בחירות 2021 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏5/2/21.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    5 הצבעות
    12.5%
  2. תקווה חדשה

    6 הצבעות
    15.0%
  3. ימינה

    7 הצבעות
    17.5%
  4. יש עתיד

    6 הצבעות
    15.0%
  5. הרשימה המשותפת

    2 הצבעות
    5.0%
  6. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    2.5%
  8. העבודה

    2 הצבעות
    5.0%
  9. הציונות הדתית

    4 הצבעות
    10.0%
  10. אחר

    7 הצבעות
    17.5%
  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    מעניין מאוד למה נתניהו נאשם וברק וליברמן, פושעים גדולים פי מיליארד, לא. תעלומה. לא יכול להיות שמערכת המשפט מושחתת ומוטה פוליטית הרי.
     
  2. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    חד משמעית הליכוד יריצו מועמד קש, ואז יהיו עוד בחירות רק שבטוח תהיה בהן הכרעה לכאן או לכאן. זה שונה מהמצב עד עכשיו.

    אני מסכים איתך אגב שהחוק הזה הוא פיתרון גרוע לשסע בעם.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,136
    לייקים שהתקבלו:
    26,246
    מין:
    זכר
    פושעים או לא זו דעתך הפרטית, כל עוד הרשויות הרלוונטיות לא קבעו את הסטטוס שלהם.
    אני אישית עד 2009 כולל הצבעתי לליברמן ומ - 2013 כולל מצביע ליש עתיד. אחת הסיבות הייתה הסירחון שעלה מהמפלגה של ליברמן.
    אבל שוב זה לא הופך אותו לנאשם. כל אחד שיעשה את החשבון לעצמו כשהוא בא לבחור.

    ליכוד יכולים לעשות מה שהם רוצים. ספק רב אם יהיה רוב לבטל חוק כזה. די בטוח שלא.
    יש לדעתי רוב לחוקק את החוק.
    במידה ויהיה החוק, יותר פשוט יהיה לליכוד להוריד את נתניהו באסלה ללא צורך בעוד בחירות.
     
  4. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    9,269
    לייקים שהתקבלו:
    4,554
    מין:
    זכר
    זה אומר עוד 2 סבבי בחירות לפחות :( אין כבר כוח
     
  5. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    @חייל שוקולד
    לא אמרתי שגוש השינוי צריך לוותר, אמרתי שפרקטית גם לו יש אפשרות למנוע בחירות. ובדיוק כמו שגנץ עשה ויתור כך גם סער וליברמן (מהשותפים הגדולים של נתניהו).

    רשמתי את זה לפני כמה עמודים אבל ארשום שוב:
    פתרון שנשמע לי פרקטי הוא לתת לנתניהו לנסות להרכיב קואליציה עם רע"מ (על אמת) ולהמליץ על מועמד אחר מהליכוד (אדלשטיין נניח) עם קבוצת פורשים, בנט, סער, ליברמן/חרדים, גנץ, עבודה, ולפיד. אני נוטה לחשוב שהפרת הבטחה כזו היא מספיק גדולה בשביל לתת לחברי הליכוד תירוץ להעיף את נתניהו.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    למה 2? עוד סבב אחד - ואז אם יש 61 לבטל את החוק הפרוסנלי נגד ביבי זה אומר שיש קואליציה לביבי, ואם אין 61 אז ביבי מחוץ למשחק ויקימו ממשלה בלעדיו.

    אני אגב מהמר שכבר עכשיו יקימו ממשלה כזו או אחרת, מרגיש לי הזוי מדי ללכת לבחירות 5 שבהם לא ישתנה דבר. או זה או שיעבירו את החוק הפרסונלי ונקבל את מערכת הבחירות הכי דרמטית שהייתה פה, אבל לא חושב שזה יקרה.
     
