ליברפול 2019/20 - אלופת אנגליה!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏28/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,402
    לייקים שהתקבלו:
    7,618
    אתה לא עקבי עם הטיעונים שאתה עצמך כל הזמן מעלה.

    למגוויר יש מגן ימני "צעיר שאין לו מחליף"? לא הבנתי, זה לא אתה שכל הזמן אומר לנו שוואן ביסאקה הוא המגן ההגנתי הכי טוב בליגה ושהוא טוב יותר מטרנט הגנתית? פתאום לגומז יש יתרון בכך שעל הצד שלו יש את ה"מגן הימני הטוב בעולם"? בוא, גם מי שמחשיב את טרנט לכזה לא עושה את זה בגלל היכולות ההגנתיות שלו. מגוויר בצד ימין אצלנו ליד טרנט יסבול הרבה יותר ממה שהוא סובל עם ה"חוסר נסיון" של וואן ביסאקה, לבקש ממנו לעשות מה שגומז עושה אצלנו זה חראקירי. גומז מחפה המון על טרנט, המון, והרבה מהטעויות שאתה סופר לו בקפידה הן בגלל שהוא צריך לצאת להתאבד על שחקנים באגף.

    לוברן נתן "תקופות יפות" של כמה משחקים בודדים ובאף תקופה שלו בהרכב לא עזבה אותך ההרגשה שיש בו משחק בלהות שרק מחכה לקרות. אתה נותן קרדיט לואן דייק, היו ללוברן תקופות כאלה (רצף של כמה משחקים) גם לפני ואן דייק - זה פשוט השחקן, זה לא קשור לואן דייק. כמו שהיכולת והפוטנציאל של גומז היו ברורים לכולנו עוד הרבה לפני ואן דייק. הוא גדול, אבל לא צריך להפוך אותו למישהו שהופך חרא לזהב מסביבו.

    הלאה, אצלנו יש קישור אחורי יותר טוב. שוב חוסר עקביות - אתמול זה היה תירוץ שהקישור האחורי לא תפקד, היום זה כן חשוב כשבוחנים יכולת של בלם? איך זה עובד בדיוק?

    אני באמת לא יודע כמה אתה שם לב לפרטים כשאתה צופה בנו. אתה אומר לנו מגוויר יכול להשתלב ליד ואן דייק ולהיות טוב יותר אצלנו לצד שחקנים טובים יותר מאצלכם, אני אומר לך שאם תכניס אותו לשיטה שלנו כל חולשה שלו תיחשף במלוא מערומיה, הוא ייראה כמו ליצן. אין לו מה למכור בהגנה שלנו, אנחנו דורשים הרבה יותר מבלמים ממה שנדרש אצלכם, זו גם אחת הטענות המרכזיות נגד הרכישה של מגוויר בסכום שנרכש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/9/20
    oranfu אוהב/ת את זה.
  2. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,609
    לייקים שהתקבלו:
    6,721
    וואן ביסאקה הוא השחקן הגנה היחיד שתפקד ליד מגוויר העונה, חשבתי שקראת את זה כי ציינתי את זה מספיק פעמים.
    השוער לא תפקד, שאר שחקני ההגנה לא תפקדו וקישור אחורי לא היה(נכון, אתמול הקישור האחורי שלכם היה על הפנים ובטח שזה השפיע על המהירות שהם יצרו מצבים ביציאה מהגנה להתקפה נגדכם, אבל אני לא מחיל את הביקורת שלי על גומז לפי המשחק האחרון, כתבתי לכם עליו גם לפני שבוע וגם לפני כמה חודשים).
    לא מבין כל כך את עולם הלוגיקה שלך, אם טרנט המגן ההתקפי הכי טוב בעולם זה אומר שזה בהכרח מציב אותו כמגן עם הגנה בעייתית? לא חושב.
    יש לו מגרעות בהגנה, בטח כשאתה עולה למעלה כל כך הרבה אבל הוא מצוין גם הגנתית. זה לא מקרה של מרסלו צעיר שהיה לחלוטין מפקיר את ההגנה מאחוריו. זה מגן אדיר שבגיל 20 נותן לכם הגנה והתקפה week by week בכמות של 4000 דקות לעונה(שניהם אגב(טרנט וביסאקה) שיחקו כמות דקות פסיכית).
    יש לך בכלל ספק שהרבה יותר נוח להיות בלם בליברפול מבלם במנצ'סטר יונייטד?
    לסולשאייר אין מושג באיך להעמיד את הקבוצה הגנתית במשחקים שאתה מראש לא צריך רק להתגונן בהם, למוריניו לא היה מושג איך להעמיד הגנה בכל המשחקים.
    לשני המאמנים היה את הקשר האחורי הכי צב בליגה ולסולשאייר היה את דה חאה בכושר הכי רע בקריירה שלו.

