ריאל מדריד 2020/21: קיץ משעמם כמו הכדורגל. המטרה: אליפות נוספת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏7/9/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אגדה, אין שמח ממני שהוא עוזב בלי שנרשם לחובתו כישלון כמאמן ריאל. דון פלורנטינו פנטסטיקו צריך לשאול אותו איך המאמן הכי מצליח בהיסטוריה של המועדון מתפטר פעמיים בתוך 4 שנים.
     
    yakov_y ו-EsheD אוהבים את זה.
  2. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    מה שנקרא,היה כתוב על הקיר. המאמן הגדול בהסיטוריה של המועדון ללא ספק.
    אני מקווה שמכול המועמדים יגיע פוצ'טינו.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני מהמר על יוגי, זו החתמה קלאסית של פרס. אם הוא יצליח אז הוא יוצא גאון, ואם הוא נכשל הוא יעיף אותו שבוע אחרי שנפסיד 4-0 בקלאסיקו.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    מה שכתוב במארקה וב-AS מבחינת הביקורת זה לא משנה, יותר חשוב מה הלך הרוח אצל האוהדים (שאינם) בברנבאו או אצל המועדון וזידאן חצי אלוהים. הטעות של פרס היא שלא הגן עליו מספיק 'פומבית' אם זה היה חשוב לזידאן עצמו. חלק מהתפקיד של מאמן ריאל זה לשרוד את הארס של התקשורת. אני חושב שהמורשת של זידאן כל כך גדולה שאף אחד לא היה "שוחט" אותו, גם אם בעונה הבאה היינו מסיימים בידיים ריקות. בסגל הזה אי אפשר להצליח. פרק ב' לא היה מדהים אבל לא כישלון, בכל זאת זכינו באליפות, העונה הזו הייתה מחורבנת מהרגע הראשון.
    ב-2018 מונה לופטגי שהיה נראה כמו מאמן נבחרת מבטיח. כעת המצב שונה, נראה שיוגי 'מעבר לשיא' מה שנקרא ולא ממש צלול, הפעם גם שוק המאמנים טיפה טוב יותר. אני חושב שזה יהיה פוצ'טינו או ראול ולא לב. פוצ'טינו זה הימור אחושרמוטה, הוא היה בסה"כ חצי עונה בפ.ס.ז' וגם שם זה לא כמו ריאל מדריד, הדימיון הוא שלא הייתה לו ממש סמכות.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לופטגי לא עשה כלום בקריירה לפני שקיבל את הנבחרת, וגם שם עשה קמפיין מוקדמות יפה (להזכיר לך מה קרה עם קמאצ'ו בריאל) ולא הספיק להגיע לטורניר כדי להוכיח את עצמו. זאת לא הייתה החתמה טובה של מאמן.
    הנקודה שלדעתי אתה מפספס זה שאת פלורנטינו לא מעניינת ההצלחה של ריאל מדריד. מגיע לו קרדיט גדול על הניהול הפיננסי של המועדון. אבל ברמה המקצועית די ברור שפונקציית המטרה שלו היא להאדיר את השם שלו עצמו. תמיד כל מני החלטות מגלומניות שלא קשורות ברמה המקצועית. היה את השלב של הזידאנס והפבונס, אחרי זה הספרדטיקוס ואז האובססיה לקיצוניים שמאליים ברזילאים בתקווה שאחד מהם יהפוך לניימאר ויוציא אותו גדול. זה היה אותו סיפור עם לופטגי.
    לא רוצה להחמיא לעצמי שוב, אבל כבר התלוננתי מספיק פעמים על מדיניות ה"איש מת מהלך" של פלורנטינו (שעשה גם עם לופטגי) - "תפסיד את המשחק הבא תפוטר". לא פלא שזידאן נוקם ברגע שהוא יכול והכוח אצלו. אף מאמן נורמלי לא ירצה לעבוד במקום שברגע שמשהו קטן משתבש ישר זורקים עליו את האשמה, וזו גם מדיניות מטומטמת כי אם למאמן אין את חדר ההלבשה ו/או הוא לא מתאים לתפקיד - הוא צריך ללכת בלי קשר למשחק ספיציפי, ואם יש לו את חדר ההלבשה והוא המאמן הכי טוב לתפקיד - אז הוא צריך להשאר בלי קשר למשחק ספיציפי.
     