  7. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    בוודאי שהרשעה היא חזות הכול, אם מחר יוגש נגדך כתב אישום בגין אונס זה אומר שאתה אנס? חוק שבו נאשם בעבירות פליליות לא יכול לכהן כראש ממשלה פותח פתח להאשמות שווא ותפירת תיקים מסיבית לכל מועמד שלא מוצא חן בעיני האופוזיציה, זה פשוט אבסורד שכל אחד מציע חוקים בלי להסתכל עליהם צעד אחד קדימה מעבר לשנאה לביבי, זאת או נאיביות או חוסר הבנה במגרש הפוליטי. אם רוצים באמת לשנות את אופן כהונת אנשי ציבור ולא בצורה פרסונלית צריך לקדם חוק צרפתי עם הגבלה לשתי קדנציות ובלי חוק התיישנות על עבירות בזמן כהונה.
    ביבי כמו ליברמן מעולם לא הורשע בשחיתות, נגד האחד הקימו גוש שלם שממתג את עצמו קודם כל כרקלאביבי ורק אחר כך כ"מביאי בשורה" ואת השני קיבלו בזרועות פתוחות לגוש ה"לא מושחתים". האחד רוצה להפוך אותנו לטורקיה, השני כולה גנב כמה מיליונים בקטנה. מה זה אם לא מוסר כפול?
    אגב, נגד אביגדור ליברמן הוגשו יותר כתבי אישום בסך כל הקריירה הפוליטית שלו ונכון לרגע זה הוא גם הורשע ביותר תיקים מנתניהו (שהורשע ב-0 עגול של תיקים). את המשפט של ביבי מנהלים דרך התקשורת כשכל מצביע יש עתיד או מרצ כבר קבע שהוא מושחת למרות שאין לו שום גישה לפרוטוקולים של המשפט, אין לו שום גישה לראיות, אין לו שום מקור מידע נייטרלי חוץ מפשקווילים של אנשי תקשורת שמתנגדים לביבי, אבל איווט מצד שני כולה גנב כמה מיליונים. אין באמור לעיל כל הגנה על ביבי, רק הגנה על הליכי העמדה לדין של בנאדם שאמורים להתבצע בצורה שונה מאוד ממה שאתה מצפה לה ובנוסף לזה בעיקר יש המון ביקורת על הדאבל סטנדרט שלך. אני משאיר את ההחלטה האם ביבי הוא מושחת או לא לבית המשפט העליון ובניגוד אלייך עדיין מכבד את סמכותו מספיק כדי לא להרשיע אדם לפני שבית המשפט בעצמו הרשיע אותו.
    הגוש רקלאביבי שם את עצמו כקטגור, גוזר דין של אדם שעדיין לא הורשע בשום דבר ובאופן עקיף אפשר לומר שהוא מבטל את סמכות בית המשפט למרבה האירוניה, בונה קמפיינים שלמים שבהם הקלף היחיד הוא לטנף על המועמד שלהם, הם ניסו לחולל שינוי בדרך הזאת כבר יותר מדי פעמים כדי להמשיך ללכת עם הראש בקיר ולהבין שבשום קונסטלציה הם לא יצליחו להקים ממשלה בלי ביבי.
    אתה יכול להמשיך לחזור אחרי הדברים שלי ולהפוך את הטיעונים לצד השני אם זה גורם לך להרגיש יותר טוב, הגוש רקלאביבי יכולים להמשיך להיתלות על העץ שהם טיפסו עליו, בסוף הם רק מהדקים את החבל סביבם כי הם המסונדלים מבחירה היחידים בכל הסיפור הזה.
    עוד בחירות או ממשלה בראשות ביבי, מי שלא הצליח להגיע למסקנה הזאת אחרי ארבע מערכות בחירות שבהן התוצאות לא השתנו באופן דרסטי כנראה לא מבין איך המשחק הזה עובד. אני לא בטוח שאני מת על המסקנה הזאת אבל לפעמים בנאדם צריך לפקוח עיניים ולהתחבר למציאות.
     
  8. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    @South Boy

    האם O.J. סימפסון בוודאות חף מפשע? האם מייקל ג'קסון מעולם לא עשה שום דבר פסול עם ילדים? האם ארז דריגס, שלא עשה שום דבר פלילי, הוא צח וטהור?
    לא, הרשעה היא לא חזות הכל.

    הסברתי טוב מאוד את ההבדל, ליברמן מעולם לא ניסה לנהל את משפטו מתוך משרד ראש הממשלה או על ידי צעדים פוליטיים, והחשדות נגד ליברמן קשורות לטובות הנאה אישיות ולא לניסיון לסרס את התקשורת החופשית בישראל כמו שעשו כל הדיקטטורים בהיסטוריה.
    כן, יש בעולם דברים שהם באמת לא אותו דבר.