    לדעתי יש במגווייר איכויות שעוד לא באו לגמרי לידי ביטוי אצלינו, אולי מלחץ, אולי מציפיות, בטוח שהרבה בזכו הפרטנר ששיחק לידו בהגנה.
    אני חושב שהמיקום שלו והחוכמה בקריאת ההתקפה היא הרבה יותר טובה ממה שהראה בעונה האחרונה(למה לסטר לא שיחקה יחסית עם קו הגנה גבוה ומגנים שעלו הרבה למעלה? איך הוא היה טוב ויציב שם על פני כמה עונות?).
    הוא גם אכזב לא מעט בשליטה שלו בגובה, ששם הוא היה מהטובים בליגה על פני כמה שנים.
    שלא תבין לא נכון, אני לא איזה גרופי חסר הגיון בהקשר של מגווייר. הוא אף פעם לא היה הבלם הראשון שרציתי להביא(רציתי גם בקיץ שעבר את רובן דיאז), אבל הוא גם לא האפס המאופס שעושים אותו פה בפורום.
    כשאני כותב שהוא יכול להיות מועמד לבלם השני הכי טוב בליגה בעונה שעברה זה בגלל שכל הבלמים האחרים לא היו יציבים וטובים מספיק(ולאפורט לא היה רלוונטי).

    גם אצל גומז וגם אצל מגוויר אני חושב שיש עוד הרבה מקום לשיפור. יעזור מאוד אם נשים כבר בלם נורמלי ליד מגוויר.
    לינדלוף זה פצצה מתקתקת בכל משחק, שואו זה חור הגנתי, וויליאמס עדיין צעיר וחסר נסיון.

    מהקישור האחורי? אין לי תקווה. לא עמדה שסולשאייר בכלל חושב לחזק וממקטומיני הוא בכלל לא מחזיק. זה עם מאטיץ' עד לקבר וכמו שהוא נראה הוא לא רחוק משם.
     
  3. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,402
    לייקים שהתקבלו:
    7,618
    "יש לך בכלל ספק שהרבה יותר נוח להיות בלם בליברפול מבלם במנצ'סטר יונייטד?" - כן, יש לי ספק גדול והסברתי גם למה. כמו שנוח יותר להיות בלם בברנלי מאשר בצ'לסי או ארסנל. המשוואה שאתה מציג פה של "שחקנים טובים יותר מסביבך = קל יותר" היא לא תמיד נכונה והרבה פעמים אפילו ההפך הוא הנכון. יש אצלנו הסתמכות גדולה על היכולת האישית של הבלמים, בעיקר ב1 על 1 גם אם זה אומר מול שדים כמו סטרלינג, ופחות משהו מערכתי.

    אני לא אמרתי שטרנט בעייתי או מפקיר את ההגנה, גם בלי לבחון את האיכויות שלו כמגן - רק מתוקף התפקיד שלו במגרש לעומת וואן ביסאקה קשה יותר לבלם שמשחק על הצד שלו מאשר למי שמשחק בצד ימין של ההגנה אצלכם. אתה יודע, לא תמיד מגן שמשאיר חור זה כי הוא עצלן או גרוע או משהו כזה, לפעמים זה פשוט תוצאה של מה שמבקשים ממנו לעשות. אני רואה את גומז (והנדרסון) מחפה עליו המון, יוצא לקרבות על האגף הזה, לפעמים הוא מפסיד ואז אולי נראה לך שהוא התחפש למחבל כמו לוברן ומה הוא עושה שם בכלל וסופר לו את זה כאיזה טעות מביכה. אני לא רואה את ביסאקה כמגן שאתה בונה סביבו מערכת שתחפה עליו ותאפשר לו לשחק.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. תזונאי ומאמן Member

    הצטרף ב:
    ‏10/8/20
    הודעות:
    178
    לייקים שהתקבלו:
    42
    מין:
    זכר
    @k_700
    מסכים שג'ון טרי הוא יוצא דופן יחסית והוא היה מצליח יפה מאוד גם בליברפול הזאת - אבל זה פאקינג ג'ון טרי אנחנו מדברים פה על מגווייר.