    hbs7 אוהב/ת את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    השוק בזמנו היה מאוד-מאוד קשה ואני כן נוטה להאמין שההתפטרות של זידאן הגיעה כפצצה. הקבוצה של אז הייתה עם סגל טוב, לא באמת מעבר לשיא. קמאצ'ו, אני לא יודע, חודש זה זמן ממש מועט כדי לשפוט אבל פרס עבר שינוי, פרס של אז, כשהמאמן ביקש קשר אחורי הוא קיבל את מייקל אואן. מאז הגיעו הרבה שחקני הגנה. אגב, נגלסמן סירב לריאל מדריד ב-2018, גם אלגרי. אז אם נחזור אחורה בזמן מה היית מציע?
    אל תמעיט בערך מה שפרס עשה במצב הפיננסי ואפילו במכירת החולצות הדבילית והמסע לאסיה, לך תדע מה היה קורה בלי מאות המיליונים שהגיעו כתוצאה ממכירת מגרש האימונים. הזידאנס והפאבונס זה 2001-02, התקדמנו מאז. היו הרבה שנים טובות, מה זה "ספרדטיקוס"? מה זה משנה מאיזו מדינה השחקן. איסקו היה רכש מצוין, גם צ'אבי אלונסו ב-2009, ראול אלביול שהיה אמור להיות בלם מחליף, גם מוראטה ב-2016. פרס כבר לא ילד אם ריאל מדריד לא מעניינת אותו הוא יכול לפרוש, את שלו הוא עשה, כסף לא חסר לו. אין נשיא שמתאים טוב ממנו. תסתכל כמה מטרים הצידה, ברתומאו זו דוגמא איומה ומטופשת אבל מה נגיד על יובנטוס? על מה שקרה שנים רבות עם הבעלים בליברפול?

    לגבי שאר הפוסט שלך, אני חושב שרק העיתונאים המקורבים ביותר יודעים. אתה לא קורא את כל הדיווחים, אתה הולך על חצי כותרת פה וחצי כותרת שם. לא אתה ולא אני שאני מניח שאני קורא או עוקב טיפ-טיפה יותר ממך (בלי לזלזל או להתנשא חלילה). פרס אמר שזידאן המאמן הטוב בהיסטוריה שלנו, יותר מזה? פרס בחיים לא אמר שזידאן יילך הביתה. אם פורסם איזה קקה במונדו דפורטיבו שיש לו אינטרס מובהק, כנ"ל בספורט, אז מה? פרס לא הדליף כלום. הוא היה צריך להגן פומבית על זידאן.
    אתה טוען אגב שנעשה ללופטגי עוול ומצד שני מאשים את פרס שמינה אותו, אז תחליט. ספגנו חמישייה בקלאסיקו עם לופגי, היה לנו רצף של 420 דקות ללא שער או משהו כזה - השני הכי גרוע בהיסטוריה. תבוסה בפיחואן כשהיינו שטיח למרות הרכב מלא, הפסקנו לצסק"א מוסקבה, ללבאנטה בברנבאו. לא היה צריך לחכות יותר, הוא נחתך בזמן. עם סולארי עד אייאקס היינו חד משמעית יותר טובים וגם סולארי לא איזה דוקטור לכדורגל.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה מערבב קצת בין הטיעונים. טיעון ראשון - לופטגי היה מינוי גרוע על בסיס הרזומה שהיה לו, הוא יכל להצליח באותה מידה שנכשל, זה לא משנה את העובדה שלא היה צריך למנות אותו. טיעון שני - מאמן (לופטגי או זידאן) שכבר מינית צריך לקבל גיבוי. טיעון שלישי - אין שום טעם בלהתנות את המשך ההעסקה של מאמן (לופטגי או זידאן) במשחק בודד.
    אפשר לפטר מאמן, לפעמים אין מנוס מזה. מאמן טוב לא נמדד על בסיס משחק אחד. אם אתה מגיע למצב שבו העבודה שלו תלוייה בתוצאה של משחק, אז עדיף שתפטר אותו כבר לפניו. הסיבה להעסיק את מאמן X בכל רגע נתון זה כי הוא המאמן שהכי טוב למועדון. אם מגיעה נקודה שבה הוא כבר לא הכי טוב למועדון וצריך להחליף אותו, אז אני מתקשה לראות איך ניצחון במשחק Y פתאום ישנה את זה.
    אני חושב שאין עוררין על כך שזאת הסיבה שזידאן עוזב. אני אישית לא מאוכזב כל כך, למרות שאני לחלוטין מעדיף את זידאן על יוגי וכנראה גם על פוצ'טינו. קונטה זה המאמן האחרון שיגיע לריאל בהתבסס על הסיבה שהיא עזב את כל הקבוצות הקודמות שלו (לא קיבל מספיק חיזוק). ומה בדיוק נשאר? ראול וצ'אבי אלונסו? אני חושב שאין שום סיבה להאמין שאחד מהם יהיה המאמן שיוביל את ריאל קדימה. (גם םא בסוף יתברר שכן, זאת עדיין לא תהיה החלטה נכונה).
     