    נגד ביבי פורסמו כבר אינספור ראיות בתקשורת כגון הקלטות השיחה עם נוני מוזס, הקלטות השיחות בין אלוביץ' לישועה, הקלטות ניר חפץ ושורה רבה של תחקירים לאורך השנים, ראיונות עם מקורביו, בכירים במערכת הביטחון ובמשרדי הממשלה וכו' וכו' וכו'. באמת שיש אין סוף מידע וחומר, הדבר היחיד שאפשר להגיד זה "מרשיעים אותו על סמך אפס ראיות".
    השיחה עם נוני מוזס למשל(שרוב התוכן בה כולל הקלטה בקולו של ביבי נמצא במרחק חיפוש בגוגל) מספיקה בשבילי כדי להגדיר את הבן אדם הזה כלא לגיטימי בלי שום קשר לאם הוא יורשע עליה או לא. לטעמי ביבי בוודאות מעורב בתיק הצוללות למרות שהוא כבר לא יורשע עליו. ואפשר להמשיך ולהמשיך.
    זה שהוא מנסה להשפיע על הליכו המשפטי דרך משרד ראש הממשלה זה כמובן הוספת חטא על פשע שהופכת אותו לעוד יותר לא לגיטימי ומסוכן, בין אם הוא אשם ובין אם לא.
     
    oranfu ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  9. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    8,219
    לייקים שהתקבלו:
    7,535
    מין:
    זכר
    באסה לאולמרט, אם רק היה מתאפק עם המעטפות עד שנתניהו עלה לשלטון והסמול התחיל להשתלט על מערכת המשפט.
     
    שי, oranfu, LFC-Gerrard1 ו-4 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  10. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,919
    לייקים שהתקבלו:
    2,558
    בתור אחד שמייחל לסיום שלטונו של נתניהו, אני בעד שינסה להקים ממשלה בתמיכת/ הימנעות רע"ם. הרי זאת הממשלה היחידה שניתן להקים בהנחה שלא יהיו עריקים. אז אני אומר - תנו לו, נראה אותו.

    נ.ב. - אני חושב שליברמן הוא מהנוכלים הגדולים שידעה הפוליטיקה הישראלית, אבל כשהוגש כתב אישום נגדו הוא התפטר מתפקידו כשר החוץ וחזר אליו רק אחרי שזוכה.
     
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    בסיבוב הבא טמבלשטיין יוביל את הליכוד? אני מת לראות את זה.
     
  12. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    כשאתה דורש הדחה של ראש ממשלה בעוון שחיתות אז כן, תתפלא אבל הרשעה היא חזות הכול אחרת מחר כל נבחר ציבור יודח על פי מידת החוזק של התיק שמתנגדיו מצליחים לתפור לו (ואני לא מדבר על ביבי אלא על סיטואציה כללית). הדוגמאות שנתת כדי להשוות בין המקרים הן מביכות במקרה הטוב ואני אפילו לא טורח לנסות להסביר את ההבדל כשאנחנו דנים על המקרה הספציפי של ראש ממשלה מושחת או לא.
    איך אביגדור ליברמן ינסה לנהל את משפטו מתוך משרד ראש הממשלה אם מעולם לא היה ראש ממשלה? זה מצחיק שאתה נותן לו קרדיט על דבר כזה, וגם אם הוא כן יכל לנהל את המשפט שלו מכיסא ראש הממשלה ולא עשה זאת זה מוריד במשהו ממעשיו? נגד אביגדור ליברמן נסגר תיק באשמת שחיתות בניגוד להמלצה של השופטים בתיק שלו שהגישו את כתב האישום, אם אני רק מחליף את השם אביגדור ליברמן בביבי היית טוען שגם בתי המשפט בכיס שלו.
    איך ביבי מנסה לסרס את התקשורת החופשית בישראל כמו שעשו כל הדיקטטורים בהיסטוריה אם אתה אומר ואני מצטט "נגד ביבי פורסמו כבר אינספור ראיות בתקשורת"? אז ראשית אני חושש שאתה לא מבין מה פשר המושג ראיה בהקשר המשפטי ודבר שני יש כשל לוגי בנרטיב שלך.
    ביבי ניסה להטות את הסיקור התקשורתי לטובתו בדרכים לא כשרות (שזה שונה לגמרי מלצנזר ידיעות נגדו), מעשה מאוד לא לגיטימי אבל לא שונה מהמון פוליטיקאים שעשו ועושים את זה בצורה יותר מתוחכמת לאורך ההיסטוריה. לכל הפחות אפשר לומר שזה משחק ילדים לעומת הגיליון של אביגדור ליברמן, אותו יקיר הגוש האמיץ.
    ביבי הוא לא שיא היושרה כמו כל פוליטיקאי אחר ללא יוצא מן הכלל ואני באופן כללי בעד העמדה לדין של כל פוליטיקאי על כל דבר שהוא עשה בניגוד לחוק אבל לא על חשבון מדינה שלמה שאין לה הנהגה וצריכה לשמן את מאבקי האגו בין הצדדים האלה ולא בזמן כהונה שבה יש לו דברים קצת יותר חשובים על הראש. בדיוק בשביל זה צריך להיות חוק צרפתי שמוביל הגוש רקלאביבי היה מהתומכים הגדולים שלו לפני שנכנס לפוליטיקה.
    כל מה שאנחנו מדברים עליו בכלל לא חשוב, אתה יכול להמשיך לחשוב שאפשר להקים קואליציה בלי ביבי, אתה יכול להמשיך לחשוב שגם אם תקום קואליצייה מכל כך הרבה ניגודים הם יוכלו לחוקק תוך יומיים חוקים פרסונליים כמו החוק שנאשם לא יכול לכהן כראש ממשלה, בסוף כל אדם ששופט את המציאות בצורה קצת יותר אובייקטיבית מהרצונות והשאיפות שלו מבין שעל פי כל הנתונים של המפה הפוליטית או שביבי יהיה ראש ממשלה או שאנחנו נמשיך ללכת כל חודש לבחירות.
     