    גומז באמת היה אדיר לפני הקורונה והוא יחזור לעצמו, הוא צריך להתאפס קצת כמו כולם. מוסר העבודה ההגנתי מול לידס היה בגדר לא קיים. גומז היה ויחזור להיות סלע בלתי חדיר בהגנה הרבה בזכות זה שגם כשהוא טעה - הוא היה מספיק מהיר לחזור, לסגור, לנקות ולתקן (לפני הקורונה). היה לנו רצף ללא ספיגה נהדר איתו. וזה אכן ברור שואן דייק מעדיף אותו כפרטנר ואי אפשר להאשים אותו, הם בלמים סופר מודרנים ומשלימים אחד את השני מעולה. אז אנחנו מסכימים שהשניים המדוברים קרובים יחסית ברמה הכללית ושלגומז יש פוטנציאל מטורף ולמגווייר הייתה קבוצה נוחה יותר בלסטר כנראה מאשר מה שכרגע, אבל אתה לא יכול להפיל ככה את כל שאר שחקני הקישור וההגנה ביונייטד שסיימה שלישית ולהגיד שכל מה שרע במגוייר מסתכם בהם. שחקנים עם הייפ כמו שלו גם אם הם לא טובים כמו ואן דייק ובהתחשב בזה שנתנו לו את הקפטן לפחות היה מארגן את שאר ההגנה ומשפר אותם, גם את זה לא הוא לא ממש עושה. בקיצור הוא בלם משלים טוב לקבוצה שיש לה כבר הרבה איכות שיותר מגיבה ופחות יוזמת וממש לא היה צריך לשלם עליו סכום כזה. וגם מה שווקאון כתב מעליי בפסקה הראשונה.
     
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  5. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,609
    לייקים שהתקבלו:
    6,721
    Walkon
    שוב,
    מותר לך להניח את ההנחות שלך שבליברפול קשה יותר להיות בלם בגלל הדרישות.
    אני לא אומר לך מה לחשוב.
    אני רק מזכיר לך שגם בנבחרת הוא שיחק בשנתיים האחרונות עם טרנט ודווקא היה מצוין. ראית בעיות קריטיות בנבחרת כתוצאה מהחיבור הזה?
    במונדיאל טרנט לא שיחק אבל אנגליה שיחקה עם שני ווינגבקים ועם הנדרסון כקשר אחורי(לצד חילטורים של דלף, לופטוס, לינגארד- לא בדיוק קליברים הגנתיים שמחפים עליך) וגם כן היה השחקן הגנה הכי טוב של הנבחרת.

    יכול להיות שזה לא היה נראה טוב בליברפול ויכול להיות שזה היה נראה טוב מאוד. אני בטוח שלכל שחקן אחר ממה שיש כרגע בליברפול אתה צריך לעשות התאמות מסוימות ולשנות כדי שהקבוצה תעכל אותו(רלוונטי אגב גם להגעה של טיאגו כמו שאתם בעצמכם דנתם בזה לא מעט פעמים).
    אני מספיק סומך על מאמן כמו קלופ שהיה יודע לעשות את ההתאמות הדרושות אם היה מגיע אליכם.
     
  6. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,609
    לייקים שהתקבלו:
    6,721
    בוודאי שאני יכול ואם בא לך אני גם אעבור איתך מחזור אחרי מחזור מהעונה הקודמת כדי להוכיח לך את זה.
    פוגבה לא באמת היה רלוונטי לעונה הקודמת בליגה(חזר אחרי הקורונה).
    שיחקת בקישור האחורי עם פרד, מקטומיני, מאטיץ', פריירה. למעט מקטומיני(שלא היה רלוונטי מאז החזרה מהקורונה) כולם היו פח אשפה מהלך.
    בהגנה? לא חושב שלינדלוף נתן הופעה אחת נורמלית.
    שואו נתן כמה הופעות טובות אחרי החזרה מהקורונה, וויליאמס נתן כמה הופעות טובות לפני הסגר. שאר הבלמים ששיחקו היו עלובים.
    ביסאקה היה בעונה טובה.

    את המקום השלישי יונייטד השיגה למרות הקישור האחורי והיכולת המכפירה של רוב שחקני ההגנה שלה לאורך העונה.
    ביסאקה ומגוויר היו שחקני ההגנה הכי טובים של יונייטד העונה.
    יש במגוויר חסרונות וגם רשמתי מה אני מצפה ממנו לשפר העונה, אין לי מה לחזור על זה שוב.
    הוא שיפר את ההגנה מהגנה שספגה כמות של 50 ומשהו שערים להגנה שספגה פחות מ40.
    זה לא שיפור בעיניך? בעיני זה כן.
    לסיכום, הוא בלם טוב ברמה הכללית של הבלמים בליגה. בלם על הוא לא, בלם היסטורי הוא לא וגם לא יהיה.
    האם אפשר לחיות איתו בקבוצה שהיא קונטנדרית בעתיד? לדעתי כן, בטח אם ימצאו לו כבר בלם נורמלי ליד.
    אולי טוואנזבה יהיה פתרון חביב אם ישאר כשיר, אומרים שהיום הוא כשיר וסולשאייר מחזיק ממנו. נראה.
     
