ליברפול 21/22 - The Last Dance?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Scouser Tommy, ‏18/8/21.

  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,731
    לייקים שהתקבלו:
    422
    למחוק.
     
  2. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,731
    לייקים שהתקבלו:
    422
    לגבי ההתקפה אני באמת לא מבין מה באר להעיף את שאקירי, כמחליף בעיני הוא נהדר וגם ככה הרווויחו עליו גרושים
     
  3. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    7,622
    מניח שהוא רצה לשחק יותר. מועדון רציני לא היה מוכר אותו בלי להביא אף אחד במקומו. המועדון שיש לנו היה צריך את הגרושים כדי לאזן את הספרים ולהתאושש כלכלית מרכישת הענק של קונאטה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    לא דיברתי על נתון ספציפי כזה או אחר לגבי ווינאלדום תומר. ברור שתיאגו מביא דברים אחרים, אבל עשרות פעמים ראיתי איך מרימים לו שהוא סיים עם 99 אחוז דיוק מסירות, חטיפות כדור או אלוהים יודע מה. ופה? "מה הבעיה להגיע ל-99 אחוז דיוק כשהמסירות שלו הולכות הצידה ואחורה"?

    אני חושב שבתחילת המשחק הוא היה עלוב, המסירות שלו המשיכו להיות רעות ורכות ובעיקר הגיעו ליריב אבל הוא כן השתפר וובאוברול היה לו משחק בסדר בסופו של דבר. הוא הרגיל אותי לכל כך מעט, שצר לי. אני מצפה ליותר מ"וורלד קלאס" מדהים שכזה שנמצא פה כבר מספיק זמן ובנתיים הדקות הכי טובות שלו היו נגד צ'לסי בבכורה שלו בעונה שעברה.
     
    k_700 אוהב/ת את זה.
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    לפעמים אני אומר לעצמי שאני לא אתווכח איתך אורי, בעיקר כי אני עדיין לא משוכנע שאתה לא פשוט מטריל.
    אבל בגלל שאין לי שליטה עצמית כמעט בכלל, אני אתווכח.

    מלבד דיוק במסירות, ווינאלדום לא בלט בשום פרמטר שהובא כאן. אף פעם.
    וגם לגבי דיוק במסירות, אצל ווינאלדום החכמה היתה קטנה מאוד כי הוא מסר מעט כדורים במשחק ורובם המוחלט היו המסירות הכי פשוטות שיש (אחורה לבלם או אולי הצידה למגן שלידו).
    איפה זה ואיפה טיאגו? באמת שאני לא מבין איך אפשר להשוות את זה.
    להיות מאוכזב מהאימפקט שלו עד היום? בסדר גמור.
    אבל אני לא מבין את ההשוואה להולנדי, היא פשוט לא במקום.

    יתרה מכך, זה מעבר לסטטיסטיקה יבשה (שגם אני לא משתגע עליה כי לא מספרת את כל הסיפור).
    אני לא יודע איך אפשר לראות אותנו משחקים עם טיאגו ולא לראות את ההשפעה שלו על הנעת הכדור. גם כשהוא לא טוב במיוחד, הסגנון שלו משנה את איך שאנחנו משחקים (מבחינתי לטובה).
    זה מזכיר לי את אלונסו, שגם כשהיה לא טוב, הנוכחות שלו על הדשא היתה משמעותית מבחינת צורת המשחק שלו.
    לפני המשחק חשבנו שזה יהיה משחק משוגע מרחבה לרחבה, בפועל השליטה שלנו היתה כמעט מוחלטת. זה לא רק טיאגו כמובן, אבל זה גם הרבה בזכותו.
    אני מבין שאוהדים לא ממש יודעים איך לאכול את זה אחרי שהתרגלנו במשך שנים לקישור אפור שלא לוקח שום סיכון עם הכדור ולא מתקתק את המשחק.
    טיאגו מנסה דריבלים, מנסה מסירות קשות תחת לחץ באמצע המגרש או אפילו מאחורה. הוא גם מאבד ככה כדורים וזה מלחיץ, אבל הוא גם משחרר אותנו ככה מלחץ.
    בגול הראשון אתמול (למשל) - הוא נתן מסירה פשוטה למאטיפ באמצע המגרש. אין שום סיכוי שווינאלדום היה מוסר את המסירה הזאת. הוא היה מתעכב עם הכדור עוד ועוד ובסוף מחזיר אחורה לוירג'יל או אפילו מכדרר לכיוון ההגנה עד שיכול להחזיר לאליסון\סוחט עבירה.
    אלה הדברים הקטנים האלה שהסטטיסטיקה לא מראה אותם.
    כמו שנוויל אמר אחרי המשחק - זה משחק בקצב מטורף, אבל הבחור הקטן הזה באמצע פשוט שלט בקצב, במה שקורה. השליטה הזאת הרגה את הקצב של לידס והטירוף של הקהל (לא תירגום מילולי).
    גם רדנאפ אמר (נדמה לי שזה היה הוא) שהיכולת של טיאגו לקבל כדור בכל מצב, לא משנה כמה תחת לחץ הוא, היא נדירה. הוא לא מתרגש מזה שלוחצים אותו ופשוט ממשיך לשחק את המשחק.