  8. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    422
    מעניין אם הסיפור הזה שזידאן "נעלב" כששקלו לפטר אותו הוא אמיתי. אולי הסיבה האמיתית להיתפטרות שלו היא שהוא מרגיש שהוא מאבד מניות כל זמן שהקבוצה נראת כמו שהיא נראת גם אם הסגל לא מספיק טוב. למרות שלדעתי דווקא המנייה שלו עלתה בקדנציה השנייה, אפילו שונאיו היותר גדולים (סיונרה נגיד) כבר הרבה פחות נחרצים נגדו.
    בכל מקרה חוץ מפוצ'טינו לא עולה לי שם של מאמן טוב שרלוונטי. אילו שמות עולים בתקשורת חוץ ממנו וראול?
     
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    422
    מאמן אף פעם לא נמדד על משחק אחד. זה נקרא אקסיומת הקש ששבר את גב הגמל. כשתוצאות לא טובות מגיעות זה אחר זה (לא אחת) אתה מתחיל לפקפק ביכולת של המאמן להחזיר את הקבוצה למסלול ההצלחה בסיטואציה הנוכחית שהקבוצה נמצאת, עד שזה מתקזז לכביכול משחק אחד.

    איזה מאמן הכי הייתם רוצים ואיך תרגישו עם מינוי של ראול?
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אתה יכול לומר שלופטגי קיבל מעט זמן ופרס היה קפריזי. אבל 14 משחקים היו, הוא לא פוטר על סמך הקלאסיקו העלוב בלבד, מזכיר לך שבארסה הייתה בלי מסי, ספגנו חמישייה. הקבוצה נראתה חסרת אונים. לא הבנתי איזה מאמן אחר היית מציע במקום לופטגי ב-2018, בהתחשב בכך שכבר פנו לשניים טובים ממנו עם ניסיון בקבוצה. קונטה היה אז רלוונטי ודילגו עליו, לדעתי עכשיו גם במצב הקשה הוא לא ממש מתאים ואין לי בעיה לפרט לכך. זידאן לא נשפט על משחק אחד ואמרתי לאורך כל הדרך שאני מעריך שלא היה מפוטר גם אם היה מודח בשלב הבתים בליגת האלופות ושאם זה היה תלוי בי אז הוא היה ממשיך בכל מצב עד גמר חוזהו. הייתה לי ביקורת על זידאן לגבי המשחק נגד צ'לסי בלונדון אבל זהו-זה וסייגתי שיכול להיות למרות שצ'לסי לא מרשימה - שבכל הרכב היינו קורסים. תוצאה מסובכת מספרד, גמורים פיזית וכן הלאה. לשאלתך אני מאוד פסימי לגבי העונה הבאה ברמה של גם אם אמבפה מגיע זה לא מספיק כי כדורגל זה לא 'קחו כדור שחקו' גם אם אמבפה תורם לנו 25 גולים קל.