  7. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,155
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    לא חושב שמישהו פה חוץ מאורן שיש לו משהו אישי נגד מאטיפ, טען שגומז היה כזה טוב בעונה שעברה. עד הקורונה או אחריה.
    גומז עוד נוסע על האדים של חודשיים מצוינים בתחילת 18/19 שהוא שיחק עם ואן דייק והם נעלו את ההגנה שלנו ונראו כאילו הם משחקים יחד כבר 5 שנים. מאז הפציעה ההיא מול ברנלי בדצמבר של אותה עונה הוא לא חזר לרמה הזאת. עם מאטיפ ההגנה שלנו מרגישה הרבה יותר מתואמת ובמיוחד מלכודת הנבדל, וזה דברים שנכתבו כאן לא פעם במהלך העונה.
    מאז הקורונה כמובן שהרמה של גומז צנחה עוד יותר, יחד עם רוב הקבוצה.
    לצד כל זה צריך לזכור שהבחור עדיין רק בן 23, יש לו זמן להשתפר והרבה. ההשוואה מול מגווייר מגוחכת בכל פרמטר.
     
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,749
    לייקים שהתקבלו:
    19,402
    מה?
    קודם כל אין לי שום דבר אישי נגד מאטיפ, פשוט לא ממש מחזיק ממנו.

    אני גם חושב שיש כמעט קונצנזוס שגומז היה מצוין בעונה שעברה עד הקורונה.
    למי שיש חשק, אני דיי בטוח שאפשר למצוא פה בפורום את הדיונים שהיו לנו בזמן משחקים בעונה שעברה ואיך היללנו אותו.
    היו כמה וכמה משחקים שדיברנו פה על איך הוא נראה אפילו יותר טוב מואן-דייק.
     
  9. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,155
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    מה שאני זוכר זה דווקא שרק לקראת השנה החדשה, במשחקים באליפות העולם למועדונים הדיבור פה היה שגומז חוזר להיראות טוב אחרי שמתחילת העונה היה בינוני.
    לפני זה הייתה תקופה שאפילו לוברן הועדף על פניו.
    אז על חודשיים בין ינואר עד ההפסקה במרץ הפכת את זה לעונה מצוינת?
     
  10. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,609
    לייקים שהתקבלו:
    6,721
    אוייש איזו תיבת פנדורה אתה פותח פה...ששש.. רק לי מותר להצית.
     
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,749
    לייקים שהתקבלו:
    19,402
    לוברן שיחק כי היו פציעות.

    גומז היה מצוין עד הקורונה, היה מצוין בעונה שלפני. הוא מצוין אבל חווה כרגע ירידה (רצינית) בכושר.
     
  12. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,155
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    בריצה שלוברן שיחק גומז היה כשיר לגמרי וישב על הספסל.
    האמת היא שהוא חזר להרכב ולמשחקים ההם באליפות העולם בגלל שלוברן נפצע.
    אבל אל תיתן לעובדות להפריע לך.
     
  13. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,749
    לייקים שהתקבלו:
    19,402
    כמו שכבר רשמתי אתמול, קלופ נוטה לא להחליף בלמים כשירים. הוא עושה רוטציה רק כשבלם שפותח נפצע.

    כל עוד בלם שפותח שומר על כשירות הוא גם שומר על המקום שלו בהרכב כל עוד יש רצף משחקים.
     
    Liverpool-Forever אוהב/ת את זה.
  14. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,186
    לייקים שהתקבלו:
    16,969
    אני לא זוכר יותר מפעם אחת אצל קלופ שהוא החליף בלם שלא בגלל פציעה.
    הבלם שפותח אצלו רץ עד שנפצע.
    ככה שאם לוברן פתח וגומז היה כשיר זה רק אומר לי שגומז פתח קודם ונפצע.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  15. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,155
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    לוברן התחיל לשחק כי מאטיפ נפצע. גומז ישב על הספסל כל הזמן הזה.
    זו בדיוק הנקודה, עד דצמבר הוא היה שחקן ספסל אצלנו כשגם מאטיפ וגם לוברן הועדפו, 3 חודשים אחר כך יצאנו לפגרה שממנה הוא כאמור חזר גרוע. אז על סמך מה אפשר להגיד שהייתה לו עונה טובה? על ה3 חודשים האלה? ועוד להגיד שזה קונצנזוס.

    אני בכלל הצטרפתי לדיון הזה כדי לענות לתרסיס שכמובן מחכה לגומז בפינה כבר תקופה מאז שהוא דמיין שהתנהל פה איזשהו ויכוח של גומז vs מגווייר. הוא חיכה לטעות הראשונה של גומז ואז בא עם המנטרה הקבועה שלו בתקופה האחרונה:" אבל אמרו לי פה שהוא נתן עונה מדהימה". הסברתי לו שאף אחד לא אמר את זה כי אי אפשר להגיד את זה, הוא לא שיחק הרבה וכשכן שיחק היה די בינוני בחלק גדול מהזמן.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.