    אני אישית דיברתי על זה המון בשנים האחרונות. כשכולם רשמו לי שאני לא מבין מה קלופ רוצה מהקשרים שלו, אני דיברתי על הדברים האלה. זה לא חייב להיות קשר שלוקח דריבלים ופורץ לרחבה, זה עדיין יכול להיות שחקן טקטי. אבל כזה שלא מפחד לשחק תחת לחץ. שמאפשר לנו לבנות את המשחק גם מהמרכז ולא רק דרך האגפים.

    בנוסף לזה, כמו שהסטטיסטיקה כן מראה, הוא גם מחלץ כדורים, הוא לוקח מאבקי גובה. הוא גם פקטור הגנתי (אולי לא ברמה גבוהה, אבל זה לא כאילו הוא לא עושה עבודה גם בהיבט הזה).

    האם יש מקום לשיפור? ברור, שיפור גדול. אבל להגיד שהוא חלש? שהוא גרוע? נו באמת.


    אגב, גם אליוט הראה שקלופ כן רוצה יותר מהקשרים שלו, לא רק סוסי עבודה אפורים.
    אני מקווה שעכשיו ג'ונס יקבל את הקרדיט ויראה שגם הוא יכול להיות שחקן משמעותי עבורנו. אין לי ספק לגבי היכולות שלו, אבל הוא צריך להביא אותן לידי ביטוי.


    הייתי שמח לראות מחליפים ברביעי (בהתקפה אין מחליפים אפילו בתיאוריה, אבל הגנה וקישור).

    לצערי, אני מעריך שנראה את אותה הגנה ברביעי (אולי צימיקאס במקום רוברטסון).
    בקישור אני מעריך שזה יהיה פאביניו, הנדרסון וקייטה.


    אגב, אני מסכים שעיקר בעיית העומק היא בהתקפה, אבל אני לא חושב שאנחנו עמוסים בקישור.
    לא חושב שמילנר ואוקס מסוגלים לתרום משהו גם כשכשירים וקייטה עדיין מאוד מוטל בספק גם מבחינת תרומה וגם מבחינת כשירות.
     
    Liverpool-Forever, owen11111 ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  6. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,157
    לייקים שהתקבלו:
    2,564
    בדרך כלל אני שותף לאכזבה של אורי מההופעות של טיאגו, אבל לדעתי אתמול הוא באמת היה בסדר. היה לו בנוהל את הרגע של ההתמהמהות עם המסירה שנגמר בבעיטה של באמפורד מהחצי, אבל חוץ מזה הוא היה טוב.

    יש אכזבה מסוימת מההתאקלמות שלו עד עכשיו, לא חושב שמישהו יטען אחרת. עיקר האכזבה שלי בהקשר הרכש שלו היא דווקא מהמועדון. לא הכרתי ממש את השחקן לפני, היה לי ברור שלא מדובר באיזה דריבליסט עם כח פריצה אבל כן חשבתי שיש פה שחקן שייתן מימד חדש ויותר דינאמי, שמסוגל לשנות קצב ולהוציא את הקבוצה להתקפות מהירות ובעצם לתת את מה שמתברר שקייטה וצ'מברליין לא מסוגלים לתת.
    בפועל מדובר בשחקן שעושה את מה שהנדרסון, ווינאלדום ופאביניו כבר עושים, שומרים על פוזשן- מאטים קצב, מתמסרים תחת לחץ ומידי פעם משנים כיוון עם מסירה ארוכה. אולי הוא מסוגל לעשות את זה ברמה גבוהה יותר, כרגע זה עדיין לא ממש בא לידי ביטוי, אבל בסה"כ רכש די חסר מעוף של more of the same, שמאשש את החשדות שלי שהאסטרטגיה של המועדון הייתה מלכתחילה לבנות פה קבוצה שתרוץ יחד הרבה שנים ושיעדיפו לסחוט את הלימון עד כמה שניתן עם החומר והשיטה הקיימים, או עם חלקי חילוף זהים (וזולים) במקום להוציא כסף ולנסות לחדש תוך כדי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/9/21
  7. תזונאי ומאמן Member