  13. Yoni47 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/3/21
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    25
    צריך להגיד את האמת - לפיד נכשל. כן, יש לו הרבה תומכים, והוא קיבל הרבה מנדטים, אבל הוא פוליטיקאי לא מוצלח. הוא מעורר אנטגוניזם שפוגע בו ובמפלגה שלו פוליטית. הוא לא מסוגל להסתדר עם אנשים, מפלגות שתומכות בו אידאולוגית לא רוצות לשבת איתו ומעדיפות להמליך מתמודדים מהגוש השני. אפילו המצביעים, למרות התמיכה הגדולה לה הוא זוכה - יש כמות משמעותית של מצביעים שהיו אמורים לתמוך בו, שהוא אמור היה להיות בדיוק הטייפקאסט שלהם, והם פשוט נגעלים ממנו. אלה בעיות אמיתיות של פוליטיקאי, לא רדיפה. פוליטיקאי שלא מסוגל לתרגם תמיכה אידאולוגית להצלחה פוליטית לא יכול להוביל מחנה.

    אה סליחה, כתבתי לפיד? התכוונתי כמובן נתניהו.
    תוצאות סופיות - פעם רביעית ברציפות שיש רוב למפלגות שמגדירות את עצמן כימין-חרדים, ופעם רביעית ברציפות שאין לנתניהו קואליציה.
     
    Sturridge, אמיר ע ו-Ajax Amsterdam אוהבים את זה.
  14. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,943
    לייקים שהתקבלו:
    10,119
    מעדיף אופציה שלפיד-בנט-סער מקימים ממשלה "שפויה" כזו עם ליברמן, מרצ, העבודה והישענות על המשותפת.
    גם יהיה מצחיק מאוד לראות איך זה מתנהל מהצד וגם זה רק יחזק את הימין לקראת הבחירות הבאות כי ממשלה כזו לא תשרוד יותר משנה בתסריט אופטימי.

    אבל מכיוון שאני לא פירומן אני עדיין מצפה מגדעון "אגו לא יהיה שיקול" סער להצטרף לממשלת ימין ולמנוע מאיתנו בחירות חמישיות, האופציה ההגיונית ביותר שבקושי מדוברת כי לא מתאימה לאג'נדה המבוקשת אבל התרגלנו. הרי אחת הסיבות העיקריות שגדעון נטש את הליכוד היא כי הוא לא קיבל תפקיד של שר בכיר בממשלות האחרונות, אם יצטרף יקבל כנראה מה שירצה, גם כל האלקינים שם עזבו בין היתר כי רצו להשתדרג יוכלו לעשות זאת והחלק הימני במפלגה שלו כמו אלחייני תקפו את נתניהו מימין ועכשיו יהיה להם אופציה להשפיע מבפנים. על פניו נשמע אידיאלי אם האגו לא יהיה שיקול, נחכה ונראה.