    @Ever Banega, לגבי הקדנציה הראשונה, כנראה שזידאן לא אהב את זה שרונאלדו נחוש לעזוב ובייל צפוי להישאר. אני לא חושב שהיה שינוי, הנחיתו עליו שחקני רכש והיה דיווח שפרס הציע לו חוזה חדש עד 2024 ועם סמכות נרחבת יותר, עוד הרבה לפני הפגישה ביום רביעי כלומר בלי לדעת אם ניקח תואר או לא. אולי לגבי מאמנים אחרים זה היה 'קו אדום' לסיים בידיים ריקות אבל זידאן הוא לא פלגריני.

    השמות שעלו מלבד אלגרי שלא רלוונטי הם לאב, פוצ'טינו שדי טרי מה-36 שעות האחרונות ואפילו נקשר לטוטנהאם, קונטה שלפי השעה האחרונה כבר שוחחו איתו וגם ראול וצ'אבי אלונסו.

    ראול הוא האלוהים שלי בכדורגל, בגללו אני אוהד שרוף, "ראול הוא ריאל מדריד וריאל מדריד היא ראול". זה מצד אחד יהיה סופר מרגש ומצד שני זה מתכון לכישלון גם אם לאגדה כמוהו יהיו יותר ממאה ימי חסד והברנבאו שהוא קלחת רותחת - בינתיים אין כזה. אם הסגל היה טוב אז הניסיון של ראול כמאמן בוגרים לא היה רלוונטי. בגדול אני נגד. האידיאל מבחינתי היה שזידאן ממשיך עוד עונה וראול הולך לפרנקפורט שהיא קבוצה מכובדת שתשחק באירופה. צ'אבי אלונסו העלה את ריאל סוסיאדד ב' לליגה השניה, לא מעט פעמים קשרים שהיו אינטיליגנטיים יש להם מעין פלוס כמאמנים וזה מישהו שידעת עליו מראש שיהיה מאמן. הוא מדרידיסטה אהוב ואני פחות מחובר אליו רגשית ופחות יכאב לי אם יכשל. אני לא חושב שהוא באמת רלוונטי.
     
  11. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,423
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    אמירה הזוייה, זאת ריאל מדריד וזה המועדון המעוטר בהיסטוריה.
    די סטאפנו אגדי, דל בוסקה עשה יותר לדעתי למרות שלזידאן יותר תארים, מיגל מוניוס בוודאי גדול יותר.
    זידאן אימן את השחקן הכי גדול בהיסטוריה של המועדון ובגלל זה זכה בתארים... ריאל זכתה גם לפניו באלופות והמכנה המשותף לזכיות ולכישלון אחרי הוא רונאלדו.

    נראה מה הקבוצה הבאה, קריירה סטייל פפ או באמת ייקח אתגר.
    זידאן עשה קריירה חלומית בזכות רונאלדו אבל הוא הגנתי ולא טקטי, אין לו שום תבנית התקפית, אין משחק לחץ, משחק ההתקפה מבולגן (עניין בנזמה בשמאל), באמת שאין בו כלום.
    את ריאל אימנו בעשור האחרון מאמנים חלשים אז אין תחרות, אולי השיג הרבה בריאל אבל בכללי למוריניו יש קריירה גדולה יותר וגם לאנצלוטי.

    -------

    אם אני מאמן ריאל, יש סגל יוצא מן הכלל שיכול לרוץ לכל המסגרות, נכון להיום בלי רכש זאת השלישייה הקדמית:
    יהלום עם בייל מתחת למיוראל ובנזמה, כן כן.
    אני חולה על בייל (איזה כישלון של זיזו) ומיוראל נתן עונה טובה באיטליה, עד שיגיע רכש זאת השלישייה הקדמית.
     