    הצטרף ב:
    ‏10/8/20
    הודעות:
    178
    לייקים שהתקבלו:
    42
    מין:
    זכר
    לגבי רביעי: הייתי נותן לארנולד וגומז לשחק מחצית כ"א ופותח עם קונאטה ליד ואן דייק. אולי מרכיב גם את צימיקאס אבל לא בטוח (בגביע הליגה כן). בקישור הייתי עולה עם פאביניו, הנדרסון וג'ונס וסביב דקה 60 אם הכל בסדר אז מכניס את תיאגו במקום פאביניו ומעביר את הנדרסון להיות האחורי. בשלישייה ההתקפית אין באמת מה לעשות, רק לקוות שנוביל 2-0 ונוכל להוריד אותם לנוח ולתת למחליפים הפחות טובים לשחק.
     
  8. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,273
    לייקים שהתקבלו:
    7,106
    מרגיש לי שקונאטה יפתח, לתת למאטיפ לשחק גם ברביעי זה סיכון גדול והצרפתי עבר פרי-סיזן מלא, אמור להיות מוכן לשחק.

    גומז זה משהו אחר, מאמין שכמו שכתבת הוא ייכנס כמחליף באיזשהו שלב, אולי באמת במקום טרנט. עם צימיקאס הייתי פותח חד משמעית, גם עם ג׳ונס, הנדו נח אתמול אז גם יפתח. בהתקפה אין מקום לרוטציות בכלל כי אין מי להעלות.
     
  9. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,206
    לייקים שהתקבלו:
    16,999
    לגבי תיאגו, ציפיתי ליותר לפני שרכשנו את השחקן. לא הכרתי אותו ואמרו שהוא הפליימייקר הכי טוב בעולם וכו'.
    עד סיום העונה שעברה הוא היה בינוני ומטה. הוא סיים את העונה מצוין והוא התחיל את זאת מצוין.
    אתמול היה טוב מאוד.
    אני פסול לעדות בנושא וואיינאלדום, אני לא מבין מה הוא עשה על המגרש והוא פתח 95% מהמשחקים, תשאלו את קלופ עליו, אני באמת לא מבין מה הוא עשה על המגרש. את תיאגו אני יכול לשפוט לטובה/לרעה, אני רואה מה הוא עושה.
    מבחינת מסירות וואיינאלדום היה מוסר תמיד לשחקן הכי קרוב אליו, הוא לא היה מנסה חלק גדול מהמסירות שתיאגו מנסה. האמת היא שאתמול תיאגו גם חילץ מספר כדורים שאני לא ראיתי את וואיינאלדום מחלץ כמעט אף פעם.

    לגבי רביעי, הייתי מושך את זה עם ארנולד קצת למרות שנצטרך למצוא את המשחקים הנכונים לתת לו לנוח. הוא לא יוכל לשחק כל משחק ולהישאר ברמה הזאת. הייתי מושך עד נוריץ' בשלישי הבא ושם עולה עם וויליאמס. מבחינתי גומז לא מגן ימני, לא נכון לדרוש ממנו לעלות לרדת בצורה כזאת ואין לו שום מושג בחלק הקדמי. מעדיף את וויליאמס.
    גומז צריך לעלות בלם, הוא לצד ואן דייק זה ציוות שעבד נהדר בעבר.
    צימיקאס במקום רוברטסון נראה לי חילוף מתבקש. צימיקאס נראה בסדר גמור 2 מחזורים ראשונים והפער שלו מהרמה של רוברטסון כרגע לא עצום כמו שיש באגף השני בין ארנולד למחליפים שלו.
    מקווה מאוד שג'ונס יפתח ויקבל חופש התקפי, אני מאמין בו וחושב שהוא יכול לתת את מה שאליוט נתן בחלק הקדמי, צריך לנסות את זה כי אם לא נקבל את זה ממנו אני לא ממש יודע מי יכול לתת את הדברים הספציפיים האלה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  10. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    לצערי ההודעה הארוכה שלך מעט מיותרת כי אני לרגע לא באתי להשוות בין היכולות של ווינאלדום לאלו של תיאגו ואני לא מבין איך נפלתם דווקא לשם. נתתי דוגמא לעוד שחקנים שנתנו (בעיני, בעיני רבים), משחקים גרועים אבל תמיד היה אפשר להביא איזה לוח סטט' בשביל להראות דווקא שהם כן היו טובים.

