתעתי וציפיתי למספר נמוך בהרבה) אבל אתה לא חושב שזה מחזק את הטענה שלי? המאגרים בגבול הימי של ישראל הם לא הפרויקט היחיד של נובל או של תשובה. עד גילוי המאגר המנייה של דלק הייתה בצניחה חופשית. על מאמצי חיפוש גז או נפט שנכשלו אתה לא שמעת בחדשות, זה לא אומר שלא הושקע שם כסף שהלך לעזאזל. זה המודל העסקי. גילוי מוצלח שמכסה את ההפסדים של אלה שנכשלו (וכפי שכתבת בעצמך במילים אחרות - לרוב הם נכשלים) + רווח כמובן. להציג את הרווח של תשובה מהמאגר ביחס להוצאות שלו רק על חיפוש המאגר הספציפי הזה, זה להציג חלק קטן מאוד של המשוואה.
     
  6. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    1. חברת החשמל רכשה גז במחיר שלא יכול להשתנות, ירדן רכשה במחיר שכן (הבדל של 0.7 עד כמה שאני זוכר). מי צדק? נדע אחרי 15 שנה. אגב, למי שלקח פה משכנתא, כמה ממכם העדפתם קבועה צמודה על פני קבועה לא צמודה? אגב2, אם תלכו עשור אחורה ותבדקו את המחירים תראו שאולי חברת החשמל לא עשתה עסקה רעה כל כך על בסיס הנתונים שהיו לה, עסקה מצוינת אפילו.

    2. הטענה על ההשקעה של 100 מיליון מצד תשובה וההשוואה לרווח של מיליארד בחודש מצביע היעדר ידע בכלכלה (זה כמו להשוות עלות רכישת ציוד של חברה לסך הרווחים הכולל שלה) והתבססות על סוכני בורות שאם זה היה תלוי בהם הגז עדיין היה תקוע באדמה. או שלא היה מיוצא. אגב, אני לא יודע אם הנתונים נכונים או לא, אבל זרמתי.

    3.אף אחד לא רצה לקחת את הסיכון על מאגר תמר, הזכיינית המקורית פרשה וחברות וויתרו אחת אחרי השניה על ה"סיכון הגבוה" למצוא גז. מעניין למה.
     
    zivmay אוהב/ת את זה.
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
     
    zivmay אוהב/ת את זה.
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    חלק מהעלות של הגז לחברת החשמל הוא פונקציה של הרצון של המדינה להבטיח רווח כלשהו ליזמים כדי שיסכימו להוציא את הגז מהאדמה. אני חושב שזה סביר, בטח בהנתן העובדה שעכשיו הם פשוט רוכשים את החלק שמעבר להתחייבות מחו"ל, מה שמראה שיש כאן תחרות כלשהי.
     
  9. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    @Clichy אגב יש לך סיבה כפולה למסיבה. גם קלמן וסגל נשארים וגם הבחור מהניק ניים שלך זכה באליפות טורקיה(אל תשאל אותי איך אני יודע את זה)
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    תיעוד: התעמתה עם שוטרים בגלל מסכה; המשטרה: ניסתה להכשיל - חדשות רוטר


    שמעו קטע. בוינט כנראה החליטו להיכנס לתחום הריאליטי אז הם עכשיו מפיקים ריאליטי בשם ״מכות על מסיכה״. איך עובדת השיטה? בוינט בהתחלה מעלים סרטון שבו כביכול השוטרים עוצרים אזרח בצורה ברוטלית, מייצרים הרבה טראפיק רק בשביל לשדר את הפרק השני של הסדרה שבו רואים ממצלמת הגוף של השוטר שדווקא האזרח הוא הבעייתי בסיפור. הרי וינט לא מטומטמים, הם ידעו טוב מאד שלשוטרים יש מצלמות, למה הם לא ביקשו מהם את הצילום מלכתחילו ורצו לפרסם את הגרסה של תושבת תל אביב? כי אתיקה עיתונאית לא מעניינת אותם, מה שחשוב זה הטראפיק והטוקבקים=כסף. ככה נראית העיתונות הישראלית ב-2020.
     
  12. modric19 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/4/17
    הודעות:
    221
    לייקים שהתקבלו:
    110
    מין:
    זכר
    את מי לדעתך אתיקה עיתונאית כן מעניינת? האם נותר בישראל עיתונאי/ת או גוף תקשורת שלא פועל אך ורק על פי רייטינג בשילוב אידיאולוגיה מהבית?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אולי המשטרה לא משחררת את הצילומים כשזה לא מתאים לה?
    כאילו אנחנו לא חיים במדינת ישראל שבה גופים יעדיפו שיפרקו אותם מאשר לשחרר מיוזמתם מידע שנמצא אצלם.
    עד היום מחכים לסרטונים מהעיר העתיקה בירושלים של הירי בנער האוטיסט.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    אבל למה שלא ישחררו מידע אם הוא יכול להועיל להם?
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כי הם יכולים. זה נכון להרבה מאוד גופים ציבוריים. יש מעט, אם בכלל, שחושפים מידע בהתנדבות.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 9)

  1. הרצליה