  12. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    422
    מה זאת אומרת "ייקח אתגר"? הוא ייקח את ההצעה הכי טובה שייתנו לו. אם תהיה הצעה ממועדון דרג א תהיה בטוח שזה מה שהוא ייקח. כמו כל מאמן או שחקן אחר. זה לא שלמוריניו ואנצ'לוטי נמאס לאמן קבוצות טופ, פשוט המנייה שלהם ירדה וזה מה שהם שווים כרגע.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה לא מה שאמרתי. אם זה מה שהייתי אומר אז המסקנה היא של מלכוד 22 שבמסגרתו אף פעם אי אפשר לפטר מאמן. מאמן מפטרים מ-2 סיבות בדיוק: א. איבד לחלוטין את חדר ההלבשה והשחקנים לא רוצים לשחק עבורו (סיבה להעיף גם חלק מהשחקנים) וב. המועדון חושב שהוא לא מספיק טוב כדי לצעוד קדימה עם המועדון. בשני המקרים ניצחון/הפסד במשחק ספיציפי לא אמורים לשנות. זה לא אומר שאף פעם אי אפשר לפטר מאמן, אלא פשוט ההצהרות שהיו לפני הקלאסיקו של לופטגי והשנה של "אם זידאן/לופטגי לא מצליחים לנצח את X הם יפוטרו" זו מדיניות טפשית ובעייתית. אם חדר ההלבשה נגדו - היא צריך להיות מפוטר גם אם מנצחים 5-0 בקאמפ נואו, ואם הוא לא מספיק טוב אז הוא פשוט לא מספיק טוב. אז ינצחו בקאמפ נואו במשחק הכי קשה שיש ואז שבוע אחרי זה יפסידו לאייבר, ואז הוא יפוטר? מתי בדיוק הגרזן יורד לו מהצוואר?

    אני לא זוכר מה היה ב-2018 בדיוק, אני כן זוכר שהמינוי של לופטגי נראה לי מאוד תמוה בהתחשב בעובדה שהניסיון שלו היה אך ורק בנבחרות ספרד. עלתה תהיה שזה אולי כדי לבנות את הקבוצה מסביב לאיסקו, שנפצע די מהר באותה העונה.
    אתה ממשיך להתעלם מכך שהביקורת היא לא על עצם הפיטורים. אפשר לפטר מאמן, גם אם 14 משחקים זה לא מספיק כדי לראות שהסיבה שמינית אותו לא רלוונטית יותר. הבעיה היא עם זה שהוא הגיע למשחק הכי קשה בשנה עם גרזן על הצוואר. איזה מעמד יש לו מול השחקנים במצב כזה? ושוב, מתי זה נגמר?
    לא שיניתי את דעתי על זידאן. אני עדיין חושב שהוא לא מאמן שמתאים לבנייה של ריאל מחדש ואני אשמח (בתור מעריץ שלו מהילדות) לראות שאני טועה ומה שהיה חסר בריאל זה רכש לטעמו. עם זאת, בשום שלב לא קרה משהו שהיה אמור לשנות את דעתה של ריאל מדריד בנוגע אליו. גם כשהלך פחות טוב בתחילת העונה.
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    422
    זה לא עובד ככה, קבוצה יכולה להגיע לסיטואציה שבה המאמן הנוכחי לא מצליח להרים את הקבוצה גם אם הם חושבים שבאופן כללי מדובר במאמן הכי טוב בעולם. אם המאמן לא מצליח למצוא פיתרונות שבוע אחרי שבוע בסוף מגיע השבוע שהוא "הקש". בהחלט יכול להיות שעדיין ההנהלה תחשוב שמדובר במאמן ענק אבל בסיטואציה הנוכחית זה לא זה. אגב אני לא אומר שצריך לצאת בתקשורת ולהציב אולטימטום ממש לא, אני רק אומר שבפועל בדרך כלל ההחלטה מגיעה אחרי קש כזה או אחר.

    אני לגמרי בעד קונטה, לדעתי הוא יכול לגרום לכולם להבין שאפשר לשחק כדורגל טוב גם עם הסגל הנוכחי ושזידאן ממש לא הוציא מים מסלע. אני לא בעד שראול ישר יקפוץ למים העמוקים.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ברור שאפשר להגיע לסיטואציה שבה לא רואים עתיד למאמן עם המועדון, ואז צריך לפטר את המאמן. אין עולם שבו הצהרה "אם לא תנצח תפוטר" היא התנהלות נכונה לקבוצת כדורגל. הוא מת מהלך (ולכן שם המדיניות) עד שהוא יפוטר. מעטים המאמנים שיכולים לחזור ממצב כזה.
    לא סתם זידאן חטף כזאת ג'ננה והחליט לעזוב.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.