    הפערים בין ווינאלדום לתיאגו כשחקנים ברור לי, לא צריך להגזים.
    אני מאוכזב מתיאגו כי אני ציפיתי לקשר שישנה לנו לגמרי את המשחק והשורה התחתונה היא שאני חושב שהוא לא מצליח להתחבר לקבוצה ובעיקר לקצב של הליגה, ולדעתי גם לא יצליח בלונג ראן על אף משחקים טובים שאני בטוח שיהיו לו. וזה כובע שכמובן אשמח לאכול ולגלות שטעיתי.

    שוב, הדוגמא הייתה דווקא על שחקנים כמו לוקאס ווינאלדום שלמרות משחקים מורטי עצבים שלהם ומתסכלים ברמות בלתי סבירות, היו אלו שהראו בגאון כמה חילוצי כדור הם נתנו וכמה פסים מדוייקים על מטר וחצי בשביל להציג תמונה אחרת. זה הכל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/9/21
  11. ליברפול לעד Member

    הצטרף ב:
    ‏26/2/20
    הודעות:
    43
    לייקים שהתקבלו:
    8
    מין:
    זכר
  12. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    7,622
    שמע, אני אדם שממש לא מעניין אותו כל הסטטיסטיקות האלה אבל אני חייב לציין שאני באמת לא זוכר ולא משוכנע שתמצא הרבה כאלה על ווינאלדום ולוקאס (לוקאס עוד היה לפני כל שגעון הסטטיסטיקות). חוץ מאחוז השלמת מסירות אני לא חושב שהם בלטו סטטיסטית בשום דבר. דווקא לגבי ווינאלדום הייתי אומר שזה הפוך, לדעתי האיכויות שכן בלטו אצלו היו אלה שלא בהכרח באות לידי ביטוי בסטטיסטיקה - המשמעת הטקטית שלו והחיפוי על המגנים, השימוש המצוין שלו בגוף ובאתלטיות שלו כדי לשמור על הכדור תחת לחץ, וכו'.

    אני חושב שטיאגו היה טוב אתמול וזה פשוט במבחן העין. הרשים אותי בעיקר הגנתית.
    מה זה לא מצליח להתחבר לקבוצה? לקצב של הליגה? במה זה מתבטא לדעתך? אולי אם תפרט במקום לדבר בססמאות יהיה אפשר לקחת את הביקורות שלך יותר ברצינות. כשזה חסר זה מרגיש שאתה משוחד כמו שאורן היה משוחד עם ווינאלדום ושוחט אותו אחרי כל משחק בלי קשר למה שקרה על המגרש עד שהתייאשנו מלהתווכח. טיאגו היה חלק משמעותי בריצה חיובית מאוד שהביאה אותנו בסוף לטופ 4 בעונה שעברה, אי אפשר לקחת את זה ממנו, הוא היה פשוט טוב ולא למשחק בודד אלא לאורך זמן. הוא באופן עקבי נראה טוב ליד פאביניו וזה בוודאי לא צירוף מקרים, מה לעשות שלפני ה10 משחקים האלה בסוף העונה שעברה פאביניו לא היה פאקטור בקישור ובלעדיו ובלי הנדרסון, כשאני זוכר שהיינו עולים עם ווינאלדום כסוג של 6, זה באמת נראה רע.
     
    Liverpool-Forever, oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  13. ZobyGadol Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/21
    הודעות:
    511
    לייקים שהתקבלו:
    101
    מין:
    זכר
    הצוות הרפואי עשה פה עבודה פנטסטית, הגיעו תוך 7 שניות, נתנו לו בשאיפה פנטרוקס, הצליחו להחזיר המפרק די מהר.

    אני אהיה המום אם אין פה שבר, דבר כזה לוקח להחלים ממנו לפחות 6 חודשים.
     
  14. ZobyGadol Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/21
    הודעות:
    511
    לייקים שהתקבלו:
    101
    מין:
    זכר
    אליוט נפצע בזמן שהיה עם הנבחרת עד גיל 21, למה בכלל נתנו לו לפתוח נגד לידס? גם טמטום ממדרגה ראשונה.
     
  15. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,814
    לייקים שהתקבלו:
    1,488
    מין:
    זכר
    לפי מה שהבנתי הוא לא נפצע.
    הוא לא הרגיש טוב ונשלח חזרה למועדון כאמצעי זהירות.