אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בבקשה תכתוב הודעה מנומקת עם טיעון וסימוכין לטיעון, אז אתייחס.

    ברור שהוא לא נסע באוטובוס מאז שיש רב-קו, אבל הוא לא טועה.
    מי שקונה חופשי חודשי או נהנה מתעריף מיוחד - לא ייפגע.
    המחיר של תחבורה ציבורית מאוד ספיציפית יעלה, אתה רק שוכח שהמטרה של הנחת הערך הצבור הייתה לעודד שימוש ברב-קו. היום אין בו צורך יותר, אז אין צורך בהנחה יותר. בכל מקרה, הכסף שנחסך הוא של הציבור. הכסף הזה ילך לשימושים אחרים. האם מחיר היה מה שמונע מיותר אנשים לסוע באוטובוס? כמובן שלא. התחבורה הציבורית בישראל זולה בהשוואה בינלאומית, היא פשוט גרועה, והורדת המחיר רק תפגע בשירות שמתקבל.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    אם אנשים מעדיפים להשתמש בו מאשר באפליקציות אז כנראה שיש בו צורך.

    אין קשר בין הורדת המחיר לשירות המתקבל, אפשר להביא את הכסף ממקומות אחרים.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    העדיפו לשלם במזומן עד שהתרגלו לרב קו. אם אין ברב קו ערך בפני עצמו, אז אין שום סיבה לתמרץ שימוש בו. בהשוואה לאפליקציות זה מוצר נחות שדורש תשתית טעינה, בטח בעולם שבו הנהג לא מתעסק עם כסף (והוא גם לא אמור).

    אפשר להביא את הכסף ממקומות אחרים ולפגוע בשירות אחר שהאזרח מקבל. השאלה זה למה לעשות את זה. עוד לא מצאתי טיעון אחד מלבד עץ הכסף שאתה מדמיין שקיים.
    - התחבורה הציבורית בישראל זולה בהשוואה בינלאומית
    - האוכלוסיות החלשות והנוסעים הקבועים באוטובוס לא צריכים את ההנחה
    - אין סיבה לתמרץ דווקא רב-קו
    - הבעיה של תחבורה ציבורית זה שירות ולא מחיר
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    המכוניות של עובדי שירות המדינה זה עץ הכסף שאני מדמיין? אתה גם משלם על זה מאות מיליונים וגם מעודד אנשים לנסוע ברכבים במקום בתחבורה ציבורית.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה חלק מעץ הכסף שאתה מדמיין. זה חלק מהשכר שלהם. זה חלק טפשי בשכר שמתמרץ אותם כמו שאמרת לפעולה שמזיקה, אבל זה לא מתנה שהם מקבלים. יקחו להם את זה כהחזר רכב, יחזירו את זה במקומן למשכורת.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    אז תוריד את החלק הזה מה הסיפור? אז הם ירוויחו רק 20 אלף שקל בחודש במקום 23 אלף. הם יסתדרו.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כמה עובדי מדינה מרוויחים את השכר הזה? כמה החזר הרכב? אתה רוצה לבוא עם הצעה, תבוא עם משהו שאפשר להתווכח איתו.
    קיצוץ בשכר לעובדי המדינה זה לא איזה "יאללה בוא נעשה" זה משהו הרבה יותר מורכב. לא עושים את זה בשביל שכמה נוסעים תחבורה ציבורית מזדמנים יהנו מעוד 15 אחוז הנחה.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא נתת שום נתון רלוונטי.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    אתה אמור ללחוץ על זה ולהיכנס לאתר
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    אם זה "כמה נוסעים מזדמנים" למה באוצר אומרים שזה יחסוך מאות מיליונים? כנראה שזה יותר מכמה נוסעים מזדמנים.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה לא מעט נוסעים מזדמנים על פני 280 ימים בשנה שהתחב"צ עובדת. השאלה זה למה לתת את המאות מיליונים האלו לנוסעים ולא לדוגמא לשכור איתם עוד נהגים או לבנות עוד תחנות אוטובוס ונת"צים
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,953
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    ולמה לא להביא את המאות מיליונים האלה מהרכבים של עובדי המדינה? רק הביטוח על הרכבים האלה זה רבע מיליארד. כבר לא מדבר על עלות הרכבים עצמם.
     
  14. Morientes Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/19
    הודעות:
    5,359
    לייקים שהתקבלו:
    958
    מין:
    זכר
    למה להאריך את שירות הגברים בחודשיים(שנעשה בניגוד לכל ועדה שקמה בנושא), זה עולה יותר מהרווח משטות הרב קו שהם עושים.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה לא הולך לשום מקום. אתה לא מביא נתונים, לא מבסס את העמדה שלך על כלום, לא מסביר למה זה בכלל חשוב ומתעלם מהסיבוכיות ומהעובדה שאתה מציע לקצץ לעובדי המדינה בשכר שלהם וחושב שזה יהיה פשוט וקליל.
    בכל מקרה, גם אם תמצא עוד 10000000000 מקורות תקציביים לשיפור התחבורה הציבורית, אין שום ערך בסבסוד שניתן לרב קו. אם אתה יכול לממן רכישה של 100 אוטובוסים על ידי הקיצוץ בשכר של עובדי המדינה ונניח לרגע שזה אפשרי, אז עדיף לך גם לבטל את הסבסוד של הרב קו וגם לקצץ בשכר ולרכוש 200 אוטובוסים.
    לסבסוד הרב-קו אין ערך ולכן הוא יבוטל. ללא קשר לשום דבר אחר.